Skocz do zawartości
bbartt1986

DPF-Fizyczne usunięcie bez programu. B6 2.0TDI BMP

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo i to był problem z elektronicznym modułem blokady kierownicy. Poszukaj na forum. Jest dużo na ten temat i nawet jest instrukcja jak to naprawić. A Twój problem nie ma związku z filtrem DPF o którym piszemy w tym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie ostatnio zaczeła hałasować turbina, okazało się że jest odkształcone koło kompresji, wstawiono nowy środek, jest ok, ale gość od turbo powiedział że to wina Dpf-a, bo nie ma odpowiedniego przelotu i cofają się spaliny dlatego turbo dostało w du.e. regenerować czy poprostu wyje..., szukam dobrego speca w okolicach koszalina piły. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja by usunal, bo i po co Ci DPF i potencjalnie wiecej rzeczy, ktore moga sie zepsuc i uziemic Ci samochod.

Chyba, ze masz pewnosc, ze reszta podzespolow jest w idealnym stanie a sam lubisz miec fabryke od A do Z - tzn, zadnych zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli podsumowując wycięcie dpf i wystawienie rury wystarczy czy trzeba konieczne jeszcze zrobić to programowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, to nie jest Zaporozec tylko Passat B6 więc nie wspawasz byle rury i dobra jest, tylko trzeba też programować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bbartt1986 pisał że wypalił dpf i nie robił nic programowo więc źle zrozumiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, turbo wymione 1500km zrobione i jest ok( było odkształcone koło kompresji). po montażu 21% zapełnienia 43g sadzy. Zrobione po trasie 600km spokojnie i 100km po miescie zrobiło się 32% i 43 gramy. Później trasa 360km i ile sie dało deptałem po trasie zapelnienie 19% 43 gramy sadzy. Teraz moje pytanie czy to normalne, że sadzy jest cały czas tyle samo? Mam możliwość wycięcia dpf-a wraz z nową mapą i podniesieniem mocy za 1200pln. I tak miałem podnieść moc. Autko lata głównie po trasach, ma 138tys., mechanik który u mnie w miejscowości jest ceniony powiedział, że autka w których usuniętno dpf, prędzej czy później trafiają do niego to nie pali, to spala za dużo czy też potwornie kopci, mówi, że po modyfikacji mapy jest problem z diagnozą. Natomiast firma która naprawiała mi turbinę i u której chcem wyciąć filtr uważa, że nic złego się nie bedzie działo.Mam prośbę do osób które wycinały dpf-a czy i jeżeli tak to jakie problemy występowały i ile km bez dpf-a pokonaliście. za pomoc bardzo dziękuje. Pozdrawiam / Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,kolego kup sobie ostatni numer "MOTORU"z 03.09.2012r.Jest tam artykół o fizycznym i elektronicznym usunięciu DPFa.Znajdziesz tam odpowiedź na swoje pytania.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem i przeczytałem, ale oni wycieli i sprawdzili czy zadymienie jest w normie, a mi chodzi o opinie osób które przechulały bez tego ustrojstwa konkretne dystanse i co na ten temat sądzą! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem i przeczytałem, ale oni wycieli i sprawdzili czy zadymienie jest w normie, a mi chodzi o opinie osób które przechulały bez tego ustrojstwa konkretne dystanse i co na ten temat sądzą! pozdrawiam

 

 

witam.

Od wycięcia dPF-a mam nakulane 10tkm i jak na razie jestem zadowolony( brak kontrolki z DPF :D). Oczywiście program zmieniony. Dodam, że przy wycięciu filtra i zmianie programu wyłączona zostaje Lambda. Z minusów jakie zauważyłem, to jak już ktoś wcześniej napisał "smród jak z autosana" i lekkie dymienie przy mocniejszym dodaniu gazu na 1,2 później spokój. Spalanie spadło do 4,6l/100km przy 120km/h

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lekie dymienie to normalka :) ważne że filtr stał się bezobsługowy, będę się umiawał na wywalenie dpf-a. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, myślę nad wycięciem i oczywiście wyłączeniem DPF ale mam pytanie. proszę mi powiedzieć mam 170 ori soft jest zrobiony już na 210 z wyłączonym EGR. czy jeżeli wytnę i wyłącze DPF czy auto, silnik, wydech będzie głośniejszy ? bo nie ukrywam że kultura pod względem cichej pracy silnika mi bardzo odpowiada i chciał bym go zachować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie, to tak jakbys wywalił jeden tłumik a ten dpf to bardzo gesty tłumik. poz tym bez dpf bedzie odrazu słyszalny swist turbiny który tez teraz jest tłumiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w usuniciu dpfąa auto będzie mniej palić - szczególnie jeżdżąc "w koło komina" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem A4 na pełnym przelocie i był głośny na wolnych obrotach straszny szum z wydechu podczas przyspieszania wargot jak nie wiadomo jaki by tam silnik w nim siedział a to było tylko 1.9 ... Heh w środku tez go było słychać dlatego pytam jak to będzie wyglądać w pasacie bo nie chce go ze tak powiem zepsuć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będzie głośniej bo musi być glosniej ale tragedii nie ma. ja wywaliłem i nie żałuję a radio zawsze można podglosic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to było rozwiązane w rocznikach bez dpf że filtra nie mają i pracują cicho ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem BMP i wywaliłem dpf przy programie przy przebiegu ok 200tys - śmigał mi aż do momentu sprzedaży przy ponad 260tys przebiegu - zero problemów. Oczywiście programowo tez wyłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z hałasem? W poprzednim aucie AR 159 2.4 wywalilem dpf i wydech trochę buczał na niskich obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy przy programowym wyłączeniu dpfa VCDS powinien nadal pokazywać jakieś jego parametry? Chodzi np. o grupy 068 i 073 w sterowniku silnika. Kupiłem jakieś pół roku temu paska b6 z wyciętym dpfem, brak jakichkolwiek problemów i błędów ale jak sprawdzałem ostatnio te grupy to mam tam np. parametry zapełnienia filtra 2,5%, a popiołu pokazuje 109 gram :umm a najlepsze w grupie 073 sa parametry od ostatniej regenracji filtra wskazujące, że komputer włączył sobie mimo braku dpfa regeneracje 150 km wcześniej :umm

Dpf na 100% wycięty, mechanik sprawdzał (rozbierał puszkę). Autem przejechałem już ok 15 tyś i brak jakichkolwiek błędów. Czy przy programowym wyłączeniu dpfa VCDS może nadal pokazywać takie parametry?

Edytowane przez tomgrom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności