Skocz do zawartości
vip87

Koło zębate wału korbowego

Rekomendowane odpowiedzi

Wrzucony 5 bieg i kręciłem piastą. Jak widać bicie na czole wału to 0,01mm, na kole pasowym nie widać żadnego bicia

Dla mnie jest git. Faktycznie w tym przypadku nie ma potrzeby wyjmowania silnika i wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Wrzucony 5 bieg i kręciłem piastą. Jak widać bicie na czole wału to 0,01mm, na kole pasowym nie widać żadnego bicia

 

Sory ale 0.01 mm bicia to ogrom pojezdzi to ze 1000km i sie rozleci.

 

[ŻART]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też mam taki problem,a kolego dymi ci bo mi mechanik mówił że to klina ścian i zapłon przestawia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następny gościu wchodzisz w każdy temat i walisz co popadnie a temat nie ruszany rok czasu pewnie twoja pomoc już się nie przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja też mam taki problem,a kolego dymi ci bo mi mechanik mówił że to klina ścian i zapłon przestawia

 

Temat stary, ale o co chodzi w w/w zdaniu? Nie wiem chłopaku co bierzesz, ale towar pierwsza klasa!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chociaz tyle dobrze ze to nie "nastawnik" BUEHEHEHE :lol3 TERROR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra panowie Józefoo już napisał i to powinno wystarczyć.Po co się dalej natrząsać i niepotrzebnie spam robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że się przykleję ,mam pytanie czy po zdjęciu koła zębatego w silniku1.8 muszę kupić nowe bo mechanik mi powiedział że muszę i jeszcze śrubę mocującą(wymiana symeringa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz nie musisz...znam przypadki kiedy do auta "elektrycznego" było zakładane te same koło zębate ale sam kupił bym nowe i z poprzednim bym nie kombinował.Śruba po każdym odkręceniu koła zębatego wału korbowego powinna być nówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pewien problem-pytanie i z przeglądanych wątków ten mi najlepiej podpasował. Czy prawidłowo założony pasek rozrządu może "optycznie pływać"? Naciąg wydaje się ok, ale po zdjęciu osłony na pracującym silniku widać wspomniane "pływanie" w zakresie ok 1-2 mm. Widać to na wszystkich kołach przez które przechodzi. Jak się patrzy na koła to wydają się ok-tzn. nie widać podczas pracy ich "bicia". Czy ktoś z Was miał już do czynienia z taka sytuacją?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie pływa. Możliwe, że za słaby naciąg paska. Jeżeli rozrząd był wymieniany "na flamastra", czyli bez blokad i luzowania koła wałka rozrządu to może tak się stać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie nic nie pływa. Możliwe, że za słaby naciąg paska. Jeżeli rozrząd był wymieniany "na flamastra", czyli bez blokad i luzowania koła wałka rozrządu to może tak się stać.

hmm.. Pasek wygląda na dobrze naciągnięty i nie da się go ręką przesunąć na kole.:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co najwyżej może być delikatnie przesunięty względem śladów po starym pasku, pływanie może być chwilowe , spowodowane ułożeniem sie- naciągnięciem paska.

Ważne aby napinacz był w odpowiednią stronę napięty , tzn. napinamy zgodnie z kierunkiem pracy paska czyli w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co najwyżej może być delikatnie przesunięty względem śladów po starym pasku, pływanie może być chwilowe , spowodowane ułożeniem sie- naciągnięciem paska.

Ważne aby napinacz był w odpowiednią stronę napięty , tzn. napinamy zgodnie z kierunkiem pracy paska czyli w prawo.

Kurcze to teraz już nie wiem. Pasek był wymieniany jakieś 30 tyś. temu jeszcze przez poprzedniego właściciela, ale zaczynam się poważnie zastanawiać czy go nie wymienić tym bardziej, że miałem trochę problemów z kątem statycznym (wartość zmniejszyła się o ok 20 jednostek na VAG-u):kwaśny. Ale czy nierówne nasunięcie paska na poszczególne koła może być przyczyną tego "pływania"? Bo teraz zrozumiałem, że może tylko być tak krótko po zmianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie delikatnie może pływać ...

Tak samo zachowuje sie pasek na niskich i wysokich obrotach lub inaczej czy to przesuwanie jest proporcjonalne do pełnych obrotów paska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że nie wiem...musiałbym dopatrzyć. Rozumiem, że wraz ze zwiększaniem obrotów amplituda "pływania" powinna się zmniejszać? Rozrząd na znakach sprawdziłem (na ile to dało się zrobić samemu) ale jakoś próbuje te wszystkie objawy zebrać do kupy. Bo np. kąt na pompie udało mi się ustawić na 50, ale wydaje mi się, że to było max jej przesunięcie "do silnika". Patrzę na to koło zębate wału jak szpak w d.... i z jednej strony wydaje mi się, że idzie prosto, ale z drugiej strony objawy mogą sugerować, że coś nie tak jest...

 

 

edit.

Dosyłam link do krótkiego filmu. Jeśli chodzi o dźwięk silnika to na żywo tak głośno nie chodzi. To było zaraz po odpaleniu.http://www.youtube.com/watch?v=Tqio7...84AUAAAAAAAAAA

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link u mnie nie trybi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lik do dupy, nie działa. Jak gubi kąt wtrysku to może jeszcze być koło wału rozwalone(u mnie tak było, ale z 52 spadło do 30). Moja rada, nowe oryginalne koło wału, nowa śruba do niego, nowy rozrząd i nic więcej sobie nie nabieraj do głowy. Kąta wtrysku(już gdzieś pisałem na forum) też mechanik więcej nie przestawił. Podstawiłem breszkę i miałem zakres od 0 do 100. Przewody metalowe od pompy do wtrysków są sztywne i hamują przestawianie pompy o ok. 1 cm(to bardzo dużo w kącie wtrysku na VAGu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz powinno być dobrze. Ew. w Youtube- "AHU pływanie paska rozrządu"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzywe brzegi paska i wszystko. Jeździć i nie szukać problemów. Zwróć uwagę na ślady pośrodku, są stabilne.(3 sekundy końcowe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności