Skocz do zawartości
CybPL

Problem po remoncie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, z temperaturą jest ok.

Jedyny nowy pomysł jaki mi przyszedł do głowy to odłączenie wszystkich możliwych czujników jakie tylko się znajdują w aucie i wtedy próba odpalenia.

Czy ktoś może potwierdzić czy w takim przypadku ( odłączone czujniki temp paliwa, cieczy chłodzącej, przepływka, czujniki sterowania turbiną i inne ) komputer będzie korzystał z wartości serwisowych ?

Bo jeżeli ten problem jest przez jakiś z czujników to w takim wypadku powinno się polepszyć...

Wtedy będę mógł podpinać czujniki po kolei aż nastąpi zmiana na gorsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, z temperaturą jest ok.

Jedyny nowy pomysł jaki mi przyszedł do głowy to odłączenie wszystkich możliwych czujników jakie tylko się znajdują w aucie i wtedy próba odpalenia.

Czy ktoś może potwierdzić czy w takim przypadku ( odłączone czujniki temp paliwa, cieczy chłodzącej, przepływka, czujniki sterowania turbiną i inne ) komputer będzie korzystał z wartości serwisowych ?

Bo jeżeli ten problem jest przez jakiś z czujników to w takim wypadku powinno się polepszyć...

Wtedy będę mógł podpinać czujniki po kolei aż nastąpi zmiana na gorsze...

szczeze mowic sam zglupialem czytajac ten temat,kombinuj..masz vaga to pokasujesz bledy i w koncu znajdziesz rozwiazanie,tylko nie zapomnij dac znac co walilo w ch**a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ja mam powiedzieć ? Nikt nie chce się podjąć naprawy bo to dziwna usterka. A jak już się znajdzie chętny to na zasadzie - wymieniamy wszystko po kolei co przyjdzie do głowy na nowe... Nie muszę mówić jakie to będą koszta... I tak już jest 2,5k pln a auto jak stało tak stoi...

Fakt faktem że silnik był do remontu i to zostało wykonane. Jeszcze czeka w kolejce turbina bo czasem łapie błędy - ale na chwilę obecną to nie priorytet. W końcu po co turbina jak auto stoi... Całe szczęście że u znajomego na warsztacie, tyle że on robi zawieszenia i na tym poległ... Robimy to co przyjdzie nam do głowy - jutro być może będę miał drugie wtryski na sprawdzenie... Chociaż moje były też sprawdzane...

A co do VAGa - problem w tym że nie ma żadnych błędów... Odczyty w normie pozatym co wspomniałem. Powyżej 1500-1600 obrotów odczyty korekcji dawek zamarzają i nic się nie da odczytać, ale już grupa 23 działa ciągle.

 

Chciałbym sprawdzić ECU - ale nie wiem jak się za to zabrać. Przełożyć nie przełożę bo przecież trzeba go przekodować.

A nie wiem czy jak wyjmę swój i komuś zawiozę sam ECU to będzie w stanie sprawdzić ?

Może tam się coś zesrało...

Edytowane przez CybPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może zupełnie niepotrzebnie piszę, bo pewnie to zupełnie inny problem, ale może coś pomogę:

 

rozrząd się nie rozjeżdża? Znajomy miał b. podobny przypadek jak Twój, nie było również błędów. Problemem okazało się koło rozrządu (chyba to na głównym wale), miało wyrobiony otwór i gubiło pozycje - niestety nie powiem Ci konkretnie które, bo gość był z zagranicy i nie wnikałem w szczegóły. Wymienił i po problemy jak ręką odjął...

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co ja mam powiedzieć ? Nikt nie chce się podjąć naprawy bo to dziwna usterka. A jak już się znajdzie chętny to na zasadzie - wymieniamy wszystko po kolei co przyjdzie do głowy na nowe... Nie muszę mówić jakie to będą koszta... I tak już jest 2,5k pln a auto jak stało tak stoi...

Fakt faktem że silnik był do remontu i to zostało wykonane. Jeszcze czeka w kolejce turbina bo czasem łapie błędy - ale na chwilę obecną to nie priorytet. W końcu po co turbina jak auto stoi... Całe szczęście że u znajomego na warsztacie, tyle że on robi zawieszenia i na tym poległ... Robimy to co przyjdzie nam do głowy - jutro być może będę miał drugie wtryski na sprawdzenie... Chociaż moje były też sprawdzane...

A co do VAGa - problem w tym że nie ma żadnych błędów... Odczyty w normie pozatym co wspomniałem. Powyżej 1500-1600 obrotów odczyty korekcji dawek zamarzają i nic się nie da odczytać, ale już grupa 23 działa ciągle.

 

Chciałbym sprawdzić ECU - ale nie wiem jak się za to zabrać. Przełożyć nie przełożę bo przecież trzeba go przekodować.

A nie wiem czy jak wyjmę swój i komuś zawiozę sam ECU to będzie w stanie sprawdzić ?

Może tam się coś zesrało...

Ecu mozna podmienic zaden problem..tylko trzeba zadoptowac i wszystko smiga;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja dzisiaj też uruchomiłem swój silniczek po remoncie - wymiana pierścieni tłokowych. Mam taki problem, że po odpaleniu klepie zaworami jak w dieslu :dodupy Przed remontem tego nie było, chodził cicho. Czy to wina szklanek? :hmm w ubiegłym roku wymieniałem uszczelniacze zaworów i po złożeniu wszystkiego do kupy było wsio jak najbardziej OK. dodam, że na pewno nie pozamieniałem szklanek miejscami, rozrząd ustawiony prawidłowo. co to może być :ocochodzi Myślałem, że po rozgrzaniu jemu przejdzie, ale myliłem się co do tego :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy wyeliminowałeś już wiązkę od pompowtrysków?

jak wkładałeś wtryski to dałeś nowe oringi i śruby dokręciłeś odpowiednim momentem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE UWAGA - PRZEŁOM!

Za namową kolegi Gregoryyy poszedłem szczegółowo zanalizować każdy możliwy odczyt na VAGu. Wyszło moje przeoczenie.

 

W grupie 000 pozycja 2 wartość powinna wynieść 124-134. U mnie jest to 109 !!

W grupie 04 pozycja 2 wartość wynosi 5,9. W starych logach gdzie wszystko było ok wynosiła 1,9.

 

Obydwa pola odnoszą się do kąta początku wtrysku.

 

Pytanie brzmi - Jak to poprawnie wyregulować w silniku AJM ? Bo przekroczone jest masakrycznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PANOWIE UWAGA - PRZEŁOM!

Za namową kolegi Gregoryyy poszedłem szczegółowo zanalizować każdy możliwy odczyt na VAGu. Wyszło moje przeoczenie.

 

W grupie 000 pozycja 2 wartość powinna wynieść 124-134. U mnie jest to 109 !!

W grupie 04 pozycja 2 wartość wynosi 5,9. W starych logach gdzie wszystko było ok wynosiła 1,9.

 

Obydwa pola odnoszą się do kąta początku wtrysku.

 

Pytanie brzmi - Jak to poprawnie wyregulować w silniku AJM ? Bo przekroczone jest masakrycznie...

przez korekcje kąta wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakiś opis łopatologiczny? Nie jestem mechanikiem ...

Wszędzie czytam że taką korektę robi się tylko dla silników na pompie, no ale z czegoś te błędne wartości wynikają... Teraz trzeba to jakoś poprawić ...

Edytowane przez CybPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakiś opis łopatologiczny? Nie jestem mechanikiem ...

Wszędzie czytam że taką korektę robi się tylko dla silników na pompie, no ale z czegoś te błędne wartości wynikają... Teraz trzeba to jakoś poprawić ...

sorry w błąd wprowadziłem http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=447578&postcount=15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

W PD ustawiasz synchronizacje gr 004 pole 4 tolerancja -3 +3,kat wtrysku ustawia ecu a ma na to wpływ chociażby temp paliwa i szereg innych czynników.

Im więcej na - tym wałek bardziej do przodu - lepsze zbieranie sie auta w górnym zakresie obrotow.

 

342 pomógł a takie idiotyzmy opowiada.

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale zobaczcie w załączniki - plik 000 to obecne odczyty, 003-005 to stare gdy wszystko było ok.

Zarówno w jednym i drugim przypadku 004poz4 jest ok. Ale poz 2 jest diametralnie różna.

I w tym trzeba upatrywać problemu. Tylko jak sprawić aby wróciło to na dawne tory ?

 

Przeanalizowałem nawet logi kilku kolegów z forum i każdy w 004-02 ma poniżej 2... A u mnie prawie 6 - coś z tym należy zrobić...

000-nowe.jpg

003-005 stare.png

Edytowane przez CybPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Gdzie jest temp silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie - źle został wykonany pomiar. Rano zrobiłem go osobiście i przy max temp silnika pomiar ten jest idealny.

 

Czyli dalej - CZARNA **** ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dobrze włożyłeś pompowtryski i z odpowiednim kątek je dokręciłeś chodzi mi o regulacjię pd ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, na regulacji byłem u typa który takie rzeczy robi na co dzień. Oringi też były nowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

planowałeś głowicę?? jeśli tak to o ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie szczegółów naprawy głowicy to Ci nie powiem. Gdzieś leży lista części które były wymienione ( stare też dostałem ). Ale o ile była zplanowana tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Jeżeli coś tu kuleje to popmowtryski,ile splanowana głowica to nie ma żadnego znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności