niew1 Zgłoś #61 Napisano 14 Marca 2011 Ciśnienie w normmie 25 bar , problem był smieszny , podczas próby uruchomienia popuszczone rurki przy wtryskach paliwo ok. więc szukam dalej .sprawdzenie ponowne synchronizacji rozrządu - jest ok. sprawdzenie pflakiem przyniosło rozwiązanie w czasie gdy silnik chodził na popuszczonych rukach przy wtryskach zabrakó paliwa , w tym modelu nie ma pompki (gruszki ) założyłem przed filtrem gruszkę podpompowałem i auto się odezwało , paliwo zeszło z przewodów i pompa nie dała rady pociągnąć ,potem korekta kąta wtrysku i jest cacy . pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #62 Napisano 18 Marca 2011 Ja wczoraj zwaliłem od nowa silnik - dziś dokładne oględziny korbowodów i wszystkiego w dolnej części... Zobaczymy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jamesoki Zgłoś #63 Napisano 9 Lutego 2012 czy kolega CybPL znalazł rozwiązanie problemu? U mnie od pół roku to samo. Trudne zapalanie-biały dym i telepanie silnikiem głównie na wolnych obrotach. Motorek też AJM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pricho Zgłoś #64 Napisano 29 Marca 2012 I u mnie pojawił się błąd 18072, a uszczelkę pod głowicą wymieniłem, popomwtryski po regeneracji, turbo po remoncie, auto czasami chodziło jak złoto, a czasami jak ... "nie złoto". Suma sumarum pomogło (przynajmniej do dnia dzisiejszego) umycie styków w listwie od pompowtrysków!!! Jak ręką odjął! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bindziak Zgłoś #65 Napisano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam Mój Passat 1,9tdi 115KM 2000r silnik AJM ,zakupiłem od kolegi i postanowiłem go wskrzesić... -Nowe pierścienie -nowe paski -Nowe Płyny -Szlif głowicy -Uszczelniacze zaworowe wraz z prowadnicami -Szlifowane gniazda zaworowe -Nowa uszczelka pod głowice z jednym garbem -Nowe szpilki do montażu głowicy -Nowe uszczelniacze silnika (zimeringi ,oringi,uszczelki ect...) -Nowy rozrząd wraz z pompą wody rolkami wsjo wsjo wsjo -Nowy przepływomierz -Nowy czujnik temp cieczy chłodzacej. -Nowe filtry mogłem pominąć co tam jeszcze wymieniłem a było tego trochę... Jednym słowem KAPITALNY remont silnika bez kilku drobiazgów które uznałem za zbędne wymieniać. Po złożeniu ustawieniu wszystkiego jak trzeba,silnik bardzo ciężko ale odpalił... zadymił na biało i śmierdziało gryzącym nie przepalonym DIESLEM. Po długich poszukiwaniach błędu rozebrałem silnik raz jeszcze i złożyłem ponownie wymieniłem tez pompowtryski i komplet uszczelniaczy im towarzyszący. Po podłączeniu do VAG data wyskoczyło kilka błędów związanych z dolotem powietrza i temperatura,ale były to błędy wszystkie sporadyczne. wymontowałem i zdiagnozowałem turbo, oraz EGR które było zapaskudzone Turbo sprawne ,EGR także.otwiera kiedy trzeba i zamyka tak jak powinno Błąd wskazał tez na sporadyczny brak pracy na 3 cylindrze ,po regulacji pompowtrysków i ustawieniu ich za pomocą data system problem nie zniknął Silnik dalej ciężko palił a jak zapalił to dymił na biały dym i gryzł w gardło czuć ropę Pojechałem do Pana Henryka Zolbacha w Suchedniowie woj Świętokrzyskie dałem mu moje pompowtryski i wziąłem od niego sprawdzone po numerze vin i nr ze sterownika silnika pompowtryski które są przypisane do mojego silnika;zamontowałem i uwaga jest poprawa;pali ciężko ale już mniej kopci ale kopci na biało choć mocy mu nie brakuje i zbiera się naprawdę dobrze jak się rozgrzeje bo gdy zimny to kuleje i nie przeciążałem silnika zimnego ale po rozgrzaniu chodzi prawie że idealnie po za tym kopceniem Panowie POMOCY Brak mi pomysłów :rozpacz Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez rainman777 Przeniesiony do właściwego działu i tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #66 Napisano 24 Kwietnia 2014 Czyli pomki wsadziłeś takie jak były wsadzone na pierwszy montaż???? może trzeba je zaadoptować pod Twoj sterownik???? jakie spalanie pokazuje komp na jałowym???? A ten pan z Suchedniowa to zajmuje sie pompkami- regeneracja - handel????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bindziak Zgłoś #67 Napisano 24 Kwietnia 2014 Pompowtryski wsadziłem takie jakie należało wsadzić jeśli chodzi o dane numeryczne tak by w ogóle odpalił.byłem ze sterownikiem silnika w serwisie i odczytali mi numerki pompowtrysków takie jakie powinny być ,poprosiłem o wydruk i z ta karteluchą do pana z Suchedniowa a gość zajmuje się wlaśnie tylko pompowtryski ,turbiny i silniki,daje długie gwarancje i odbiera telefony od klienta jak się coś dzieje ,wg mnie solidny gość. Teraz nie moge się niestety do niego wybrać bo jest mi bardzo nie po drodze. były juz robione cuda w tym aucie i rece mi juz opadaja bu juz niewiem gdzie mam je wsadzić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #68 Napisano 24 Kwietnia 2014 Pompowtryski wsadziłem takie jakie należało wsadzić jeśli chodzi o dane numeryczne tak by w ogóle odpalił.byłem ze sterownikiem silnika w serwisie i odczytali mi numerki pompowtrysków takie jakie powinny być ,poprosiłem o wydruk i z ta karteluchą do pana z Suchedniowa a gość zajmuje się wlaśnie tylko pompowtryski ,turbiny i silniki,daje długie gwarancje i odbiera telefony od klienta jak się coś dzieje ,wg mnie solidny gość. Teraz nie moge się niestety do niego wybrać bo jest mi bardzo nie po drodze.były juz robione cuda w tym aucie i rece mi juz opadaja bu juz niewiem gdzie mam je wsadzić... po numer sterownika ecu ( nalepka) to raz ale czy sprawdzał ktoś czy pod dany program w nim wgrany pasują ? Bo tu też może być problem. Jak vacum pracuje jakie korekty PD bipy, błąd 3 cylindra znikł po założeniu nowych PD ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bindziak Zgłoś #69 Napisano 24 Kwietnia 2014 spalania mi nie pokazuje bo mam licznik bez fis a pompowtryski byly adoptowane i nic bez zmian - - - - - aktualizacja - - - - - po numer sterownika ecu ( nalepka) to raz ale czy sprawdzał ktoś czy pod dany program w nim wgrany pasują ? Bo tu też może być problem. Jak vacum pracuje jakie korekty PD bipy, błąd 3 cylindra znikł po założeniu nowych PD ? tak w serwisie wygenerowali mi takie pompowtryski jakie powinienem wsadzic, auto ma nominalna moc nic nie bylo mapowane ani chipowane bład 3 cylindra nadal jest ale sporadyczny w sumie to nie wiele sie zmienilo po za przeplywka i czujnikiem temp. - - - - - aktualizacja - - - - - styki w pompowtryskach myłem srodkiem do czyszczenia stykow i przedmuchalem potem ,ta sama operacja na całej dlugości listwy wlącznie z glownym gniazdem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bindziak Zgłoś #70 Napisano 16 Czerwca 2014 Witam po długiej przerwie. Problem z moim passatem jak na początku opisałem ,niestety nie zniknął,ale znalazłem przyczyne obecnego stanu mianowicie Brak kompresji. Po wcześniejszym sprawdzeniu ciśnienia w komorze spalania ,zegar pokazywał 25 BAR Mój błąd polegał na tym że najpierw odpalałem silnik chwile po chodził a potem sprawdzałem ciśnienie. Tym razem sprawdziłem na zimno Mam dla porównania wykres z mojego drugiego auta jakim jest VW Sharan mk2 z takim samym silnikiem,który miał na zimno od 26 do 30 BAR a passat 18 BAR. Cos tu jest nie tak Gdyz przy wymianie pierścieni i oględzinach gładzi cylindrycznej nie było żadnych ostrych a nawet w ogóle progów zeby kwalifikował siię do szlifu cylindra... Wymieniłem ta całą litanię która jest na górze tego wątku i wracam do punktu wyjscia Teraz muszę ustalić co jest przyczyna tak niskiego ciśnienia po mimo tylu zabiegów przeprowadzonych w tym nieszczęsnym passacie. Jeśli ktoś zna odpowiedz na to pytanie bądz ma szerszą wiedze od mojej zapraszam do dialogu ,dobra rada nie jest zła. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #71 Napisano 17 Czerwca 2014 Sprawdzałeś głowicę czy nie ma pęknięć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bindziak Zgłoś #72 Napisano 17 Czerwca 2014 gowica jest po regeneracji w warsztacie w Szczecinie na lubelskiej MotoSzlif ,zawory też były robione i uszczelnienia a także gniazda w tym przypadku naprawde niema sie do czego przyczepic albo nie wiadomo gdzie dałem ciała bo juz niewiem czego sie przyczepić ,Silnik po kapitalnym remoncie oprócz wału i cylindrów bo wyglądały na bardzo zdrowe.Wałek rozrządu jak i wał korbowy beż przetarć i niepokojacych rys najlepiej jak bym zaprowadził do jakiegoś magika co ma magiczna wiedzę i zobaczył by ale brak mi zaufania juz po moich doświadczeniach z takimi magikami...:hunter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #73 Napisano 17 Czerwca 2014 Przypomnij sobie czy tloki w cylindrach nie siedzialy zbyt luzno i czy pierscienie byly zamontowane prawidlowo. Ma to duze znaczenie tym bardziej ze wymieniles wszystko co trzeba a jest kiszka jak byla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bindziak Zgłoś #74 Napisano 17 Czerwca 2014 Przypomnij sobie czy tloki w cylindrach nie siedzialy zbyt luzno i czy pierscienie byly zamontowane prawidlowo. Ma to duze znaczenie tym bardziej ze wymieniles wszystko co trzeba a jest kiszka jak byla. Co prawda nie sprawdziłem szczelinomierzem luzu między tłokami a cylindrem ale pierścienie zamontowałem tak samo jak były poprzednie zamontowane. Luz na poprzednich pierścieniach siegał około 3mm a nowe pierścionki miały po 0,27-0,27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr76 Zgłoś #75 Napisano 17 Czerwca 2014 A zachowałeś prawidłowe rozmieszczenie zamków pierścieni tłokowych co 120^, tak żeby nie były w jednej lini na tłoku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bindziak Zgłoś #76 Napisano 17 Czerwca 2014 tak zgadza sie. Dużo serca w to włożylem i chyba gdzies przedobrzyłem;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #77 Napisano 17 Czerwca 2014 Powiedz jeszcze dlaczego robiles mu remont. Moze przyczyna lezy gdzies indziej. Cisnienie mierzy sie powyzej 30st. w nowym 25-31 bar a minimalne 19 bar. Stawial bym na uklad wtryskowy a nie na slupek. Jesli nie popelniles zadnego bledu to powinno byc ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas313 Zgłoś #78 Napisano 30 Czerwca 2014 Co prawda nie sprawdziłem szczelinomierzem luzu między tłokami a cylindrem ale pierścienie zamontowałem tak samo jak były poprzednie zamontowane.Luz na poprzednich pierścieniach siegał około 3mm a nowe pierścionki miały po 0,27-0,27 to jest pomiar z zamlów pierścieni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #79 Napisano 8 Sierpnia 2014 Dużo serca w to włożylem i chyba gdzies przedobrzyłem;/ Słuchaj, mam to samo, dokładnie to samo... ten sam remont + dodatkowo ja zrobiłem turbo... u mnie jeszcze wywala bład synchronizacji (jak pali to pokazuje 2,9CF) po odpieciu g40 pali nawet na zimnym, na plak pali na dotyk... Kopci jak żuk spaliny żrące aż szczypie w oczy jak chloropikryna... Jedyne co mi do głowy przychodzi to może źle dobrane(nie ułożone jeszcze??) PIERŚCIENIE?? Rozrząd składałem już ze 20 razy... wtrski maja poprawny BIP i korekcje... Jakbyś ogarnął temat daj znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #80 Napisano 8 Sierpnia 2014 na cylindrach nie zawsze będą "progi". W naszych często cylinder robi się jajowaty. Może w tym jest problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach