Skocz do zawartości
fraser

9A - uruchomienie po dłuższej przerwie

Rekomendowane odpowiedzi

Może i dobrze :) Ale z tego co mi wiadomo, to oleje syntetyczne zazwyczaj mają już w sobie dodatki czyszczące, więc raczej nie wiele pomoże dolanie jakiegoś specyfiku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym odpalił...wiadomo będzie stukać jak diesel przez chwilę, ale po 30sek-1min powinno być już ok;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiadomo będzie stukać jak diesel przez chwilę, ale po 30sek-1min powinno być już ok

Tak jak pisałem na początku - problem polega na tym, że nie cichną wcale. Stukają nawet po długiej trasie:cisza

I nie jest to kwestia zużycia - spowodowały to długie przerwy w używaniu.

Może najlepszej rady udzielił mi sprzedawca w sklepie:

- Panie, bo trzeba jeździć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha, przepraszam;) zapomniałem co napisałeś na początku...:D no ja bym się wybrał do zaufanego mechanika aby to ocenił. Czy zawory tak się zapiekły wcześniej, że je zatarło przy uruchomieniu, czy może zapłon się przestawił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze zrozumiałem już po odpaleniu i teraz stukają tak?

Jeśli tak polecam teraz wymienić olej i zrobić trochę km.

Mi potrafi po postoju zimowym vagowski silnik przez 2 tygodnie hałasować a dziennie potrafię zrobić 100 km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wczoraj odpalałem skode felicje 1.6 mpi, po 2-3 miesiacach. Odrazu zapaliła się kontrolka oleju, przejechalem sie nią zeby wstawić do garażu jakieś 15-20 metrów, chodziła jak diesel.

Następnego dnia kolejny rozruch, kontrolka juz się ni ezapaliła - ktoś mial tu racje co do gęstnienia oleju, i nie dochodzeniu oleju do popychaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą jazdą na kontrolce bym nie szalał :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no :P kolega chyba aż taki hardcor nie jest:D była sugestia co to wymiany oleju;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli dobrze zrozumiałem już po odpaleniu i teraz stukają tak?

 

W tym roku jeszcze nie, ale od 3 lat jeżdżę Passatem co kilka miesięcy. I wiem już, że popychacze nie cichną nawet po trasie 700 km.

Mi potrafi po postoju zimowym vagowski silnik przez 2 tygodnie hałasować a dziennie potrafię zrobić 100 km...

To wychodzi 1400 km:) Mam nadzieję, że zrobię trochę więcej i ucichną:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedź do mechaniora. Wszystko powinno się wyjaśnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś postępy?

Wczoraj wymieniłem olej u Pani która nie zmieniała go od 50 tys.

Autko zrobiło 50 km i jeszcze parę słychać... I tak jest lepiej niż było...

Co do wizyty u mechanika, zapewni o czymkolwiek bez zdjęcia głowicy i teście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

50 tys. km? :D:D:D :lol dziwię się że Ci silnik nie wysiadł lub jego podzespoły xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 tys. km? :D:D:D :lol dziwię się że Ci silnik nie wysiadł lub jego podzespoły xD

Ty w ogóle czytasz to na co odpisujesz?!

:debil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakieś postępy?

Utknąłem w robocie, zabiorę się do tego dopiero w kwietniu. Dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no czytam;p i jakoś nie widzę, żebym źle zrozumiał;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a gdyby mnie ambicja poniosła i chciałbym sprawdzić sitko pompy oleju, to czy przy dokręcaniu miski:

- do oryginalnej uszczelki 051103609D potrzebny jest jeszcze silikon?

- jeśli tak, to nakłada się go na obie strony uszczelki?

- czy do miski uszczelnionej silikonem można od razu wlewać olej, czy trzeba odczekać?

- czy jest jakaś jedyna słuszna kolejność dokręcania tych 20 śrubek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj, 09:33

 

 

 

Panowie, a gdyby mnie ambicja poniosła i chciałbym sprawdzić sitko pompy oleju, to czy przy dokręcaniu miski:

- do oryginalnej uszczelki 051103609D potrzebny jest jeszcze silikon?

- jeśli tak, to nakłada się go na obie strony uszczelki?

- czy do miski uszczelnionej silikonem można od razu wlewać olej, czy trzeba odczekać?

- czy jest jakaś jedyna słuszna kolejność dokręcania tych 20 śrubek?

 

 

jak użyjesz silikonu do orginalnej uszczelki to nic sie nie stanie jak nie użyjesz też bedzie ok kwestia twojego gustu i uznania ,ja osobiście delikatnie bym sobie posmarował,

 

jak już nakładasz silikon troche pod uszczelke żeby ci sie ładnie trzymała i nie spadała z misy i troxhe na uszczelke i całośc przykładasz i przykręcasz

 

jak byś zakładał uszczelke bez silikonu to bez problemu lejesz olej po zamontowaniu, jeżeli dałeś już silikon to pozwól mu troche ściągnąć sie

 

naprzemieniie najlepiej sobie przykręcać ,z siłom chyba 20 nm ale tego nie jestem pewny wiec to musisz jeszcze sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko jakie opony i felgi do paska b5 18t bo mam 235 45r 17 i jazda na tych kołah to jkby taczkami jezdził jakie maja byc prawidłowe koła

to oczywiście zależy od oleju:)

 

A wracając do mojego tematu:

przybyłem, odpaliłem.

Bez większych ceregieli, najpierw naładowałem aku, potem parę razy przekręciłem kluczykiem, żeby podciągnął paliwo i zapalił od razu.

Nie zauważyłem efektu "przeterminowanego paliwa" ani zgęstniałego oleju. Stukało tak jak miało stukać. Ale nie wiem, czy to popychacze. Bo wprawdzie z głowicy dochodzi taki cykający szmer a la świerszcze na łące w gorący lipcowy poranek, ale chyba tak musi być (biorąc pod uwagę pracę wałków połączonych łańcuchem). Natomiast ten stukot, o który oskarżałem popychacze, to chyba kwestia małej nieszczelności w wydechu: spod nakrętki mocującej rurkę do kontroli CO wydobywa się dymek - to chyba może dawać taki klekoczący odgłos, prawda?

Próbowałem nagrać filmik, ale dźwięk w pliku zupełnie nie oddaje tego, o co chodzi.

Aha, nie zdecydowałem się na wlanie Motul Engine Cleana, będzie do kupienia w dziale Sprzedam. Wlałem nowy olej i jest ok, po przejechaniu 100 km nadal jest czyściutki, czyli w silniku wcale nie został żaden syf.

PS Może ktoś wrzuci filmik ze zdrowo pracującą głowicą w 9A czy KR? (z dobrej jakości dźwiękiem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to takie "cyk-cyk-cyk" to jak ma mój słuch tak pracują wtryski (sam mam wielo-wtrysk;)). Co do nieszczelnego wydechu...lepiej pojedź na kanał lub jak jesteś hardcorem wczołgaj się pod auto i oglądnij wydech;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to takie "cyk-cyk-cyk" to jak ma mój słuch tak pracują wtryski

W 9A wtryski nie wydają odgłosów, bo są otwarte cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności