Skocz do zawartości
kzarczyn

Czy przy hamowaniu silnikiem zużywane jest paliwo?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejechałem się ostatnio nowym Mondeo w benzynie i tam przy hamowaniu silnikiem chwilowe spalanie wynosiło 0l/100km, czyli paliwo było odcinane.

 

Jak to jest w silniku AAZ, gdzie wtrysk sterowany jest mechanicznie?

Zużywa paliwo przy hamowaniu silnikiem czy może już nie?

 

Ewentualnie jak to jest w silnikach 1Z i AFN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak hamujesz silnikiem to spalania nie ma bo jest nie potrzebne. cale paliwo wraca powrotem.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak hamujesz silnikiem to spalania nie ma bo jest nie potrzebne. cale paliwo wraca powrotem.

pozdrawiam

całe paliwo wraca ???????? to na czym silniki pracuje wtedy na powietrzu samym?? a to ze pokazywane spalanie jest 0-owe to przez prawie zamkniętą przepustnicę lub listwę w pompie wtryskowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepustnica zamknieta spalania nie ma, dodajesz gazu przepustnica sie otwieta i pompa podaje wtedy paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to na czym silniki pracuje wtedy na powietrzu samym??

 

ponawiam pytanie : jeżeli silnik pracuje,to musi zużywać coś więcej niż powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edit//

 

:D

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hahaha no nie wieżę auto palące przy hamowaniu silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hahaha no nie wieżę auto palące przy hamowaniu silnikiem

Oczywiście, obrotami biegu jałowego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki z pompą na linkę czyli zwykłe turbodiesle spalają tyle samo paliwa przy hamowaniu silnikiem, co na luzie. Taka jest konstrukcja pompy... Wyjątkiem jest golf ecomatic, który ma specjalny układ odcinający paliwo.

W TDI przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane i dawka wynosi 0. Podobnie chyba we wszystkich benzyniakach na wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to jest w silniku AAZ, gdzie wtrysk sterowany jest mechanicznie?

Zużywa paliwo przy hamowaniu silnikiem czy może już nie?

 

Tak, zużywana jest dawka dla biegu jałowego silnika.

 

Ewentualnie jak to jest w silnikach 1Z i AFN?

 

W tych silnikach paliwo jest dostarczane dopiero po spadku obrotów poniżej jakiejś wartości ( nie wiem jakiej dokładnie, ale będzie to coś około 1500-1800 obr).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wiesz co? Załóż sobie na przewód zasilający paliwa - zaworek elektryczny i wyłącznik pociągnij sobie kablem do wnętrza. rozpędź się z góry i puść gaz. Samochód będzie jechał na biegu i pokazywał zerowe spalanie. I wtedy wyłącz zaworek na przewodzie zasilania paliwem i zobaczysz, ze auto zacznie szarpać, zwalniać i zgaśnie

po 1. logiczne jest ze jak hamuje silnikiem to auto zwalnia

po 2. powiedzmy jest taka sytuacja. Jade samochodem mam 5 bieg i powiedzmy mam 120km/h, wylaczam zaplon. i co?samochod mi szarpie??

po 3. to chyba masz jakiegos klamota jak ci szarpie.

koniec OT

Edytowane przez maniek230290

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Danek75 Zobacz post

To wiesz co? Załóż sobie na przewód zasilający paliwa - zaworek elektryczny i wyłącznik pociągnij sobie kablem do wnętrza. rozpędź się z góry i puść gaz. Samochód będzie jechał na biegu i pokazywał zerowe spalanie. I wtedy wyłącz zaworek na przewodzie zasilania paliwem i zobaczysz, ze auto zacznie szarpać, zwalniać i zgaśnie

po 1. logiczne jest ze jak hamuje silnikiem to auto zwalnia

po 2. powiedzmy jest taka sytuacja. Jade samochodem mam 5 bieg i powiedzmy mam 120km/h, wylaczam zaplon. i co?samochod mi szarpie??

po3. to chyba masz jakiegos klamota jak i szarpie.

koniec OT

 

Popieram kolege maniek 230290. Danek75 opowiada głupoty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy hamowaniu silnikiem, nie zużywa ani kropli paliwa - było o tym kiedyś w Top Gear, Jeremy Clarkson nawet to udowodnił :D Po za tym tak jak koledzy wyżej mówią, jedź z górki na biegu, puść gaz i wyłącz zapłon - nic sie nie zmieni, tylko go potem nie zapalaj na biegu z rozpędu żeby pasek nie przeskoczył ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W TDI przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane i dawka wynosi 0. Podobnie chyba we wszystkich benzyniakach na wtrysku.

Dokładnie tak jest.......Od kiedy powstał elektroniczny wtrysk i TDI to taniej wychodzi hamować silnikiem niż wrzucać na luz.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak jest.......Od kiedy powstał elektroniczny wtrysk i TDI to taniej wychodzi hamować silnikiem niż wrzucać na luz.....

Dokładnie a w zime nawet bezpieczniej jest hamować razem z silnikiem jak ktoś niema ABS np. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, zużywana jest dawka dla biegu jałowego silnika.

 

I o to mi chodziło. Czyli w starym klekocie bardziej opłaca się wysprzęglić i na luzie potoczyć bo dawka paliwa jest taka sama, ale obroty są mniejsze na luzie niż przy hamowaniu silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli w starym klekocie bardziej opłaca się wysprzęglić i na luzie potoczyć

W starych pompach wtryskowych jest regulator obrotów i czy zdejmiesz nogę z gazu czy też wrzucisz na luz to spali to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie a w zime nawet bezpieczniej jest hamować razem z silnikiem jak ktoś niema ABS np. ;)

A najlepiej to się w ogóle przestawić na hamowanie silnikiem. Tu gdzie mieszkam nie ma ani kawałka prostej - ciągle albo z góry, albo pod górę. W tej chwili mam nalatane ponad 50k km i jeszcze nie wymieniałem klocków...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze dodam od siebie że np zimą podczas długiego hamowania silnikiem auto bardzo szybko traci temperaturę co też świadczy o braku spalania paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A najlepiej to się w ogóle przestawić na hamowanie silnikiem. Tu gdzie mieszkam nie ma ani kawałka prostej - ciągle albo z góry, albo pod górę. W tej chwili mam nalatane ponad 50k km i jeszcze nie wymieniałem klocków...

Pozdrawiam.

Dokładnie kolego, ja sie już nauczyłem hamować silnikiem ( np. jade na 5 biegu zwalniam do niskich obrotów, potem wrzucam 3 bieg i na tej 3 zwalniam aż do zera) i również zauważyłem mniejsze zużycie klocków, miałem passak B3 przez 1,5 roku i ani razu nie zaglądałem do hamulców, a robie 25-30tys. km na rok :)

 

jeszcze dodam od siebie że np zimą podczas długiego hamowania silnikiem auto bardzo szybko traci temperaturę co też świadczy o braku spalania paliwa

 

Również potwierdzam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności