skwaru Zgłoś #1 Napisano 25 Kwietnia 2011 Mam taki mały problem przy poprzedniej wymianie oleju zauważyłem niestety ze mam zerwany gwint w misce tzn przy korku dało się go jako tako dokręcić ale troszke sączy się olej i to mnie złości Z racji że będe niebawem wymieniał olej chciałem przy okazji usunąć tą kapiącą usterke Macie jakieś pomysły jak to zrobić bez wymiany miski i najlepiej na aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #2 Napisano 25 Kwietnia 2011 Poxipol albo poxilina....oczysc dokladnie i zaklej...ja w golfie i borze tak musialem zrobic i dzialalo...pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #3 Napisano 25 Kwietnia 2011 Nawiń na gwint korka taśmę teflonową i załóż podkłądkę miedzianą Ale to i tak tylko doraźna reanimacja i tak czeka Cię wymiana miski i tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2011 No ale to trzeba taki zabieg przy każdej wymianie no ale jest to jakiś pomysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dodix Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2011 Jak jest na tyle miesa przegwintować na 16x1,5 i dorobic nowy korek i po problemie. Robiłem tak nie raz idziała jak nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2011 zrob tak jak kolega wyzej ci napisał teflon ,tyle ze posmaruj go preparatem na uszczelnienie gwintu ,niebieski albo zielony, nie pamietam nazwy, zasycha bardzo szybko, po wkreceniu z braku tlenu czy jakos tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2011 Jak idzie jeszcze dokręcić to polecam przesmarowac uszczelke od korka Loctite 5900 najlepszy uszczelniacz jakiego używałem zakładam na to wszystkie uszczelki, korki w miskach itp i nigdy nic nie ciekło. Najlepiej oczywiście było by to przegwintować na większy rozmiar ale to należy robić po demontażu miski bo wiury od gwintowania mogą się dostać do miski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2011 Sprytny tokarz dorobi ci korek ze specjalnym gwintem, kiedyś już opisywałem o co chodzi, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2011 silikon uszczelniacz plus podkladka i obowiazkowo nowa sruba nowy gwint - nowe uszczelnienie pojezdzij do nastepnej wymiany i autko bedzie smigac a przy nastepnej wymianie przygotuj sie i zrob jak koledzy mowia albo niech ci kolo dorobi do starej sruby tuleje albo przegwintuj i wtedy naprawisz miske i wymienisz olej innego sposobu nikt oprocz nowej miski juz ci nie podsunie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2011 Dzięki chlopaki chyba najpierw udam się do zaprzyjażnionego tokarza niech kombinuje ten nowy korek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek_g60 Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2011 Mozesz kupic korek od Mercedesa, jest dłuzszy (wicej gwintu), w wiekszosci przypadkow pomaga, a uszczelke zamiast miedzianej mozna kupic w Hansaflex taka z gumowym uszczelnieniem - nietrzeba tak mocno dokrecac. A jezeli gwint nie trzyma w wogóle to korek o skody fabii o srednicy 16mm (chyba silniki MPI) i gwintownik, tylko trzeba idealnie nagwintowac zeby korek dolegal cala powierzchnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solar Zgłoś #12 Napisano 25 Kwietnia 2011 Dzięki chlopaki chyba najpierw udam się do zaprzyjażnionego tokarza niech kombinuje ten nowy korek Szkoda pieniędzy i pracy ,korek 16mm kosztuje ok.8zł i pasuje od wielu aut,problem to tylko gwintownik i wyjęcie miski,ale w godzine można to zrobić. Klejenie, nawijanie czegokolwiek czy wkręcenie dłuższego korka będzie tylko dorażne - szkoda czasu... Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miodzik3 Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2011 Może to głupie ale ... spróbował bym rozwiercić i nagwintować używając przy tej operacji odkurzacza i w trakcie zabiegu odsysać wszelkie opiłki . Miska jest alu tak więc drobniutki opiłek nie jest wstanie zniszczyć silnika , a zresztą gazownicy wiercą w korektorze ssącym i nie zawsze go odkręcają . Ostatecznie można wlać lit oleju i przepłukać otwór . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2011 u mnie w afn (przy misce metalowej) poszedl gwint na srubie, zastapilem ja odpowiednia skrócona sruba z kola u Ciebie przy aluminium pewnie poszedl gwint na misce. odradzam poxipole i inne wynalazki, lepiej nagwintowac i dac wieksza srube ktora kupisz np na allegro lub w sklepie motoryzacyjnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek_g60 Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2011 Nic nie trzeba wiercic otwor pod gwintownik 16mm powinien byc okolo 14,5mm jak masz zerwany gwint to wlasnie taki jest ten otwor, a zeby bylo malo syfu to gwintownik smarujesz smarem wiekszosc opilkow sie do niego przykleja, zreszta mozna nalac troche oleju zeby to przeplukac, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #16 Napisano 14 Maja 2011 pytanko bo wlasnie tez przez zerwany gwint czeka mnie wymiana miski i jak przeczytalem zeby nie kupowac zamiennika to chyba oryginal uzywany kupie bo spawanie wiecej moze wyniesc... i widze wlasnie w programie ze nie ma uszczelki tam jakis preparat polecacie tam konkretny? ps w 130 koni wyciaga sie ja w maire prosto wystarczy to luzowanie poduch? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #17 Napisano 14 Maja 2011 (edytowane) żeby nie kupować zamiennika Jest mocno tańszy od oryginału, a miska to rzecz taka, że jeżeli jej nie walniesz to będzie służyć choćby była zamiennikiem Topran.spawanie więcej może wynieśćZależy ile spawu pójdzie, ale średnio się liczy za spawanie michy 80 PLN.nie ma uszczelkiNie ma, Miska jest klejonajakis preparat polecacie tam konkretnyOd Elringa: DIRKO Beige. Tylko nie daj się namówić na silikon kwasowy.wystarczy to luzowanie poduchNie tyle luzowanie co podwieszenie silnika z odkręconymi poduchami. Ja jednak zwaliłbym sanie, mniej kombinacji Edytowane 14 Maja 2011 przez ziaaiz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #18 Napisano 14 Maja 2011 Jest mocno tańszy od oryginału, a miska to rzecz taka, że jeżeli jej nie walniesz to będzie służyć choćby była zamiennikiem Topran. mam auto na gwincie kilak cm do miski wiec wole miec lepsza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #19 Napisano 14 Maja 2011 i widze wlasnie w programie ze nie ma uszczelki tam jakis preparat polecacie tam konkretny? Tam chyba nakładają silikon wysoko temperaturowy. Pamiętam, że kolega kupował w ASO to nawet nie tak dużo zapłacić, gdyż około 40 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #20 Napisano 14 Maja 2011 D 176 404 A2 uszczelniacz silikonowy miska olejowa ponad 50zl mi znajduje Od Elringa: DIRKO Beige. Tylko nie daj się namówić na silikon kwasowy. a to ile? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach