Skocz do zawartości
ideally

Hamulce takie sobie - co zrobić, aby poprawić?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam oryginalne tarcze z aso (też tam wymieniane jakieś 54tys. km temu). Od razu napiszę, że nie są zjechane nawet w połowie, klocki także wymienione razem z tarczami. O dziwo tak długo jeżdżą i są w świetnym stanie, ale nie o tym mowa...

 

Chodzi o to, że pedał hamulca przy naciśnięciu reaguje agresywniej tak po naciśnięciu 1/4 lub nawet 1/3. Kolega ma golfa IV i tam reakcja jest jak po dotknięciu i auto niemal staję dęba (a ma jakieś zwykłe tanie tarcze i klocki).

 

To samo miałem kiedyś w alfie 156 2.0ts. Naciskało się (a właściwie muskało pedał hamulca) i auto zatrzymywało się błyskawicznie.

 

Ostatnio wymieniem płyn hamulcowy i nic nie dało. Jak nacisnę do końca hamulec raz na parę metrów załączy się abs z lekkim popiskiwaniem, ale hamowanie nie przebiega tak gwałtownie jak z normalnym hamowaniem w tym golfie i alfie.

 

Czy u was w passatach też tak tandetnie hamuje? To chyba nie jest normalne? Może ma coś do tego serwo, nie wiem, nowe tarcze i klocki mam kupić? Naprawdę nie są zużyte. Przy wymianie płynu hamulcowego zapytałem się kiedy mam wymienić, bo aż tyle kilometrów na nich zrobiłem, to powiedzieli, że wyglądają na dość nowe (a wymiana w 2009r. ...).

 

Auto mi nie nurkuje (czasami dłuższa droga hamowania jest spowodowana zużytymi amortyzatorami - mam wymienione sprężyny i amorki na monroe w lipcu zeszłego roku).

 

Co mam zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam oryginalne tarcze z aso (też tam wymieniane jakieś 54tys. km temu). Od razu napiszę, że nie są zjechane nawet w połowie, klocki także wymienione razem z tarczami. O dziwo tak długo jeżdżą i są w świetnym stanie, ale nie o tym mowa...

 

Chodzi o to, że pedał hamulca przy naciśnięciu reaguje agresywniej tak po naciśnięciu 1/4 lub nawet 1/3. Kolega ma golfa IV i tam reakcja jest jak po dotknięciu i auto niemal staję dęba (a ma jakieś zwykłe tanie tarcze i klocki).

 

To samo miałem kiedyś w alfie 156 2.0ts. Naciskało się (a właściwie muskało pedał hamulca) i auto zatrzymywało się błyskawicznie.

 

Ostatnio wymieniem płyn hamulcowy i nic nie dało. Jak nacisnę do końca hamulec raz na parę metrów załączy się abs z lekkim popiskiwaniem, ale hamowanie nie przebiega tak gwałtownie jak z normalnym hamowaniem w tym golfie i alfie.

 

Czy u was w passatach też tak tandetnie hamuje? To chyba nie jest normalne? Może ma coś do tego serwo, nie wiem, nowe tarcze i klocki mam kupić? Naprawdę nie są zużyte. Przy wymianie płynu hamulcowego zapytałem się kiedy mam wymienić, bo aż tyle kilometrów na nich zrobiłem, to powiedzieli, że wyglądają na dość nowe (a wymiana w 2009r. ...).

 

Auto mi nie nurkuje (czasami dłuższa droga hamowania jest spowodowana zużytymi amortyzatorami - mam wymienione sprężyny i amorki na monroe w lipcu zeszłego roku).

 

Co mam zrobić?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18296&highlight=miekki+peda%B3

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=72627&highlight=miekki+peda%B3

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=783&highlight=miekki+peda%B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duzo osob montujacych nie sprawdza odleglosci miedzy tarcza a klockami. Wtedy klocek moze sie "zeszklić". Rowniez maja wplyw na to inne czynniki wilgoc etc oraz bledy kierowcy po zamontowania ktory chce "sprawdzic" hamulce. Jezeli masz wolna chwile zdejmij klocki i zobacz. Szczegolnie w zimie ma to miejsce i przyjezdzaja do nas osoby ktorym auto nie przeszlo przegladu ze wzgledu na to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystkie wątki i każdy ma problem zimą, u mnie podczas ciepłej aury także problem występuje. W vagu sprawdzałem ciśnienie (nie pamiętam wartości) przy naciśnietym hamulcu. Czy może ktoś podać ile wynosi u niego np. przy wciśnięciu hamulca do końca?

 

Z tym tłoczkiem może być i racja.

 

Parę tygodni temu wymieniałem (przy okazji wymiany wymiany przeguby zewn.) przewody elastyczne hamulcowe i płyn hamulcowy. Na początku było bardzo miękko. Pojeździłem parę dni i juz było ok, tzn. hamulec reaguje jak zawsze. Wciśnięcie powoduje hamowanie, ale nie agresywne, o czy pisałem w 1 poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij gwałtownie hamulec bez sprzęgła( jak byś hamował awaryjnie) i zobacz jakie są hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy zobacz jakie są hamulce? Zawsze tak hamuję, to jest bez sprzęgła. Dopiero przy pewnej prędkości wciskam i zmieniam ew. bieg na niższy. Chyba każdy tak robi?

 

Wciskam i wchodzi tak trochę dalej niż do połowy, dalej się blokuje. Nic nie następuje takiego jak u innych (wpadanie w podłogę czy twardy pedał - nigdy nic nie zamarzło).

 

W golfie 4 u kolegi maksymalnie aż tyle nie da się wcisnąć, zresztą nie ma potrzeby. Ostre hamowanie następuje przy naciśnięciu paru centymetrów. Przy lekkim hamowaniu trzeba muskać pedał hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba lepiej, że nie hamuje ostro przy lekkim muśnieciu ,tylko dopiero jak go wciśniesz mocniej tak powinno działać servo wg mnie. Chodzi mi o to , że u mnie jak wcisnę pedał tak szybko na maxa to samochód hamuje bardzo ostro a jak lekko to inna sila nacisku i wolniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem, że niestety aby auto zaczęło naprawdę mocno hamować trzeba użyć dużo siły. Co prawda Passat nie jest lekki, więc jest co hamować ,ale myślę że serwo w modelu przed liftem mogło by być trochę mocniejsze (wydajniejsze). Głupie uczucie jak przesiądę Sie z Paska do starego Forda ojca i tam wystarczy tylko musnąć pedał i auto stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam model po lifcie i jest podobnie - widocznie taki system hamulcowy i pewnie trzeba się do niego przyzwyczaić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też zauważyłem, że niestety aby auto zaczęło naprawdę mocno hamować trzeba użyć dużo siły. Co prawda Passat nie jest lekki, więc jest co hamować ,ale myślę że serwo w modelu przed liftem mogło by być trochę mocniejsze (wydajniejsze). Głupie uczucie jak przesiądę Sie z Paska do starego Forda ojca i tam wystarczy tylko musnąć pedał i auto stoi.
no jest lepsze serwo przed liftowe od tego po liftowego ale zawsze możesz zrobić remix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no jest lepsze serwo przed liftowe od tego po liftowego

Kolego a nie dwrotnie?

Ja już sie przyzwyczaiłem do tych hamulców, problem jest tylko wtedy, gdy sie przesiadam do innego auta i przy hamowaniu ląduje na szybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ideally po zmianie tarcz i klockow odrazu ci tak chodzily hamulce? czy teraz jest pogorszenie po tych 54kkm? Jak dla mnie po przesiadce w civika hamulce passata dzialaja o wiele sprawniej. Fakt jeszcze nigdy nie zrobiłem 'zbiórki' wszystkich pasażerów przy szybie :P ale honda hamowala zdecydowanie wolniej pomimo mniejszej masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem z hamulcami jak wiekszosc tutaj, woda w serwie i nie tylko. wymienilem serwo przez zaufanego mechanika i plyn hamulcowy teraz zaswieca mi sie podczas jazdy

STOP FAULTY BRAKE szczegolnie przy ostrzejszym wejsciu w zakret. czy ktos wie co to moze byc? plyn hamulcowy jest w normie... klocki i tarcze wymienione w wakacje problem wystapil po wczorajszej wymianie serwa i plynu

Edytowane przez woju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Tez moge narzekac na slabe hamulce. Jakies 3 lata temu patrzac na wyniki z badania na stacji diagnostycznej byly duzo lepsze porownujac z najswiezszymi badaniami technicznymi. tarcze i klocki zmienilem na tyle jakies 2 lata temu (Brembo + Ferodo), tarcze i klocki na przodzie zmienilem jakis rok temu (ATE + ATE) wraz z plynem. Hamulce jak mowie sa gorsze porownujac do starczy sprzed roku gdzie byly juz dosc wysluzone i tarcze i klocki.

Moze glupie pytanie ale czy mozna zalozyc klocki badz tarcze w zlym kierunku? Chodzi mi o to czy skutecznosc hamowania jest taka sama bez wzgledu na to jak klocki badz tarcze zalozymy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, muszę wymienić w swoim pasku tylne zaciski oraz tarcze i klocki.

A skoro wymieniam praktycznie cały zestaw to czemu by nie pokusić się o ulepszenie znalazłem taki opis w dziale FAQ (poniżej) i mam kilka pytań:

 

"Wiekszy hamulec z tyłu.

Ponizej numery czesci potrzebnych do zminay hamulca na 288mm na tylnej osi.

 

Numer części do włożenia 288x12 na tył:

Zaciski pod 288:

prawy: 8E0 615 424 D

lewy :8E0 615 423 D

 

Jarzma: 8E0 615 425 C

Klocki: 8E0 698 451 F

Tarcze: 8E0 615 601 M

 

Osłony za tarcze napęd na przód:

prawa: 8E0 615 612 P

lewa: 8E0 615 611 P"

 

Pytania:

1.Czy po takiej wymianie nadal bez problemu założe standardowe aluski 15 cali

2.Czy mogę zrobić taki upgrade tylko tylnych hamulcy jeżeli przód (przynajmniej na razie) zostanie standard?

3.Czy to jest w miare optymalny zestaw czy może ma ktoś inne lepsze propozycje?

4.Jakej firmy zaciski hamulcowe polecacie?

5.Czy ma ktoś namiary na dobrej jakości przewody hamulcowe w oplocie na tył w przyzwoitej cenie? Czy w ogóle jest sens kupno takich przewodów czy lepiej wymieniać na standar?

 

Za wszelkie porady będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności