SpeedyM1 Zgłoś #21 Napisano 1 Lipca 2011 Witam Mam identyczny odgłos (szuranie wywołane szybko obracającym się elementem) najbardziej go słychać jak silnik jest obciążony (dynamiczne ruszanie i zmiana na 2 bieg przy około 2200 daje największe efekty) po przekroczeniu tych obrotów auto dostaje nagły przypływ sporej mocy na wyższych biegach brak tego objawu. Na luzie po dojściu do tej granicy i zatrzymaniu pedału gazu obroty same rosną do 2700. Sprawdziłem i najwyraźniej słychać te odgłosy z wlotu powietrza. Na domiar zlego jak przytrzymam na luzie lub na biegu na obrotach to wskazówka obrotomierza skacze +/-100. Ja obstawiam na usterkę w układzie doładowania (najbardziej turbina - zapieczone kierownice lub luz na osi a następnie N75, który może wprawiać kierownice turbiny w jakieś dziwne wibracje). Mam VCDS i próbowałem zrobić diagnozę według opisu dla B5 ale przy pierwszej grupie się poddałem ponieważ trzeba zbadać w engine/meas. blocks blok nr 000 a VCDS w najnowszej wersji nie pozwala go ustawić (najniższy jest 001). Może ktoś dać linka jeśli taki istnieje do podobnego opisu dla B6 1.9 TDI i najnowszego VCDS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #22 Napisano 27 Listopada 2011 witam to na pewno nie dwumasa, ja swoja wymiwnilem wraz ze sprzeglem caly komplet nowy i nic sie nie zmienilo dzwiek caly czas wystepuje oraz to piep...one szarpanie przy ruszaniu.Juz mnie to wk..ia do granic czy nikt tego nie zdiagnozowal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #23 Napisano 27 Listopada 2011 Witam, Ja podobnie jak przedmówcy obstawiam na EGR lub gruszkę. Ostatnio miałem usterkę gruszki i EGR jak mi mechanik podczas diagnozy na chwilę poprzepinał wężyki, to szurało straszliwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #24 Napisano 27 Listopada 2011 zastanawiam sie nad wymiana N-75 ale w sumie nie wiem bo probowalem go czyscic i nic sie nie zmienilo wiec mam mieszane uczucia... myslalem tez ze moze cos z podcisnieniem sprawdzalem luz na kroccu od vaacum w sumie nie ma wyczuwalnego luzu.U mnie zauwazylem ze szarpnie najczesciej na 1-nce i 2-ce ale tez jak redukuje przed swiatlami ,przy ruszaniu po tym jak stoje na swiatlach wiec 3mam noge na hamulcu to moze to podcisnienie ucieka powiedzcie co o tym mslicie moze jakies Wasze spostrzezenia pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #25 Napisano 10 Grudnia 2011 Może to komuś pomoże Z opisu pod filmem wynika , że jednak turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zola22 Zgłoś #26 Napisano 12 Grudnia 2011 U mnie takie szurniecię pojawiało się przy nagłym ściaganiu nogi z gazu lub naciśnięciu sprzęgła ale tylko podczas jazdy, nigdy na postoju... Okazało się, że linki wychodzące ze skrzyni biegów pocierały o jakąś osłonę. Usterka została usunięta kosztem 30 zł. (szczegółów nie znam ale cena wskauje na jakąś kosmetykę, typu smarowanie, ponowne zamocowanie) Naprawa nie w ASO. przebieg 56000 km Pozdrawiam Robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SpeedyM1 Zgłoś #27 Napisano 9 Września 2012 U mnie skończyło się na wymianie turbo. Podobno było poważnie uszkodzone (wirnik kompresji). Po wymianie odgłos ustał ale okazało się że zaczął hałasować N75 (pierdzenie przy szybkim dodaniu i ujęciu gazu) - wymiana N75 pomogła. Teraz wszystko wydaje się być ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #28 Napisano 10 Września 2012 U mnie skończyło się na wymianie turbo. Podobno było poważnie uszkodzone (wirnik kompresji). Po wymianie odgłos ustał ale okazało się że zaczął hałasować N75 (pierdzenie przy szybkim dodaniu i ujęciu gazu) - wymiana N75 pomogła. Teraz wszystko wydaje się być ok. Kolego czy te "pierdzenie" N75 to miałeś taki odgłos "sowy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SpeedyM1 Zgłoś #29 Napisano 4 Października 2012 Odgłos "sowy" pochodził od turbo a N75 po prostu pierdział "Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". Najprawdopodobniej któraś membrana pękła w zaworze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTq Zgłoś #30 Napisano 3 Stycznia 2013 u mnie ten sam dźwięk był, pomogło czyszczenie turbo i egr. Strasznie zabrudzone elementy. Teraz cisza i płynne przyśpieszanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Swiezu Zgłoś #31 Napisano 11 Czerwca 2018 Też mam taki dziwny efekt i liczę na: Cytuj (szczegółów nie znam ale cena wskauje na jakąś kosmetykę, typu smarowanie, ponowne zamocowanie) bo dziwnym trafem problem pojawił się po odebraniu auta od mechanika po wymianie chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach