Skocz do zawartości
SzymasVW

Zawiesza się turbina?

Rekomendowane odpowiedzi

Tam od wtrysku sterującego idzie jakiś kabelek aż do czujnika, który podpięty jest jakiegoś rodzaju kostką (w moim przypadku pomarańczowa). Dzisiaj całkiem przez przypadek zauważyłem że ta kostka w ogóle nie jest podpięta tzn była podpięta ale po dotknięciu jej lekko ręką wypadła. Strasznie ciężko mi było ją prawidłowo wpiąć na miejsce ale w końcu chyba mi się udało po szarpałem i ani drgnie. Moje pytanie brzmi czy ta kostka może mieć związek z moim problemem? Dodam jeszcze tylko że po tej operacji zrobiłem Passkiem jakieś 6 kilometrów i ani nie zapaliła się kontrolka od grzania świec i ani razu się nie zmulił. Jednym słowem było tak jak wcześniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u elektryka i niestety ale to nie wina kabli :/ Mam pytanie do starszych i bardziej doświadczonych kolegów. Czy może to być wina świec żarowych? Zauważyłem że Passka szarpie mi nie raz tak jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwska a do tego mruga mi kontrolka od grzania świec. Nie mogę niestety odkręcić tych świec bo nie mam pojęcia jak (aż głupio się przyznać) ale wcześniej nie miałem do czynienia z takim silnikiem jak mam teraz. Bardzo proszę o pomoc bo nie da się tak jeździć jak jest teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece potrzebne są tylko do rozruchu zimnego silnika Kolego. Jedź do kumatego w VAG-u to Ci zdiagnozuje szybko usterkę, mrugająca świeca na pewno zostawi błąd w sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to że byłem podpięty pod kompa i dwa stałe błędy mi pokazało:

 

- przerwany obwód wtrysku sterującego

- przepływomierz

 

Sam już nie wiem co mam dalej robić skoro byłem u elektryka i nie stwierdził przerwanego kabla. Być może uszkodzony jest ten wtrysk sterujący?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie chodzi o to że byłem podpięty pod kompa i dwa stałe błędy mi pokazało:

 

- przerwany obwód wtrysku sterującego

- przepływomierz

 

Sam już nie wiem co mam dalej robić skoro byłem u elektryka i nie stwierdził przerwanego kabla. Być może uszkodzony jest ten wtrysk sterujący?

skoro kabel jest ok to wtrysk padł i przeczyść przepływkę ewentualnie podmień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy czyszczeniu przepływki łatwo ją uszkodzić poza tym uszkodzona przepływka w 1z nie powoduje szarpania. Jeśli jest padnięta całkowice to powoduje tryb awaryjny, jeśli jeszcze daje jakieś odczyty to zazwyczaj przekłamuje przy górnych obrotach i zaniża dawkę. EGR będzie ci na pewno zmulał jeśli jest zapaćkany sadzą. Zaślep go kawałkiem blaszki i zobacz co się będzie działo, ale wątpię żeby coś pomogło na szarpanie. Będzie się lepiej wkręcać na obroty. Od roku mam zaślepiony EGR i nie zauważyłem żadnych problemów z działaniem więc nie masz co się obawiać.

Nie wymieniaj przepływki jak radzi Mielke bo się w koszta ładujesz a może nie przynieść efektu. Znajdź użytkownika WŁOCHATY. Pogadaj z nim, podjedź do niego. Zrobi ci porządek. Jak będziesz słuchać rad typu: "Wymień..." to zanim się obejrzysz wymienisz pół silnika, wydasz dużo kasy, a efekt może być żaden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie Mielke może mieć rację bo przypomniało mi się że kolesiowi w B5 turbina gwizdała ale miał takiego muła że masakra. 120km/h to był maks co dało się z niego wycisnąć a ma przeca 115KM, pojechał do mechanika i okazało się że to przepływomierz. Problem jest tylko jeden. Ja nie mam od kogo podmienić więc jak coś to w grę wchodzi kupno nowej :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że wymieniałeś turbinę rok temu. Nawet jeśli założyłeś regenerowaną nie będzie tak zasyfiona żeby nie działać. Ściągnij kolanko gumowe za ickiem i zobacz ile jest tam syfu. jeśłi masz dużo oleju w dolocie to trubina może się dziwnie zachowywać. Co do gwizdów z turbiny to jest ok. Moja też gwizda, a bez problemu wyciskam 170km/h, wkręca się od 1500 obrotów. w B5 masz turbiny ze zmienną geometrią więc nie masz co porównywać bo jest inny sposób sterowania turbiną.

Sprawdź cz masz prawidłowo podłączone przewody od sterowania turbo. Kiedyś jeden partacz pomylił przewody sterowania i silnik wyciskał max 3700 obrotów i 130 km/h. Też myślałem że przepływka, ale to były tylko przewody. Z kolanka nad EGR przewód ( u mnie z czarnym oplotem) idzie do N75, natomiast drugi czarny przewód idzie od turbiny do czujnika podciśnienia w kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że ja nie miałem tego od początku jak go kupiłem. Problem pojawił się kilka tygodni temu. Wcześniej było wszystko ok więc chyba kable są dobrze podłączone. Co do turbinki moja się wkręca (jak działa wszystko ok) dopiero od 2500 tysia czy to też jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź te przewody, może któryś się przetarł lub zsunął. Przeczyść zawór N75, wymontuj i przedmuchaj, gdzieś na forum była instrukcja jak go rozebrać żeby nie uszkodzić. Ja u siebie czyściłem sprężonym powietrzem i WD40.

Strasznie późno wstaje ci turbo. Przydałyby się logi. Bez tego to będziesz szukać po omacku. Poszukaj kogoś kto ci logi zrobi. Na forum jest dział, w którym ci powiedzą co widzą po logach. Niestety naprawy klekotów są kosztowne (N75-180zł, przepływka 500zł, zawór EGR 700zł), zanim zaczniesz wymieniać lepiej dwa razy sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego potrzebny ci człowiek co zna Vaga a nie tylko kasuje za usługę, mruganie kontrolki świecy w wypadku 1z oznacza bardzo wiele, od wody w filtrze paliwa po nie sprawność z nastawnikiem, najprawdopodobniej masz zasyfiały nastawnik który trzeba wyczyścić dlatego falują ci obroty, problemy z mocą to sprawdz zawór N75 który jak jest nie sprawny auto ma muła i nie przekracza 120km/h,można podłączyć wężyki z n75 omijając zawór i sprawdzisz różnicę jaka jest.Zaślepienie zaworu EGR nie wpływa na pracę silnika - niema żadnych skutków ubocznych.ten silnik jest tak prosty a pokonuje połowę mechaników :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszecie wtrysk sterujący, to chodzi o wtryskiwacz nr 3 z czujnikiem wzniosu iglicy? Jeżeli tak, to trzeba przede wszystkim zacząć od tego, czyli zrobić porządek z kablem, a jeżeli nic to nie da, to pewnie wymienić wtryskiwacz. Rezystancja tego czujnika ma być w przedziale 80 - 120 Ω. Możesz sprawdzić. Dokładne sprawdzenie robi się za pomocą oscyloskopu, ale o ten trudno.

Przepływomierz nie wpływa na szarpanie. On służy to pomiaru ilości powietrza i obliczenia maksymalnej dawki paliwa, jaka może być użyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo jest przypadków. Dzisiaj mi się przypomniało (mam nadzieję, że dobrze kojarzę fakty), że to wszystko zaczęło się dziać prawdopodobnie po wymianie filtra paliwa ale do końca nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem znikł :) Wymieniłem dosłownie przed chwilą wtrysk sterujący i problem znikł. Passek został podłączony pod kompa i wszystkie błędy zostały wykasowane. Mam teraz nadzieje że trochę polatam tym bardziej że za komplet wtrysków nie dałem ogromnej sumy co mnie najbardziej cieszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam na imię Andrzej i mam pewien problem. Może dokładnie opiszę całą sytuację. Mianowicie posiadam Passata B5 3BG 1.9 TDI AVF z 2001 roku. Po zimie zauważyłem, że w zakresie 2800-3500 obrotów wyłącza się Turbina, ale po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu działa już normalnie. Pomyślałem, że się "zapchała". Podjechałem do warsztatu podłączyć go pod komputer. Mechanik podłączył go pod kompa na postoju (błędy żadne nie wyskoczyły) i przegazował go konkretnie aż z tłumika poszły dwie olbrzymie czarne chmury dymu. Od tamtego czasu turbina się nie wyłącza a zrobiłem już około 1000km ale gdzieś w okolicy 2600-2800 obrotów, zwłaszcza na biegach od 3 do 5 czuć takie leciutkie półsekundowe zamulenie-leciutkie szarpnięcie (właśnie przy tych obrotach wcześniej w ogóle się wyłączała) i mam wrażenie, że powyżej tych obrotów już nie idzie tak jak powinien (może to tylko moje złudzenie, w każdym bądź razie szarpnięcie jest). Powiedzcie czy jest taka możliwość, że turbina w warsztacie się odetkała ale dalej jeszcze jest lekko zamulona i czy pomogłoby przegazowanie go na postoju do 4500 obrotów lub przegonienie go po autostradzie tak 160km/h przez około 15km. Czy wpływ na to może mieć niski poziom oleju (niżej połowy zakresu między min. a max.)? Czy uszkodzony EGR wyskoczyłby jako błąd na komputerze? Proszę, pomóżcie mi bo już nie wiem co robić a bardzo denerwuje mnie to nierówne przyspieszanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam na imię Andrzej i mam pewien problem. Może dokładnie opiszę całą sytuację. Mianowicie posiadam Passata B5 3BG 1.9 TDI AVF z 2001 roku.

tyle się chłopie spisałeś a to zły dział..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gdzie mam to napisać? Sorry ale jestem tu nowy i chyba sobie jeszcze nie radzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam koledzy pytanko.

 

Niedawno stałem się posiadaczem Passata B4 94rok 1.9 TDI 90km.

 

Zauważyłem w nim problem: Od tysiąca do ok 1800 obr rozpędza się szybko dojdzie do 1800-1900 i czuć tak jak bym ściągnął lekko nogę z gazu, wkręca się dalej na obroty ale wolniej i tak jak pisałem od 1800obr występuje uczucie jak bym puścił trochę pedał gazu.

 

Dodam, że czuć to szczególnie gdy naciskam lekko pedał gazu, gdy wcisnę gaz do spodu to tego spadku mocy aż tak się nie odczuwa. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza i jest nadal to samo.

 

Prosiłbym bardzo o pomoc, w poniedziałek autko idzie do mechanika, podepnę go pod komputer, może coś pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności