Roni Zgłoś #21 Napisano 10 Maja 2011 Oczywiscie ze ma prawo, to nie sa już nowe samochody i tylko od nas zalezy co z tymi ''problemami'' zrobimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #22 Napisano 10 Maja 2011 Kolego, z całym szacunkiem, Twój wiek (podobno 25 lat) tlumaczy całą Twoją wypowiedź ). PS Miałem kiedyś Wartburga 353W (zweitakt) i silnik był suchusieńki ! Kiedyś , poźniej miałem R19 (benzyna) i było tak samo !!! Jeszcze kiedyś później miałem Astrę F (1.4 benzyna) i tam silnik był mega-suchy !!!! Nawet kable WN w 10-letnim samochodzie (tyle miał lat gdy go sprzedawałem) miały warstwę ochronnego jakby "wosku". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #23 Napisano 10 Maja 2011 kiedys autem robiles bezproblemowo 300-400 tys kilometrow .... a teraz ?? tomery czepiasz sie jak rzep psiego ogona ... poprostu nie ma czego. samochody sa teraz tak a nie innaczej robione. mowisz o zemscie niemcow za przegrana II wojne swiatowa. to w takim razie francuzi za co sie mszcza bo nie mam pomyslu ??? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #24 Napisano 10 Maja 2011 Co z tego ze mam 25 lat? mam passata młodeszego o rok od twojego i zaczyna sie juz powoli sypac. B6 to juz w ogole podobno shit. I tak jak kolega Mateusz mowi, teraz auta robia zeby przetrwałwy gwarancje. Pozniej interes ma sie krecic na servisie. Jestem ciekaw jak Długo wytrzymaja bateryjki w hybrydach?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #25 Napisano 11 Maja 2011 Panowie , my tu nie mówimy o jakości i trwałości samochodów w sensie ogólnym (wiemy wszyscy , że jakość i trwałość aut jest coraz słabsza , nie tylko aut zresztą. Telewizorów , pralek , lodówek i innych urządzeń również) Ja mówię o wypowiedzi człowieka który ma funkcję MODERATORA (a więc kogoś czyja wiedza w danej materii jest największa , a dla mniej doświadczonych i obznajomionych jest wręcz autorytetem w sprawach mechaniki). I taki człowiek napisze , że z "silnika może trochę lecieć" ). Więc jeżeli może trochę lecieć , to tak jak napisałem w pierwszym moim komentarzu , trochę zdaniem moderatora mogą pewnie niedomagać też inne podzespoły (jego zdaniem wg tej logiki jeśli "tylko trochę" niedomagają to nie ma problemu. . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #26 Napisano 11 Maja 2011 I to pisze MODERTATOR )))). Moderator nie ma tu nic do tego. PSTeraz kuczlaw w ramach wolności słowa usunie mój post a mnie da bana ). Taaa, chyba mierzysz ludzi swoja miarą.... I na przyszłość cytuj całą moją wypowiedź a nie tylko część zdania które źle sformułowałem. A więc dla Ciebie poprawny forumowiczu napisze jeszcze raz, nawet nie będe edytował mojego powyższego posta tylko poprawię poniżej Silnik ma prawo mieć wycieki jeżeli nie dba się o niego co w tym akurat odosobnionym przypadku może mieć miejsce. Kolega, założyciel tematu nie wie nawet gdzie wlewa się olej a więc podejrzewam ze auto tylko jeździ a naprawy/obsługi sa robione tylko jak coś sie popsuje. Do tego auto jest juz wiekowe i minimalne ubytki sa jak najbardziej normalne choc powinno się je eliminować !!! Pasuje Ci drogi Panie " mondry" moja odpowiedź ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #27 Napisano 11 Maja 2011 Wracając do tematu. Zorientuj się kolego co do tego silnika wlać. Najlepiej jakbyś wiedział jaki dokładnie masz olej w silniku i dolał taki sam. Po za tym jeśli nie wywala Ci zadnej kontrolki od oleju to mozesz spokojnie i bez stresowo przejechać taki dystans. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #28 Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) to w takim razie francuzi za co sie mszcza bo nie mam pomyslu Za to, że im kazali montować 5 biegów do przodu, a jeden wsteczny. Bo oni zawsze na odwrót robili... tomery, co do lecenia, czy nie - w autach, które opisywałeś były proste silniki. 3 uszczelki na krzyż. Teraz doszły sprężarki, intercoolery, chłodnice oleju czy paliwa. Nie ma bata - któraś musi zacząć przeciekać. Dopóki nie jest to cieknięcie ciurkiem - nic się nie dzieje. Co do cieknięcia autora postu - pisałem - mogą to być skropliny z klimy pomieszane z syfem spod płyty silnika. Albo coś z układu chłodzenia. Niekoniecznie olej. Edytowane 11 Maja 2011 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiech Zgłoś #29 Napisano 11 Maja 2011 A nikt nie napisał, że może być przeciek na wężu IC. Taki czarna maź może tam wyciekać na osłonę pod silnik i dalej pod auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POLK Zgłoś #30 Napisano 11 Maja 2011 Kolega, założyciel tematu nie wie nawet gdzie wlewa się olej a więc podejrzewam ze auto tylko jeździ a naprawy/obsługi sa robione tylko jak coś sie popsuje I tu się nie zgodzę, fakt nie znam się ale przeglądy przechodzi systematycznie (te obowiązkowe i prywatne). Jak tylko zauważe, że coś się dzieje to od razu auto jedzie do warsztatu. To że nie wiem gdzie się wlewa olej to nie znaczy, że jestem jakimś łochem nie dbającym o auto. Bo auto mam bardzo zadbane i do tej chwili nie miałem z nim żadnych wiekszych problemów mimo jego wieku i przebiegu. PS. Olej mam Castrol Magnatec 10W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #31 Napisano 11 Maja 2011 I na przyszłość cytuj całą moją wypowiedź a nie tylko część zdania które źle sformułowałem. Poniżej jest panie moderatorze twoja wypowiedź (nie wyjęta z kontekstu , zdanie zacytowane w całości) : Silnik ma prawo mieć wycieki ale z reguły jak cieknie spod dekla "klawiatury" to ubytki nie są aż tak znaczne i spokojnie możesz jechać w trasę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #32 Napisano 11 Maja 2011 Starczy już tego OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #33 Napisano 11 Maja 2011 Starczy już tego OT. I to jest słuszna koncepcja !!!! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzy86 Zgłoś #34 Napisano 11 Maja 2011 Obejrzyj wężyki paliwowe, zwłaszcza od nadmiaru, może to paliwo ze zbutwiałych wężyków się sączy i zanim spłynie po całym silniku robi się czarne. Sam tak kiedyś miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POLK Zgłoś #35 Napisano 11 Maja 2011 Jutro rano auto idzie na warsztat, będzie wszystko wiadomo. Jutro poinformuję co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #36 Napisano 12 Maja 2011 A wracając do tematu już wiadomo co się dzieje bo byłem w warsztacie. I nie potwierdziła się ŻADNA, powtarzam ŻADNA mozliwość którą mi przedstawiono na forum. no to z czego się leje? wiesz na forum ciężko jest zdiagnozować skąd się leje nie widząc samochodu, silnika, tego płynu i bez oględzin:D każdy doradza co najczęściej występuje a Ty możesz iść sprawdzić żeby się upewnić czy jest to groźne czy nie... magikiem a tym bardziej jasnowidzem nikt tu nie jest:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
knedel83 Zgłoś #37 Napisano 1 Października 2011 Witam. Mam problem kupiłem Passata B5 1998 rok przebieg niby 150 tys silnik 1.8 20V i widzę że jest trochę mało oleju w silniku na miarce trochę poniżej min. I nie wiem jaki olej mogę dolać. Wymianę oleju mogę zrobić dopiero za 2 tyg a w tym czasie potrzebuje auto a boję się jeździć. Czy są oleje które można bezpiecznie dolać ?? Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #38 Napisano 1 Października 2011 Dolej mu cokolwiek,przecież nie eksploduje,skoro za dwa tygodnie czeka Cię wymiana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
knedel83 Zgłoś #39 Napisano 1 Października 2011 No ale nie ma znaczenia czy syntetyk czy minerał ? Jaka gęstość? Naczytałem się żeby nie mieszać bo może być tragedia itd... Może jakieś konkretne propozycje. Z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #40 Napisano 1 Października 2011 No ale nie ma znaczenia czy syntetyk czy minerał ? Jaka gęstość? Naczytałem się żeby nie mieszać bo może być tragedia itd... Może jakieś konkretne propozycje. Z góry dziękuje Nie ma żadnej przywieszki,naklejki z wymiany oleju?Tu masz temat o oleju do tych silników http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4444&highlight=jaki+olej+1%2C8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach