Skocz do zawartości
WW

Wymiana oleju co 30 000 km ?.

Rekomendowane odpowiedzi

W pełni zgadzam sie z rob555...

Niestety tak jest, jak sobie przypomną ze olej juz dawno nie wymianiany to moze zmienią, albo doleją..... szok, a później płacz.... Moim zdaniem silnik wolałby zeby zmieniać mu nawet na duzo gorszy olej ale robic to czesniej niz lać najdroższy i zmieniac co 30 lub wiecej...

U mnie auta nie mają lekko, każde po programie i dużo jezdzi, ale zmieniam olej co 8 tys, a auta za to odpłacają sie nieawaryjnąścią.... dodam ze mam 3 autka i musze zmienic mniej wiecej co miesiąc... B6 jeszcze na gwarancji, zmieniam w serwisie raz na 30 tys a w miedzyczasie jeszcze 3x u zaufanego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pij do Polakow bo piszesz po polsku wiec sam sobie dolki kopiesz.

Na moje wymieniaj co 100tys km...wywalone mam. Skoro 90% warsztatow zajmujacych sie mechanika widzi problem uszkodzenia mechanicznego walka i szklanek w autach z LL to warto by sie chociazby zastanowic...

A temat ciezarowek i wymiany co 100tys km...czy ktos szanowny wie ze takie toczydlo ma osobny zbiornik na swiezy olej i sobie robi sam wymiany podczas tych 100tys km???

hehe dobry jestes,madrzejszy od producenta. zalosne,napisane zmieniac co 30kkm,a taki garazowiec druciaz wciska klientom,ze co 10 kkm a najlepiej co 7 nie zaszkodzi przeciez ! Jakbym tak olej zmienial jak piszesz to bym co tydzien na warsztacie siedzial,a tak mam naklepane 500tys i dalej jezdze bez wnikania,zmieniam jak producent napisal i jakos dziwne-nic sie nie dzieje,silnik jak zegarek! samochod to narzedzie pracy a nie zlote jajko zeby je piescic. ale dalej wciskaj swoim klientom w garazu i tu na forum,niejeden sie nabierze a ty bedziesz mial z tego siano.ot i cala filozofia,polska mentalnosc. takie bajki jak ty to tylko w polsce opowiadaja,pojedz do europy do normalnego serwisu i poopowiadaj te swoje bajki to cie smiechem zabija.

Edytowane przez kidrowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe dobry jestes,madrzejszy od producenta. zalosne,napisane zmieniac co 30kkm,a taki garazowiec druciaz wciska klientom,ze co 10 kkm a najlepiej co 7 nie zaszkodzi przeciez ! Jakbym tak olej zmienial jak piszesz to bym co tydzien na warsztacie siedzial,a tak mam naklepane 500tys i dalej jezdze bez wnikania,zmieniam jak producent napisal i jakos dziwne-nic sie nie dzieje,silnik jak zegarek! samochod to narzedzie pracy a nie zlote jajko zeby je piescic. ale dalej wciskaj swoim klientom w garazu i tu na forum,niejeden sie nabierze a ty bedziesz mial z tego siano.ot i cala filozofia,polska mentalnosc. takie bajki jak ty to tylko w polsce opowiadaja,pojedz do europy do normalnego serwisu i poopowiadaj te swoje bajki to cie smiechem zabija.

 

Kolego chyba masz jakis powazny problem ze soba. Skad tyle tego jadu??

Sugestie na forum to jedno z ty co zrobisz ze swoim silnikiem to drugie.

Poza tym co maja silniki z PD do twojego??

I po twoich 500tys km smiem watpic ze nadal jezdzi "jak zegarek"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam ze mam 3 autka i musze zmienic mniej wiecej co miesiąc...

Zazdroszczę Ci wolnego czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podam głupi przykład: w ciężarówkach wymienia się olej nawet co 50 tyś km i silniki ciężarówek są baaardziej obciążone niż w naszych samochodach i wytrzymują 1000000 km bez remontu.

 

tylko kolego to są całkiem inne oleje, no i filtry oleju zmieniają częściej :)

 

---------- Post added at 09:38 ---------- Previous post was at 09:29 ----------

 

Co do tematu: wymieniam olej long life co 30 tys, nie rzadziej jednak niz co 2 lata.

 

 

no i to IMO jest prawidłowe podejście do sprawy.

Tak samo jak prawidłowym podejściem jest wlewanie oleju "nie long life" i zmiana co 15kkm :)

dla perversów można lać long life i zmieniać co 15kkm - chociaż IMO to jest już przesada :D

 

Ja preferuję częstsze serwisy niż 30kkm/2 lata - nie tyle ze względu na olej co filtry - filtr przeciwpyłkowy powinien być wymieniany przynajmniej raz do roku - nie mam ochoty robic sobie nadmuchu z bakterii i grzybów prosto w twarz :) poza tym olej z nowym filtrem też ma sie lepiej, częściej wymieniany filtr powietrza i paliwa - co w dieslach ważne, czyli IMO same plusy.

Jakbym robił ponad 60kkm/rok to pewnie bym poszedł w ten long life. ale jako że robię koło 30-40 to wole odwiedzic w tym czasie 2 razy w roku serwis.

 

Aa jakby ktos sie cos chciał dowiedziec o olejach, to jest taki stary dobry program:

[ame]

[/ame]

 

[ame]

[/ame]

 

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego chyba masz jakis powazny problem ze soba. Skad tyle tego jadu??

Sugestie na forum to jedno z ty co zrobisz ze swoim silnikiem to drugie.

Poza tym co maja silniki z PD do twojego??

I po twoich 500tys km smiem watpic ze nadal jezdzi "jak zegarek"

 

Ja nie mam problemu,ale ty go masz.

Skoro serwis boscha potwierdza ze silnik pracuje idealnie,to chyba wiedza wiecej niz ty? No ale widze kolejny ktory wie lepiej od fachowcow,nie widzac silnika na oczy ! Zalosne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie spokój każdy robi jak chce. To nie olej zabija silnik czy to wymienimy przy 10 tyś, 15 tyś czy zalejemy LL i wymienimy przy 30 tyś. Silnik zabija jak już pisałem rozrzedzenie oleju paliwem i wypłukana przez olej cząstki stałe pochodzące z procesu spalania. Z cząstkami powinien poradzić sobie markowy filtr z paliwem nic sobie nie poradzi.

 

Ja podchodzę prosto wymiana co 15 tyś i nie rzadziej jak co roku i powiem że świadomie przeszłem na ten system z LL który był prowadzony przez serwis niemiecki. Decycja podyktowana była tylko tym że rocznie robię około 17 tyś i to sporą część w mieście gdzie jazda niedogrzanym silnikiem dolewa do oleju paliwa. Niestety trzeba pogodzić się że Niemcy robią minimum 40 tyś rocznie i to przeważnie autostrady i wtedy jazda na LL jest ok.

 

Jak tu kolega pisał też sporo jeździ i wymienia LL i dobrze bo trasy i duży przebieg w roku jest nieszkodliwy dla silnika, bo silnik pracuje w tym czasie dogrzany a i przy spalaniu tworzy się dużo mniej związków które myje olej.

 

Ale już robienie na LL przez dwa lata max 30 tyś oraz 3/4 po mieście i dopiero po tym czasie wymianę jest powiedzmy trochę nieodpowiedzialne, zwłaszcza że w tym czasie mamy dwie niezbyt ciepłe zimy, a wtedy silnik po mieście leje paliwem do oleju jak trzeba.

 

Żeby zaraz ktoś mnie nie zlinczował powiem tylko, że jeśli ktoś miał do czynienia np. z silnikami diesla Mitsubishi to wie jak sprawa rozrzedzenia oleju wygląda pomimo iż to są silniki CR. Tam 1 litr paliwa w oleju na 3 tyś to norma jeśli 3/4 przebiegu to miasto i to tylko ze względu na zwiększoną dawkę paliwa przy wypalaniu DPF. A teraz pomyślmy ile jeździmy na wzbogaconej mieszance w zimie pomnóżmy to przez zimowy przebieg, dodajmy że to PD i palpitacje serca zapewnione. I najciekawsze że to rzeczywistość a nie moje odczucia.

 

Następnym tematem to to że ani silnik na pompie ani pewnie CR nie wpompuje do oleju tyle paliwa co PD.

 

I chyba byłoby na tyle w temacie.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe dobry jestes,madrzejszy od producenta. zalosne,napisane zmieniac co 30kkm,a taki garazowiec druciaz wciska klientom,ze co 10 kkm a najlepiej co 7 nie zaszkodzi przeciez ! Jakbym tak olej zmienial jak piszesz to bym co tydzien na warsztacie siedzial,a tak mam naklepane 500tys i dalej jezdze bez wnikania,zmieniam jak producent napisal i jakos dziwne-nic sie nie dzieje,silnik jak zegarek! samochod to narzedzie pracy a nie zlote jajko zeby je piescic. ale dalej wciskaj swoim klientom w garazu i tu na forum,niejeden sie nabierze a ty bedziesz mial z tego siano.ot i cala filozofia,polska mentalnosc. takie bajki jak ty to tylko w polsce opowiadaja,pojedz do europy do normalnego serwisu i poopowiadaj te swoje bajki to cie smiechem zabija

 

---> :dobrze :zdrowko ;) ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe dobry jestes,madrzejszy od producenta. zalosne,napisane zmieniac co 30kkm,a taki garazowiec druciaz wciska klientom

 

Druciaz to jestes Ty skroro na przykladzie leciwego AFN z pompa rotacyjna wypowiadasz sie w temacie silnika TDI na pompowtryskach z DPF o ktorym pisalem post...

 

Te silniki tylko paliwo maja wspolne. Nawet "fabryka" inne oleje zaleca chociaz jak znam takich specow z koziej wolki to pewnie lalbys polsyntetyk bo przeciez szkoda kasy na lepszy (ja leje i 500tys przejechalem)

Mowiac w skrocie nie zaczynaj ze mna wojny bo Cie zjem leszczu. Wiecej widzialem silnikow niz Ty gazetek o nich przegladnales...

 

Do AFN mozesz i margaryne wcisnac. Silnik bedzie pracowac! Tylko ze wzgledu na turbo musisz min polsyntetyk lac!

Auta na pompowtryskach maja zupelnie inne obciazenia termiczne pod glowica i dlatego wymagany jest syntetyk.

A co do ASO i specow to nawet sie nimi nie podpieraj bo kazdy kto siedzi w temacie TDI ma na ten temat inne zdanie.

 

 

 

A w temacie zarobkow na wymianach olejow to przycinka na tym jest znikoma ok 20-30zl a i tak wiekszosc klientow z wlasnym przyjezdza... znacznie wiecej zarabiam na wymianach walkow, szklanek itd...

Wiec sluchajscie sie dalej dekli co motoryzacje znaja z przed 15 lat (pierwsze AFN)

Edytowane przez rob555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Druciaz to jestes Ty skroro na przykladzie leciwego AFN z pompa rotacyjna wypowiadasz sie w temacie silnika TDI na pompowtryskach z DPF o ktorym pisalem post...

 

Te silniki tylko paliwo maja wspolne. Nawet "fabryka" inne oleje zaleca chociaz jak znam takich specow z koziej wolki to pewnie lalbys polsyntetyk bo przeciez szkoda kasy na lepszy (ja leje i 500tys przejechalem)

Mowiac w skrocie nie zaczynaj ze mna wojny bo Cie zjem leszczu. Wiecej widzialem silnikow niz Ty gazetek o nich przegladnales...

 

Do AFN mozesz i margaryne wcisnac. Silnik bedzie pracowac! Tylko ze wzgledu na turbo musisz min polsyntetyk lac!

Auta na pompowtryskach maja zupelnie inne obciazenia termiczne pod glowica i dlatego wymagany jest syntetyk.

A co do ASO i specow to nawet sie nimi nie podpieraj bo kazdy kto siedzi w temacie TDI ma na ten temat inne zdanie.

 

 

 

A w temacie zarobkow na wymianach olejow to przycinka na tym jest znikoma ok 20-30zl a i tak wiekszosc klientow z wlasnym przyjezdza... znacznie wiecej zarabiam na wymianach walkow, szklanek itd...

Wiec sluchajscie sie dalej dekli co motoryzacje znaja z przed 15 lat (pierwsze AFN)

 

hehe leszcz to ty jestes wystawiasz osle swoje reklamy w podpisie i propagujesz wymiany oleju co 15 kilometrow - madrzejszy od producenta haha dobre sobie ! na marginesie to musisz miec wielu klientow zeby sie reklamowac na forach - no ale sie nie dziwie,jaki poziom wypowiedzi i wiedzy taki pewnie i serwis. taki z ciebie wielki mechanik co daje sie sprowokowac do chamowatych wypowiedzi? no profesjonalizm na calej linii...i to slownictwo. Burak jestes i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy od pyskówek jest PW a nie posty w danym temacie i proszę przejście na PW albo skończcie tę pyskówki taka rada zwykłego forumowicza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe leszcz to ty jestes wystawiasz osle swoje reklamy
Burak jestes i tyle.

 

Czy ktorys z moderatorow postawi w koncu tego goscia do pionu?!

 

Druciaz to jestes Ty skroro na przykladzie leciwego AFN z pompa rotacyjna wypowiadasz sie w temacie silnika TDI na pompowtryskach z DPF

dokladnie

 

a co do jego poziomu wypowiedz i slownictwa to ... pozwole juz sobie nie skomentowac - tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mowiac w skrocie nie zaczynaj ze mna wojny bo Cie zjem leszczu.

a co o tym powiesz tmstp swietoszku?

 

Burak to nie jest nic obrazliwego,to stwierdzenie zasciankowosci tego czlowieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, spokojnie troszeczke moze... !

Przeciez spotykamy sie tutaj zeby sobie pomóc, ale sie "wzajemnie po ryju", jak jakies chamy w taniej knajpie lac, no nie... ?

Kazdy swoje zdanie (-i wiedze i to czeso na prawde FACHOWA... !) na tym forum ma i to jest tutaj mile widziane!

 

@--- ) KIDROWIEC -ja bym tam na ROB555 tak nie "plul", bo ani Ty (-chyba...!), ani ja (-na pewno...!) kolegi osobiscie nie znamy i trudno nam sie TAK NAPRAWDE wypowiedziec na temat jego wiedzy fachowej w w/w temacie! Ja moge tylko powiedzec ze znalazlem cos takiego w necie --->http://www.trojmiasto.pl/TUNE-UP-o18163.html -i jesli to on (?), to pozytywnie sie ludzie o nim wyrazaja i to jest super :dobrze ...!

-tylko prosze Was- moze nie zaczynajmy teraz i tutaj dyskusji pt. "koledzy o nim dobrze pisza i reklame robia", bo ja sie chyba zaraz :563: ...!

 

-milego wieczoru Wam wszystkim !

 

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro kolega moze wyrazac sie nieprzychylnie o mnie to i ja moge o nim. To ze ma firemke cos tam grzebie a przy okazji pisze bzdury nie upowaznia go do niczego ani nie sprawi,ze nie dostanie riposty. Sory ale ten tjunap to dla mnie zadna wielka jakosc, nie ma co sie spinac.Ot firemka jakich tysiace,a skoro w porzadnych uznanych europejskich serwisach ( np. Bosch) smieja sie z takich farmazonow jakie kolezka tu prawi,producent przewiduje inaczej... koles osmiesza sie w temacie i jakby sie tu nie cisnal to tylko odrzuca od siebie potencjalnych klientow - nie tedy droga tjunap !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
osmiesza sie w temacie i jakby sie tu nie cisnal to tylko odrzuca od siebie potencjalnych klientow - nie tedy droga tjunap

 

Jak narazie nie narzekam i droge dobra wybralem

Sam zaczales ostra pyskowke nie oczekuj ze bede pisac parlamentarnie

 

Nie znasz sie WOGULE i podpierasz sie jakims tam serwisem Boscha (moze adres podasz) nie upowaznia Cie do kwestionowania mojej wiedzy i fachowosci.

Pozatym napisze to duzymi literami:

TWOJE AUTO MOZE MIEC WYMIANE I CO 50TYS KM !!!!!!

Nie masz DPF, nie masz problemu z rozrzedzaniem oleju przez paliwo, nie masz pompek napedzanych z walka TO CO SIE ODZYWASZ I NA MADREGO CHCESZ WYPASC?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci jedno - nie udawaj madrzejszego od VW oraz od Boscha,bo daleko ci do nich.tyle w temacie.

 

Adres-prosze bardzo - kazdy serwis bosch w DE NL BE i cala europa... no ale zapomnialem,w polsce wiedza najlepiej ! hehe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy od pyskówek jest PW a nie posty w danym temacie i proszę przejście na PW albo skończcie tę pyskówki taka rada zwykłego forumowicza

Widzę, że czytanie ze zrozumieniem omijacie/omijasz szerokim łukiem, nie interesuje mnie na forum co jakiś kolega ma do drugiego i jego bardzo ciekawe riposty na jego temat i wzajemnie :krzeslem , skończcie to już :wmorde , a jak naprawdę już tak bardzo chcecie to przejdźcie na PW i pozdro, a ja mam gorącą prośbę do odpowiednich służb forumowych :diablica o ogarnięcie tego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie to co ile i jaki olej wymieniamy jest mocno indywidualną cechą właściciela samochodu.

Ja jezdże na oryginalnym SLX-ie LL, ale wymieniam go co 15 tys. łącznie z wszystkimi filtrami. I mało mnie interesuje, co mówią nawet mechanicy VW. Ja tak chcę i tak mają robić.

W końcu chyba jest lepiej, dla silnika, a szczególnie turbiny, gdy olej ma lepsze własciwości i czyste filtry?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie to co ile i jaki olej wymieniamy jest mocno indywidualną cechą właściciela samochodu.

Ja jezdże na oryginalnym SLX-ie LL, ale wymieniam go co 15 tys. łącznie z wszystkimi filtrami. I mało mnie interesuje, co mówią nawet mechanicy VW. Ja tak chcę i tak mają robić.

W końcu chyba jest lepiej, dla silnika, a szczególnie turbiny, gdy olej ma lepsze własciwości i czyste filtry?

 

myslac w ten sposob moznaby wymieniac rozrzad co 10 tys kmprzeciez niewazne co mowia mechanicy,producent.tak ja chce i tak ma byc i o! ja wiem najlepiej o !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności