Jump to content
bolsfanwk

wymiana sprężarki klimatyzacji

Recommended Posts

A powiedzcie mi koledzy czy przed włożenie sprężarki można ją czymś wpłukać?? I jaki ewentualnie zalać olej do niej i ile tego oleju .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprężarka regenerowana powinna być zalana olejem.

jeśli to jakaś używka niewiadomego pochodzenia to trzeba się zaopatrzyć w olej (PAG46).

ilości nie potrafię teraz podać, ale do znalezienia przez wujka gugla są te informacje, bo onego czasu szukałem z ciekawości i znalazłem, tyle że nie pamiętam już ;]

sprężarkę zalaną olejem, dokręcasz do wypłukanego układu, wydmuchanego azotem i z założonym nowym filtrem. wtedy wypadałoby jeszcze zrobić próbę szczelności na kilka godzin (nabić azotem do kilkunastu bar), po czym zrobić próżnię. wtedy już tylko nabić te 600 (no, 650) gram R-134A i cieszyć się klimą :)

 

generalnie rzecz ujmując jest przy klimie trochę roboty ;]

 

 

(aaa, jeśli zakładasz sprężarkę w której był już szlam, ale normalnie chodziła, to jak najbardziej trzeba ją wypłukać tym samym płynem, co i resztę układu i dopiero wtedy zalać nowym olejem)

Edited by Desper

Share this post


Link to post
Share on other sites
sprężarka regenerowana powinna być zalana olejem.

jeśli to jakaś używka niewiadomego pochodzenia to trzeba się zaopatrzyć w olej (PAG46).

ilości nie potrafię teraz podać, ale do znalezienia przez wujka gugla są te informacje, bo onego czasu szukałem z ciekawości i znalazłem, tyle że nie pamiętam już ;]

sprężarkę zalaną olejem, dokręcasz do wypłukanego układu, wydmuchanego azotem i z założonym nowym filtrem. wtedy wypadałoby jeszcze zrobić próbę szczelności na kilka godzin (nabić azotem do kilkunastu bar), po czym zrobić próżnię. wtedy już tylko nabić te 600 (no, 650) gram R-134A i cieszyć się klimą :)

 

generalnie rzecz ujmując jest przy klimie trochę roboty ;]

 

 

(aaa, jeśli zakładasz sprężarkę w której był już szlam, ale normalnie chodziła, to jak najbardziej trzeba ją wypłukać tym samym płynem, co i resztę układu i dopiero wtedy zalać nowym olejem)

probe szczelnosci mozna zrobic podpinajac pod butle z chodzby z powietrzem a uklad spryskac woda z mydlem na laczeniach i chlodnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites
probe szczelnosci mozna zrobic podpinajac pod butle z chodzby z powietrzem a uklad spryskac woda z mydlem na laczeniach i chlodnicy

 

Ja juz zlozysz wszystko lacznie z osuszaczem to nie radze robic proby szczelnosci powietrzem. Azot, proznia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rozszczelniasz klime - wymieniasz filterek.

 

Czyli wszystko jasne :-)

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz zlozysz wszystko lacznie z osuszaczem to nie radze robic proby szczelnosci powietrzem. Azot, proznia.

dokładnie. Nie po to robi się tyle zabiegów z usuwaniem powietrza z układu, żeby na koniec nabić powietrza pod ciśnieniem :) wtedy osuszacz skończyłby swoją działalność, zanim w ogóle klima zaczęła by pracować.

Azot (i broń Boże nie próbować sprawdzać szczelności tlenem...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, wie ktoś może lub ma zdjęcia sposób montażu sprężarki klimy w passacie przed i po lifcie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam:)

Dołączę się do tematu klimy tylko że mam jeszcze kilka pytań dotyczących identyfikacji modelu mojego auta ponieważ jego właścicielem jestem od niedawna. Problem dotyczy głośnej pracy sprężarki klimy i magik polecił kupno używanej sprężarki jednak nie wiem jak się do tego zabrać żeby nie kupić kota w worku. Moje auto to passat z 1998r silnik 1,8 T 150KM jednak nie znam wersji silnika:( z klimatronikiem i tu moja prośba o pomoc w określeniu czego mam szukać lub ewentualnie rady co z tą moją nieszczęsną klimą można zrobić. Dodam że narazie działa nie licząc głośnej pracy sprężarki

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz zexela, tak jak w dieslach ;)

8D0 260 805 D

kompresor.jpg

Edited by Desper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź:)

 

Może jeszcze ktoś podpowie jak zidentyfikować typ silnika (podobno sa 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlepka we wnęce koła zapasowego, albo rozkodować z VIN-u :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy w warunkach domowych da się sprawdzić czy sprężarka jest dobra? Bo mam kilka sztuk a nie chce wciskać ludkom chały , z tego co 1 rozebrałem to tłoki nie mają żadnego luzu i ładnie chodza, tylko nie wiem jak sprawdzić ten zawór z mosiądzu i szczelnośc już po złożeniu

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może jeszcze ktoś podpowie jak zidentyfikować typ silnika (podobno sa 3)

Jeszcze na obudowie rozrządu masz naklejkę z symbolem silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy mam nie lada problem ponieważ będę płukał układ kilmy na dzień dzisiejszy zakupiłem wszystko potrzebne do tej operacji ale kupiłem inny olej do sprężarki bo PAG 100 a producent preferuje do tego Pag 46 czy może coś się stać gdy wleje inny olej . Sprężarko Denso .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra to w takim razie jutro jadę wymienić ten olej dzięki kolego za pomoc tylko niewiem czym się różni jeden od drugiego ale ma być taki będzie taki a drugie pytanko jakie mam to jak odessać resztki płynu do płukania okładu .Bo chłodnicę wymontowąłem całkiem więc dam sobie rade ale największy problem jest z nagrzewnicą

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nagrzewnicą, a parownikiem :) (w nagrzewnicy masz chłodziwo G12, czy co tam innego masz wlane, a w parowniku gania freon)

zasady sztuki mówią że tylko dmuchanie sprężonym azotem, ale możesz azot zostawić na koniec, a wcześniej doczepić do układu jakieś źródło podgrzanego powietrza i tak podmuchać kilka godzin... jak robisz to sam, to musisz pokombinować: jakaś stara suszarka + taśma makgajwerowska ;)

Ważne przede wszystkim czym płuczesz - oby było to coś przeznaczonego do takich operacji, lub chociaż coś co łatwo odparowuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie z tym odparowywaniem to jest problem bo gość mi polecił środek który był mało skuteczny. Zdenerwowałem bardzo bo zostawiłem 150zł za ten szajs i wlałem tam wodę z dimerem. Odczekałem może ze 2-3 minutki i poszło wszystko cały syf zaczął wypływać przedmuchałem to kercherem z czystą wodą. Spowrotem przepłukałem tym środkiem efekt taki że zostały jakieś resztki tego szajsu w układzie i niczym nie idzie się tam dostać byłem na stacji i chciałem to wydmuchać kompresorem ale jest za słaby .

 

---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:50 ----------

 

Kolego a nie da się złożyć tego układu klimy i podjechać do nabicia a przy tym żeby gość który to będzie robił niech odeśssie resztki tego płynu naszyna do nabijania klimy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy czy ktoś pomorze z tą klimą ?? Bo mam zamiar ją złożyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy