misiekSEA Zgłoś #1 Napisano 19 Maja 2011 Witam! Mam takie pytanie poniewaz jakies 5 miesiecy temu wymienialem turbine bo poprzednia lała wiec mechanik zamowil uzywke tyle ze od modelu silnika ajm niby wszystko ok ale turbina roznila juz sie na pierwszy rzut oka dwoma szczegolami: 1. gruszka na turbinie - idzie do niej jakis waz jest mniejsza (moja była wieksza) 2. patrzac na wirnik w mojej lopatki byly przesunieteo jakies 2mm a w tej od ajm pokrywaja sie. i Teraz pytanie bo auto nie ciagnie od dolu tylko dopiero od 2 tys obr, wymienilem przeplywomierz ale bez rezultatu. Przeciez te silniki prawie niczym sie nie roznily... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 19 Maja 2011 Witam! Mam takie pytanie poniewaz jakies 5 miesiecy temu wymienialem turbine bo poprzednia lała wiec mechanik zamowil uzywke tyle ze od modelu silnika ajm niby wszystko ok ale turbina roznila juz sie na pierwszy rzut oka dwoma szczegolami:1. gruszka na turbinie - idzie do niej jakis waz jest mniejsza (moja była wieksza) 2. patrzac na wirnik w mojej lopatki byly przesunieteo jakies 2mm a w tej od ajm pokrywaja sie. i Teraz pytanie bo auto nie ciagnie od dolu tylko dopiero od 2 tys obr, wymienilem przeplywomierz ale bez rezultatu. Przeciez te silniki prawie niczym sie nie roznily... zrób logi a się okaże co go boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krokodyl Zgłoś #3 Napisano 19 Maja 2011 Może sztangą ruszone było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekSEA Zgłoś #4 Napisano 19 Maja 2011 widocznie ktos cos kombinowal... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SilkyBoy Zgłoś #5 Napisano 19 Maja 2011 i Teraz pytanie bo auto nie ciagnie od dolu tylko dopiero od 2 tys obr,wymienilem przeplywomierz ale bez rezultatu. Przeciez te silniki prawie niczym sie nie roznily... A na jakiej zasadzie działa turbina w dieslu? Przecież turbina nie złącza się od razu tylko właśnie od jakiś 2tys obrotów. To raczej normalny objaw. (chyba że coś źle Cie zrozumiałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekSEA Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2011 No chyba zle zrozumiales... Turbo juz powinno ciagnac od ok 1800, a umnie jest taki muł do 2000obr ze zwykly diesel na starcie to zapie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2011 sprawdź sterowanie turbem gruszkę i węże doń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #8 Napisano 20 Maja 2011 Zacznijmy od tego że turbina nie "załącza się od 1800 czy 2000 obrotów tylko pracuje cały czas. Sprawna i prawidłowo ustawiona pompuje równomiernie od 1400 obrotów w całym zakresie do końca obrotomierza, wcześniej potrzebuje pędu spalin żeby rozbujać ją do odpowiedniej prędkości na części wylotowej żeby pompowała powietrze w części dolotowej. Czyli od biegu jałowego wstaje i ok 1400 obrotów powinna nabierać pełnej prędkości zbijanej przez zawór N75 do zadanej w ECU wielkości, to tak w skórcie. jak ciągnie od 2000 tys, to może mieć albo rozregulowaną regulację na sztandze, nieszczelne węże, niesprawny akumulator podciśnienia, albo ubytki w łopatkach części gorącej. Zdjejmij wąż z gruszki i zobacz czy jest jakaś różnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieltorba Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2011 u mnie turbo wcale nie slychac nawet nie wiem kiedy sie zalacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #10 Napisano 20 Maja 2011 kiedy sie zalacza jak kluczyk przekręcasz w stacyjce to od razu turbo się też włącza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SilkyBoy Zgłoś #11 Napisano 20 Maja 2011 Ja już nie pamiętam, ale czy tam nie ma jakiejś regulacji? Na tej gruszce z podciśnieniem? Ja wymieniałem turbine bardzo dawno temu więc nie pamiętam, ale wydaje mi się że pomiędzy tą gruchą a turbiną jakaś regulacja była. Mogę się mylić, więc prosze tego nie traktować jako rade (jeszcze coś popsujesz i będzie na mnie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekSEA Zgłoś #12 Napisano 20 Maja 2011 dobra sciagne ten waz od podcisnienia i zobacze co bedzie sie dzialo, dzieki dla vietrzyka bardzo ciekawe nie powiem bo niewidzialem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #13 Napisano 20 Maja 2011 sprawdź sterowanie turbem gruszkę i węże doń Co prawda pozbyłem się już legendarnej germańskiej techniki (tzw. zemsta Wermahtu za Łuk Kurski ) ) czyli niezniszczalnego i bezawaryjnego "paska w tedejka" ale na forum nadal z przyzwyczajenia zaglądam. I uwielbiam czytać jak Mielke pisze np. " i węże doń " Kolego Mielke, kwiecistość i potoczystość twojej polszczyzny nijak się ma do codziennych zmagań z usterkami forumowiczów. Skąd ty się wziąłeś ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekSEA Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2011 a czy moze mi ktos wytlumaczyc co do tych łopatek turbiny - dlaczego jedne sie pokrywaja i inne sa przesuniete wzgledem siebie? Jest jakas roznica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #15 Napisano 22 Maja 2011 [ame] [/ame] tu masz zasade działania turbiny z zmienna geometrią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekSEA Zgłoś #16 Napisano 22 Maja 2011 Dzieki za video ale ja wiem jak dziala turbo, chodzi mi o to ze ja mialem takie turbo jak na tym zdjeciu (chodzi mi o wirnik - łopatki sa jakby przesuniete) a teraz mam taka turbine tez od 115ps tyle ze od ajm i odkad zmienilem na ta turbine to jest delikatny muł do 2000obr ---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 18:44 ---------- a taka mialem oryginalnie ---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:44 ---------- cos sie nie pojawilo:( wczesniej mialem takie turbo z takim wirnikiem jak na tym zdjeciu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145743#p1659394 a post wyzej mam obecnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid_O-ca Zgłoś #17 Napisano 22 Maja 2011 opisz mi co i jak dokladnie dzieje sie z autkiem na pw a ja chetnie ci pomoge poniewaz dmuchawkami zajmuje sie na codzien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #18 Napisano 23 Maja 2011 I uwielbiam czytać jak Mielke pisze np. " i węże doń " Kolego Mielke, kwiecistość i potoczystość twojej polszczyzny nijak się ma do codziennych zmagań z usterkami forumowiczów. Skąd ty się wziąłeś ? A Ty skąd się wziąłeś? Z olimpiady j. polskiego ? Nie bardzo rozumiem po co się czepiasz kolegi?? To forum samochodowe a nie blog prof. Miodka. Chwała koledze mielke za to, że z tej nicości danych jakie podają użytkownicy stara się wyciągnąc jakiekolwiek wnioski. na ta turbine to jest delikatny muł do 2000obr Zrób drogową na niskich obrotach i w vag scope popatrz na ciśnienie zadane a aktualne. Porównaj to w wykresem wysterowania N75 i będziesz wiedział więcej. Być może dojdziesz do wniosku, że trzeba skrócić sztange... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekSEA Zgłoś #19 Napisano 26 Maja 2011 Wracajac do tematu u szwagra w passacie rok 2004 silnik 101koni jest identyczna turbina jak u mnie. Dlaczego u mnie jest problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SilkyBoy Zgłoś #20 Napisano 19 Lipca 2011 Odświeżę troche temat. U mnie turbina przestała działać z dnia na dzień. Tzn słychać jej świszczenie (nie jest to owa turbina więc było ją już słychać) ale nie daje tzw 'kopa' powyżej tych 1800/2000 obrotów. Wcześniej działała normalnie. Dziwna sprawa, bo wcześniej jak mi siadła turbina to zaczął strasznie kopcić, a teraz nie kopci wcale, ale mułem jest strasznym. Czy jest może jakiś przekaźnik odpowiadający za załączanie sie tej turbiny który mógł siąść? Albo coś innego? Zdejmowałem wężyk od podciśnienia i żadnej różnicy. Dodałem gazu a wężyk jak nie robił podciśnienia tak nie robi. Jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach