Jump to content
Bimbasz

[Instrukcja] – Zamiana licznika B6 na CC (białe podświetlenie zegarów, biały FIS)

Recommended Posts

Informacje wstępne (post oryginalny):

Sam zakup licznika z CC można dokonać na ogólnie dostępnych serwisach aukcyjnych, giełdach etc. np licznik nr 3C8 920 870 A będzie dobry dla diesla. Licznik może być używany z tym że należy pamiętać o różnicach (obrotomierz) liczników do diesla i benzyny. Ale też o tym iż używany licznik ma zapisany stan kilometrów w swojej pamięci i to ten stan będzie widoczny. Przejechane kilometry będą się zwiększać w liczniku jak i kompie auta.

Największym problemem przy zamianie licznika z B6 na CC jest niekompatybilność wtyczek zasilających liczniki. Wtyczka licznika B6 ma złącze 36 pinowe z tego 8 pinów jest innej wielkości jak w wtyczce zasilającej CC, która to ma tylko 32 identyczne piny.

Rozmieszczenie na poszczególnych pinach sygnałów jest inne dla każdego z liczników, dlatego przy wymianie licznika trzeba poprzekładać odpowiednie piny z jednej wtyczki w drugą, z tym że stara wtyczka z B6 nie podejdzie do nowego licznika, dlatego trzeba się zaopatrzyć w nową obudowę wtyczki o nr 3C0 972 977 A oraz kable naprawcze 2 sztuki o numerze 000 979 009 do podmiany pinów.

Problemem jest również to iż w liczniku CC jest umieszczone gniazdo w innym miejscu jak w liczniku B6, przez co sama zamiana wtyczki i pinów może nie wystarczyć do tego aby nową wtyczkę włożyć w licznik CC ponieważ zabraknie kilku cm kabla. Dlatego też należy przedłużyć wszystkie kabelki o jakieś 20-40cm aby mieć łatwość manipulacji wtyczką przy podłączaniu licznika.

 

Wtyczka do licznika CC

3C0972977A.jpg

wtyczkalicznikcc1.th.jpg

wtyczkalicznikcc2.th.jpg

Zestaw przewodów do zmiany pinów z wtyczki B6 na CC

s-l1000.jpg

pinlicznikcc.th.jpg

 

Zestawienie liczników (stan wiedzy na 7.04.2014):

Instruments.VW.Passat.3C.B6.jpg

 

Schematy:

Licznik.CC.schemat.zlacza.pdf

Licznik.B6.schemat.zlacza.pdf

 

Informacje uzupełniające:

  • wtyczka nowego licznika (3C0 biały, 3C8 i 3AA) jest inna niż dla licznika z czerwonym wyświetlaczem:
    • wtyczka: 3C0 972 977 A,
    • przewody naprawcze: 000 979 009,
    • wtyczka po stronie instalacji tylko z demontażu z używanego "czerwonego" licznika,
  • w wiązce zostanie jeden nieużywany pin - wzbudzenie CAN
  • należy zmienić CAN-Gateway - minimum z końcówką E
  • w autach z kierownicą po lewej stronie trzeba przedłużać wiązkę (nie wystarczy sama wymiana wtyczki)
  • numery są przyporządkowane do danej wersji nadwozia:
    • 3C8 - zawsze dla CC,
    • 3C0 - wybór kombi lub variant (początkowe rewizje tylko EEPROM, kolejne również jako kodowanie VCDS -> Byte 1 Bit 4),
    • 3AA - dowolne nadwozie przy pomocy kodowania lub edycji EEPROM.
  • nowe zegary współpracują zarówno ze starego typu kierownicą MF8 jak i z nową MF12:
    • UWAGA! w przypadku zmiany na nowy licznik i posiadaniu zarówno kierownicy multifunkcyjnej oraz manetki dla MFA, kierownica nie będzie obsługiwana przez licznik, z uwagi na priorytet dla manetki w nowych typach licznika
  • nowy licznik umożliwia wyświetlenie menu Auto Hold - do tego wymagana jest wymiana sterownika EPB na 3C8
  • w przypadku RNS510 należy zmienić typ komunikacji z DDP na BAP -> Byte 7 Bit 7
  • liczniki o numerze 872 i wyżej wymagają modułu komfortu z Passata B7 aby była możliwość obsługi menu komfortu,
  • liczniki Premium (kolorowe i 3D) działaja w Passacie B6 ale bez menu (j.w.),
  • korekta przebiegu przez VCDS tylko dla fabrycznie nowego licznika z przebiegiem mniejszym niż 100 km
  • w przypadku uszkodzenia licznika wyświetla się zamiast przebiegu napis ERROR, mruganie lampki świateł długich oznacza prace w trybie seriwsowym.
  • wskazanie temperatury oleju od 50*C (wcześniej wyświetlane sa poziome linie),
  • nowe liczniki posiadają wewnętrzną regulację jasności i podświetlenie jest włączone na stałe, przygasa po włączeniu świateł pozycyjnych
  • poprzez edycję EEPROM (w zależności od wersji licznika) istnieje możliwość uruchomienia:
    • Staging - test wskazówek podczas uruchamiania, jak w CC:
    • kontrolka DRL - w licznikach, które posiadają piktogram na tarczy i odpowiednią diodę na PCB, w szczególnych przypadkach należy wlutować diodę i rezystor,
    • Komunikat o pozostałym do zatankowania paliwie (tylko liczniki z pamięcią 24C64),
  • w przypadku problemów z wyświetlaniem biegów w DSG wyłączyć blokadę kluczyka
  • moduły dodatkowe takie jak Bluetooth oraz Webasto muszą zapewniać komunikację BAP
  • w Passacie immobilizer nie znajduje się w liczniku,
  • wyświetlanie ciśnienia oleju - dyskusja:
  • w przypadku zmiany licznika konieczne będzie wpisanie kodu PIN do radia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bimbasz

widzę że też zaczynasz modować poważniej swoje auto ;-)

ja niestety nie mam już czasu na pisanie instrukcji...

 

ale.

1. ze starych zegarów zostanie jeden nieużywany pin - wzbudzenie CAN - przy nowych tego nie ma

2. gateway musi być minimum z końcówką E (ja testowałem od F)

3. w autach europejskich - tak jak napisałeś - trzeba przedłużać wiązkę w angielskich powinno wystarczyć przewodu

4. w nowszych zegarach (nie od cc a od nowego b6 czy nawet b7) poza podziałem na diesla i benzynę, jest jeszcze podział na wersję nadwozia - sedan/variant. w praktycznym działaniu różni się tylko wyświetlaniem budy przy otwartych drzwiach ale nie jest to do zmiany przez kodowanie (chyba że jest gdzieś mocno schowane).

5. nowe zegary współpracują zarówno ze starego typu kierownicą MF (8 przycisków) jak i z nową (12 przycisków)

6. białe zegary mają w priorytecie współpracę z manetką - czyli jeśli jest manetka obsługi komputera pokładowego to zawsze będzie menu z listą (przyciski na kierownicy od komputera staja się nieaktywne). w starych zegarach jeśli tylko się założyło kierownicę MF to zegary permanentnie przełączały się na współpracę z kierą i nie znalazłem jak do tej pory na to odwrotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w liczniku co jakiś czas też pojawia się błąd, swiadczacy o braku danych. Być może ma to związek z temp. oleju. Mój licznik pochodzi z passata b6 z 2008 roku, i jeśli dobrze pamiętam to numer jest z końcówką T. Szkoda, że nie udało mi się trafić na licznik z 2010 roku, wtedy można by było ustawić "staging" - a to by się wpisywało w sportowy wizerunek auta:bleble

No nic, bez tego można żyć, cieszę się że wszystko inne działa jak należy m.in. telefon, nawigacja.

Na forum w tym wątku

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=94038&highlight=funkcje+bia%B3e+zegary

był informacja, że po zastosowaniu następujących kodów:

4444hh666666677777ok

455488768788768788ok

123333444332432422 no

000000000000111111 cancel

uzyskać można informację dot temp.płynu hamulcowego.

Pomijam potrzebę posiadania tej informacji, natomiast zainteresowała mnie sama możliwość dokodowania / zakodowania "białych zegarów" tak aby uzyskac jakieś dodatkowe info.

Zapytałem o to autora posta missiu ale nie uzyskałem odpowiedzi. Na i jak wpisać (gdzie) takie kodowanie?

Edited by Fedwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawe to co piszesz o tych kodach...

 

co do Auto holda to nie zależy to od zegarów (tzn muszą być białe) a od sterownika ręcznego (3c8 zamiast 3c0). temat przetestowany na aucie z 2010 modelowego.

 

nie polecam zamieniać sterownika od ręcznego bo się skasuje kodowanie na abs i wizyta w aso gwarantowana (u mnie tak się skończyło ale ja akurat mam tam kumpla i kosztowało mnie to 2 flaszki ;-) )

 

 

wyswietlanie temperatur tych pozostałych też chyba zależy od silnika a nie od zegarów ale tego pewien nie jestem.

 

też ciekaw jestem gdzie te kody można wprowadzić...

 

acha... jeszcze jedno:

a w menu settings masz wszystko?? tzn: confort i light and vision?

bo zakładałem ostatnio białe u jednego forowicza i light and vision mu wcięło. u mnie jest ale u mnie od jakiegoś czasu już siedzi bordnet'z od CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie składowe menu jakie miałem w poprzednich zegarach, tzn. lights&vision, zamykanie szyb w czasie deszczu (Rain Close) oraz ATA confirm pojawiły się w nowych białych zegarach. Oprócz Gateway'a nic nie musialem zmienić (zmieniałem go podczas instalowania OPS i RVC). O module kierownicy nie wspominam, bo raczej z light&vision nie ma zbyt wiele wspólnego (założyłem AJ). Moduł Comfortu i całą resztę mam oryginalne; auto jest z listopada 2006.

 

Ciekawie wygląda programowanie w nowym liczniku, m.in. ustawianie parametrów związanych z jakością oleju i wiele innych parametrow - prawdopodobnie potrzebnych m.in. do obliczenia czasu do następnego przeglądu. Na razie nic nie zmieniałem, muszę trochę zgłębić temat "co do czego służy" aby niepotrzebnie nie namieszać. Niestety, jak na razie nic nie znalazłem w necie na ten temat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich

Wczoraj wymieniłem licznik i wszystko śmiga nawet wyświetla temp. oleju można zmieniać ustawienia:mlaskProblem w tym że znikło mi z menu licznika

radio i nawigacja.Co może być nie tak??

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz RNS 510? jak tak to zobacz czy masz zakodowane w nim BAP, Bit 7 Byte 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwaga !!!!! jesli ktos kupuje licznik w wtyczką to trzeba pamietac ze sa dwie ver wtyczki do nowych zegarów Białych starsza ma te same piny co w naszym passacie tylko sie zmienia 4 piny a 2 ver wtyczka ma stałe piny i tu jest Du.a blada bo tego nie da sie podłaczyc bo jak obetniesz koncówki piny ze starej to braknie ci kabli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtku, a czy gniazda w białym liczniku też są różne w zależności czy starsze czy nowsze? Jeśli nie, to wtyczkę i tak kupujemy w ASO i przekładamy piny ze starej wtyczki od zegarów niebieskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtek gniazda są te same

 

karol.lolecki jaki masz nr licznika jesli koncówka 872 lub wyzsza menu komfortu nie bedzie w liczniku bedzie znikało!!!!!!!!!! dla ciebie najwyzszy model licznika to 871 Ti wtedy bedzie wszystko a propo kontrolki oleju odłacz czujnik kabelek z czujnika oleju i zobaczysz

 

testowałem rózne liczniki (białe) a mianowicie jak w białym liczniku nie było tempomatu to ty go tez nie bedziesz miał potrzebna adaptacja tempomatu robią to w aso koszt 200 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
marekgalla licznik ci zagada ale nie całkowicie a wiec bedzie problem z wizualizacją dzwi no i do komfortu nie wejdziesz wymiana gateway na L tez ci nic nie da jest inne sterowanie zamkami dla tego zostawiłem sobie licznik ten co mam biały z mfa+który pokazuje mi bude w kombi

 

Czyli kolorowy ladnie wyglada ale nie do konca chodzi tak jak powinien :dolamam

 

No to ja se go odpuszcze bo bialy mam taki jak ty i wszystko smiga jak trzeba (buda w kombi sie wyswietla).

 

a czy ktos moze sprawdzic te piny w B7 bo kostka jest ta sama ale nie chodzi wskaznik paliwa (numer czesci licznika zaczyna sie z 3AA)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zy ktos moze sprawdzic te piny w B7 bo kostka jest ta sama ale nie chodzi wskaznik paliwa (numer czesci licznika zaczyna sie z 3AA)

 

w CC MY 2012 i w Passacie MY 2012 jest dokładnie tak samo jak na schemacie CC załączonym w 1 poście, na 1 i 2 PINie poziom paliwa, a 3 i 4 poziom paliwa w aucie 4x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazuje się, że licznik Premium też da się zaadoptować do starszego Passata B6, co bardzo mnie cieszy :lol

 

Jedynym mankamentem jest iż po przesiadce na Premium nie będziemy mieli na FISie sterownia Lights & Vision oraz Convenience, prawdopodobnie nie będzie też Webasto (tego nie sprawdziłem), po za tymi mankamentami wszystko działa poprawnie :) Wszystkie te ustawienia które były wprowadzone działają poprawnie jedyne ich sterowanie pozostaje np. przez VCDSa

 

 

tachopremiumb61.jpg

 

tachopremiumb62.jpg

 

tachopremiumb63.jpg

 

tachopremiumb64.jpg

 

tachopremiumb65.jpg

 

tachopremiumb66.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa filmiki obrazujące wygląd i funkcje licznika premium

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam to co napisał romeo9999, w białych zegarach 3C0920871T, działa wszystko łącznie z wyświetlaniem całego menu comfortu, ustawienie wyświetlania rodzaju budy auta itp.

 

A da się aktywować staging w białych zegarach 871T, poprzez adaptację nie idzie zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wziąłem się za wymianę zegarów i po podpięciu 4 kabli spotkała mnie niespodzianka :/

 

Wszystko robiłem wg. rozpiski Bimbasza na pierwszej stronie, ale brakuje mi dwóch kabli i tu mam nie małą zagwozdkę...

 

Konkretnie nie mam kabli w pinie 14 i 28 we wtyczce od licznika tak jak widać niżej:

licznikzs.jpg

 

img1402y.jpg

 

img1403z.jpg

 

Tak jest fabrycznie - na pewno nic nie było grzebane...

 

28 pin jest niby od nawigacji, a nawigacje mam (MFD2 DVD) i łączyła się z fisem w starym liczniku wiec jakiś sygnał musi być...

14 pin jest jakby mniej ważny bo jego sie i tak izoluje.

 

Proszę o pomoc jak mam to podłączyć. Napisałem też kolory moich kabli na konkretnych pinach więc może po tym da się dojść co i jak.

 

Fabrycznie zegary mam takie:

img1404t.jpg

 

img1406nzc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tych nie ma kabliu, nie musisz ich szukac. Od odsuwanego dachu pewnie w EOS-ie by się znalazł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I tych nie ma kabliu, nie musisz ich szukac. Od odsuwanego dachu pewnie w EOS-ie by się znalazł.

 

Od dachu to na pewno, ale z tego co piszę to ten kabel odpowiada też za prędkość i navi dlatego mnie to zastanowiło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo sterownik dachu widocznie potrzebuje osobny kabel z sygnałem prędkości. Przeciez licznik i tak niemal wszystko CAN-em pobiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr dekorów w ciemnym szczotkowanym aluminium R60

 

3C8858366T R60 - licznik

3C0858336L R60 - cienka listewka nad szufladkami

3C1857212AC R60 - pasażer

 

3C0858341Q R60 - lewa szufladka

3C0857368H R60 - awaryjny

3C0858342Q R60 - prawa szufladka

3C0858069 AG R60 - navi

3C0863100A R60 - climatronic

3C0857351A R60 - popielniczka

3C0864263F R60 - ramka lewarka biegów

Edited by Bimbasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy