kameleon7 Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2011 Witam Czy może ktoś kiedyś wymieniał samodzielnie pasek alternatora w passacie B6 1.9 TDI silnik BKC. Chodzi mi dokładnie o napinacz. W jaki sposób trzeba go zluzować aby zdjąć pasek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2011 Nie luzujesz a jedynie naciagasz (naginasz napinacz). Masz na min taki kwadrat, chyba pasuje na klucz 19mm albo morsy. Naginasz do dołu (rolka do góry) i zdejmujesz pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2011 Dzieki serdeczne. Wczoraj sprawdzałem i u mnie pasuje klucz 16. Mówisz o tej która jest w osi rolki napinającej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2011 W napinaczu masz otwór. Po naciągnięciu go, wkładasz w ten otwór np. śrubokręt i wtedy napinacz jest zablokowany. Ułatwi ci to wymianę paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #5 Napisano 23 Lutego 2011 Jeszcze jedno pytanko. Z ktorej strony najlepiej dojsc do paska. Z gory czy lepiej zdjac prawe przednie kolo i odkrecic plastikowa oslone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #6 Napisano 23 Lutego 2011 Dasz radę od góry. A tu masz film jak zrobić to szybko [ame]http://www.youtube.com/watch?v=eMFo05Rd8zc[/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adas90077 Zgłoś #7 Napisano 9 Lutego 2014 Panowie nie zakładam nowego tematu ponieważ dotyczy tego samego tylko silnik 2.0 tdi dsg BMP a filmik niestety wygasł . Miałem nieszczelność po wymianie filtru paliwa i rozpuściło mi pasek wielorowkowy . Chce dmuchać na zimne i wymienić go stąd pytanie czy samemu dam sobie rade i jak to sprawnie wykonać Dziękuje za pomoc, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2014 Czynność jest bardzo prosta i na pewno sam sobie z wymianą poradzisz. Zrób tak jak major w poście nr 2 napisał. Pasek to 6 PK 1050 chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HARNAS Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2014 warto zmienić kółko z łożyskiem napinacza wraz z wymianą paska, dwie śrubki i mamy całe ustrojstwo na zewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #10 Napisano 30 Grudnia 2014 Witam. Nie wiem czy to odpowiedni temat ale wczoraj spotkało mnie takie ustrojstwo. Mianowicie rano odpaliłem samochód na mrozie -8 stopni pojedziłem troche i było wszystko OK. Wieczorek koło 21 wyjeżdżać mam w długą trasę a tutaj coś rzęzi spod maski.. tak napierdziela, że nie wiadomo co się dzieje.. Jadę kawałek bo myślę sobie, że może ten mróz i wszystko zmarznięte.. płyn rozgrzał się do tych 90stopni olej do 70 i otwieram maskę i sprawdzam. Nie wiem czy dobrze się wyrażam w tym wszystkim, ale pasek ten główny na którym jest alternator itp ma jakiś napinacz (tak sądzę, że to napinacz) na wolnych obrotach ten napinacz wydaje dziwne dźwięki oraz drży skacze jak głupi. a po zwiększeniu delikatnie obrotów napinacz przestaje drgać i wszystko cichnie.. Na filmiku postarałem się przedstawić to zjawisko. Nie słychać dźwięku tego bo już silnik jest rozgrzany i jest o wiele cichszy rumot... Potrafi ktoś zdiagnozować?? Pasek i ten napinacz do wymiany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #11 Napisano 30 Grudnia 2014 Witam. Nie wiem czy to odpowiedni temat ale wczoraj spotkało mnie takie ustrojstwo. Mianowicie rano odpaliłem samochód na mrozie -8 stopni pojedziłem troche i było wszystko OK. Wieczorek koło 21 wyjeżdżać mam w długą trasę a tutaj coś rzęzi spod maski.. tak napierdziela, że nie wiadomo co się dzieje.. Jadę kawałek bo myślę sobie, że może ten mróz i wszystko zmarznięte.. płyn rozgrzał się do tych 90stopni olej do 70 i otwieram maskę i sprawdzam. Nie wiem czy dobrze się wyrażam w tym wszystkim, ale pasek ten główny na którym jest alternator itp ma jakiś napinacz (tak sądzę, że to napinacz) na wolnych obrotach ten napinacz wydaje dziwne dźwięki oraz drży skacze jak głupi. a po zwiększeniu delikatnie obrotów napinacz przestaje drgać i wszystko cichnie.. Na filmiku postarałem się przedstawić to zjawisko. Nie słychać dźwięku tego bo już silnik jest rozgrzany i jest o wiele cichszy rumot... Potrafi ktoś zdiagnozować?? Pasek i ten napinacz do wymiany?? Masz do wymiany napinacz. Polecam wymienić razem z paskiem PK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2014 Marku bardzo dziękuję Ci za potwierdzenie Co do napinacza jakieś wskazówki? na Alledrogo znalazłem same używki. Zastanawiam się czy jest sens się bawić w używki.. Co do paska to ktoś tutaj pisał już jaki pasuje, ale o napinaczu mowy nie było.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Marku bardzo dziękuję Ci za potwierdzenie Co do napinacza jakieś wskazówki? na Alledrogo znalazłem same używki. Zastanawiam się czy jest sens się bawić w używki.. Co do paska to ktoś tutaj pisał już jaki pasuje, ale o napinaczu mowy nie było.. Do Twojego BMRa jest taki sam zestaw jak do mojego samochodu czyli w oryginale: napinacz 03G 903 315A pasek 03G 903 137A Link do przykładowego napinacza: http://allegro.pl/napinacz-paska-octavia-vw-golf-v-1-9-tdi-2-0-tdi-i4925370014.html A pasek to numer 6PK 1050 firma wedle uznania. - - - - - aktualizacja - - - - - Edytowane 30 Grudnia 2014 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2015 Marku bardzo dziękuję Ci za potwierdzenie Co do napinacza jakieś wskazówki? na Alledrogo znalazłem same używki. Zastanawiam się czy jest sens się bawić w używki.. Co do paska to ktoś tutaj pisał już jaki pasuje, ale o napinaczu mowy nie było.. Jak już wymienisz napinacz to pochwal się na forum i napisz czy pomogło. Mam u siebie podobną sytuację. Tylko ja obstawiam sprzęgiełko na alternatorze. Więc może się mylę i będę musiał wymienić napinacz. Napisz proszę jak już będziesz po wymianie, no i też to czy dolegliwości ustały . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2015 (edytowane) napinacz wydaje dziwne dźwięki oraz drży skacze jak głupi. a po zwiększeniu delikatnie obrotów napinacz przestaje drgać i wszystko cichnie.. Witam. Miałem taką samą sytuację przed miesiącem. TO NIE NAPINACZ tylko łożysko a właściwie sprzęgło ALTERNATORA. Jego właściwa praca powinna wyglądać tak jak torpedo w rowerze tzn. w jedną stronę kręci się w miarę swobodnie a w drugą z oporem .Jeśli tak nie jest to znaczy, że jest zapieczone i należy je wymienić. Fakt jest taki. że alternator wyjmiesz sam ale łożysko ( sprzęgło) już niestety wymaga specjalistycznego klucza do odkręcenia (wielorowkowy). Samo sprzęgło to koszt ok. 120 zł + wymiana ( u mnie była gratis). Co do wyjęcia alternatora: luzujesz pasek naciągając napinacz za pomocą klucza, odkręcasz dwie śruby mocujące alternator i po ich wyjęciu musisz użyć trochę siły lub jakiejś breszki , żeby wyciągnąć alternator( jest pewnie trochę zapieczony ale wyjdzie). Przy montaży jego przeczyściłem powierzchnie zaśniedziałe , żeby luźniej potem wszedł i po sprawie. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2015 Witam. Miałem taką samą sytuację przed miesiącem. TO NIE NAPINACZ tylko łożysko a właściwie sprzęgło ALTERNATORA. Jego właściwa praca powinna wyglądać tak jak torpedo w rowerze tzn. w jedną stronę kręci się w miarę swobodnie a w drugą z oporem .Jeśli tak nie jest to znaczy, że jest zapieczone i należy je wymienić. Fakt jest taki. że alternator wyjmiesz sam ale łożysko ( sprzęgło) już niestety wymaga specjalistycznego klucza do odkręcenia (wielorowkowy). Samo sprzęgło to koszt ok. 120 zł + wymiana ( u mnie była gratis). Mirek zgadza się to co napisałeś. Powinno się wymienić cały zestaw. Czyli wolne koło pasowe, napinacz oraz pasek PK. Jednak czasami jest tak, że sprzegiełko jest jeszcze dobre i sam napinacz już się kończy. Mało kto wymienia cały zestaw tak jak napisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Powinno się wymienić cały zestaw. Czyli wolne koło pasowe, napinacz oraz pasek PK. Ja też zacząłem od zdjęcia napinacza ( po diagnozie okazało się, że jest o.k. poza tym używki nie proponuję a nowy napinacz w ASO powyżej 450zł) ale ponieważ na zapieczonym sprzęgle jeździłem raptem 1 dzień , pozostałem tylko przy wymianie sprzęgła. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2015 Witam;) jakie zainteresowanie tematem;)) Mirku miałeś racje, sprzęgło alternatora. Ale nie wymieniałem sam, nie mam czasu na zabawy w aktualnym czasie i bardzo szybko potrzebowałem samochodu. Za wymianę tego sprzęgiełka (INA), pasek BOSH, i jednego drązka kierowniczego zaplaciłem 360zł z wymianą. Na miejscu w 1.5h mi to zrobili.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #19 Napisano 5 Stycznia 2015 Mirku miałeś racje, sprzęgło alternatora. Czyli dobrze obstawiałem :-), kupuje zatem sprzęgiełko i też zabieram się za wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #20 Napisano 6 Stycznia 2015 Fakt jest taki. że alternator wyjmiesz sam ale łożysko ( sprzęgło) już niestety wymaga specjalistycznego klucza do odkręcenia (wielorowkowy). Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach