CybPL Zgłoś #21 Napisano 1 Marca 2011 Tak, z temperaturą jest ok. Jedyny nowy pomysł jaki mi przyszedł do głowy to odłączenie wszystkich możliwych czujników jakie tylko się znajdują w aucie i wtedy próba odpalenia. Czy ktoś może potwierdzić czy w takim przypadku ( odłączone czujniki temp paliwa, cieczy chłodzącej, przepływka, czujniki sterowania turbiną i inne ) komputer będzie korzystał z wartości serwisowych ? Bo jeżeli ten problem jest przez jakiś z czujników to w takim wypadku powinno się polepszyć... Wtedy będę mógł podpinać czujniki po kolei aż nastąpi zmiana na gorsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #22 Napisano 1 Marca 2011 Tak, z temperaturą jest ok.Jedyny nowy pomysł jaki mi przyszedł do głowy to odłączenie wszystkich możliwych czujników jakie tylko się znajdują w aucie i wtedy próba odpalenia. Czy ktoś może potwierdzić czy w takim przypadku ( odłączone czujniki temp paliwa, cieczy chłodzącej, przepływka, czujniki sterowania turbiną i inne ) komputer będzie korzystał z wartości serwisowych ? Bo jeżeli ten problem jest przez jakiś z czujników to w takim wypadku powinno się polepszyć... Wtedy będę mógł podpinać czujniki po kolei aż nastąpi zmiana na gorsze... szczeze mowic sam zglupialem czytajac ten temat,kombinuj..masz vaga to pokasujesz bledy i w koncu znajdziesz rozwiazanie,tylko nie zapomnij dac znac co walilo w ch**a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #23 Napisano 1 Marca 2011 (edytowane) A co ja mam powiedzieć ? Nikt nie chce się podjąć naprawy bo to dziwna usterka. A jak już się znajdzie chętny to na zasadzie - wymieniamy wszystko po kolei co przyjdzie do głowy na nowe... Nie muszę mówić jakie to będą koszta... I tak już jest 2,5k pln a auto jak stało tak stoi... Fakt faktem że silnik był do remontu i to zostało wykonane. Jeszcze czeka w kolejce turbina bo czasem łapie błędy - ale na chwilę obecną to nie priorytet. W końcu po co turbina jak auto stoi... Całe szczęście że u znajomego na warsztacie, tyle że on robi zawieszenia i na tym poległ... Robimy to co przyjdzie nam do głowy - jutro być może będę miał drugie wtryski na sprawdzenie... Chociaż moje były też sprawdzane... A co do VAGa - problem w tym że nie ma żadnych błędów... Odczyty w normie pozatym co wspomniałem. Powyżej 1500-1600 obrotów odczyty korekcji dawek zamarzają i nic się nie da odczytać, ale już grupa 23 działa ciągle. Chciałbym sprawdzić ECU - ale nie wiem jak się za to zabrać. Przełożyć nie przełożę bo przecież trzeba go przekodować. A nie wiem czy jak wyjmę swój i komuś zawiozę sam ECU to będzie w stanie sprawdzić ? Może tam się coś zesrało... Edytowane 1 Marca 2011 przez CybPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #24 Napisano 1 Marca 2011 może zupełnie niepotrzebnie piszę, bo pewnie to zupełnie inny problem, ale może coś pomogę: rozrząd się nie rozjeżdża? Znajomy miał b. podobny przypadek jak Twój, nie było również błędów. Problemem okazało się koło rozrządu (chyba to na głównym wale), miało wyrobiony otwór i gubiło pozycje - niestety nie powiem Ci konkretnie które, bo gość był z zagranicy i nie wnikałem w szczegóły. Wymienił i po problemy jak ręką odjął... pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #25 Napisano 1 Marca 2011 A co ja mam powiedzieć ? Nikt nie chce się podjąć naprawy bo to dziwna usterka. A jak już się znajdzie chętny to na zasadzie - wymieniamy wszystko po kolei co przyjdzie do głowy na nowe... Nie muszę mówić jakie to będą koszta... I tak już jest 2,5k pln a auto jak stało tak stoi...Fakt faktem że silnik był do remontu i to zostało wykonane. Jeszcze czeka w kolejce turbina bo czasem łapie błędy - ale na chwilę obecną to nie priorytet. W końcu po co turbina jak auto stoi... Całe szczęście że u znajomego na warsztacie, tyle że on robi zawieszenia i na tym poległ... Robimy to co przyjdzie nam do głowy - jutro być może będę miał drugie wtryski na sprawdzenie... Chociaż moje były też sprawdzane... A co do VAGa - problem w tym że nie ma żadnych błędów... Odczyty w normie pozatym co wspomniałem. Powyżej 1500-1600 obrotów odczyty korekcji dawek zamarzają i nic się nie da odczytać, ale już grupa 23 działa ciągle. Chciałbym sprawdzić ECU - ale nie wiem jak się za to zabrać. Przełożyć nie przełożę bo przecież trzeba go przekodować. A nie wiem czy jak wyjmę swój i komuś zawiozę sam ECU to będzie w stanie sprawdzić ? Może tam się coś zesrało... Ecu mozna podmienic zaden problem..tylko trzeba zadoptowac i wszystko smiga;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #26 Napisano 1 Marca 2011 Koledzy ja dzisiaj też uruchomiłem swój silniczek po remoncie - wymiana pierścieni tłokowych. Mam taki problem, że po odpaleniu klepie zaworami jak w dieslu Przed remontem tego nie było, chodził cicho. Czy to wina szklanek? :hmm w ubiegłym roku wymieniałem uszczelniacze zaworów i po złożeniu wszystkiego do kupy było wsio jak najbardziej OK. dodam, że na pewno nie pozamieniałem szklanek miejscami, rozrząd ustawiony prawidłowo. co to może być :ocochodzi Myślałem, że po rozgrzaniu jemu przejdzie, ale myliłem się co do tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaminta Zgłoś #27 Napisano 1 Marca 2011 a czy wyeliminowałeś już wiązkę od pompowtrysków? jak wkładałeś wtryski to dałeś nowe oringi i śruby dokręciłeś odpowiednim momentem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #28 Napisano 1 Marca 2011 PANOWIE UWAGA - PRZEŁOM! Za namową kolegi Gregoryyy poszedłem szczegółowo zanalizować każdy możliwy odczyt na VAGu. Wyszło moje przeoczenie. W grupie 000 pozycja 2 wartość powinna wynieść 124-134. U mnie jest to 109 !! W grupie 04 pozycja 2 wartość wynosi 5,9. W starych logach gdzie wszystko było ok wynosiła 1,9. Obydwa pola odnoszą się do kąta początku wtrysku. Pytanie brzmi - Jak to poprawnie wyregulować w silniku AJM ? Bo przekroczone jest masakrycznie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #29 Napisano 1 Marca 2011 PANOWIE UWAGA - PRZEŁOM!Za namową kolegi Gregoryyy poszedłem szczegółowo zanalizować każdy możliwy odczyt na VAGu. Wyszło moje przeoczenie. W grupie 000 pozycja 2 wartość powinna wynieść 124-134. U mnie jest to 109 !! W grupie 04 pozycja 2 wartość wynosi 5,9. W starych logach gdzie wszystko było ok wynosiła 1,9. Obydwa pola odnoszą się do kąta początku wtrysku. Pytanie brzmi - Jak to poprawnie wyregulować w silniku AJM ? Bo przekroczone jest masakrycznie... przez korekcje kąta wtrysku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #30 Napisano 1 Marca 2011 (edytowane) A jakiś opis łopatologiczny? Nie jestem mechanikiem ... Wszędzie czytam że taką korektę robi się tylko dla silników na pompie, no ale z czegoś te błędne wartości wynikają... Teraz trzeba to jakoś poprawić ... Edytowane 1 Marca 2011 przez CybPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #31 Napisano 1 Marca 2011 A jakiś opis łopatologiczny? Nie jestem mechanikiem ...Wszędzie czytam że taką korektę robi się tylko dla silników na pompie, no ale z czegoś te błędne wartości wynikają... Teraz trzeba to jakoś poprawić ... sorry w błąd wprowadziłem http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=447578&postcount=15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #32 Napisano 1 Marca 2011 (edytowane) W PD ustawiasz synchronizacje gr 004 pole 4 tolerancja -3 +3,kat wtrysku ustawia ecu a ma na to wpływ chociażby temp paliwa i szereg innych czynników. Im więcej na - tym wałek bardziej do przodu - lepsze zbieranie sie auta w górnym zakresie obrotow. 342 pomógł a takie idiotyzmy opowiada. Edytowane 1 Marca 2011 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #33 Napisano 1 Marca 2011 (edytowane) No tak ale zobaczcie w załączniki - plik 000 to obecne odczyty, 003-005 to stare gdy wszystko było ok. Zarówno w jednym i drugim przypadku 004poz4 jest ok. Ale poz 2 jest diametralnie różna. I w tym trzeba upatrywać problemu. Tylko jak sprawić aby wróciło to na dawne tory ? Przeanalizowałem nawet logi kilku kolegów z forum i każdy w 004-02 ma poniżej 2... A u mnie prawie 6 - coś z tym należy zrobić... Edytowane 1 Marca 2011 przez CybPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #34 Napisano 1 Marca 2011 Gdzie jest temp silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #35 Napisano 2 Marca 2011 Faktycznie - źle został wykonany pomiar. Rano zrobiłem go osobiście i przy max temp silnika pomiar ten jest idealny. Czyli dalej - CZARNA **** ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #36 Napisano 2 Marca 2011 a dobrze włożyłeś pompowtryski i z odpowiednim kątek je dokręciłeś chodzi mi o regulacjię pd .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #37 Napisano 2 Marca 2011 Tak, na regulacji byłem u typa który takie rzeczy robi na co dzień. Oringi też były nowe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jszk Zgłoś #38 Napisano 2 Marca 2011 planowałeś głowicę?? jeśli tak to o ile? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #39 Napisano 2 Marca 2011 Odnośnie szczegółów naprawy głowicy to Ci nie powiem. Gdzieś leży lista części które były wymienione ( stare też dostałem ). Ale o ile była zplanowana tego nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #40 Napisano 2 Marca 2011 Jeżeli coś tu kuleje to popmowtryski,ile splanowana głowica to nie ma żadnego znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach