Skocz do zawartości
norbert2205

Akcja serwisowa 23H9 - Wymia pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych Siemens (zamknięta z końcem 2015)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ciekawy i długi wątek ;)

Dzisiaj byłem w ASO Seata (taki mam najbliżej).

Objawy to kopcenie na czarno i szarpanie w zakresie >1800.

Diagnoza ASO:

Wymienione pół roku temu wtryskiwacze w ramach akcji serwisowej prawdopodobnie zostały źle wyregulowane.

Wedlug serwisu 'leją' paliwo.

Wyczyścili egr i przepustnicę i stwierdzili, że nalot wziął się z mocno rozrzedzonego oleju (od lejących wtrysków).

 

I teraz moje pytanie:

Wtryski wymienione były w ASO Wrocław, ale bliżej mam do Lubina.

Czy serwis musi mi je wyregulować (gwarancja) oraz, czy trzeba jechać do Wrocławskiego serwisu?

Jutro będę dzwonił i nie wiem -prosić, czy walczyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony jak usługa wymaga montażu i montaż ten wykonuje profesjonalista to gwarancji podlega cała usługa tj.części i robocizna, z drugiej jednak strony gwarancja to coś dobrowolnego, a jej pewnie podlegają części w zakresie każdego ASO, natomiast robocizna podlega weryfikacji jedynie w ASO, który montaż przeprowadzał. Tak byłoby najsprawiedliwiej. Choć jak podczas wymiany gwarancyjnej ASO coś źle przykręci i to wyjdzie po jakimś czasie i się pojedzie do ASO ponownie na gwarancji i oni zdiagnozują, że to wina niedokręconej śruby, to na pewno ją dokręcą - w ramach gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PAnowie, ja w ramach akcji miałem w pazdzierniku wymienione 3 pompki, jedna byla przez poprzedniego wlasciciela wymieniana i w serwisie mowiono mi ze jest juz z tych poprawionych, a niestety na bipach wyszlo ze wtrysk przelewa i czuc drgania podczas jazdy. mam okazje kupic o3g130073s tylko od 2.0 tdi 16V 140km tylko czy to bedzie odpowiedni wtrysk juz z tych poprawionych? :) niby bezawarayjnych?

 

 

 

Jeszcze jedno pytanko, musze zzmienić wtrysk nr 2. Który to będzie stojąc przodem do silnika? drugi od lewej czy od prawej (kierowca)

Edytowane przez kobus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po sprawdzeniu historii auta miły Pan stwierdza że nie podlegam akcji 23H9 bo by to mu się wyświetliło ale mówi że tą padniętą wymienia mi w ramach akcji. Mówię sobie że jest dobrze. I pada drugie pytanie czy samochód nie pochodzi z Niemiec ? Odpowiadam że pochodzi. Na to Miły Pan oświadcza że dzwoni do Poznania i przepisują serwis na Polskę wtedy wymienią mi wszystkie pompki na raz bo auto wskoczy na akcję serwisową. Z uwagi na weekend sprawdzam jeszcze raz i okazuje się że po sprawdzeniu VIN-u już widzę magiczne 23H9. Z uwagi na inne dolegliwości auta poproszono mnie bym pozostawił je jeszcze jeden dzień w serwisie. Odebrałem z wymienionym kompletem nowych pompeczek a mój rumaczek mruczy aż miło. Autko w trasie prowadzi się jakoś łagodniej, bez szarpania, jest dynamiczniejsze czyli OK. Wcześniej przy uruchamianiu tak nim rzucalo jak by silnik miał wyskoczyć z pod klapy.

 

 

Witajcie! Moze ktos mi podpowie jak moge rozwiazac pomyslnie moj problem... W zeszlym roku kupilem passacika, jednak moja radosc dlugo nie trwala bo juz po miesiacu na trasie z Polski do Niemiec siadl mi pompowtrysk na drugim cylindrze. Jeszcze wtedy nie wiedzialem ze w Polsce jest akcja dobrej woli. Jako ze bardzo spieszylem sie do pracy zlecilem mechanikowi regenreacje (na nowy pompowtrysk musialbym czekac jeden dzien) - mechanik zregenerowal pompowtrysk o nr 03G 130 073D i sprawdzajac kolejne stwierdzil ze tylko jeden na trzecim cylindrze rozni sie od pozostalych - wychodzi na to ze poprzedni wlascicel w Niemczech musial go albo wymienic sam albo byl objety akcja wymiany. Po regeneracji pompowtrysku jezdzilem autem prawie rok i mam znowu z nim problem siadl na drugim cylindrze... Sprawdzajac nr VIN na stronie mojego auta nie obejmuje akcja wymiany. Bylem w niemieckich serwisach VW i sprawdzajac moj numer rowniez stwierdzaja ze nic nie moga zrobic chociaz mowie im ze mam te wadliwe pompowtryski o nr 03G 130 073D - w bazie danych nie widnieje moj nr VIN i koniec! Odnoszac sie do wypowiedzi Zulu - w momencie przypisania auta do polskiego serwisu automatycznie pojawia sie informacja na niemieckiej stronie ze auto jest objete akcja 23H9? Moze to glupie pytanie ale jak sadzicie? Czy istanialaby mozliwosc przepisania takiego auta chociaz mam go zarejestrowane w Niemczech? Chodzi o to, ze wiem ze mam pompowtryski ktore kwalifikuja sie do wymiany ale w serwisie mowia mi ze nr VIN nie kwalifikuje sie - oni to sprawdzaja na stronie vw, a gdyby przpisac auto na Polske to rozwiazaloby problem... Co sadzicie? Czy pisze bzdury... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co rozumiecie pod określeniem szarpanie? Silnik ma nierówną moc czy wali całym samochodem czy co dokładnie? U mnie również wali całym samochodem przy przyspieszaniu i zastanawiam się czy u mnie również nie ma problemu z pompo dyszlami. Jak mógłby ktoś rozwinąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w momencie przypisania auta do polskiego serwisu automatycznie pojawia sie informacja na niemieckiej stronie ze auto jest objete akcja 23H9? ... a gdyby przpisac auto na Polske to rozwiazaloby problem... Co sadzicie?

 

samochody z rynku niemieckiego również podlegają akcji, więc moim zdaniem jeśli nie jest objęty akcją to przepisanie na rynek polski nic nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co rozumiecie pod określeniem szarpanie? Silnik ma nierówną moc czy wali całym samochodem czy co dokładnie? U mnie również wali całym samochodem przy przyspieszaniu i zastanawiam się czy u mnie również nie ma problemu z pompo dyszlami. Jak mógłby ktoś rozwinąć.

 

Kolego, twój silnik nie podlega akcji, bo masz pompki Boscha, a nie pieżoelektryki Siemensa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akcji podlegają tylko auta z odpowiednim pompowtryskiem możesz mieć auto nawet z Chin a jak ma odpowiednie numery to podlega. Ja miałem auto z Francji i nie podlegało za jakieś 8 miesięcy sprawdziłem i juz było objęte akcją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj dzwoniłem do serwisu VW w /s akcji. Podałem vin i powiedzieli mi , że mój numer podlega wymianie i zapraszają mnie do bezpłatnej wymiany. Jestem umówiony na 25 lipca z czego się bardzo cieszę. Ponadto powiedziano mi , że zrobią przegląd ogólny na podnośniku.

 

---------- Dodano o 22:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:28 ----------

 

Chcę dodać ze nie mam zadnych niepokojących objawów, auto chodzi ok. Po przeczytaniu paru postów w tym temacie mam jednak wątpliwości czy mam jechać do wymiany. Co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcę dodać ze nie mam zadnych niepokojących objawów, auto chodzi ok. Po przeczytaniu paru postów w tym temacie mam jednak wątpliwości czy mam jechać do wymiany. Co radzicie?
Nie musisz jechać. Użytkuj dalej auto tak jak do tej pory, a prędzej czy później zawiozą Cię do ASO na wymianę pompek na lawecie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki.

Jakie Euro ( emisja spalin) posiada Passat b6 z 2005 roku ? Sam juz nie wiem. Chodzi o naklejki do Berlina. Czy w przypadku takiego samochodu zalezy ona od daty pierwszej rejstracji czy od modelu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie z innej beczki.

Jakie Euro ( emisja spalin) posiada Passat b6 z 2005 roku ? Sam juz nie wiem. Chodzi o naklejki do Berlina. Czy w przypadku takiego samochodu zalezy ona od daty pierwszej rejstracji czy od modelu ?

 

Nie ten temat

A tu masz lekturę:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin

Edytowane przez Jokers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mi w styczniu tego roku padł jeden siemens w moim BKP. Udałem się do ASO i wymienili mi wszystkie 4 pompki na tak zwaną akcję gwarancyjną...

Teraz jestem posiadaczem paska z silnikiem BKP z nowymi pompkami :)

 

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mi w styczniu tego roku padł jeden siemens w moim BKP. Udałem się do ASO i wymienili mi wszystkie 4 pompki na tak zwaną akcję gwarancyjną...

Teraz jestem posiadaczem paska z silnikiem BKP z nowymi pompkami :)

 

Pozdrawiam...

To tak samo jak pewnie 99% forumowiczów posiadaczy pompek siemensa :nono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymienili mi pompki w serwisie Magro Rybnik , mówią że jestem 8 tyś do przodu, zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to gratuluję ;-) widzę rozsądniejsi bo ja musiałem robić na dwie raty. Jedna w sierpniu 2011, później październik 2011 dopiero komplet jak ich zwyzywałem ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2011
Wtedy nie było akcji serwisowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtedy nie było akcji serwisowej.

 

Dokładnie też tak miałem najpierw jedna później reszta. A teraz jadą wszystkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności