Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ostatnio odpaliłem swojego passa i po przyciśnięciu gazu tak przy 2500obr/min coś zarzęziło w silniku u góry auto jedzie lecz nie ma mocy nie przyśpiesza tak jak wcześniej. Ten dziwny dźwięk jest dopiero po przekroczeniu tych 2500obr/min sprawdziłem wszystko nic dookoła silnika nie jest luźnego wszystko sprawdziłem dźwięk wydobywa się z silnika dźwięk jest taki jak by metal o metal się obijał. Proszę o podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może napinacz łańcucha (jeśli jest) lub paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kompresje ,moze gdzie pierscienie juz padajai na wyzszych obrotach potrafia zagrac,zawory,gniazda zaworowe ,moze tez to byc przyczyna hałasowania w silniku ,sprawdzisz sprezanie na poczatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stetoskop, taki jak lekarski, jednak nie zakończony słuchawką a długą rurką i będziesz wiedział skąd dobywa się hałas.

Coś takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam, że ja kiedyś słyszałem u siebie dźwięk łupanych orzechów, też mi coś rzęziło i byłem na 100% przekonany że to pod pokrywą zaworów.

 

Jak napisał Święty - stetoskop w ruch i okazało się, że to pompa wody świergocze. Padła tydzień później :)

 

Oczywiście nie twierdzę, że to u Ciebie pompa wody bo to nic wspólnego z mocą nie ma ale chodzi mi o fakt, że dźwięk się po silniku niesie jak szalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzężenie ciężko jest zlokalizować stetoskopem....na 99% coś w głowicy...układ korbowy daje o sobie znać stopniowo lub nagle(peka korbowód lub wybja sie panewka).

W głowicy mogła peknać sprężyna...upalić zawór...wytrzeć prowadnica zaworu...zawiesic popychacz...itd....jest ten komfort że zdjecie pokrywy zaworów i wyjęcie wałka nie zajmuje duzo czasu i w miare wszystko widać ...poza nadpalonymi zaworami.....z układem korbowym jest więcej roboty...dużo więcej...

Taki dżwięk przy prawie 20stopniach mrozu i niedogrzanym silniku to......normalne...o ile normalne jest żyłowanie silnika którego temp jest chwilowo w ujemnych wartościach i jescze na starym rozwodnionym i przypalonym oleju...ale tego raczej unika każdy któremu zależy na dłuższym żywocie silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rzężenie ciężko jest zlokalizować stetoskopem...

Nie wiem czy kiedyś próbowałeś, pytam z ciekawości, dla mnie to bardzo precyzyjna diagnostyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy kiedyś próbowałeś

Jasne ...ale stuki....żęcholenie zbyt mocno rezonuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brzoza, co się będziesz macerował. Weź aparat i nagraj, potem wstaw na tube i zaraz będziesz miał dokładniejszą odpowiedź. Po co się męczyć. Jak nie masz, to podjedź, lub w ostateczności mogę podjechać ze swoim. Jak ludzie zobaczą film, to od razu będziesz miał diagnozę.

Korzystaj z profesjonalizmu forum, ale sam też przedstawiaj problem profesjonalnie. Nawet komórką nagraj, zawsze cóś.

Edytowane przez brox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o radę. Zauważyłem w moim Passacie, że z całej obudowy napinacza paska wielorowkowego wysunęło się to ramię wraz z rolką i rolka chodzi teraz tylko po połowie paska. Co może być tego przyczyną i jaką część muszę wymienić? A może wystarczy rozebrać napinacz i co tam poprawić? Czy ta rolka może całkiem wypaść? Dajcie znać bo teraz jeżdżę trochę w strachu:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja napiszę, u mnie tez ostatnio coś rzęzi w okolicach raczej rozrządu jest trochę mało słychać ale jest jak się nagrzeje z tydzień temu robiłem uszczelkę pod głowica i wszystko było cacy dopiero jak się nagrzał to pojawiał się ten dźwięk, na początku myślałem że za mocno dokręciłem łożyska wałka rozrządu ale wszystko dobrze, poluzowałem już pasek rozrządu- bo stwierdziłem że za mocno był napięty i fakt objaw trochę zmalał ale dalej jak silnik złapie już temperaturę to pojawia się ten dźwięk, chciałbym zapytać gdzie mógłbym szukać przyczyny dodam że rolka paska rozrządu dobra po zdjęciu pasków z pompy wody wspomagania i alternatora nic się nie zmienia głowica założona na 100 % tak jak trzeba czy to może być wina paska rozrządu??? Dodaje plik tylko kalkulatorem nagrałem a słychać to najbardziej w 10-13 sekundzie , a dodam że kiedyś po wymianie u mechanika rozrządu dźwięk miałem taki sam tylko bardziej intensywny ale minęło to po paru dniach.

 

http://w31.wrzuta.pl/film/0VLzIhhoW2a/wideo002

Edytowane przez Józefoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słaba jakość, ale wydaje mi się że problemem jest zbyt mocno napięty pasek lub rolka napinająca naciągnięta w złą stronę (masz napinać pasek zgodnie z ruchem wskazówek zegara)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności