Shit-Tzu Zgłoś #41 Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) Dziś powrót do korzeni czyli do partyzanckiego tuningu! Zajechałem do znajomego, przy okazji mu bąknąłem że mi się tłumik drgań na wydechu zerwał i wąż od intercoolera rozerwało. Wąż na taśmę szmaciankę - taśmę winylową - i znowu na szmaciankę i próbę wytrzymał. Znajomy popatrzył na wydech i mówi i że ma pomysła i wie co zrobić. Wyjałem nową siatkę z kufra a on idzie na skład tłumików i rur i się smieje... I przyniosł Kiełbasę. Chyba od tira. Pocieli, pospawali i nie pytali mnie za wiele mowiąc że będzie dobrze i nie pierwszys raz takie coś robi. Pojechałem zobaczyć co to dało. Ruszyłem i bąk taki że auto za mna znikło w czarnej chmurze z pola widzenia. Zapiałem dwójkę i drugi bąk wcale nie mniejszy. Chwilowo zatrzymałem ruch na ulicy z powodu braku widoczności. Niestety po 100 metrach zabawa bąkami się skończyła bo skończyły sie bąki. Efekt mniej więcej taki jak to wygląda, hehe. Pierwszy raz udało mi się zrobić piska od zera do 80km/h w czym pogło że droga lekko nierówna była. Auto dostało życia zupełnie inaczej się zbiera. Na jedynce i dwójce jedzie tak jak na starej vnt-15 - gniecie na zawołanie i jak dużo lżejsze, na trojce troche też lepiej, na czwartym biegu nie sprawdzałem ale tego co udało mi się obczaić to moment obrotowy na 4 biegu do 3000 mi nie wzrosł i dobrze bo jest na styk do dwumasy. Polecam tego moda każdemu kto znajdzie odpowiednią "kiełbasę". Wymiar wlotu i wylotu kiełbasy to około 65mm od środka i oryginalne ucięte flansze wchodzą z luzem a średnica kiełbasy w środku to jakieś na oko 75-80mm. Podobno od jakiegoś mercedesa z dużym silnikiem. Bawię się obecnie mapą kąta wtrysku. Limitera kąta nie ruszam bo jest dobry a wiem bo ruszyłem. Z kątem trzeba delikatnie. Dałem np. maksymalny 18 i auto zmuliło. Teraz testuje okolice 16 i wygląda na ok. W srodku mapy pojawia się problem - nastawy dla najlepszego ciągu i najmniejszego dymienia i spalania są różne. Zdecydowałem że środek mapy robię pod ekonomię a koniec pod moc. Z eksperymentów wynika że najlepszym sposobem pogodzenia ekonomii i mocy jest założenie większych - szybszych wtryskiwaczy i głowicy 11mm. Standardowe .205 i głowica 10mm jest za wolna i nie mogę opóźnić kąta do takiego przy którym auto najlepiej jedzie bo mi dymi i potrzebny jest kompromis. Optymalny kąt dla 50% zapłonu to 8 stopni po Gpz i gdybym mógł odpowiednio szybko lać paliwo to mógłbym dac zapłon kilka stopni po Gpz. Ale nie mogę. Edytowane 31 Lipca 2012 przez Shit-Tzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shit-Tzu Zgłoś #42 Napisano 11 Kwietnia 2014 passat do sprzedania, szczególy w dziale ogłoszenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach