Taperson Zgłoś #1 Napisano 13 Maja 2011 (edytowane) Otóż w nabiłem klimę po zimie i zaczęła chłodzić porządnie jednak kompresor zaczął dość głośno pracować i dość mocno obciążać silnik.(w sezonie jesienno zimowym nie bylo gazu) w pewnym momencie kompresor wypuścił caly gaz dość duzym ciśnieniem tak ze obłok wokół całego auta. klima przestała działać. Wymieniłem kompresor, nabiłem jeszcze raz okazało sie ze zawory serwisowe sa nieszczelne itp -powymieniałem wszytko na nowe nabiłem i działa do dziś ale kompresor ogólnie chodzi z lekkim poszumem ale czasem zaczyna bardzo głośno warkotać i ciężko chodzić tak jak poprzednio ale tym razem nie kompresor nie wypuszcza całego gazu tylko troszkę i klima chodzi dalej, jednak w ostatnich dniach stało sie tak ze po włączeniu AC nic sie nie działo (kontrolka sie świeci) a po jakis 20 min sie załączył kompresor dopiero. co ciekawe jak kompresor zaczyna głośno chodzić i wyłączę wtedy AC to po włączeniu po jakiś 10min znów chodzi"normalnie" a po jakimś czacie znow zaczyna buczeć i brzęczeć. dzis podjechałem do dwóch fachowców którzy stwierdzili tak: A- zawór wysokiego/niskiego ciśnienia B- nie włączają sie wentylatory chłodnicy. C- zły gaz ,podróbka chińska i to dlatego ?? jakieś sugestie?? Edytowane 13 Maja 2011 przez Taperson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 13 Maja 2011 ja bym sprawdził łożyska i sprzęgło kompresora i naciąg paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #3 Napisano 13 Maja 2011 Łożysko to raz ale jak ciśnienie rosło to presostat powinien kompresor wyłączyć. Ja bym szukał drugiego kompresora i zaworu to śmieszne kwoty w tej chwili są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #4 Napisano 13 Maja 2011 dobra to przyznam się do pewnego haczyka w pytaniu:P mianowicie po pierwszym wystrzale gazu wymieniłem kompresor:) no i dalej historia jest ta sama. czyli ten presostat może być winien bo rozumiem ze on odpowiada za rozłączanie kompresora?? a jak jest z tymi wiatrakami?? czy czujnik w chłodnicy jest jakoś w piety w instalacje klimy??i za co odpowiada jeśli tak? bo rozumiem ze głośna praca czyli furgot itp jest spowodowany nie odcięciem go przez ten presostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #5 Napisano 13 Maja 2011 Chcesz się dalej tak bawić to jedź do serwisu i płać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #6 Napisano 13 Maja 2011 Chcesz się dalej tak bawić to jedź do serwisu i płać. nie bawię sie tylko nie chciałem sugerować ze np założony jest zepsuty itp. a jak nie chcesz pomagać to nie pomagaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2011 dobra to przyznam się do pewnego haczyka w pytaniu:Pmianowicie po pierwszym wystrzale gazu wymieniłem kompresor:) no i dalej historia jest ta sama. czyli ten presostat może być winien bo rozumiem ze on odpowiada za rozłączanie kompresora?? a jak jest z tymi wiatrakami?? czy czujnik w chłodnicy jest jakoś w piety w instalacje klimy??i za co odpowiada jeśli tak? bo rozumiem ze głośna praca czyli furgot itp jest spowodowany nie odcięciem go przez ten presostat tak on może być winien a za wiatraki są odpowiedzialne termo-wyłączniki przekaźniki (za biegi wentylatorów) i czujniki temp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #8 Napisano 13 Maja 2011 nie bawię sie tylko nie chciałem sugerować ze np założony jest zepsuty itp. a jak nie chcesz pomagać to nie pomagaj. Nie w tym rzecz ale chcąc pomóc wypada znać wszystkie szczegóły, najprostszym sposobem jest podpięcie manometrów i pomiar ciśnień. Brzęczenie kompresora wprowadziło wszystkich czytających w błąd. Jakie ciśnienia miałeś po nabiciu? powinno być koło 2 na niskim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #9 Napisano 13 Maja 2011 (edytowane) tak on może być winien oki wiec trza go wymienic za wiatraki są odpowiedzialne termo-wyłączniki przekaźniki oki to wiem tylko czy one jakoś odpowiadają również za działanie klimy? p Brzęczenie kompresora wprowadziło wszystkich czytających w błąd. tylko ze on występuje również w nowo włożonym. co do ciśnień to było lekko poniżej 2 po włączeniu klimy zaczęło dość mocno rosnąc ale gość kazał wyłączyć i potem juz nie dal zajrzeć. P.s. w pierwszym poscie dodalem moment wymiany kompresora:P Edytowane 13 Maja 2011 przez Taperson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 13 Maja 2011 A- zawór wysokiego/niskiego ciśnieniaB- nie włączają sie wentylatory chłodnicy. C- zły gaz ,podróbka chińska i to dlatego ?? A..masz czujnik na osuszaczu? B..chyba wiesz czy wentylatory sie właczają po włączeniu klimy. C..Był dodany olej do freonu czy tylko nabite na "głupa" aby było taniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #11 Napisano 14 Maja 2011 A..masz czujnik na osuszaczu?B..chyba wiesz czy wentylatory sie właczają po włączeniu klimy. C..Był dodany olej do freonu czy tylko nabite na "głupa" aby było taniej? A..na tej bance pod filtrem powietrza? nie wiem nie widzę tam nic a gdzie to powinno byc? B..włączają sie owszem ale bardzo późno jak temp podejdzie do okolo 110. i włączają sie tak nie zależnie od włączenia klimy. C.. Nabijane bylo z olejem i wszystkimi "przyprawami" czyli normalna tzw ścieżka z wydrukiem itp. dodam ze w tym samym zakładzie i z tej samej maszyny nabiłem 3 inne klimy w swoich autach i nic sie nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #12 Napisano 14 Maja 2011 B..włączają sie owszem ale bardzo późno jak temp podejdzie do okolo 110. i włączają sie tak nie zależnie od włączenia klimy. Powinny startować razem z włączeniem klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #13 Napisano 14 Maja 2011 Powinny startować razem z włączeniem klimy. czyli w momencie wciśnięcia guziczka AC w kabinie? i jesli tak jest to czy ktoś mi może wyjaśnić po co ?? tzn jaki to ma wpływ? skoro te wiatraki ni jak sie maja do chłodnicy klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 14 Maja 2011 Chłodnica klimy jest przed chłodnicą "normalną", wiatraki mają chłodzić czynnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #15 Napisano 14 Maja 2011 Wojtek podaj maila coś ci wyślę abyś zrozumiał jak działa klimatyzacja i jakie zjawiska tam zachodzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 14 Maja 2011 skoro te wiatraki ni jak sie maja do chłodnicy klimy. No to żeś dowalił do pieca.... chłodnica vel skraplacz jest przed chłodnicą układu chłodzenia parownik jest w kabinie Mój wniosek to masz gdzieś zwarę albo walnięty sterownik wentylatorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #17 Napisano 14 Maja 2011 Mój wniosek Włodek to padnięte kilka elementów wentylatory się nie włączają, presostat nie wyłącza kompresora. A gościowi który nabijał klimę i jak niskie rosło kazał zgasić auto bym z bańki pociągnął i obciążył wszystkimi kosztami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 14 Maja 2011 W kompresorze jest zawór bezpieczeństwa który wywala gaz w momencie kiedy ciśnienie w układzie jest za wysokie. I wszystko wskazuje na to, że u Ciebie jest za wysokie. Powody: nie działający wentylator chłodnicy, zabity brudem skraplacz, zatkany osuszacz, wpompowana za duża ilość czynnika. ---------- Post added at 21:56 ---------- Previous post was at 21:56 ---------- Jacek - dzięki za maila Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #19 Napisano 15 Maja 2011 (edytowane) Presostat do wymiany i do przejrzenia elektryka. Jeśli problem leżał by tylko w wentylatorach, brudnym skraplaczu lub zatkanym osuszaczu to po wzroście ciśnienia presostat wyłącza sprężarkę i załącza drugi bieg wentylatora. Tu się tak nie dzieje i sprężarka wytwarza ciśnienie aż puści zawór bezpieczeństwa. Generalnie to po każdym rozszczelnieniu układu (np. przy wymianie sprężarki) powinno się pojechać na płukanie układu i wymienić filtr w osuszaczu. Warto też zmienić olej w sprężarce jeśli zakłada się używkę. Edytowane 15 Maja 2011 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Taperson Zgłoś #20 Napisano 15 Maja 2011 Wojtek podaj maila coś ci wyślę abyś zrozumiał jak działa klimatyzacja i jakie zjawiska tam zachodzą. [email protected] chłodnica vel skraplacz jest przed chłodnicą układu chłodzenia lebow sorry ale dalej nie widzę związku skoro patrząc do strony silnika sa: wentylatory chłodnica -normalna chłodnica -klimy to jak te wentylatory maja robić "cos" chłodnicy klimy?? p.s. nie znam sie i b.proszę mnie to tu i zaraz wytłumaczyć W kompresorze jest zawór bezpieczeństwa który wywala gaz w momencie kiedy ciśnienie w układzie jest za wysokie. I wszystko wskazuje na to, że u Ciebie jest za wysokie. Powody: nie działający wentylator chłodnicy, zabity brudem skraplacz, zatkany osuszacz, wpompowana za duża ilość czynnika. Presostat do wymiany i do przejrzenia elektryka. Jeśli problem leżał by tylko w wentylatorach, brudnym skraplaczu lub zatkanym osuszaczu to po wzroście ciśnienia presostat wyłącza sprężarkę i załącza drugi bieg wentylatora. Tu się tak nie dzieje i sprężarka wytwarza ciśnienie aż puści zawór bezpieczeństwa. Generalnie to po każdym rozszczelnieniu układu (np. przy wymianie sprężarki) powinno się pojechać na płukanie układu i wymienić filtr w osuszaczu. Warto też zmienić olej w sprężarce jeśli zakłada się używkę. tylko ze to wywalanie "nadciśnienia" nie występuje każdorazowo po włączeniu klimy, tak samo jak ta głośna praca, częściej i bardziej intensywnie dzieje sie to jak jet wysoka temp na zewnątrz lub stanę w korku. bo np wczoraj zrobiłem jakieś 150km i klima chodziła cały czas było oki, ale jak wracając do wawy stanąłem na światłach parę razy to od razu zaczęła warkotać i wyłączyłem na wszelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach