Skocz do zawartości
Gość

Dodatkowe ogrzewanie elektryczne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy piszę w odpowiednim wątku bo o nagrzewnicy elektrycznej jest ich kilka. Jak ktoś może to niech przeniesie gdzie trzeba. Chciałem podzielić się informacjami o niej bo też sobie taką zakładałem. Składałem sobie CC które ma webasto na pilota, a jak ma webasto to nie ma elektrycznej i odwrotnie. Do pracy mam 3 km. Nie chciałem korzystać z webasta cały czas co dzień bo jak wiadomo włącza się ono automatycznie poniżej 5 stopni i nie da się wyłączyć pomimo naciskania przycisku na klimatroniku. Wyłączy się samo jak silnik się nagrzeje. Miałem wcześniej B5 i tam były świece żarowe w króćcu wodnym i wszystko było ok, później miałem B5FL i tam już była elektryczna nagrzewnica ale na przekaźnikach. Teraz mając B6 tyle że CC ale to przecież to samo też chciałem mieć tą elektryczną jak wcześniej bo to super sprawa. Silnik zimny a z kratek już po minutach lub 2 lub 3 km leciało ciepłe powietrze (w zależności od temperatury powietrza wpadającego z zewnątrz) . Naczytałem się o nagrzewnicach do B6, tak jak wcześniej pisaliście była ta z canem i ta na przekaźnikach montowana jak ta z canem zaczęła się sypać. Oczywiście bezawaryjna to pewnie ta na przekaźnikach z literką F coś jak w B5, nie ma na sobie elektroniki a przekaźnikami steruje komputer silnika jak kiedyś. Mi trafiła się ta z końcówką E z golfa V. Przed demontażem sprawdziłem ją kompem i brak błędów, po wyjęciu i tak ją rozebrałem i poprawiłem wszystkie luty, wyglądały ok pod lupą ale i tak poprawiłem. Jeszcze jak nie byłem tu zalogowany to korzystałem z manuala ze strony skody octavi II, tam też zakładali tyle że nie mieli takiego problemu jak u mnie. Kable kupione takie jak powinny być, oczka też, bezpiecznik miałem z golfa. Rozebrałem wszystko u siebie, osłona nad nogami, wyloty powietrza na nogi, tunel środkowy trzeba było rozkręcić i cofnąć nim w stronę tylnych siedzeń (wyjechać nim spod deski), i ujrzałem miejsce na nią, było zaślepione odlewem plastiku. No to lutownica w rękę i gorącym grotem wycinam po lini uskoku to prostokątne podłużne wejście. Trochę dopasowywania było, trochę pilniczkiem wyrównać itd. itp. gotowe. Wsuwam a tu wchodzi tylko do połowy... no to gramole się tam jeszcze głębiej i zaglądam okiem do środka, mała lampka ledowa pomaga mi... i co widzę.. wewnątrz w połowie długości jeszcze jedna ścianka... no tak, klima dwustrefowa ma przedział wewnętrzny. A nie wyczytałem tego wcześniej. No nic, tyle zrobione to się nie poddam tak łatwo. Zrobiłem jeszcze dłuższy grot do lutownicy żeby sięgnąć do tej ścianki, weszła prawie cała lutownica po rękojeść w tą pierwszą prostokątną dziurę i gimnastykując się i co kilka centymetrów sprawdzając czy dobrze tnę wyciąłem w drugim plastiku taki sam otwór, i jak wyżej troszkę tu poprawić, troszkę tam i nagrzewnica pasuje idealnie. Gruby przewód plusowy do skrzynki pod maską, miałem już tam wszystkie bezpieczniki zajęte ale "pożyczyłem" prąd z górnej szpilki najsłabszego bezpiecznika, teraz mam bezpiecznik jeden na drugim, wszystko zabezpieczone i działa. Masę dałem do szpilki konstrukcji deski wkręcanej na dole w tunel środkowy. Cany do klimatronika. Zakodowałem wszystko i śmiga pomimo że ktoś pisał że nie da się zakodować i webasta i ogrzewania elektrycznego. Musiałem jeszcze dodatkowym przyciskiem oszukać temperaturę zewnętrzną żeby się wszystko na raz (webasto i nagrzewnica elektryczna bo chyba bym się w nim ugotował heh) nie włączały jak tylko spadnie temp. poniżej 5 st. Opisałem to w dziale z czujnikiem temperatury zewnętrznej, naprawa, uszkodzenie czy jakoś tak. Teraz jak wstanę rano i widzę konkret mróz to naciskam pilota i włącza się webasto, jak wchodzę do auta to mam już letnio lub ciepło. Jak nie ma konkret mrozu to wchodzę do auta, odpalam i przekręcam temp. wewnętrzną na chwilę na max. i wracam do np. 24 stopni, słyszę jak silnik schodzi z obrotów pod obciążeniem a spalanie rośnie do 1.2 lub 1.3, jak chcę wyłączyć nagrzewnicę to przekręcam na chwilę na min. czyli zimne i się wyłącza, słychać jak silnik ma lżej i spalanie spada do 0.8 lub niżej. Nie muszę non stop mieć max żeby chodziła lub min. żeby nie chodziła. Po prostu ustawienie pokrętła w położenia krańcowe na chociażby 1 sekundę włącza ją lub wyłącza ją w zależności w którą stronę kręcimy. Oczywiście sama też się wyłączy jak osiągnie silnik temperaturę roboczą. Dziękuję za przeczytanie , może komuś coś podpowiedziałem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od czego są te 3 kabelki wchodzące do króćca od wody? Silnik 1.9 AHU 1996r

20160304_141256.jpg

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

od czego są te 3 kabelki wchodzące do króćca od wody? Silnik 1.9 AHU 1996r

[ATTACH=CONFIG]142147[/ATTACH]

 

pozdrawiam

 

To są 3 świece żarowe wkręcone w króciec wodny. Woda płynie z głowicy przez króciec do nagrzewnicy. Opisane z grubsza wyżej. Jak jest poniżej kilku stopni na zewnątrz to po odpaleniu komp silnika uruchamia przekaźniki a z przekaźników płynie na nie prąd. Są dwa przekaźniki, jeden do jednej świecy i jeden do dwóch świec. W zależności od obciążenia silnika i temperatury wody komp załączy jedną lub wszystkie. Swego czasu jak kupiłem pierwszego TDI (AFN) to miałem wszystkie 7 świec żarowych spalonych (4 silnika i 3 wody) i zimą palił prawie na dotyk, tylko ten biały dym mnie denerwował jak był zimny. Okazało się że to była wina właśnie świec. Po wymianie wszystkich odpalał po pół obrotu (wcześniej jeden lub dwa obroty) i nagrzewał się (dzięki tymi wkręconymi w króciec świecami) szybciej o jakieś 40%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem,że przy obecnych temperaturach po przejechaniu kilku km mam już 90 stopni :)

A co do białego dymu,też mam,ale tylko przy odpaleniu i tak przez kilometr może :) A przy -20 stopni pali również na dotyk,przy jednym podgrzaniu świec :)

 

Te 3 świece w króćcu to każdy passat ma? :D Czy to jakaś opcja dodatkowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Passata i silniki tdi to przedliftowe to miały, poliftowe miały już obok nagrzewnicy takie spirale i to grzało powietrze. Ogólnie to ma takie coś większość aut różnych marek z silnikami diesla. Niektóre mają właśnie świece żarowe wkręcone w jakiś króciec a inne auta takie właśnie elektryczne nagrzewnice (farelki). Benzynowe silniki nagrzewają się szybciej więc nie posiadają takich rzeczy. Ewentualnie posiadają vebasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam sprawę nagrzewnicy elektrycznej. Komputer pokazuje błąd tej grzałki, faktycznie nie grzeje - sprawdzane doświadczalnie przy wysuniętej grzałce z korpusu i schłodzeniu czujnika temperatury do 3st C. Grzałka przez kilka minut nie odpaliła przy ustawieniu maksymalnej temperatury i przy różnych innych kombinacjach. Mam passata b6 2,0 tdi 170KM (BMR) z climatronikiem

Wiem że większość powie - kup sobie nową i załóż... prosta sprawa, mam to zamiar zrobić, ale chciałem zasięgnąć informacji, czy ktoś to kiedyś zregenerował? Co się psuje w tych grzałkach, który element, że nie grzeją? Zapewne któryś element sterowania, tylko który, bo przejście przez grzałkę jest, zasilanie na kablach jest, ale nie włącza jej.

Z tego co widziałem na allegro to ktoś to regeneruje. Czy moglibyście się podzielić swoją wiedzą odnośnie regeneracji?

Jak będę składał i nie zapomnę to porobię zdjęcia i wstawię instrukcję wymiany, bo rozbierałem trochę chaotycznie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odgrzewam sprawę nagrzewnicy elektrycznej. Komputer pokazuje błąd tej grzałki, faktycznie nie grzeje - sprawdzane doświadczalnie przy wysuniętej grzałce z korpusu i schłodzeniu czujnika temperatury do 3st C. Grzałka przez kilka minut nie odpaliła przy ustawieniu maksymalnej temperatury i przy różnych innych kombinacjach. Mam passata b6 2,0 tdi 170KM (BMR) z climatronikiem

Wiem że większość powie - kup sobie nową i załóż... prosta sprawa, mam to zamiar zrobić, ale chciałem zasięgnąć informacji, czy ktoś to kiedyś zregenerował? Co się psuje w tych grzałkach, który element, że nie grzeją? Zapewne któryś element sterowania, tylko który, bo przejście przez grzałkę jest, zasilanie na kablach jest, ale nie włącza jej.

Z tego co widziałem na allegro to ktoś to regeneruje. Czy moglibyście się podzielić swoją wiedzą odnośnie regeneracji?

Jak będę składał i nie zapomnę to porobię zdjęcia i wstawię instrukcję wymiany, bo rozbierałem trochę chaotycznie :P

 

Na stronie skody masz tą samą grzałkę, tak samo przed zamontowaniem przelutowałem swoją..... http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=62037

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem że większość powie - kup sobie nową i załóż... prosta sprawa, mam to zamiar zrobić,

Kilkadziesiąt zł taka grzałka na allegro czy olx kosztuje-poszukaj, kup i zmień. Będziesz mieć spokój-ja tak w poprzednim Pasku zrobiłem.

W aktualnym niestety tej grzałki nie mam :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w CR to chyba każdym jest

Próbowałem się połączyć VCDSem z grzałką (adres chyba 7D) i połączenie nie jest możliwe.

Posiałem też gdzieś pełny spis kodów ze swojego Passata, ale grzałki tam nie widziałem.

W B5 też nie każdy to miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adres chyba 7D
bo to adres grzałki po CAN do rocznika 2007 jak dobrze pamiętam. Wy w CR macie na przekaźnikach i nie jest widoczna w 7D, tylko w blokach pomiarowych silnika bo steruje nią ECU, i taka faktycznie kosztuje kilkadziesiąt, bo taka po CAN to kilkaset ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo to adres grzałki po CAN do rocznika 2007 jak dobrze pamiętam. Wy w CR macie na przekaźnikach i nie jest widoczna w 7D, tylko w blokach pomiarowych silnika bo steruje nią ECU

Możesz mi podać dokładnie które bloki pomiarowe? Bo chciałbym sprawdzić, czy ta grzałka jest bez demontowania plastików.

 

taka po CAN to kilkaset

Z końcówką E rzeczywiście ceny od 200zł, ale z końcówką F już jest taniej:

http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=1K0963235f&bmatch=base-roger-mot-1-5-0913

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz mi podać dokładnie które bloki pomiarowe?
w moim bkp był to kanał 16, nie wiem jak jest w CR. Tylko to nie do końca jest miarodajna informacja, gdyż pokazuje dane nawet gdy fizycznie w aucie grzałki brak (pokazuje wartości sterowania z ECU).

Najlepiej to albo ściągnąć plastiki, albo poszukać po bezpiecznikach/przekaźnikach wg ELSY.

 

Generalnie grzałka fajna sprawa w zależności od zewnętrznej temp., podnosi temp. z nawiewu o ok. 8-10°C

 

 

 

ale z końcówką F już jest taniej:
bo jest bez CAN ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie grzałka fajna sprawa w zależności od zewnętrznej temp., podnosi temp. z nawiewu o ok. 8-10°C

Miałem w poprzednim B6 i pierwszym B5, to wiem, że fajna sprawa :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sprawdziłem w ETCE (ktoś dobry przysłał mi plik z moim VINem, za co dziękuję) i okazało się, że mam grzałkę-przynajmniej nie musiałem rozbierać plastików, żeby to sprawdzić.

Teraz moje pytanie-pamiętam z pierwszego B6, gdzie miałem klimatronik z trzema pokrętłami, że musiałem mieć wyłączoną opcję ECON i wtedy działała grzałka.

http://i48.tinypic.com/34nmd1z.jpg

Jak mam ustawić klimatronik, aby w tym przypadku też działała grzałka?

Passat z 2010r, panel klimy taki:

http://www.motivemagazine.com/emAlbum/albums/Manufacturers/Volkswagen/CC/2009-Current/Interior/2009-Volkswagen-PassatCC-014.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek zobacz czy działa Ci tak jak u mnie, opisałem to pod koniec swoich wypocin w 45 poście. Mam te same pokrętła. Mogę włączyć nawet latem, wystarczy na chwilę dać na maxa. Żeby wyłączyć na chwilę na minimum. Załączy się samo jak będzie poniżej chyba 5 lub 7 stopni, wyłączyć się wtedy już chyba nie da (próbowałem różnych kombinacji) no chyba że off się naciśnie. Ja jeżdżę zawsze bez włączonej klimatyzacji. Oczywiście moc grzania się zmniejsza jak temp silnika rośnie aż do wyłączenia przy chyba 70 paru stopniach. Takie moje obserwacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Łukaszu. Dzisiaj to sprawdzę, najpóźniej jutro rano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu, jest tak jak piszesz :-)

Dzięki :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukaszu, jest tak jak piszesz :-)

Dzięki :-)

 

Nie ma za co, najważniejsze że ciepło leci i idzie nad tym zapanować. Tak z ciekawości jak dopadniesz miernik to sprawdź zimą jak będzie poniżej 5 stopni ładowanie na aku. Po odpaleniu zimą silnik będzie podgrzewał sobie jeszcze świece żarowe, jednocześnie załączą się grzałki nagrzewnicy, do tego włączysz ogrzewanie tylnej szyby i światła.... ciekaw jestem jak będzie wyglądało ładowanie. Ja u siebie tak sprawdzę jak nadejdą zimne dni, ciekaw jestem tego przewodu między alternatorem a skrzynką o którym jest wspomniane w wątku ładowanie akumulatora passat b6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatniej zimy zrobiłem taki test, temp na zewnątrz ok -5°C, bieg jałowy bez dodawania gazu, obroty ok 1k. włączyłem:

 

1. Elektryczną grzałkę wersja E po CANIE

2. podgrzewanie 2 foteli

3. podgrzewanie 2 lusterek

4. podgrzewanie elektryczne tylnej szyby

5. podgrzewanie elektryczne przedniej szyby

6. Webasto

 

i wykorzystanie alternatora w VCDS było na poziomie 97% a grzałka ze 1000W zaczęła grzać max 600-700W, wiec alternator 180 nie wyrabia :). Najwięcej zużywają elektryczna nagrzewnica i elektrycznie podgrzewana przednia szyba.

Świateł nie włączałem.

Jak widać nie było spadku napięcia na elektryce bo grzałka zmieniła moc grzania, dlatego nie polecam instalowania na sztywno grzałki na przekaźnikach podłączonej pod przycisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności