Skocz do zawartości
Shit-Tzu

partyzancki tuning passata b5

Rekomendowane odpowiedzi

W 13 poście masz odpowiedź

 

Fakt :P

 

Ktoś wie coś o niej więcej, jakieś konkretne wymiary ? Mapy kompresora ?

 

Bo jak na razie to znalazłem tylko tyle, że to porównywalne z GT2056.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Shit-Tzu, a jak ogarniesz nowe turbo,zeby ladnie dmuchalo? znowu rezystorami?
- elektroniczny aktuator wyrzuce, owszem mam rozpiskę i wiem co mu dać i jak ale nie zmieści mi się, założę gruchę i dorobię ogranicznik na sztangę, tak na około 50% wychylenia bo tyle mi starczy przy full booscie.

 

 

Bv50 jest deko większa niż gt20xx, jest porównywalna z gt22xx , z tym że kkk ma większa stronę zimną i mniejszą gorąca na muszli i dlatego taką bo jest szansa że wejdzie.

 

parametry

gt2260v

intake:

inducer: 44.5mm

exducer: 60mm

AR .61(it doesn't say on the case)

exhaust:

inducer :50mm

exducer:45mm

 

 

kkk bv50 3.0 tdi

Comp:

In: 43

Ex: 59

exhaust

In: 50

Ex: 44.5

11 vanes, width 7mm

 

potencjał tej kkk koło 300km.

 

maksymalnego ciśnienia nie znam, wiem ze ładuje koło 1bar przy 1800, 1,4 przy 2200, 1,8 przy 2400 itd. z silnikiem takim jak mój.

 

Turbiny ogólnie mam 4. Bv50 kkk, jedna od 2.0 tdi 140km (malutka i bez sensu), 2 od audi rs6 v10 600km - fajne ale na wg i zimna strona ciut za duża i bv50 kkk. Wszystkie jadą do wujka na obadanie bo powalone ale to żadna przeszkoda akurat. Chce wsadzić tą bv50.

 

troche zdjęć: kkk bv50, pozostałe turba, moje diody w postojówkach (super patent, jak ktoś chce to mu zrobię :) jako światła dzienne i kilka zdjęć czym się na co dzień zajmuję.

1681912251_2.jpg

1681912251.jpg

Zdj?cie0265 [800x600].jpg

Zdj?cie0266 [800x600].jpg

Zdj?cie0263 [800x600] [800x600].jpg

Zdj?cie0253 [800x600] [800x600].jpg

Zdj?cie0238 [800x600] [800x600].jpg

Zdj?cie0239 [800x600] [800x600].jpg

Zdj?cie0197 [800x600].jpg

Edytowane przez Shit-Tzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym sie zajmujesz na co dzien? SMD?

 

czy te diody spelniajaja jakies warunki kodeksu drogowego nt swiatel dziennych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maksymalnego ciśnienia nie znam, wiem ze ładuje koło 1bar przy 1800, 1,4 przy 2200, 1,8 przy 2400 itd. z silnikiem takim jak mój.

jesli te dane sa prawdziwe to pieknie to powinno smigac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prace chwilowo przerwane bo zaliczyłem dzwon. Dopiero co poskładałem auto do kupy, dostał z boku w przód. Intercooler przezył :P mim że w niego był strzał. Trytki dały radę, ładnie się zerwał i dlatego cały. Co kodeks na temat moich świateł dziennych nie mam pojęcia ale spełniają swoje zadanie i jeszcze nigdy żadna policja sie nie przyczepiła. Działają znacznie lepiej niż dowolne chinskie dokładane w zderzak. Turbo jest u wujka, podobno nie ma tragedii, będę odbierał po niedzieli. Mam pytanie do ludzi robiących programy - da sie pociągnąć mapę do np. 5500? Drażni mnie to że auto ciąnie jak szatan do 4700 a potem totalny zamuł, kiedy widac że by to poleciało dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do ludzi robiących programy - da sie pociągnąć mapę do np. 5500?
mój się kręci do końca ale ja mam PD... tylko co to za frajda w 8mio zaworówce ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie szkoda Ci silnika to można nawet powyżej 5500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do ludzi robiących programy - da sie pociągnąć mapę do np. 5500

 

Da się i do ponad 6000, tyle że powyżej 5tyś jest duże ryzyko wysra*ia pompy, po prostu może się rozpaść, sprężyny nie zdążą dopchnąć fali do rolek, może się lekko podnieść, podsadzenie ją zblokuje i masz zmieloną pompę, zwłaszcza ryzykowne w AFN-ie, gdzie Bosch mówi o bezpieczniej pracy do 4150obr.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
da sie pociągnąć mapę do np. 5500?

 

Da się ale pod warunkiem, że paliwa będzie wystarczająco dużo i powietrza. O to drugie bym się nie martwił bo ta turbina sporo nadmucha na górze;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W programie masz dowolnosc...mozesz np ustawic sztywna dawke do 5000obr i teoretycznie tam bedzie moc max (jesli paliwo zdarzy sie spalic).

Tak pozatym to podoba mi sie to Twoje kombinowane...McGyver sie chowa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagi. Obrotów nie będę ruszał, chyba że zmienię pompę. Zabawa z bv50 okazała się dość trudna. Trzeba przerobić podstawę, obciąć tę drugą gdzie spływa olej, przekręcić muszlę zimną, dorobić podciśnienie. Problem największy jest taki że obija się o podłużnice. Póki co odłożyłem to na bok i wrzuciłem BRD. Zgrywa się ładnie z moją elektryką, wstaje od około 2000 i ładnie narasta gdzieś przy 2700 jest maks doładowania i trzyma do odcięcia (ok. 4550). Nie ma nagłego kopa z dołu i zdychania powyżej 3000. Działa jak dla mnie ślicznie i przyjemnie, dużo lepiej od tego co było. Nie mam problemu z dwumasą co bym nie robił dzięki właśnie temu że BRD leniwie dość wstaje, Forumowicze którzy śledzą moje boje wiedzą że sporo poświęciłem pracy temu aby aby auto nie kopało z dołu bo mi się składała dwumasa. BRD bardzo pomogło. Laga nie ma. Jeżeli przytrzymam przy 2500 na dwójce i cisnę jedzie od razu. Ciśnienie dałem na 1,3 bara, więcej nie ma sensu bo mam serie wtryski. Nie dymi więc powietrza wystarcza. Auto zestroiłem po swojemu, zeszło poniżej 9 sekund.

Wrzucam teraz wtryski 0,216. Nie wiem czy jest sens 230 na seryjnej pompie. Jest?

 

ps. miałem dzwon - pani cofała na zjeździe z autostrady, zakręciła żeby ominąć auto za nią, wyjechała przede mnie razem z barierami. Uciekłem z drogi, przeciąłem krawężnik i potem betonowy rów odwadniający. Ściąłem znak - znikł. Zawieszenie przeżyło, geometria ok, lekko rozbieżny się zrobił ale w normie. Przednie opony rozwalone (205 60 16) felgi też popsute. Kosmetyczne obicia z lewej strony, zderzak będę musiał kupić z czasem. Uratowało mnie zawieszenie od audi a4/a6, duży prześwit i koła... tak bym tam pól auta zostawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucaj 230, różnica w cenie nie jest duża, a potencjał sporo większy :)

 

Bo zapewne z czasem 11/12mm wpadnie, więc 230tki się przydadzą !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiedziałem że się uda. Pykło 8 sekund :)

 

wygrzebałem że niemcom udaje się zrobić 200km na pompie 10mm. Spróbuję. Mam pytanie - jak się zachowają wtryski 230 z pompą 10mm? Drugie pytanie - jeżeli wtłoczę w pompę 3 bary paliwa, to czy ciśnienie na części niskociśnieniowej też podskoczy o te 3 bary? Póki co przesunąłem nastawnik ile się dało na + byle wolne obroty były stabilne.

 

Żeby to jechało muszę maksymalnie kręcić silnik. Poniżej film co się dzieje kiedy nie kręcę - wyraźnie wolniej, turbo zwalnia. Prawie sekunda w plecy. Airbag świeci bo zmieniałem nagrzewnicę i jeszcze nie skasowałem. Tydzień jeździłem z rozbebeszonym środkiem :P Auto nie dymi, jest jeszcze mały zapas ale moja elektronika obcina dawkę kiedy jest zimno po to żeby nie jechało lepiej niż latem. Muszę tak zw na dwumasę. Moment mam na styk tego co ona wytrzymuje na 4/5 biegu między 2000-2500 czuję że zaczyna ją dociskać ale jej nie składa do końca. [video=youtube;zl2LFk-AgaQ]http://www.youtube.com/watch?v=zl2LFk-AgaQ

Edytowane przez Shit-Tzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło mi się zakręciło :( dawac na sztywno czy ratować to co jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś się ruszyło w temacie , bo interesujący jest :)

 

Nie robisz na sprzedaz BOX-ów ? , chętnie bym przytulił na testy :D Oczywiscie odpłatnie.

Edytowane przez luki58

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzęgło mi się zakręciło dawac na sztywno czy ratować to co jest?

 

A może skrzynię z więkrzym sprzęgłem z avf albo 2,5 tdi zamontuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Opanowałem sobie kwestię chiptuningu.Napisałem soft pod mojego boxa, Co się okazało - nie da się za wiele poprawic, co da się zrobić to spowodowac aby silnik chętniej pracował powyżej 4200 obr/min.

Ogólnie jest porównywalnie. gdyby nie kłopoty ze sprzęgłem odpusciłbym sobie temat chiptuningu.

 

W boxie miałem to 7 par diod schotkyego w szeregu z oporem około 80ohm stabilizowane termostatem na temperaturę około 8o stopni - zmieniając temperaturę termostatu zmienia się przyrost mocy, i włacza się to tylko przy gazie do oporu. Jako grzałkę dałem opornik 5w 10ohm a diody owinałem wokół grzałki. Zestaw preferuje zakres 2700-4200 obr/min. po 4200 delikatny spadek.

 

Jutro robię kolejną korektę softu - muszę znależć maksymalne bezpieczne napięcie nastawnika i lekko zdjąć moment w 2400-2600 obr/min.

 

Załączam wsad zrobiony do boxa - 2 diod i opornika w szeregu z pompą ( opornik doregulować poniżej klepnięcia nastawnika na 3 biegu w granicach 4300obr/min), opornika i kondensatora na wtrysku sterującym, 3 barowego map sensora i turbiny brd, standardowej pompy i wtrysków dla silnika afn nr ecu 038906018P/0281001720 .

 

Jeśli chce ktoś to dla turbiny standardowej przerobię.

 

aha.. mój box jest na sprzedaż. jak ktoś chce poproszę oferty na pw :)

0281001720 .rar

Edytowane przez Shit-Tzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przerobiłem mapę SOI i N146. Wyjąłem kondensator i opornik z wtrysku sterującego - 100nf i 470ohm szeregowo. Odłączyłem boxa. Wrażenia - hm... chyba lepiej to jechało na boxie. Serio. Poprzestawiałem nastawnik - znowu się potwierdziło że najlepiej jedzie na dawce 3.4 mg. Boxem można dowolnie wysterowac nastawnik i zawsze złapać maksymalne wychylenie, chipem juz nie jest to takie proste i jest wyjaśniona tajemnica dlaczego dobrze myślący partyzanci wyciskają 150km z seryjnego afn-a.

 

Zlogowałem vcds-em, napięcie startowe nastawnika 0.700 i maksymalne wychylenie na 4.4 co bym z softem nie robił.

 

Wrzucam wsad do boxa do nieprzerabianego afna, może ktoś poeksperymentuje.

afn stock box.rar.

Zalutować 100nf szeregowo z 470ohm na wtrysk sterujący między kable (+ 2 stopnie kąta) a cisnienie na turbinie ustawione dla vnt15 więc na map sensor nic nie zakładajnie. Jeśi wam klepnie nastawnik to gdzieś po 4000 obr/min więc uważajcie przy ustawianiu boxa i sprawdźcie na trójce kilka razy a potem na czworce by potem nie było niespodzianek na trasie, klepnięcie poznacie po gwałtownym odcięciu mocy silnika. Wtedy noga z gazu i znowu na gaz i regulowac.

Edytowane przez Shit-Tzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwonilem do pewnego tunera. Prosil podeslac wsad, zmienil i odeslal. To co zrobił załadowałem do sterownika ale nastawnik na jego nastawie dobil.

 

Napiecie koncowe podawane przez vag zalezy od napiecia poczatkowego. Napiecie poczatkowe mozna zmieniac od 0.660 do 0.820. Od napiecia tego zalezy koncowe i zmienia sie w zakresie od 4.320 do 4.570. Jakby nie przestawiac nie ma to wpływu na prace nastawnika. Nastawnik dobity palcem do konca i odczytany na vagu pokazuje napiecie koncowe wyzsze niz vag w czasie pracy loguje, i jest to wartosc od 4.560 do 4.720 i to co vag pokaze tez zalezy od napiecia poczatkowego. Napięcie błedu pomiaru napiecia nastawnika do wartosci zadanej przy ktorej vag daje błąd i odcina paliwo to 627,59mV. Otóż kiedy ustawiłem palec na 0.660 i mapę na 3999 po 4000 odcielo mi paliwo O_0 bo jaki się okazało pomimo że nastawnik nie klepnał to różnica była zbyt dużą - Vag zlogował mi 4.23V napięcia maksymalnego i wywalił błąd rożnicy napięcia i odcielo paliwo. Więc ustawianie palca rsw poniżej 0.7V to zły pomysł.

 

mam kilka pytan - dlaczeo vag pokazuje napiecia zwrotne zawsze w zaleznosci od napiecia poczatkowego? Dlaczego te napiecie nie jest takie jak jest podawane z mapy? Dlaczego jezeli faktor dla mapy jest 1.22... to przy zblizaniu sie do wartosci maksymalnej wynika ze np. dla napiecia 4.3 faktor wychodzi 1.14 a dla maksymalnego np. 4.4V przy startowym 0.7 faktor jest 1.1?

Edytowane przez Shit-Tzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzylem. Na mierniku na zaplonie jest 0.35V, na maksymalnym wychyleniu 1,540V. Ponadto okazało się że niezaleznie od napiecia startowego najlepiej auto jedzie przy dawce wypukanej na 3mg. Najwiecej czasu poszło na wyrzezbienie momentu obrotowego w zakresie 2000-3000 obr/min na granicy wibracji dwumasy (około 310nm) Gdyby nie ona to dałoby się dużo więcej. Musze wbic zaworek w pompie i zwiekszyc cisnienie wewnetrzne bo mam kat wyprzedzenia maks. 15,3 stopnia. Box wyjety, robie testy bez. Miałem problemy z kultura pracy silnika - dużo czasu zeszło na korekcję map aby silnik pracował tak kulturalnie jak na boxie. Box miał tę zaletę że do 80% mocy nic nie zmieniał w pracy silnika. Dalej mam wrażenie że do poziomu kopa z boxa troche mi brakuje ale decyzja podjęta - będę męczył soft az dojde co i jak albo ustalę że się nie da.

 

Jest juz dwa tygodnie ok. Mam moment tak jak chcę, okazało się że kombinowanie z momentem przy 2000, 2500 i 3000 kończyło się tym że albo było za mało albo za dużo. W końcu zrobiłem dziurę w mapie dokładnie przy 2700 i zaczeło to normalnie jechać. Dziwi mnie że na boxie nie było tego typu problemu, jechało i już.

 

Jak wgram oryginalny soft i pozakładam boxa i rc na wtrysk i turbo to mam czas 0-100 lepszy niż na samym zmienionym sofcie.

Edytowane przez Shit-Tzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności