Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam takie pytanie poniewaz jakies 5 miesiecy temu wymienialem turbine bo poprzednia lała wiec mechanik zamowil uzywke tyle ze od modelu silnika ajm niby wszystko ok ale turbina roznila juz sie na pierwszy rzut oka dwoma szczegolami:

1. gruszka na turbinie - idzie do niej jakis waz jest mniejsza (moja była wieksza)

2. patrzac na wirnik w mojej lopatki byly przesunieteo jakies 2mm

a w tej od ajm pokrywaja sie.

i Teraz pytanie bo auto nie ciagnie od dolu tylko dopiero od 2 tys obr,

wymienilem przeplywomierz ale bez rezultatu. Przeciez te silniki prawie niczym sie nie roznily...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Mam takie pytanie poniewaz jakies 5 miesiecy temu wymienialem turbine bo poprzednia lała wiec mechanik zamowil uzywke tyle ze od modelu silnika ajm niby wszystko ok ale turbina roznila juz sie na pierwszy rzut oka dwoma szczegolami:

1. gruszka na turbinie - idzie do niej jakis waz jest mniejsza (moja była wieksza)

2. patrzac na wirnik w mojej lopatki byly przesunieteo jakies 2mm

a w tej od ajm pokrywaja sie.

i Teraz pytanie bo auto nie ciagnie od dolu tylko dopiero od 2 tys obr,

wymienilem przeplywomierz ale bez rezultatu. Przeciez te silniki prawie niczym sie nie roznily...

zrób logi a się okaże co go boli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może sztangą ruszone było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widocznie ktos cos kombinowal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i Teraz pytanie bo auto nie ciagnie od dolu tylko dopiero od 2 tys obr,

wymienilem przeplywomierz ale bez rezultatu. Przeciez te silniki prawie niczym sie nie roznily...

A na jakiej zasadzie działa turbina w dieslu? Przecież turbina nie złącza się od razu tylko właśnie od jakiś 2tys obrotów. To raczej normalny objaw. (chyba że coś źle Cie zrozumiałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba zle zrozumiales... Turbo juz powinno ciagnac od ok 1800, a umnie jest taki muł do 2000obr ze zwykly diesel na starcie to zapie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź sterowanie turbem gruszkę i węże doń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że turbina nie "załącza się od 1800 czy 2000 obrotów tylko pracuje cały czas. Sprawna i prawidłowo ustawiona pompuje równomiernie od 1400 obrotów w całym zakresie do końca obrotomierza, wcześniej potrzebuje pędu spalin żeby rozbujać ją do odpowiedniej prędkości na części wylotowej żeby pompowała powietrze w części dolotowej. Czyli od biegu jałowego wstaje i ok 1400 obrotów powinna nabierać pełnej prędkości zbijanej przez zawór N75 do zadanej w ECU wielkości, to tak w skórcie. jak ciągnie od 2000 tys, to może mieć albo rozregulowaną regulację na sztandze, nieszczelne węże, niesprawny akumulator podciśnienia, albo ubytki w łopatkach części gorącej.

 

Zdjejmij wąż z gruszki i zobacz czy jest jakaś różnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie turbo wcale nie slychac :) nawet nie wiem kiedy sie zalacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedy sie zalacza
jak kluczyk przekręcasz w stacyjce to od razu turbo się też włącza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie pamiętam, ale czy tam nie ma jakiejś regulacji? Na tej gruszce z podciśnieniem? Ja wymieniałem turbine bardzo dawno temu więc nie pamiętam, ale wydaje mi się że pomiędzy tą gruchą a turbiną jakaś regulacja była. Mogę się mylić, więc prosze tego nie traktować jako rade :) (jeszcze coś popsujesz i będzie na mnie ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra sciagne ten waz od podcisnienia i zobacze co bedzie sie dzialo, dzieki dla vietrzyka bardzo ciekawe nie powiem bo niewidzialem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź sterowanie turbem gruszkę i węże doń

 

Co prawda pozbyłem się już legendarnej germańskiej techniki (tzw. zemsta Wermahtu za Łuk Kurski :):):) ) czyli niezniszczalnego i bezawaryjnego "paska w tedejka" ale na forum nadal z przyzwyczajenia zaglądam.

 

I uwielbiam czytać jak Mielke pisze np. " i węże doń "

 

Kolego Mielke, kwiecistość i potoczystość twojej polszczyzny nijak się ma do codziennych zmagań z usterkami forumowiczów.

Skąd ty się wziąłeś ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy moze mi ktos wytlumaczyc co do tych łopatek turbiny - dlaczego jedne sie pokrywaja i inne sa przesuniete wzgledem siebie? Jest jakas roznica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ame]

[/ame]

 

 

tu masz zasade działania turbiny z zmienna geometrią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za video ale ja wiem jak dziala turbo, chodzi mi o to ze ja mialem takie turbo jak na tym zdjeciu (chodzi mi o wirnik - łopatki sa jakby przesuniete)viewtopic.php?t=145743#p1659394 a teraz mam taka turbine tez od 115ps tyle ze od ajm wirnik_turbo.jpg i odkad zmienilem na ta turbine to jest delikatny muł do 2000obr

 

---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 18:44 ----------

 

viewtopic.php?t=145743#p1659394 a taka mialem oryginalnie

 

---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:44 ----------

 

cos sie nie pojawilo:( wczesniej mialem takie turbo z takim wirnikiem jak na tym zdjeciu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145743#p1659394

a post wyzej mam obecnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opisz mi co i jak dokladnie dzieje sie z autkiem na pw a ja chetnie ci pomoge poniewaz dmuchawkami zajmuje sie na codzien :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I uwielbiam czytać jak Mielke pisze np. " i węże doń "

 

Kolego Mielke, kwiecistość i potoczystość twojej polszczyzny nijak się ma do codziennych zmagań z usterkami forumowiczów.

Skąd ty się wziąłeś ?

 

A Ty skąd się wziąłeś? Z olimpiady j. polskiego ? Nie bardzo rozumiem po co się czepiasz kolegi?? To forum samochodowe a nie blog prof. Miodka.

Chwała koledze mielke za to, że z tej nicości danych jakie podają użytkownicy stara się wyciągnąc jakiekolwiek wnioski.

 

na ta turbine to jest delikatny muł do 2000obr

 

Zrób drogową na niskich obrotach i w vag scope popatrz na ciśnienie zadane a aktualne. Porównaj to w wykresem wysterowania N75 i będziesz wiedział więcej. Być może dojdziesz do wniosku, że trzeba skrócić sztange...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu u szwagra w passacie rok 2004 silnik 101koni jest identyczna turbina jak u mnie. Dlaczego u mnie jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę troche temat. U mnie turbina przestała działać z dnia na dzień. Tzn słychać jej świszczenie (nie jest to owa turbina więc było ją już słychać) ale nie daje tzw 'kopa' powyżej tych 1800/2000 obrotów. Wcześniej działała normalnie. Dziwna sprawa, bo wcześniej jak mi siadła turbina to zaczął strasznie kopcić, a teraz nie kopci wcale, ale mułem jest strasznym. Czy jest może jakiś przekaźnik odpowiadający za załączanie sie tej turbiny który mógł siąść? Albo coś innego? Zdejmowałem wężyk od podciśnienia i żadnej różnicy. Dodałem gazu a wężyk jak nie robił podciśnienia tak nie robi. Jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności