Jump to content
bolsfanwk

wymiana sprężarki klimatyzacji

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Witam, mam takie pytanie, czy do passata b5 1.9 tdi 90 koni 98 rok

    będzie pasowała każda sprężarka ?

    np od 110 koni? lub 130 TDI

    czy od benzyny 1.6 lub 1.8 ?

    czy dokładnie musi być od modelu 90 konnego ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    Witam, mam takie pytanie, czy do passata b5 1.9 tdi 90 koni 98 rok

    będzie pasowała każda sprężarka ?

    np od 110 koni? lub 130 TDI

    czy od benzyny 1.6 lub 1.8 ?

    czy dokładnie musi być od modelu 90 konnego ?

     

    Z tego co kojarzę to w silniku 110 KM jest zupełnie inna sprężarka niż w 130 KM. W 110 - jest Zexel a w 130 już Denso. Ja akurat do swojego auta zdobyłem sprężarkę od silnika 1.8 benzyna od Audi A4 - sprężarka Zexel. Różniła się tylko ostatnim literą w numerze części. Było 805M a ja założyłem 805. Pasowała i do tego działa.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    no właśnie dziś prawdopodobnie kupię sprężarkę od 1.8 benzynki,

    i myślę że powinna pasować.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    no właśnie dziś prawdopodobnie kupię sprężarkę od 1.8 benzynki,

    i myślę że powinna pasować.

    Jak chcesz to moge sprawdzić dokładnie w ETCE jak to się ma w Twoim silniku i w benzynce i Ci napiszę. Tylko po pracy. Gdzieś około 17.30

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Zexel do silników:

    AFF, AHU, AHH, AFN, AVG - diesle nr cz 8DO 260 805

    ADP, ADR, AEB, AFY, APT, ARG, APU, ANB - benzyniaki nr cz 8DO 260 805

     

    W tych silnikach jest ta sama sprężarka i będzie ona do Twojego sprzętu pasować

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997

    na końcu tego nr.jest oznaczenie D badz M czym one sie roznia ???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996
    na końcu tego nr.jest oznaczenie D badz M czym one sie roznia ???
    to M to zamiennik >> kolejny nr po D :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    dzięki wielkie pwlkwcnsk :))

    kupiłem właśnie na allegro od jednego forumowicza sprężarkę klimatyzacji, która ma uszkodzony gwint na jednym przyłączu przewodu, i ten forumowicz powiedział że bez problemu mogę przełożyć głowiczkę ze swojej sprężarki do tej co u niego kupiłem,

    także proszę o wskazówki, http://allegro.pl/show_item.php?item=1667800110

    odkręcę głowicę z tej spreżarki, i tam jakaś uszczelka będzie ?

    czy to na sylikonie jakimś do samochodowym posmarować i skręcić ? :))

    sprężarkę kupiłem godzinę temu, także jutro mi ją wyśle, i myślę że na czwartek max piątek dojdzie, ale już chciałbym wiedzieć jak się za to zabrać w weekend.

    może jakaś specjalną uszczelkę trzeba będzie kupić ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    odkręcę głowicę z tej spreżarki, i tam jakaś uszczelka będzie ?

    czy to na sylikonie jakimś do samochodowym posmarować i skręcić ?

    Sprawdzę jutro przy swojej starej. Ale z tego co kojarze jest tam jakaś uszczelka. I tak miałem ją rozkręcić i zobaczyć co w niej jest :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    ak miałem ją rozkręcić i zobaczyć co w niej jest

    no właśnie z ciekawości :)

    jeśli tam będzie uszczelka to pewnie będę musiał kupić taką nową

    i założyć, bo stara znając życie się rozpadnie...

    ciekawe czy w sklepie motoryzacyjnym będzie się ją dało kupić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    dziś nie dałem rady bo coś innego przy aucie robiłem. Jutro rozbiorę i cyknę fotki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    P1120136.JPG

    P1120138.JPG

    P1120139.JPG

    P1120137.JPG

    Dekiel zdjęt. Śruby były bardzo mocno przykręcone. Uszczelka z dziwnego materiału. Coś pomiędzy plastikiem a metalem. Jak najbardziej możliwe jest ponowne użycie tej uszczelki. Tylko potem trzeba wszystko mocno (bardzo mocno skręcić).

    Pozdro

     

    ---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:16 ----------

     

    Może się ktoś zna???

    Czy sprężarka wygląda na zatartą?????

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999
    Czy sprężarka wygląda na zatartą?????
    Nie. Wygląda na sprawną. W tych sprężarkach często zacina się zawór regulujący wydajność sprężarki - to taki mosiężny cylinder widoczny na pierwszym zdjęciu. Gdy on nie działa, to sprężarka nie daje ciśnienia.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Czyli co mógłbym zrobić, by ją reaktywować. Trzeba wymieniać ten zawór czy wystarczy wykręcić i wyczyścić i popsiukać WD-40? No i jak go wykręcić? Czy są specjalne klucze do tego? Są tam dwa otwory, może trzeba je czymś złapać i kręcić?

    Ogólnie sprężarka całkiem nieźle wygląda, sprzęgło jest nowe. Jak kręciłem korpusem w takiej pozycji jak jest na zdjęciu to z wewnątrz wychodził olej, tak jakby był wypychany. Przestałą chłodzić po problemach z wentylatorem, jak on się spalił i przestał działać. Sprężarkę kupiłem nową (używkę) i ta chodzi bez problemu. Jedynie słychać piski przy sprzęgle, ale podobno można na sprzegło WD-40 użyć i znikają....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Ja go wymieniłem. On ma taką konstrukcję, że jak za bardzo wzrośnie ciśnienie sprężania to je zmniejsza. Zacięcie powoduje takie objawy, że albo daje b. małe ciśnienie, albo ciśnienie wzrasta za bardzo. Zawór wyjąłem po dalszym rozebraniu sprężarki. Musisz jeszcze sprawdzić stan tłoczków i płyty zaworowej. Ale z tego co się dowiadywałem, to właśnie zawieszenie się tego zaworu jest bardzo częstą przyczyną słabej lub zerowej wydajności sprężarek zexela. Niestety, mało który serwis to diagnozuje - najłatwiej wymienić sprężarkę na nową.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Ciemerson

    witam wszystkich ile może kosztowac nowa sprężareczka do paska 1999rok 1.9tdi 110 km i dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund .prosze o pomoc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    witam wszystkich ile może kosztowac nowa sprężareczka do paska 1999rok 1.9tdi 110 km i dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund .prosze o pomoc

    Zapytaj tu: http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=114

    Używka w granicach 300-400 zł.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000
    ile będzie kosztować nowa sprężarka 1600 zł z klimatronikiem miałem to samo co ty migneło z 3 lub z 4 5 razy i przestało po przeczyszczeniu i dogięciu blaszek od załączania świateł problem zniknął

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996
    witam wszystkich ile może kosztowac nowa sprężareczka do paska 1999rok 1.9tdi 110 km i dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund .prosze o pomoc
    kompresorl.th.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004
    dla czego klimatronic gdy zapalam samochod miga mi przez kilka sekund

    Brak czynnika w układzie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy