Skocz do zawartości
szeffu

Nie odpala, brak kontrolki świec zarowych i ład. akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio mam problemy z paskiem 2000rok(przed liftem) 1.9TDi 115km

Sprawa wyglada następująco:

po wlozeniu kluczyka i przekreceniu, pojawiaja sie wszystkie kontrolki oprocz świec zarowych i kontrolki ladowania akumulatora.

Po chwili wszystkie kontrolki znijaką oprocz kontrolki ABS, po jakis 20sekundach slysze trzy piknięcia i zaczyna mrugac kontrolka od ukladu hamulcowego.

Chcąc odpalic, auto kręci rozrusznikiem ale nie odpala, jakby nie dostawalo paliwa.

Wczesniej sprawdzalem vagiem bledy i pokazal mi bląd magistrali 1044 ktory zostal usuniety poprzez zaprogramoanie go na 00006.

Stan plynu w ukl hamulcowym jest ok, aku naładowany, Przekaznik od świec w nogach kierowcy jest ok, napiecie zwierane jest 12V lecz napiecie zwierające po przekreceniu kluczyków zmienia się z 0V na 5V(powinno byc 12V, nie jest w stanie wtedy zalaczyc przekaznika). Mimo zrobienia zwarcia dalej nic sie nie zmienia.

 

Chciałbym zrobic test zegarów jak w BMW jest ze all sie zapala wskazowki wetwuja do konca i wracaja, w celu sprawdzenia czy napewno kontrolki od ladowania i swiec dzialaja. Ktos wspomnial ze vagiem sie da to sprawdzic lecz nie mam pojecia w jaki sposob. Imo niby jest ok-wnioskuje to po tym ze kontrolka od imo gasnie po 3 sekundach.

 

Czy ktos ma jakies pomysly co moze byc problem przy odpaleniu auta?

Co moze sygnalizowac taki zestaw kontrolek?

Gdzie w tym modelu znajduje się pompa paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

test zegarów Zegary [17] => Test wyjść [03] => a potem to tylko klikać Next

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje, Test zrobilem:

Kontrolka od świec zarowych dziala

kontrolka od ladowania akumulatora się nie zapalila;/

Ostatni test (engine coolant temperature overheat test) nic nie wskazal na zegarach(albo nic nie zauwazylem).

 

Zapomnialem napisac o kontrolce poduszek powietrznych, ta kontrolka tez nie gasnie wcale(jak kontrolka ABS).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatni test (engine coolant temperature overheat test) nic nie wskazal na zegarach(albo nic nie zauwazylem).

U mnie jest tak samo - nie uzyskałem odpowiedzi na ten temat i do dzisiaj nie wiem dlaczego tak jest (w golfie zapalała mi się kontrolka i piszczału, a tu nie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W seacie jest tak, że jak nie zapali się kontrolka świecy żarowej to auto nie odpali i do wymiany jest przekaźnik komputera/ sterownika silnika. Dlatego, gdyż za przekaźnikiem kompa jest przekaźnik świec i gdy ten pierwszy nawali to kontrolka od świec się nie zapala. Inna opcja z tym zapalaniem się absu to jest tak że jesli przekrecisz kluczyk, a napięcie nie pójdzie na rozrusznik, to właśnie kontrolka absu lubi się zapalić. Po odpaleniu auta powinna zgasnąć. Coś mi wychodzi, że problem podobny i któryś przekaźnik świruje. Nie wiem jakie oznaczenie ma główny przekaźnik. A coś mi świta, jak koontrolka od świec sę Wam nie zapali (auta nie można odpalic) to jak naciśniecie pedał hamulca to stop się pali??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

umnie światła stop sie swiecą po wcisnieciu hamulca. Czyli z tego co mówisz jest jeszcze jeden przekaznik świec zarowych, jakis przedtym przekaznikiem? w kompie- dobrze zrozumialem? pytanie czy kompa mozna otworzyc(rozkrecic obudowe) bez zadnych konsekwencji?

Wlasnie mnie glownie zastanawia ta kontrolka świec zarowych bo inaczej auto powinno sie odpalic, Tylko mnie zastanawia czy napewno jest to problem kompa czy nie moze to byc problem świec, okablowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie czy kompa mozna otworzyc(rozkrecic obudowe) bez zadnych konsekwencji?

można, chyba 4 lub 5 wkrętów na klucz 10, uważaj bo jedna jest z tyłu ale na szczęście w podszybiu jest zaślepka i nie trzeba go zdejmować, może tam na kościach coś Ci nie łączy, otworzysz to przeczyść wszystkie styki, kompa spokojnie możesz odpiąć i wyciągnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
go zdejmować, może tam na kościach c

 

Spoko mam to juz za sobą, dawno temu otwieralem posprawdzac przekazniki i nie skrecalem bo skrece dopiero jak auto odpale. Chodzi mi o otworzenie samego kompa, czy mozna bez zadnych konsekwencji rozkrecic obudowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poglądowy schemat od silnika AJM.

ajm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super, wielkie dzieki napewno sie przyda;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spoko mam to juz za sobą, dawno temu otwieralem posprawdzac przekazniki i nie skrecalem bo skrece dopiero jak auto odpale. Chodzi mi o otworzenie samego kompa, czy mozna bez zadnych konsekwencji rozkrecic obudowe?
Mozna smialo rozbebeszyc;)tylko sie namordujesz z rozdzieleniem polowek..jest jakas elastyczna i wielorazowego uzytku uszczelka ,skleja ze soba obie czesci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec hm komp wewnatrz neijest pojarany( na oko). Wiadomo to elektronika ale chcialem tylko zerknac.

 

Moze ktos mi pomoze wykluczyc pewne rzeczy, a mianowicie:

1. Czy z awaria poduszek powietrznych (swiecaca sie kontrolka) auto daje sie odpalic?

2. Czy z zestawem kontrolek- ABS + mrugajaca kontrolka od ukl, hamulcowego(niby awaria modulu ABS ale no niejest to pewne na 100%) da sie auto odpalic?

problem jest tego typu ze vag bledow juz zadnych nie znalazl.

 

Mozlie ze jutro wyciagne zegary z auta, ze wzgledu na to ze przy tescie zegarow kontrolka ladowania sie nie zaplila.

Wydaje mi sie ze z tymi punktami 1,2 auto powinno sie dac odpalic lecz blokuje je cos innego, cos przezco nieswieci się kontrolka od świec zarowych. Wole sie najpierw upewnic jak Wy uwazacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no wiec hm komp wewnatrz neijest pojarany( na oko). Wiadomo to elektronika ale chcialem tylko zerknac.

 

Moze ktos mi pomoze wykluczyc pewne rzeczy, a mianowicie:

1. Czy z awaria poduszek powietrznych (swiecaca sie kontrolka) auto daje sie odpalic?

2. Czy z zestawem kontrolek- ABS + mrugajaca kontrolka od ukl, hamulcowego(niby awaria modulu ABS ale no niejest to pewne na 100%) da sie auto odpalic?

problem jest tego typu ze vag bledow juz zadnych nie znalazl.

 

Mozlie ze jutro wyciagne zegary z auta, ze wzgledu na to ze przy tescie zegarow kontrolka ladowania sie nie zaplila.

Wydaje mi sie ze z tymi punktami 1,2 auto powinno sie dac odpalic lecz blokuje je cos innego, cos przezco nieswieci się kontrolka od świec zarowych. Wole sie najpierw upewnic jak Wy uwazacie.

do jednego ani do drugiego nic nie ma możliwość odpalania skoro brak błędów w ECU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli pozostaje teraz pomyslec dlaczego kontrolka od świec zarowych sie niezapala gdyz wg tego tylko to jest problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mogłby ktos odpowiedziec co było przyczyna nie odpalnia i palenia sie tych kontrolek jak w tym wątku pierwszym na tej stroniem mam to samo i juz nie wiem co u mnie jest problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam/ miałem to samo. Winny jest przekaźnik komputera 219 znajduje się on w skrzynce w podszybiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szakal1992

Koledzy jestem urzytkownikiem vw passata b5 fl variant rok produkcji 2003. Mam moją perełke można powiedzieć od nowości bo przejąłem auto po ojcu który kupił sobie inne nowe auto... Auto jest wpsaniałe nie jest skarbonka. Auto czesto jeźdźi w trasie ale również i po mieście. Dziś po przejechaniu ok. 20 km zapaliły mi sie kontrolki od ABS, ESP i świec żarowych. Czy mogli byście mi podpowiedzieć co jest lub może być przyczyna?? Dzwoniłem do serwisu do Poznania ale powiedzieli mi, ze bez werdyktu komputera nic nie chcą zrobić. Bardzo prosze o szybką odpowiedź. Czy to może być poważnego czy można z tym zrobić jeszcze okolo 3-4 tyś. km....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy jestem urzytkownikiem vw passata b5 fl variant rok produkcji 2003. Mam moją perełke można powiedzieć od nowości bo przejąłem auto po ojcu który kupił sobie inne nowe auto... Auto jest wpsaniałe nie jest skarbonka. Auto czesto jeźdźi w trasie ale również i po mieście. Dziś po przejechaniu ok. 20 km zapaliły mi sie kontrolki od ABS, ESP i świec żarowych. Czy mogli byście mi podpowiedzieć co jest lub może być przyczyna?? Dzwoniłem do serwisu do Poznania ale powiedzieli mi, ze bez werdyktu komputera nic nie chcą zrobić. Bardzo prosze o szybką odpowiedź. Czy to może być poważnego czy można z tym zrobić jeszcze okolo 3-4 tyś. km....
Niestety i tu na Forum nie dostaniesz innej odpowiedzi. Lista przyczyn zapalenia się tych kontrolek w czasie jazdy, a więc pokazania przez sterownik silnika jakiegoś błędu, jest długa. A Ty przecież oczekujesz konkretnej odpowiedzi z podaniem części do wymiany...

Koniecznym jest odczyt błędu(błędów) urządzeniem diagnostycznym. Po tym, można podjąć decyzję o ewentualnym odłożeniu w czasie, usunięcia usterki.

 

I na koniec- swój post napisałeś w nieodpowiednim temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zapala się wcale kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu to sterownik silnika nie dostaje wtedy zasilania i silnik nie odpali choćbyście się zesr...li więc czytajcie to co napisał kolega marcin990 a wtedy łapy w plastikową osłonę sterownika silnika na podszybiu i m.in. przekaźnika 219. Wyjąć przekaźnik i pilniczkiem wyszlifować jego nóżki. Jak nie pomoże to zdjąć obudowę z przekaźnika i lutownicą poprawić jego luty na płytce drukowanej a jak to nie pomoże (bo pewnie będzie spalona jego cewka) to wymienić na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak nie zapala się wcale kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu to sterownik silnika nie dostaje wtedy zasilania i silnik nie odpali choćbyście się zesr...li więc czytajcie to co napisał kolega marcin990 a wtedy łapy w plastikową osłonę sterownika silnika na podszybiu i m.in. przekaźnika 219. Wyjąć przekaźnik i pilniczkiem wyszlifować jego nóżki. Jak nie pomoże to zdjąć obudowę z przekaźnika i lutownicą poprawić jego luty na płytce drukowanej a jak to nie pomoże (bo pewnie będzie spalona jego cewka) to wymienić na nowy.

 

U mnie nie pomogło niestety, ale przynajmniej mam 100% pewność że to ta część jest zepsuta i mogę ze spokojnym sumieniem pójść do sklepu i kupić nowy taki przekaźnik. Narazie wystarcza popukiwanie w obudowę komputera, ale to wiadomo że na krótką metę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności