Skocz do zawartości
druidionin

Dziwne blokowanie kół...

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

Mam dziwny problem z blokowaniem hamulców i nie mam już pomysłu co to może być... Liczę na Waszą pomoc bo kończą mi się problemy...

 

W tym tygodniu padlina trafiła po miesięcznym postoju do mechanika by go przygotował do drogi jak wrócę z delegacji. Do zrobienia m.in. była próba rozruszania tylnego lewego zacisku bo na przeglądzie diagnosta się czepił, że słaby i na ręcznym i na nożnym. Sprawdzałem niedawno klocki z tyłu przy wymianie przednich(układ odpowietrzony po wymianie klocków i dodatkowo wymienione gumowe łączniki przewodów bo stare strzeliły przy wymianie) i były ok więc diagnoza - zapieczony zacisk.

 

Auto na podnośniku w górę, sprawdzamy ręczny na tył i jest ok... trzyma z obu stron jak nic. Jednak sprawdzając nożny pojawia się dziwny objaw. Prawe przednie i tylne koło przy naciśniętym pedale(oczywiście zapłon włączony bo ABS jest) daje się z oporem pokręcić(lewa strona trzyma jak beton) natomiast po wyciśnięciu pedału lewa kręci się luzem a prawa strona trzyma mocniej niż przy wciśniętym...

Mechanik wyczyścił tłoczki, przesmarował, odpowietrzył układ i na dwa ruchy tłoczka ok, trzecie wciśnięcie pedału i znów to samo...

 

Nie mam kompletnie pojęcia co to może być tym bardziej, że trzyma również tylne prawe z racji, że zasilane jest poprzez regulator na belce(jego też podregulowaliśmy ) razem z lewym. Płyn nie ma więcej jak rok gdyż zeszłorocznej jesieni strzeliły przewody stalowe z tyłu i wymieniłem na miedziane razem z gumowymi łącznikami na belce.

 

Wygląda to tak jakby układ się jakoś zapowietrzał ale nie wiem gdzie.

Zastanawiam się co najpierw wymienić... Czy z regenerować wszystkie zaciski czy może pompa już niedomaga?

 

Mam nadzieję, że ktoś się z czymś takim spotkał i ma jakąś podpowiedź...

 

Pozdrawiam i liczę na Was :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdybe pompa padla mialbys problem na wszystkie kola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda to tak jakby układ się jakoś zapowietrzał ale nie wiem gdzie.

Ktoś ostatnio na forum miał też problemy z ciągle powracającym zapowietrzeniem tyłu.

Jak masz odrobinę zaciecia to kup zestaw naprawczy zacisku i doprowadź do ładu ośkę ręcznego.

Być może w tłoczku nie działa prawidłowo regulacja luzu klocków.

Może zatkany jest otworek w tłoczku...takie moje domysły...

Pewnie ktoś napisze zaraz że nowe zaciski od golfa ale wcale nie ma dużo roboty z regeneracją zacisku i sam nowy tłoczek nie kosztuje majątku, ja ostatnio wstawiłem jeden nowy i płaciłem za niego 37 zł.

Dobrze wszystko wyczyścisz i poskładasz i nie ma prawa się zapowietrzać.

A pompa ABSu pracuje prawidłowo, wyłącza sie pompka i gaśnie kontrolka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa działa, kontrolka różnie ale to wina czujnika ABS w kole, bo przerywa. Z pompą też coś kiedyś się działo bo raz hamulce były ostre jak brzytwa a raz słabe jakby zapowietrzone...

Z odpowietrzaniem przodu zawsze jest kłopot bo po odkręceni odpowietrznika wypływa mała dawka płynu bez bombli i nagle przestaje...

Z regeneracją tylnych zacisków problemu nie powinno być ale co z przodem? Zestawy z tłoczkami też są dostępne? Regeneracja podobna jak tyłu?

Zastanawiałem się nad wymianą całej pompy na używkę bo mam podejrzenia, że akumulator ciśnienia woła już o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy pomoże, ale w razie czego można próbować odpowietrzać przy pompie i przy ABS na przewodach, nawet przy zapalonym silniku. A odpowietrzasz wg tego opisu, co pompa ABS sama wytwarza ciśninie i płyn leci przez odkręcone odpowietrzniki? Wiem, że do starszych ABS jest taka taktyka. U mnie przy nowszym pompa sama nie pompuje i trzeba pedałem. Jeżeli to rzeczywiście wina zapowietrzenia, to może gdzieś głębiej w przewodach jest powietrze i trzeba więcej płynu spuścić, żeby wyszło. A ABS w ogóle jest sprawny? Był podpinany pod komputer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja bym zaczął od sprawdzenie kostki ABSu. Ustrojstwo lubi się psuć - szczególnie w starszych samochodach (bez urazy :D).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze odpowietrzam na załączonym zapłonie. Pompa owszem pompuje przy odpowietrzaniu tyłu niestety przód trzeba pedałem bo nie leci.

 

Linia diagnostyczna była dopiero po 92 o ile sie nie mylę a u mnie nawet kody błyskowe nie działają.

 

ABS ma działać przeciw blokowaniu a nie blokować w dodatku jak auto stoi. Co w sumie powinno go wykluczyc. Z reszta co ma ABS do blokowania koła po wyciśnięciu pedała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to pomorze ale ja bym jeszcze sprawdził jarzma czy się nie zapiekły miałem podobny problem po naciśnięciu hamulca oczywiście było ok ale jak puściłem pedał to czułem jak hamulec nadal trzyma okazało się że jarzma były zapieczone wymieniłem na nowe i jest ok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co z przodem? Zestawy z tłoczkami też są dostępne? Regeneracja podobna jak tyłu?

Zestawy są dostępne. Od roku już u mnie leżą w piwnicy i czekają :D Roboty powinno być nawet mniej, bo nie masz mechanizmu ręcznego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa hamulcowa ma 2 obwody połączone po przekątnej, czyli obwód 1 do prawy przód lewy tył, drugi to lewy przód prawy tył. Więc objawy które masz raczej wykluczają pompę hamulcową, natomiast sugerują zatkanie zaworu/zaworów w bloku ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa hamulcowa ma 2 obwody połączone po przekątnej

 

Herezje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa hamulcowa ma 2 obwody połączone po przekątnej, czyli obwód 1 do prawy przód lewy tył, drugi to lewy przód prawy tył. Więc objawy które masz raczej wykluczają pompę hamulcową, natomiast sugerują zatkanie zaworu/zaworów w bloku ÁBS

 

Jakoś nie do końca mi to pasuje... Jeśli by tak było to z pompy wychodziłyby 4 przewody a nie jak w moim przypadku 3(przód lewo i prawo oraz jeden na tył, ktory rozdzielony jest na prawo-lewo przez regulator siły hamowania na belce). Ale pomysł sprawdzenia zaworów ABS zły nie jest tylko czy da radę się do nich dostać czy tylko wymiana?

 

Wszystko wskazywałoby na jarzma więc kupię zestaw naprawczy i powymieniam, tylko teraz pytanie który bo tych zestawów jak psów a każdy inny i z inną zawartością.

 

Tak przy okazji, czy może mieć tu wpływ prawdopodobnie zwichrowane tarcze z przodu? Bo telepie kierownica przy hamowaniu ze sporej prędkości tak powyżej 60 km/h. Co ciekawe jak zacznie telepać a ja odpuszczę pedał i nacisnę znów to telepanie jest o wiele mniej intensywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli by tak było to z pompy wychodziłyby 4 przewody a nie jak w moim przypadku 3(przód lewo i prawo oraz jeden na tył, ktory rozdzielony jest na prawo-lewo przez regulator siły hamowania na belce).

Hmmm, dziwne, w takim razie masz chyba stary ABS bez serwa? U mnie z pompy wychodzą 4 rurki tak jak opisałem, też mam ABS. W B3 bez ABS też tak było. Jeśli tak to faktycznie trochę zmienia postać rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a regulator siły hamowania sprawny?? lub dobrze założony (jako mechanik dziwne rzeczy widziałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko teraz pytanie który bo tych zestawów

Ten bogatszy, zostanie tylko gumka od nowszego typu ręcznego i chyba jakiś oring, ja i tak zostawiłem stary oring który trzyma ośkę gwintowaną ręcznego w obudowie zacisku bo ten nowy był jakby cieńszy.

a ja odpuszczę pedał i nacisnę znów to telepanie jest o wiele mniej intensywne.

A czasem nie wymieniałeś ostatnio klocków?

Może sie tak dziać gdy nowsze klocki biorą szerzej niż stare a i sama tarcza ma już spore wytarcie, nie musi być ona wcale krzywa ale przydałoby sie jej stoczenie rantów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na to wygląda że pompa to stary typ, chyba theves o ile sie nie mylę...

I z moich obserwacji podejżewam, że elektryczna pompka ciśnienia nie daje już rady albo akumulator puszcza więc idealna nie jest ale nie na tyle by blokować hamulce samoczynnie...

 

Co do kolektora to czy działa i jest dobrze zamontowany ciężko mi powiedzieć bo ja go nie ruszałem poza wypinaniem i zapinaniem sprężyny i wymianą przewodów...

 

Co do klocków to faktycznie wymieniłem jakieś 2 miesiące temu i faktycznie tarcza ma już kawałek rantu na obrzeżach. Czyli klocek zachacza o rant i stąd te wibracje?

A co do zestawu naprawczego to mógłby ktoś polecić jakiś konkretny egzemplarz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowa o przednich zaciskach??

 

AUTOFREN SEIN SA

ATE ---> D4025

LUCAS ---> D4073

LUCAS (zestaw z tłoczkiem) ---> D41048C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mowa o przednich zaciskach??

Przednich, tylnych i jarzmach...

Plan jest taki, że zregeneruje wszystkie 4 zaciski bo mam już dość problemów z hamulcami. Dodatkowo chciałem zregenerować pompę ale czy zestawy naprawcze są uniwersalne i podejdą do mojej pompy starego typu? Czy coś dodatkowo warto wymienić? Np. podmienić gruszkę ciśnienia czy elektryczną pompkę od jakiegoś dawcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności