Skocz do zawartości
daro79

Czy warto przerobić na LPG ? i jak tak to czy BRC ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Na pewno warto przerobić na LPG - na portfelu odczujesz jeśli dużo w miarę jeździsz.

Ja mam w 1.8T instalację Lovato Smart i naprawdę nie narzekam, chociaż mam ją dopiero prawie pół roku i tygodniowo robię nie więcej niż 700km. Spalanie to jakieś 9l LPG liczone od tankowania do tankowania i dzielone przez km przejechane. Pb to jakieś 30l na 2-3 mce - szacunkowo.

Jakby co to nie zastanawiaj się - słuchaj opini chłopaków odnośnie instalacji. Jak chcesz się żenić z autem, to bierz dobrą instalkę - jeśli masz zamiar auto opchnąć za 2-3 lata to .... zdecyduj sam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica czy ma tym autem jeździć 2-3 lata, czy moze nawet 5? To jak ma za 3 lata sprzedać, top lepiej założyć coś tańszego? :hmm

Ile by nie jeździł, to najprościej jest założyć od razu dobrą instalkę i nie mieć problemów :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam passata 1.8 turbo i szukam dobrego gazownika ktory wie co robi zeby kichy nie bylo! mozecie mi kogos polecic ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AdamRogowski z naszego forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam nie wiem w jakim temacie to napisac a nie chce syfu robić, wiec jak co to sorry.

Zamierzam zakupić takiego passata http://moto.allegro.pl/1-8-sekwencja...666262400.html posiada on juz sekwencje "SGIS" moze ktos mi powiedziec cos o tej sekwencji?

http://www.zamel.com.pl/sekwencja.html

tutaj masz troszkę o tej instalacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam BRC i jestem zadowolony, co zalozysz to twoj problem ale podstawa to gazownik jak zalozy i dobierze caly osprzet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli komuś to pomoże - mam założoną instalację BRC od 2lat, przejechane na lpg ok35tys km i wszystko (odpukać) działa dalej jak w zegarku. Nawet mapa się nie rozregulowała. Trzeba pamiętać o zalecanych wymianach eksploatacyjnych i będziecie mieć pożytek. Za instalację dałem 2700zl, wyliczyłem że zaoszczędzone 5500zl... Pali mi na trasie 10-10,5 na dr. krajowej do 11-12 (autostrada i 170km/h)

Jedyne co bym zalecał to abyście Koledzy zakładali instalację w polecanym warsztacie, zweryfikowanym na forum lub u innych znajomych. Jest święta prawda - że wybór nawet najdroższej i najlepszej instalacji nie pomoże, jeśli spartaczą założenie. Wtedy to już ciężko naprawić błąd założenia LPG. Mam nadzieję że komuś pomogłem. Powodzenia! W razie pytań - pisać: gg5441518

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co by jeszcze raz rozwiać wątpliwości - czy warto zakładać instalację LPG - poniżej link do strony z kalkulatorem opłacalnosci i zwrotu inwestycji :D

 

Kalkulator opłacalności założenia LPG --- klik

 

Ja dałem za swoją 2900 i po 4 miesiącach mi się już zwróciła :czapa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego postu, to trzeba się zastanowić ile km rocznie się robi. Moje zdanie jest takie że jeżeli do 20tyś. to bezsens jest zakładać LPG, koszt eksploatacji samej instalacji etc. gdy jeździłem na LPG zawsze była to BRC, z którą nie miałem problemów, jedyne co to regularne wymiany o to trzeba bardzo dbać. No i tak jak już koledzy pisali sprawdzony gazownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez 2-lata 35 tyś , koszt eksploatacji inst. LPG 80zł, auto kupiłem już z gazem, jedyny problem to taki że częsciej trzeba tankować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co innego jest kupić "gotowca" a co innego zakładać gaz. Tak czy siak zawsze zostaje to do indywidualnej oceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to trzeba się zastanowić ile km rocznie się robi. Moje zdanie jest takie że jeżeli do 20tyś. to bezsens jest zakładać LPG, koszt eksploatacji samej instalacji etc.

 

Średnio instalka zwraca się po przejechaniu 10tys. km potem to już czysty zysk, nie wiem o jakich dodatkowych kosztach mówisz? Filtry? Przegląd?

Nawet nie jeżdząc zbyt wiele można odczuć róznice w kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja instalację założyłem w maju ubiegłego roku. Do tej pory zwróciła mi się już kilkukrotnie, fakt że przez ponad rok zrobiłem ponad 45 tyś km ale jakby to przeliczyć na Pb to wyszła by kosmiczna suma. Nawet do kosztu tankowania cyklonu doliczając, badania techniczne, wymiany świec, oleju co 10 tyś km, i kosztu filterków gazu i powietrza, to jednak sporo kasy zostaje w kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam BRC od roku, za przegląd zapłaciłem 140zł i to jedyny wydatek (odpukać) jaki poniosłem. Auto lata aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Mam pytanie, bo dokupiłem w niemczech właśnie paska 1.8 125KM z 99R. Zamierzam załozyc LPG.ale wystraszono mnie że to wielki błąd,że te silniki są poprostu nie dobre do LPG i po 60kkm zaczynają sie wypalać zawory a naprawa głowicy jest b. droga.Teraz mam dylemat.Poprosze użytkowników o opinie.

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Litości . Następny. Poczytaj sobie kolego lpg-forum.pl , a dodatkowo z pińcet postów tu na forum.

Szukanie nie boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Litości . Następny. Poczytaj sobie kolego lpg-forum.pl , a dodatkowo z pińcet postów tu na forum.

Szukanie nie boli.

 

A ty napraw parę silników a się dowiesz że gość ma rację , wiadomo będzie dobrze wyregulowana instalacja to i dłużej wytrzymają zawory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B-4 zrobiłem ponad 120kkm bez żadnych problemów oprocz wymiany membran,silnik chodził jakby był nowy.Mam już B-5 1.9 110 KM i zachciało mi sie benzynke.Opinie są różne i jak sie dowiedzieć prawdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności