brzoza89 Zgłoś #1 Napisano 22 Lutego 2011 Witam serdecznie ostatnio odpaliłem swojego passa i po przyciśnięciu gazu tak przy 2500obr/min coś zarzęziło w silniku u góry auto jedzie lecz nie ma mocy nie przyśpiesza tak jak wcześniej. Ten dziwny dźwięk jest dopiero po przekroczeniu tych 2500obr/min sprawdziłem wszystko nic dookoła silnika nie jest luźnego wszystko sprawdziłem dźwięk wydobywa się z silnika dźwięk jest taki jak by metal o metal się obijał. Proszę o podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 22 Lutego 2011 może napinacz łańcucha (jeśli jest) lub paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #3 Napisano 22 Lutego 2011 sprawdz kompresje ,moze gdzie pierscienie juz padajai na wyzszych obrotach potrafia zagrac,zawory,gniazda zaworowe ,moze tez to byc przyczyna hałasowania w silniku ,sprawdzisz sprezanie na poczatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 22 Lutego 2011 Stetoskop, taki jak lekarski, jednak nie zakończony słuchawką a długą rurką i będziesz wiedział skąd dobywa się hałas. Coś takiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2011 dodam, że ja kiedyś słyszałem u siebie dźwięk łupanych orzechów, też mi coś rzęziło i byłem na 100% przekonany że to pod pokrywą zaworów. Jak napisał Święty - stetoskop w ruch i okazało się, że to pompa wody świergocze. Padła tydzień później Oczywiście nie twierdzę, że to u Ciebie pompa wody bo to nic wspólnego z mocą nie ma ale chodzi mi o fakt, że dźwięk się po silniku niesie jak szalony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2011 Rzężenie ciężko jest zlokalizować stetoskopem....na 99% coś w głowicy...układ korbowy daje o sobie znać stopniowo lub nagle(peka korbowód lub wybja sie panewka). W głowicy mogła peknać sprężyna...upalić zawór...wytrzeć prowadnica zaworu...zawiesic popychacz...itd....jest ten komfort że zdjecie pokrywy zaworów i wyjęcie wałka nie zajmuje duzo czasu i w miare wszystko widać ...poza nadpalonymi zaworami.....z układem korbowym jest więcej roboty...dużo więcej... Taki dżwięk przy prawie 20stopniach mrozu i niedogrzanym silniku to......normalne...o ile normalne jest żyłowanie silnika którego temp jest chwilowo w ujemnych wartościach i jescze na starym rozwodnionym i przypalonym oleju...ale tego raczej unika każdy któremu zależy na dłuższym żywocie silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 22 Lutego 2011 Rzężenie ciężko jest zlokalizować stetoskopem... Nie wiem czy kiedyś próbowałeś, pytam z ciekawości, dla mnie to bardzo precyzyjna diagnostyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 22 Lutego 2011 Nie wiem czy kiedyś próbowałeś Jasne ...ale stuki....żęcholenie zbyt mocno rezonuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) Brzoza, co się będziesz macerował. Weź aparat i nagraj, potem wstaw na tube i zaraz będziesz miał dokładniejszą odpowiedź. Po co się męczyć. Jak nie masz, to podjedź, lub w ostateczności mogę podjechać ze swoim. Jak ludzie zobaczą film, to od razu będziesz miał diagnozę. Korzystaj z profesjonalizmu forum, ale sam też przedstawiaj problem profesjonalnie. Nawet komórką nagraj, zawsze cóś. Edytowane 22 Lutego 2011 przez brox Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
person25 Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2011 Witam, Proszę o radę. Zauważyłem w moim Passacie, że z całej obudowy napinacza paska wielorowkowego wysunęło się to ramię wraz z rolką i rolka chodzi teraz tylko po połowie paska. Co może być tego przyczyną i jaką część muszę wymienić? A może wystarczy rozebrać napinacz i co tam poprawić? Czy ta rolka może całkiem wypaść? Dajcie znać bo teraz jeżdżę trochę w strachu:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #11 Napisano 22 Października 2012 (edytowane) To i ja napiszę, u mnie tez ostatnio coś rzęzi w okolicach raczej rozrządu jest trochę mało słychać ale jest jak się nagrzeje z tydzień temu robiłem uszczelkę pod głowica i wszystko było cacy dopiero jak się nagrzał to pojawiał się ten dźwięk, na początku myślałem że za mocno dokręciłem łożyska wałka rozrządu ale wszystko dobrze, poluzowałem już pasek rozrządu- bo stwierdziłem że za mocno był napięty i fakt objaw trochę zmalał ale dalej jak silnik złapie już temperaturę to pojawia się ten dźwięk, chciałbym zapytać gdzie mógłbym szukać przyczyny dodam że rolka paska rozrządu dobra po zdjęciu pasków z pompy wody wspomagania i alternatora nic się nie zmienia głowica założona na 100 % tak jak trzeba czy to może być wina paska rozrządu??? Dodaje plik tylko kalkulatorem nagrałem a słychać to najbardziej w 10-13 sekundzie , a dodam że kiedyś po wymianie u mechanika rozrządu dźwięk miałem taki sam tylko bardziej intensywny ale minęło to po paru dniach. http://w31.wrzuta.pl/film/0VLzIhhoW2a/wideo002 Edytowane 22 Października 2012 przez Józefoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 23 Października 2012 Słaba jakość, ale wydaje mi się że problemem jest zbyt mocno napięty pasek lub rolka napinająca naciągnięta w złą stronę (masz napinać pasek zgodnie z ruchem wskazówek zegara) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach