Skocz do zawartości
skwaru

Zerwany gwint w misce olejowej

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki mały problem przy poprzedniej wymianie oleju zauważyłem niestety ze mam zerwany gwint w misce tzn przy korku dało się go jako tako dokręcić ale troszke sączy się olej i to mnie złości

Z racji że będe niebawem wymieniał olej chciałem przy okazji usunąć tą kapiącą usterke

Macie jakieś pomysły jak to zrobić bez wymiany miski i najlepiej na aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poxipol albo poxilina....oczysc dokladnie i zaklej...ja w golfie i borze tak musialem zrobic i dzialalo...pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiń na gwint korka taśmę teflonową i załóż podkłądkę miedzianą :) Ale to i tak tylko doraźna reanimacja i tak czeka Cię wymiana miski i tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale to trzeba taki zabieg przy każdej wymianie no ale jest to jakiś pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest na tyle miesa przegwintować na 16x1,5 i dorobic nowy korek i po problemie. Robiłem tak nie raz idziała jak nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrob tak jak kolega wyzej ci napisał teflon ,tyle ze posmaruj go preparatem na uszczelnienie gwintu ,niebieski albo zielony, nie pamietam nazwy, zasycha bardzo szybko, po wkreceniu z braku tlenu czy jakos tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak idzie jeszcze dokręcić to polecam przesmarowac uszczelke od korka Loctite 5900 najlepszy uszczelniacz jakiego używałem zakładam na to wszystkie uszczelki, korki w miskach itp i nigdy nic nie ciekło. Najlepiej oczywiście było by to przegwintować na większy rozmiar ale to należy robić po demontażu miski bo wiury od gwintowania mogą się dostać do miski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprytny tokarz dorobi ci korek ze specjalnym gwintem, kiedyś już opisywałem o co chodzi,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silikon uszczelniacz plus podkladka i obowiazkowo nowa sruba nowy gwint - nowe uszczelnienie pojezdzij do nastepnej wymiany i autko bedzie smigac a przy nastepnej wymianie przygotuj sie i zrob jak koledzy mowia albo niech ci kolo dorobi do starej sruby tuleje albo przegwintuj i wtedy naprawisz miske i wymienisz olej innego sposobu nikt oprocz nowej miski juz ci nie podsunie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chlopaki chyba najpierw udam się do zaprzyjażnionego tokarza niech kombinuje ten nowy korek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz kupic korek od Mercedesa, jest dłuzszy (wicej gwintu), w wiekszosci przypadkow pomaga, a uszczelke zamiast miedzianej mozna kupic w Hansaflex taka z gumowym uszczelnieniem - nietrzeba tak mocno dokrecac.

A jezeli gwint nie trzyma w wogóle to korek o skody fabii o srednicy 16mm (chyba silniki MPI) i gwintownik, tylko trzeba idealnie nagwintowac zeby korek dolegal cala powierzchnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki chlopaki chyba najpierw udam się do zaprzyjażnionego tokarza niech kombinuje ten nowy korek

 

Szkoda pieniędzy i pracy ,korek 16mm kosztuje ok.8zł i pasuje od wielu aut,problem to tylko gwintownik i wyjęcie miski,ale w godzine można to zrobić.

Klejenie, nawijanie czegokolwiek czy wkręcenie dłuższego korka będzie tylko dorażne - szkoda czasu...

Pozdrawiam i powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie ale ... spróbował bym rozwiercić i nagwintować używając przy tej operacji odkurzacza i w trakcie zabiegu odsysać wszelkie opiłki . Miska jest alu tak więc drobniutki opiłek nie jest wstanie zniszczyć silnika , a zresztą gazownicy wiercą w korektorze ssącym i nie zawsze go odkręcają . Ostatecznie można wlać lit oleju i przepłukać otwór .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w afn (przy misce metalowej) poszedl gwint na srubie, zastapilem ja odpowiednia skrócona sruba z kola :)

u Ciebie przy aluminium pewnie poszedl gwint na misce. odradzam poxipole i inne wynalazki, lepiej nagwintowac i dac wieksza srube ktora kupisz np na allegro lub w sklepie motoryzacyjnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba wiercic otwor pod gwintownik 16mm powinien byc okolo 14,5mm jak masz zerwany gwint to wlasnie taki jest ten otwor, a zeby bylo malo syfu to gwintownik smarujesz smarem wiekszosc opilkow sie do niego przykleja, zreszta mozna nalac troche oleju zeby to przeplukac,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanko bo wlasnie tez przez zerwany gwint czeka mnie wymiana miski i jak przeczytalem zeby nie kupowac zamiennika to chyba oryginal uzywany kupie bo spawanie wiecej moze wyniesc...

 

i widze wlasnie w programie ze nie ma uszczelki tam jakis preparat polecacie tam konkretny?

 

ps w 130 koni wyciaga sie ja w maire prosto wystarczy to luzowanie poduch?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeby nie kupować zamiennika
Jest mocno tańszy od oryginału, a miska to rzecz taka, że jeżeli jej nie walniesz to będzie służyć choćby była zamiennikiem Topran.
spawanie więcej może wynieść
Zależy ile spawu pójdzie, ale średnio się liczy za spawanie michy 80 PLN.
nie ma uszczelki
Nie ma, Miska jest klejona
jakis preparat polecacie tam konkretny
Od Elringa: DIRKO Beige. Tylko nie daj się namówić na silikon kwasowy.
wystarczy to luzowanie poduch
Nie tyle luzowanie co podwieszenie silnika z odkręconymi poduchami. Ja jednak zwaliłbym sanie, mniej kombinacji Edytowane przez ziaaiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest mocno tańszy od oryginału, a miska to rzecz taka, że jeżeli jej nie walniesz to będzie służyć choćby była zamiennikiem Topran.

 

mam auto na gwincie kilak cm do miski wiec wole miec lepsza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i widze wlasnie w programie ze nie ma uszczelki tam jakis preparat polecacie tam konkretny?

Tam chyba nakładają silikon wysoko temperaturowy. Pamiętam, że kolega kupował w ASO to nawet nie tak dużo zapłacić, gdyż około 40 zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

D 176 404 A2

 

uszczelniacz silikonowy

miska olejowa

ponad 50zl mi znajduje

 

 

Od Elringa: DIRKO Beige. Tylko nie daj się namówić na silikon kwasowy.

a to ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności