Skocz do zawartości
CybPL

Problem po remoncie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Ciśnienie w normmie 25 bar , problem był smieszny , podczas próby uruchomienia popuszczone rurki przy wtryskach paliwo ok. więc szukam dalej .sprawdzenie ponowne synchronizacji rozrządu - jest ok. sprawdzenie pflakiem przyniosło rozwiązanie w czasie gdy silnik chodził na popuszczonych rukach przy wtryskach zabrakó paliwa , w tym modelu nie ma pompki (gruszki ) założyłem przed filtrem gruszkę podpompowałem i auto się odezwało , paliwo zeszło z przewodów i pompa nie dała rady pociągnąć ,potem korekta kąta wtrysku i jest cacy . pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zwaliłem od nowa silnik - dziś dokładne oględziny korbowodów i wszystkiego w dolnej części... Zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jamesoki

czy kolega CybPL znalazł rozwiązanie problemu?

U mnie od pół roku to samo. Trudne zapalanie-biały dym i telepanie silnikiem głównie na wolnych obrotach. Motorek też AJM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I u mnie pojawił się błąd 18072, a uszczelkę pod głowicą wymieniłem, popomwtryski po regeneracji, turbo po remoncie, auto czasami chodziło jak złoto, a czasami jak ... "nie złoto".

Suma sumarum pomogło (przynajmniej do dnia dzisiejszego) umycie styków w listwie od pompowtrysków!!! Jak ręką odjął!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mój Passat 1,9tdi 115KM 2000r silnik AJM ,zakupiłem od kolegi i postanowiłem go wskrzesić...

-Nowe pierścienie

-nowe paski

-Nowe Płyny

-Szlif głowicy

-Uszczelniacze zaworowe wraz z prowadnicami

-Szlifowane gniazda zaworowe

-Nowa uszczelka pod głowice z jednym garbem

-Nowe szpilki do montażu głowicy

-Nowe uszczelniacze silnika (zimeringi ,oringi,uszczelki ect...)

-Nowy rozrząd wraz z pompą wody rolkami wsjo wsjo wsjo

-Nowy przepływomierz

-Nowy czujnik temp cieczy chłodzacej.

-Nowe filtry

 

mogłem pominąć co tam jeszcze wymieniłem a było tego trochę...

 

Jednym słowem KAPITALNY remont silnika bez kilku drobiazgów które uznałem za zbędne wymieniać.

 

Po złożeniu ustawieniu wszystkiego jak trzeba,silnik bardzo ciężko ale odpalił...

zadymił na biało i śmierdziało gryzącym nie przepalonym DIESLEM.

 

Po długich poszukiwaniach błędu rozebrałem silnik raz jeszcze i złożyłem ponownie

wymieniłem tez pompowtryski i komplet uszczelniaczy im towarzyszący.

 

Po podłączeniu do VAG data wyskoczyło kilka błędów związanych z dolotem powietrza i temperatura,ale były to błędy wszystkie sporadyczne.

 

wymontowałem i zdiagnozowałem turbo, oraz EGR które było zapaskudzone

 

Turbo sprawne ,EGR także.otwiera kiedy trzeba i zamyka tak jak powinno

 

Błąd wskazał tez na sporadyczny brak pracy na 3 cylindrze ,po regulacji pompowtrysków i ustawieniu ich za pomocą data system problem nie zniknął

Silnik dalej ciężko palił a jak zapalił to dymił na biały dym i gryzł w gardło czuć ropę

 

Pojechałem do Pana Henryka Zolbacha w Suchedniowie woj Świętokrzyskie

dałem mu moje pompowtryski i wziąłem od niego sprawdzone po numerze vin i nr ze sterownika silnika pompowtryski które są przypisane do mojego silnika;zamontowałem i uwaga jest poprawa;pali ciężko ale już mniej kopci ale kopci na biało choć mocy mu nie brakuje i zbiera się naprawdę dobrze jak się rozgrzeje bo gdy zimny to kuleje i nie przeciążałem silnika zimnego ale po rozgrzaniu chodzi prawie że idealnie po za tym kopceniem

Panowie POMOCY Brak mi pomysłów :rozpacz

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do właściwego działu i tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pomki wsadziłeś takie jak były wsadzone na pierwszy montaż????

może trzeba je zaadoptować pod Twoj sterownik???? jakie spalanie pokazuje komp na jałowym????

A ten pan z Suchedniowa to zajmuje sie pompkami- regeneracja - handel?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski wsadziłem takie jakie należało wsadzić jeśli chodzi o dane numeryczne tak by w ogóle odpalił.byłem ze sterownikiem silnika w serwisie i odczytali mi numerki pompowtrysków takie jakie powinny być ,poprosiłem o wydruk i z ta karteluchą do pana z Suchedniowa a gość zajmuje się wlaśnie tylko pompowtryski ,turbiny i silniki,daje długie gwarancje i odbiera telefony od klienta jak się coś dzieje ,wg mnie solidny gość. Teraz nie moge się niestety do niego wybrać bo jest mi bardzo nie po drodze.

były juz robione cuda w tym aucie i rece mi juz opadaja bu juz niewiem gdzie mam je wsadzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompowtryski wsadziłem takie jakie należało wsadzić jeśli chodzi o dane numeryczne tak by w ogóle odpalił.byłem ze sterownikiem silnika w serwisie i odczytali mi numerki pompowtrysków takie jakie powinny być ,poprosiłem o wydruk i z ta karteluchą do pana z Suchedniowa a gość zajmuje się wlaśnie tylko pompowtryski ,turbiny i silniki,daje długie gwarancje i odbiera telefony od klienta jak się coś dzieje ,wg mnie solidny gość. Teraz nie moge się niestety do niego wybrać bo jest mi bardzo nie po drodze.

były juz robione cuda w tym aucie i rece mi juz opadaja bu juz niewiem gdzie mam je wsadzić...

 

po numer sterownika ecu ( nalepka) to raz ale czy sprawdzał ktoś czy pod dany program w nim wgrany pasują ? Bo tu też może być problem. Jak vacum pracuje jakie korekty PD bipy, błąd 3 cylindra znikł po założeniu nowych PD ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalania mi nie pokazuje bo mam licznik bez fis a pompowtryski byly adoptowane i nic bez zmian

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

po numer sterownika ecu ( nalepka) to raz ale czy sprawdzał ktoś czy pod dany program w nim wgrany pasują ? Bo tu też może być problem. Jak vacum pracuje jakie korekty PD bipy, błąd 3 cylindra znikł po założeniu nowych PD ?

 

tak w serwisie wygenerowali mi takie pompowtryski jakie powinienem wsadzic, auto ma nominalna moc nic nie bylo mapowane ani chipowane bład 3 cylindra nadal jest ale sporadyczny w sumie to nie wiele sie zmienilo po za przeplywka i czujnikiem temp.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

styki w pompowtryskach myłem srodkiem do czyszczenia stykow i przedmuchalem potem ,ta sama operacja na całej dlugości listwy wlącznie z glownym gniazdem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie.

Problem z moim passatem jak na początku opisałem ,niestety nie zniknął,ale znalazłem przyczyne obecnego stanu mianowicie Brak kompresji.

Po wcześniejszym sprawdzeniu ciśnienia w komorze spalania ,zegar pokazywał 25 BAR

Mój błąd polegał na tym że najpierw odpalałem silnik chwile po chodził a potem sprawdzałem ciśnienie.

Tym razem sprawdziłem na zimno

Mam dla porównania wykres z mojego drugiego auta jakim jest VW Sharan mk2 z takim samym silnikiem,który miał na zimno od 26 do 30 BAR a passat 18 BAR.

Cos tu jest nie tak Gdyz przy wymianie pierścieni i oględzinach gładzi cylindrycznej nie było żadnych ostrych a nawet w ogóle progów zeby kwalifikował siię do szlifu cylindra...

Wymieniłem ta całą litanię która jest na górze tego wątku i wracam do punktu wyjscia

Teraz muszę ustalić co jest przyczyna tak niskiego ciśnienia po mimo tylu zabiegów przeprowadzonych w tym nieszczęsnym passacie.

Jeśli ktoś zna odpowiedz na to pytanie bądz ma szerszą wiedze od mojej zapraszam do dialogu ,dobra rada nie jest zła.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś głowicę czy nie ma pęknięć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gowica jest po regeneracji w warsztacie w Szczecinie na lubelskiej MotoSzlif ,zawory też były robione i uszczelnienia a także gniazda w tym przypadku naprawde niema sie do czego przyczepic albo nie wiadomo gdzie dałem ciała bo juz niewiem czego sie przyczepić ,Silnik po kapitalnym remoncie oprócz wału i cylindrów bo wyglądały na bardzo zdrowe.Wałek rozrządu jak i wał korbowy beż przetarć i niepokojacych rys najlepiej jak bym zaprowadził do jakiegoś magika co ma magiczna wiedzę i zobaczył by ale brak mi zaufania juz po moich doświadczeniach z takimi magikami...:hunter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomnij sobie czy tloki w cylindrach nie siedzialy zbyt luzno i czy pierscienie byly zamontowane prawidlowo. Ma to duze znaczenie tym bardziej ze wymieniles wszystko co trzeba a jest kiszka jak byla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przypomnij sobie czy tloki w cylindrach nie siedzialy zbyt luzno i czy pierscienie byly zamontowane prawidlowo. Ma to duze znaczenie tym bardziej ze wymieniles wszystko co trzeba a jest kiszka jak byla.

 

Co prawda nie sprawdziłem szczelinomierzem luzu między tłokami a cylindrem ale pierścienie zamontowałem tak samo jak były poprzednie zamontowane.

Luz na poprzednich pierścieniach siegał około 3mm a nowe pierścionki miały po 0,27-0,27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zachowałeś prawidłowe rozmieszczenie zamków pierścieni tłokowych co 120^, tak żeby nie były w jednej lini na tłoku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zgadza sie.

Dużo serca w to włożylem i chyba gdzies przedobrzyłem;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jeszcze dlaczego robiles mu remont. Moze przyczyna lezy gdzies indziej.

 

Cisnienie mierzy sie powyzej 30st. w nowym 25-31 bar a minimalne 19 bar. Stawial bym na uklad wtryskowy a nie na slupek. Jesli nie popelniles zadnego bledu to powinno byc ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co prawda nie sprawdziłem szczelinomierzem luzu między tłokami a cylindrem ale pierścienie zamontowałem tak samo jak były poprzednie zamontowane.

Luz na poprzednich pierścieniach siegał około 3mm a nowe pierścionki miały po 0,27-0,27

 

to jest pomiar z zamlów pierścieni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dużo serca w to włożylem i chyba gdzies przedobrzyłem;/

Słuchaj, mam to samo, dokładnie to samo... ten sam remont + dodatkowo ja zrobiłem turbo... u mnie jeszcze wywala bład synchronizacji (jak pali to pokazuje 2,9CF) po odpieciu g40 pali nawet na zimnym, na plak pali na dotyk... Kopci jak żuk spaliny żrące aż szczypie w oczy jak chloropikryna... Jedyne co mi do głowy przychodzi to może źle dobrane(nie ułożone jeszcze??) PIERŚCIENIE??

Rozrząd składałem już ze 20 razy... wtrski maja poprawny BIP i korekcje... Jakbyś ogarnął temat daj znać ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na cylindrach nie zawsze będą "progi". W naszych często cylinder robi się jajowaty.

Może w tym jest problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności