Skocz do zawartości
pawelg6

bezpiecznik nr 14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem ze nie działa mi czasami centralny zamek, jednak po wyjeciu bezpiecznika nr 14 i wlozeniu go wszystko wraca do normy. co to moze byc bezpiecznik ok pryskałem wd40 ten bezpiecznik i nic.:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam taki problem ze nie działa mi czasami centralny zamek, jednak po wyjeciu bezpiecznika nr 14 i wlozeniu go wszystko wraca do normy. co to moze byc bezpiecznik ok pryskałem wd40 ten bezpiecznik i nic.:dupablada
wejścia masz rozgięte w gnieździe skrzynki delikatnie rozegnij nóżki bezpiecznika a będzie :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kable sprawdz do komfortu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nożki rozgięte

kable też wyglądają na dobre ma ktoś może jakiś schemat podłącznia tego komfortu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyglądają na dobre

 

Mają być dobre a nie wyglądać na dobre, przeglądnij je. Schemat mogę Ci posłac na maila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Coś mi zjada prąd na 14 bezpieczniku około 4A.

Po wyjęciu:

- nie działa oświetlenie we wnętrzu auta

- nie działa klapka wlewu paliwa

- nie działa centralny zamek z pilota (z kluczyka działa)

- nie działa ręczne otwieranie drzwi bagażnika kombi (otwarcie tylko z kluczyka)

- nie działa sterowanie szyb

 

Jakie odbiorniki są jeszcze na tym obwodzie?

Gdzie szukać przyczyny pożerania prądu i od czego zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to w swoim A6 ,wypnij wtykę pod fotelem kierowcy od oświetlenia nóg pasażera za kierowcą . U mnie było zwarcie w fotelu i paliło 14 bezpiecznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, tylko ja mam oświetlenie od spodu drzwi.

Bezpiecznik się nie przepala, bo bierze na tym obwodzie około 3A i 1A coś jeszcze pobiera.

 

Po wpięciu 14-tego bezpiecznika wszystko działa tylko pożera razem na akumulatorze 4A.

 

Muszę zrobić fotkę wszystkich bezpieczników wyjąć wszystkie, kolejno wkładać i sprawdzać prąd.

 

Obwody modułu komfortu do jakich bezpieczników są podłączone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Abe's nie wiem czy może zaglądałeś do tego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=421 a jak nie to może być że właśnie gdzieś jest zwarcie na przewodach , ja miałem w skodzie że brało 2A non stop i co się okazało to był moduł w drzwiach walnięty a dokładniej trzeba było czyścić styki w nim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, chyba już wszystko czytałem. Dodam, że od chwili zakupu nie działała blokada przed otwarciem tylnych szyb, ale przełącznik od tej blokady w panelu sterowania jest dobry. Czyli coś może być ze sterownikiem-silniczkiem podnoszenia szyby od kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącz pod Vag-a może coś pokaże i ci podpowie gdzie może być przyczyna tzn mniej więcej w którym miejscu bo bankowo to jest albo na kablach albo na module

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Podłącz pod kompa, sprawdź błędy. Nie świeci Ci się gdzieś lampka cały czas? W bagażniku? Pod drzwiami? Jeśli komp nic nie pokaże (w co wątpię) to odłącz wszystkie kostki od drzwi pod osłonami gumowymi na słupkach, wtedy podłącz miernik i sprawdź ile będzie pobierać. Jeśli pobór nadal będzie duży, to przyczyny szukaj pod podłogą, przy module komfortu. Jeśli natomiast pobór spadnie do normalnych wartości, to podłączaj po kolei wtyczki i za każdym razem sprawdzaj, czy pobór nie wzrósł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,a nie masz przypadkiem założonych Ksenonów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam ksenonów.

 

Jutro biorę się za sprawdzanie elektryki. W każdym razie dzięki za pomocne informacje.

Dam znać jak coś znajdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A radio masz oryginalne czy zmienione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz, co się dzieje z lampką w schowku pasażera, gaśnie jak zamykasz schowek, działa ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampka w schowku działa i jest na 14-tym bezpieczniku.

Radio to MCD.

 

Żeby zawęzić poszukiwanie poboru prądu, zacząłem od strony akumulatora.

Do klemy plusowej dochodzą trzy kable.

Najgrubszy to rozrusznik i jeszcze dwa. Jeden z bezpiecznikiem idący do obudowy sterownika silnika, a trzeci zasila... no właśnie co on zasila oprócz skrzynki bezpieczników i dwóch płyt z przekaźnikami i bezpiecznikami?

W każdym razie tylko na tym trzecim kablu jest upływność.

 

Po wyjęciu wszystkich bezpieczników ze skrzynki przy drzwiach kierowcy pobiera 0,07A, a mierząc kolejno obwody w miejscach po wyjęciu bezpieczników, pobór prądu wygląda tak:

bezpiecznik 10 (5A) -> 0,01A

bezpiecznik 12 (10A) -> 0,01A

bezpiecznik 14 (10A) -> 2,50A

bezpiecznik 15 (10A) -> 0,08A

bezpiecznik 38 (15A) -> 0,03A

 

Muszę jeszcze sprawdzić ile prądu będzie pożerało po zamknięciu auta biorąc pod uwagę pobór w/w bezpieczników.

Muszę odczekać około pól godziny, aż pomiar będzie właściwy?

Czy dobrze to wszystko robię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sytuacja wygląda następująco.

Przy włożonych wszystkich bezpiecznikach i zamknięciu auta pilotem, pobór spada do 0,02A-0,01A. Czyli jest OK i ucieszyłem się z tego bardzo, ale przy pierwszych otwarciach auta pilotem. Otwierała się tylko lewa strona drzwi, prawa nie. Teraz jak otwieram auto pilotem to nie otwierają się żadne. Tylko klapę bagażnika można otworzyć, a kluczykiem z zamka to wszystkie drzwi się otwierają. Dodatkowo na desce wskazanie otwarcia drzwi (duży FIS), podświetlenie jest o połowę ciemniejsze. Dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu (FIS) jasno świeci. O co chodzi? :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po nocy zrobiłem pomiar napięcia akumulatora i... napięcie 13.1-13.2V. Rewelacja! tylko nie mam pewności, ale przeważnie było w okolicach 12.7V.

Dodatkowo sprawdziłem napięcie ładowania i było 13.93-13.95V.

Wydaje mi się jak kiedyś mierzyłem pierwszy raz z ciekawości, to napięcie ładowania było równe 14.4V

Czy coś mogło być z chwilowo za wysokim napięciem ładowania, które uszkodziło moduł komfortu?

 

Mierzyłem też kolejny raz pobór prądu po zamknięciu auta pilotem i wynosiło 0,14A czyli znowu za dużo. Zajrzałem pod wykładzinę i sucho muszę jeszcze otworzyć moduł komfortu. Przy zamykaniu nie ma dźwięku brzęczka, które mam uaktywnione.

 

Nie chce rozbebeszać całego auta. Macie jakieś pomysły, sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności