wujekmarcin Zgłoś #1 Napisano 6 Czerwca 2011 Witam. Panowie, czy silnik AFN z passata b5 1999 rok podejdzie do golfa IV 1.9 tdi z tego samego roku? Niestety nie znam oznaczenia silnika w golfie. ewentualnie czy podejdzie sama glowica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2011 tak powinno pasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2011 Nie widzialem jak ma montowane silniki diesla golf 4 ale nie sa one montowane przypadkiem poprzecznie? Sam słup owszem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujekmarcin Zgłoś #4 Napisano 7 Czerwca 2011 tak, poprzecznie, ale głowica wydaje mi się że powinna pasować... pewnie ktoś z was dokonywał takiego Swapa:)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beru3 Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2011 Blok na pewno nie pasuje, inne jest ułożenie pompy wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #6 Napisano 1 Września 2011 inne są też mocowania ( w innych miejscach). Dodatkowo moze byc problem ze zbyt krótkimi kablami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #7 Napisano 1 Września 2011 W Golfach 4 generacji nie montowano już silników AFN. Montowano o mocy 110 KM ale nowszej generacji i konstrukcji o oznaczeniu AHF i ASV i głowica do nich od AFN'a nie spasuje za żadne skarby świata. Silniki AHF i ASV różnią się diametralnie od AFN'a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #8 Napisano 2 Września 2011 W Golfach 4 generacji nie montowano już silników AFN. Montowano o mocy 110 KM ale nowszej generacji i konstrukcji o oznaczeniu AHF i ASV i głowica do nich od AFN'a nie spasuje za żadne skarby świata. Silniki AHF i ASV różnią się diametralnie od AFN'a. Co znaczy nowszej generacji? Pompowtrysk i 110 koni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #9 Napisano 2 Września 2011 Nie, nie pompowtrysk, zwykła pompa vp37, ale nowoczesniejszy od afn. AFN byłmontowany w golfie3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #10 Napisano 2 Września 2011 Nie, nie pompowtrysk, zwykła pompa vp37, ale nowoczesniejszy od afn.AFN byłmontowany w golfie3 Owszem, ale czym sie rozni... Ksztaltem okien dolotowych, srednica tulei? Czym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #11 Napisano 3 Września 2011 Co tu dużo opisywać jak można sobie zobaczyć i porównać foty jednego i drugiego silnika jak i jego podzespołów oraz osprzętu np. na motoallegro.pl Dla jednych język obrazkowy jest wymowniejszy niż pisany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #12 Napisano 3 Września 2011 Korona z głowy spadnie, jak napiszesz te różnice ? Sam ciekawy jestem tych różnic ... W golfie IV zawsze są inne oznaczenia np AWX czy tam AVF z b5 FL w golfie ma już oznaczenie ASZ ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #13 Napisano 3 Września 2011 Spadnie mi ta korona bo jestem zbyt leniwy wyszukać i opisać wszystkie różnice tak samo jak innym, którym się tych różnic nie chce samemu doszukać tylko mieć podane gotowe na tacy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #14 Napisano 9 Września 2011 Spadnie mi ta korona bo jestem zbyt leniwy wyszukać i opisać wszystkie różnice tak samo jak innym, którym się tych różnic nie chce samemu doszukać tylko mieć podane gotowe na tacy. No skoro masz tezę to ja potwierdz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #15 Napisano 10 Września 2011 (edytowane) Nie, ja nie będę potwierdzał. Chcesz tezę to załóż głowicę z AFN'a do np. ASV a będziesz miał argument a raczej kontrargument. Właśnie jestem użytkownikiem Golfa 4 z silnikiem ALH (bliźniakiem dla silnika AGR, AHF i ASV) więc wiem co piszę. Z Twoich wcześniejszych wypowiedzi wynika, że tylko domyślasz się, że w Golfie silniki są montowane poprzecznie i pewnie na oczy nie widziałeś silników TDI z Golfa Mk4 a nie wiem czy wiesz, że w Passatach również są montowane poprzecznie ale w których to już sam się domyśl albo doczytaj. Jako ciekawostkę dodam, że Golf 4 mimo, iż to bieda w Porównaniu do Paska i Audi to miał dużo wcześniej zastosowane nowsze silniki (co trochę nawet i mnie dziwi ale na + np. silnik TDI ARL - 150 KM, które w Golfie już siedziały od września 2000 roku a gdzie te silniki w A3, A4, A6 czy Passacie ? Tam jeszcze siedziały jako najmocniejsze TDI raptem AJM o mocy 115 KM no i AWX o mocy 130 KM) I jeszcze jedna ciekawostka - są również silniki 1.9 TDI o mocy 90 KM na pompowtryskiwaczach z turbosprężarką z zaworem upustowym montowane również w Golfie Mk4 lecz to tylko krótka seria a bardzo popularne w Sharanach, Galaxy i Alhambrach. Właśnie przed chwilką czytałem post odnośnie usterki czujnika temperatury paliwa w silniku 1.9 TDI na pompie wtryskowej i byłeś zdziwiony, że silnik na pompie wtryskowej takowy czujnik posiada więc o czym my tu w ogóle piszemy. Co Ci dają dane nt silników z Golfa 4 jak nawet nie znasz podstaw budowy silników VP ? Edytowane 10 Września 2011 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #16 Napisano 11 Września 2011 Nie jestes tutaj od gnojenia mnie bo od tego sa inni ludzie, uwierz. Dalej czujnik temp. w silnikach z pd sa na przewodzie paliwowym takze stad padlo to pytanie. Jednak dalej nie odpowiedziales mi na pytanie jakie sa roznicy w tych silnikach. Ciagle odchodzisz od tematu, masz teze to ja potwierdz tak jak napisalem. Uslyszane ciekawostki gdzies od kolegow przy piwie mnie nie interesuja a czyste fakty, nie to co gdzie jaki silnik byl monowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #17 Napisano 12 Września 2011 Zielony ale jesteś upierdliwy,nawet gdyby kolega wskazał różnice to i tak nie wiedziałbyś o czym jest mowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #18 Napisano 12 Września 2011 Panowie, czy silnik AFN z passata b5 1999 rok podejdzie do golfa IV 1.9 tdi z tego samego roku? Niestety nie znam oznaczenia silnika w golfie. po wymianie połowy układu smarowania silnika(montaż poprzeczny vs. wzdłużny - o czym pisali powyżej), łap silnika i zostawieniu oprzyrządowania z tego starego golfowego TYDYJI słupek podejdzie, urwał byś jaja przy samej dupie tej głupiej dyskusji powyżej, gdybyś napisał jaki silnik masz w golfie... Generalnie wiem po swojej przygodzie z silnikiem że warto poszukać nowszej skorupki, zawsze to ma parę lat mniej używania Co do głowicy masz na niej cyferki, odczytaj porównaj.. i się dowiesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #19 Napisano 12 Września 2011 Zielony ale jesteś upierdliwy,nawet gdyby kolega wskazał różnice to i tak nie wiedziałbyś o czym jest mowa. Kolega Arsen trafil w samo sedno. Dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #20 Napisano 12 Września 2011 Odpowiadając na pytanie kolegi wujekmarcin, który zalożył ten temat, podaję linka do miejsca gdzie możesz na silniku odczytać jego symbol i numer i takiego się staraj szukać, ewentualnie głowica lub blok będzie pasować z silnika o oznaczeniu AGR, ALH, AHF lub ASV (jeśli masz go na pompie wtryskowej). Z AFN'em nic nie kombinuj bo nic Ci z tego nie wyjdzie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200929 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach