Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mój objaw - tnie mi prawą oponę od strony zewnętrznej.

 

Zbieżność i kąt kół ustawiony na laserze, nie mam pojęcia od czego to może być. Jedyne podejrzenie - łożysko prawe na mcpersonie. Niestety jest wybite, czy może to być przyczyną?

 

Pozdrawiam,

bmw712

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro zbieżność jest ustawiona więc, chyba innej za bardzo przyczyny nie ma, możliwe, że to łożysko jak mówisz ale w to bardzo wątpię.

 

 

Podnieś autko i poruszaj kołem, obserwuj wahacz, może znajdziesz jakiś luz.

Edytowane przez wojtix099

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez przesady, tez miałem nie raz wywalone sworznie i jakoś nie scierało mi opon:P

ale miałem kiedyś podobny przypadek, ze zbieżnością i u mnie było tak.

Ustawili mi w warsztacie zbieżność, ale szczerze nie wiem jak oni to zrobili, bo oponki ścierało dalej:P

okazało się że wozek był spawany w miejscu gdzie jest przykręcany wahacz.

Wymieniłem cały wózek, ustawili mi zbieżność w tym samym zakładzie, ale juz za darmo i wszystko było ok:)

 

jest jakies prawdopodobieństwo, ze możesz mieć podobny problem, ale do dzisiaj nie potrafie tego zrozumieć jak oni mi wtedy ustawili tą zbieżność za pierwszym razem:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

u mnie jest inna sprawa - Całą zawiecha jest wymieniona - sworznie, gumy na wachaczach, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, itd niecały miesiąc temu wszystko było robione. Następnie ustawiłem kąt kół i zbierzność.... i coś mi opone tnie. Lewa strona jest w porządku, tylko z prawej od zewnętrznej strony..... Wczoraj zmieniałem tarcze i klocki i zauważyłem, że łożsko na mcpersonie puka, więc chciałem się zapytać czy to może być powodem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dziwne troche:P na pewno mogą trochę wpływać, ale to wtedy warto i gumy wymienić:) ale moim zdaniem byś tego nie zauważył, takie jest moje zdanie:P

 

ja bardziej obstawiałbym, ze ten passat jest źle złożony po wypadku:P

ale też nasuwa mi sie pytania, jak mocno się te opony ścieraja:P?? bo jak ja miałem ten wozek uszkodzony to pojezdziłem tydzien po ustawieniu zbierzności i widziłem druty w oponie:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód bezkolizyjny.... Ścierać oponkę zaczęło mi po wymianie tych wszystkich elementów... Chyba, że fachowiec źle ustawił kąt koła ....

 

@ P.S Po 3 tygodniach jazdy - jakieś 2 tys km. Lekko jest zdarta, ale te lekko doprowadza mnie do szału. Musi być wszystko dopięte na ostatni guzik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić czy felga nie ma bicia. Ale jeśli w zawieszeniu po naprawach nie ma luzów, to rozwiązanie jest jedno - pojechać na geometrię do innego zakładu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek jadę do innego diagnostyka.

 

Dam znać co mi powiedział :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto "sztywne" a tnie oponę, to znaczy że zbieżność ustawiona źle. Wystarczy, że miał źle zapięty przyrząd na kole i nie zrobił kompensacji to wydruk będzie OK, a zbieżność w krzakach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem. Wymieniałem drążki i sworznie wahaczy, zbieżność ustawiali, ale... i tu jest to ale.. rozpędzam szybko auto przy wyprzedzaniu lub lubie zap** to przycisne, ale czuje jak by opór na kołach, puszcze z gazu to ładnie leci auto. Byłem na reklamacji tej zbieżności, to gość mi powiedział że on ustawia auto nie w pozycji zero tylko tak jak by było już pod obciążeniem 4 osób czy jakoś tak, nie słuchałem do końca bo jakoś nie kumałem ocb. ale teraz jak czuje lekki opór przy bucie jak jeżdze sam to coś chyba nie gra, mówił żeby jeszcze pojeździć, ale sam już nie wiem co o tym myśleć? Jak w pasacie powinno to być ustawione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem nowe wahacze nowe drazki koncowki tuleje pojechalem na geometrie wyjechalem opony cielo dalej co sie okazalo mieli zle wypoziomowany kanal ... i ine wiem czy kazdy mechanik wie ale w pierwszej kolejnosci sprawdza sie czy katy sa dobrze ustawione pozniej dopiero zabiera sie za reszte :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pelna geometrie zaczyna sie jezeli auto ma ustawiany tyl to od tyly tz katy potem zbierznosc i potem przod i chodzbys niewiem co robil to nie da sie tego ustawic odrazu za pierwszym razem ustawiam z tymi jak to koledzy zawsze pisza laserami i g.... zawsze jazda probna to albo kiera zle ustawiona albo auto sciaga przy bardzo przestawionej geometri z 2 nawet 3 razy trzeba ustawiac nigdy sie za pierwszym razem nie udalo mi ustawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można przestawić kąt belki wzgl. auta

moim skromnym zdaniem - trzeba by sprawdzić tzw geometrię auta czyli na urządzeniu które ma 8 głowic a nie 6 (laser GTO też ma jakby 6 głowic - przód plus wzdłużne i chorągiewki.)

mam w pracy 6 głowicowe urządzenie Beissbarth i też nie mogę dojśc kilku rzeczy.

8 głowicówka pozwala sensownie sprawdzić właśnie ustawienie tylnej osi względem budy - tzw odchylenie osi jazdy - to mozna w pasku b4 trochę skorygować (nie dużo ale trochę się da). Nie da się zmienić kątów pochylenia koła na tyle (sa ludzie co zmieniają podkładając podkładki pod piasty ale to trochę nie zgodne z prawem z tego co wiem - sprawa kontrowersyjna bo były podkładki korekcyjne specjalnie do tego produkowane ale ktoś zabronił stosować)

inną rzeczą jest kalibracja urządzeń do pomiaru geometrii, kompensacja bicia kół której większośc speców nie robi. Kto jest w temacie to wie o czym piszę.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można przestawić kąt belki wzgl. auta

moim skromnym zdaniem - trzeba by sprawdzić tzw geometrię auta czyli na urządzeniu które ma 8 głowic a nie 6 (laser GTO też ma jakby 6 głowic - przód plus wzdłużne i chorągiewki.)

mam w pracy 6 głowicowe urządzenie Beissbarth i też nie mogę dojśc kilku rzeczy.

8 głowicówka pozwala sensownie sprawdzić właśnie ustawienie tylnej osi względem budy - tzw odchylenie osi jazdy - to mozna w pasku b4 trochę skorygować (nie dużo ale trochę się da). Nie da się zmienić kątów pochylenia koła na tyle (sa ludzie co zmieniają podkładając podkładki pod piasty ale to trochę nie zgodne z prawem z tego co wiem - sprawa kontrowersyjna bo były podkładki korekcyjne specjalnie do tego produkowane ale ktoś zabronił stosować)

inną rzeczą jest kalibracja urządzeń do pomiaru geometrii, kompensacja bicia kół której większośc speców nie robi. Kto jest w temacie to wie o czym piszę.

 

daje te podkladki dosc czesto do pajero i l200 jak dla mnie nie widze nic niebezpiecznego w tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez nie widzę ale serwis mnie grzecznie poinformował że nie sprzedają tego bo ponoc w razie wypadku rzeczoznawca może zwalić całą przyczynę na te podkładki - tłumaczenie głupie ale jedyne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tez nie widzę ale serwis mnie grzecznie poinformował że nie sprzedają tego bo ponoc w razie wypadku rzeczoznawca może zwalić całą przyczynę na te podkładki - tłumaczenie głupie ale jedyne
ja je zakladam w servisie :) sami to proponujemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile kosztuje komplet na jedna oś? tzn na dwa koła- może bym sobie od Ciebie kupił.. - zrobił bym sobie kąty na tylnej osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc ze łożysko mc persona bo jak ma luz to sie zmienia kont pochylenia koła i będzie zdzierać opone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności