Skocz do zawartości
biggVv

wibracje tiptronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nietypowa sprawa :/ gdy trzymam noge na hamulcu a automat jest w pozycj D to na auto przenoszone sa mocne wibracje a wczesniej tak nie bylo...

mam FL1,9 tdi 130km...oczywiscie zakladam ze moze to byc poducha pod silnikiem ale czy to czasem nie jest wina automatu?? bo jezdzenie po mechanikach i wydawanie pieniedzy na ich hipotezy mnie nie bawi...

automat zmienia biegi plynnie olej regolarnie sprawdzany...

prosze o pomoc:dolamam

z gory dzieki za zainteresowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oczywiscie zakladam ze moze to byc poducha pod silnikiem ale czy to czasem nie jest wina automatu??

Pod skrzynią biegów też są poduszki dwie... Te poduszki też warto sprawdzić :) Może to ich wina.

Nie wiem, czemu przychodzi mi też do głowy koło dwumasowe...

Ale zacząłbym od poduszek pod skrzynią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w automacie nie ma kola dwumasowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w automacie nie ma kola dwumasowego

U mnie jest :) Tylko u mnie DSG siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest Tylko u mnie DSG siedzi.

 

Na szczęście tiptron jest wolny od tej zemsty VW na użytkownikach.

 

Poduchy pod silnikiem kolego to najpierw sprawdź - pod skrzynią też nie zawadzi obejrzeć. Ale główny sprawca to poduchy pod silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no z tym dwumasem to na szczescie w tipie go nie ma ;)

 

dzieki Panowie tak zrobie czyli pierwsze co to "jaśki" pod jednostką sprawdze bo tez mi sie wydaje ze to one tak nabroiły...ale wolałem sie upewnić co w tej sprawie powiedzie

 

a jeszcze jedno, poduche z łapami sie wymienia?? w przyblizeniu jaki to moze byc koszt??

może cos polecicie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są tylko dwie możliwości, poduchy lub konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeszcze jedno, poduche z łapami sie wymienia?? w przyblizeniu jaki to moze byc koszt??

Poduszkę samą się wymienia... Koszt zamiennika to niecałe 100zł, oryginał kosztuje jakieś 200zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poduszkę samą się wymienia... Koszt zamiennika to niecałe 100zł, oryginał kosztuje jakieś 200zł.

 

Dokładnie - i raczej odżałuj i kup oryginały. Zamienniki różnej jakości są i może się okazać, że na niewiele wymiana pomogła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:dupablada jest tam troche zabawy z tymi dwiema przy silniku dostep nie jest latwy...ponoc siedza na wózku (sankach) wiec zaczne od tych pod tipem...

dodatkowo lokalny expert uwaza ze te pod silnikiem sa w mocnej alu obudowie i raczej nie padaja:taksobie (faktycznie widzialem zdjecie)

 

Są tylko dwie możliwości, poduchy lub konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne.
:zeco

 

o co kaman ?? czy to oznacza remont skrzyni czy sprzęgło jest poza nią:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to oznacza remont skrzyni czy sprzęgło jest poza nią
Niestety to oznacza wyciągnięcie skrzyni, zlanie oleju, wymianę konwertera i montaż w odwrotnej kolejności. Miałem to w tamtym tygodniu, regeneracja konwertera :-(

 

Co do tematu wątku to mam to samo, jak wrzucę D to auto zaczyna głosniej pracować i dostaje wibracji. Przed regeneracją konwertera miałem tak samo wiec zakładam, że to nie to.

Czytam trochę o objawach uszkodzonych poduszek i dochodzę do wniosku, że byc może to sie dzieje u mnie. Będę sprawdzał w tym tygodniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:/: no to wspólczuje wydatku kolego...

bardzo mi pomogłes:dobrze

masz identyczny przypadek i ja na szczescie moge juz wykluczyc konwerter...

mozliwe ze juz jutro uda mi sie zajrzeć pod tipa takze bede informowal na bierzaco...moze wlasnie to jest przyczyna sam jestem ciekaw...koszt tych malych poduch to 50pln/szt ida dwie...wymienie i zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz posta, jak powymianie zachowuje sie skrzynia umnie tez mam delikatne drgania moze i ja wymienie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy jak te drgania są .. w każdym tiptronicu po wrzuceniu D i trzymaniu nogi na hamulcu silnik głosniej pracuje i są wibracje większe ... tylko kwestia tego o ile ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie że tak jest w tiptronach ale delikatnie sobie wibruje...nie zwraca na siebie uwagi...tak bylo u mnie...

teraz jest to nie do zniesienia:taksobie aż mi boczki w drzwiach trzeszcza :/:

efekt dojechanego dwu-masu :cenzura

 

a i jeżeli mam "jaśki" olejowe pod skrzynka to kappa na całego, 150 pln za sztuke :/ jutro sie wszystko okaże:wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak poduchy (na szczescie te tansze gumowe BILSTEIN) i już tak nie wibruje po karoserii :manga koszt 100pln + 50 wymiana (ok 30 minut) takze tragedii nie ma:marecek

do pełni szczescia jeszcze te dwa spiochy pod silnikiem i bedzie cacy :ok

 

w załącznikach winowajcy całego zamieszania

 

!! WIELKIE DZIĘKI KOLEDZY !!

Zdj?cie063.jpg

Zdj?cie048.jpg

Zdj?cie047.jpg

Edytowane przez biggVv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wjechałem sobie przed świętami na kanał i sprawadzałem poduszki w następujący sposób: jedną ręką trzymałem element silnika (lub skrzyni) a drugą element ramy w najbliższym otoczeniu poduszki i porównywałem drgania w rękach. Moje podzuszki wyglądają na bardzo dobre bo niemalże nie były przenoszone drgania.

Najbradziej trzęsie się rura wydechowa i cały wydech. Wygląda na to, że elastyczny łącznik nie jest taki elastyczny jak być powinien.

Kupiłem już nowy, nieco dłuższy i wymienię go w wolnej chwili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadza sie że tak jest w tiptronach ale delikatnie sobie wibruje..
Mam 1.8T w tiptronie.

Faktycznie po trzymaniu hamulca na D tez czuje wibracje w aucie.

Ich poziom moge porownac do wibracji jakie daje silnik TDI PD w passku B5 na pracujacy na biegu jalowym.

W TDI w manualu sie do tego szybko przywyczailem, ale w nowym nabytku jakos trudniej.

 

Jak mozna ocenic, ze to konwerter siada? Jak dotad praca automatu bez zastrzezen. No moze czuc minimalnie zmiany biegow, ale to chyba TTTM ;)

 

Czy ten automat powinien sie po jakims czasie automatycznie wysprzeglic stojac np. na swiatlach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego pojedź na vaga i odczytaj błędy niektóre mówią o konwerterze na tej stronie masz dużo na temat tiptronica
Bledow w calym aucie brak. Temat na Audi A6 juz dawno czytalem i tam nie ma tego info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności