kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2011 Witam Przejechałem się ostatnio nowym Mondeo w benzynie i tam przy hamowaniu silnikiem chwilowe spalanie wynosiło 0l/100km, czyli paliwo było odcinane. Jak to jest w silniku AAZ, gdzie wtrysk sterowany jest mechanicznie? Zużywa paliwo przy hamowaniu silnikiem czy może już nie? Ewentualnie jak to jest w silnikach 1Z i AFN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #2 Napisano 7 Lutego 2011 jak hamujesz silnikiem to spalania nie ma bo jest nie potrzebne. cale paliwo wraca powrotem. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 7 Lutego 2011 jak hamujesz silnikiem to spalania nie ma bo jest nie potrzebne. cale paliwo wraca powrotem.pozdrawiam całe paliwo wraca ???????? to na czym silniki pracuje wtedy na powietrzu samym?? a to ze pokazywane spalanie jest 0-owe to przez prawie zamkniętą przepustnicę lub listwę w pompie wtryskowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #4 Napisano 7 Lutego 2011 przepustnica zamknieta spalania nie ma, dodajesz gazu przepustnica sie otwieta i pompa podaje wtedy paliwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #5 Napisano 7 Lutego 2011 to na czym silniki pracuje wtedy na powietrzu samym?? ponawiam pytanie : jeżeli silnik pracuje,to musi zużywać coś więcej niż powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) edit// Edytowane 8 Lutego 2011 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #7 Napisano 7 Lutego 2011 hahaha no nie wieżę auto palące przy hamowaniu silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #8 Napisano 7 Lutego 2011 hahaha no nie wieżę auto palące przy hamowaniu silnikiem Oczywiście, obrotami biegu jałowego:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 7 Lutego 2011 Silniki z pompą na linkę czyli zwykłe turbodiesle spalają tyle samo paliwa przy hamowaniu silnikiem, co na luzie. Taka jest konstrukcja pompy... Wyjątkiem jest golf ecomatic, który ma specjalny układ odcinający paliwo. W TDI przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane i dawka wynosi 0. Podobnie chyba we wszystkich benzyniakach na wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #10 Napisano 7 Lutego 2011 Jak to jest w silniku AAZ, gdzie wtrysk sterowany jest mechanicznie?Zużywa paliwo przy hamowaniu silnikiem czy może już nie? Tak, zużywana jest dawka dla biegu jałowego silnika. Ewentualnie jak to jest w silnikach 1Z i AFN? W tych silnikach paliwo jest dostarczane dopiero po spadku obrotów poniżej jakiejś wartości ( nie wiem jakiej dokładnie, ale będzie to coś około 1500-1800 obr). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #11 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) To wiesz co? Załóż sobie na przewód zasilający paliwa - zaworek elektryczny i wyłącznik pociągnij sobie kablem do wnętrza. rozpędź się z góry i puść gaz. Samochód będzie jechał na biegu i pokazywał zerowe spalanie. I wtedy wyłącz zaworek na przewodzie zasilania paliwem i zobaczysz, ze auto zacznie szarpać, zwalniać i zgaśnie po 1. logiczne jest ze jak hamuje silnikiem to auto zwalnia po 2. powiedzmy jest taka sytuacja. Jade samochodem mam 5 bieg i powiedzmy mam 120km/h, wylaczam zaplon. i co?samochod mi szarpie?? po 3. to chyba masz jakiegos klamota jak ci szarpie. koniec OT Edytowane 7 Lutego 2011 przez maniek230290 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #12 Napisano 7 Lutego 2011 Cytat:Napisał Danek75 Zobacz post To wiesz co? Załóż sobie na przewód zasilający paliwa - zaworek elektryczny i wyłącznik pociągnij sobie kablem do wnętrza. rozpędź się z góry i puść gaz. Samochód będzie jechał na biegu i pokazywał zerowe spalanie. I wtedy wyłącz zaworek na przewodzie zasilania paliwem i zobaczysz, ze auto zacznie szarpać, zwalniać i zgaśnie po 1. logiczne jest ze jak hamuje silnikiem to auto zwalnia po 2. powiedzmy jest taka sytuacja. Jade samochodem mam 5 bieg i powiedzmy mam 120km/h, wylaczam zaplon. i co?samochod mi szarpie?? po3. to chyba masz jakiegos klamota jak i szarpie. koniec OT Popieram kolege maniek 230290. Danek75 opowiada głupoty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #13 Napisano 7 Lutego 2011 Przy hamowaniu silnikiem, nie zużywa ani kropli paliwa - było o tym kiedyś w Top Gear, Jeremy Clarkson nawet to udowodnił Po za tym tak jak koledzy wyżej mówią, jedź z górki na biegu, puść gaz i wyłącz zapłon - nic sie nie zmieni, tylko go potem nie zapalaj na biegu z rozpędu żeby pasek nie przeskoczył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 7 Lutego 2011 W TDI przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane i dawka wynosi 0. Podobnie chyba we wszystkich benzyniakach na wtrysku. Dokładnie tak jest.......Od kiedy powstał elektroniczny wtrysk i TDI to taniej wychodzi hamować silnikiem niż wrzucać na luz..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #15 Napisano 7 Lutego 2011 Dokładnie tak jest.......Od kiedy powstał elektroniczny wtrysk i TDI to taniej wychodzi hamować silnikiem niż wrzucać na luz..... Dokładnie a w zime nawet bezpieczniej jest hamować razem z silnikiem jak ktoś niema ABS np. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #16 Napisano 7 Lutego 2011 Tak, zużywana jest dawka dla biegu jałowego silnika. I o to mi chodziło. Czyli w starym klekocie bardziej opłaca się wysprzęglić i na luzie potoczyć bo dawka paliwa jest taka sama, ale obroty są mniejsze na luzie niż przy hamowaniu silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 7 Lutego 2011 Czyli w starym klekocie bardziej opłaca się wysprzęglić i na luzie potoczyć W starych pompach wtryskowych jest regulator obrotów i czy zdejmiesz nogę z gazu czy też wrzucisz na luz to spali to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #18 Napisano 7 Lutego 2011 Dokładnie a w zime nawet bezpieczniej jest hamować razem z silnikiem jak ktoś niema ABS np. A najlepiej to się w ogóle przestawić na hamowanie silnikiem. Tu gdzie mieszkam nie ma ani kawałka prostej - ciągle albo z góry, albo pod górę. W tej chwili mam nalatane ponad 50k km i jeszcze nie wymieniałem klocków... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #19 Napisano 7 Lutego 2011 jeszcze dodam od siebie że np zimą podczas długiego hamowania silnikiem auto bardzo szybko traci temperaturę co też świadczy o braku spalania paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiok Zgłoś #20 Napisano 7 Lutego 2011 A najlepiej to się w ogóle przestawić na hamowanie silnikiem. Tu gdzie mieszkam nie ma ani kawałka prostej - ciągle albo z góry, albo pod górę. W tej chwili mam nalatane ponad 50k km i jeszcze nie wymieniałem klocków...Pozdrawiam. Dokładnie kolego, ja sie już nauczyłem hamować silnikiem ( np. jade na 5 biegu zwalniam do niskich obrotów, potem wrzucam 3 bieg i na tej 3 zwalniam aż do zera) i również zauważyłem mniejsze zużycie klocków, miałem passak B3 przez 1,5 roku i ani razu nie zaglądałem do hamulców, a robie 25-30tys. km na rok jeszcze dodam od siebie że np zimą podczas długiego hamowania silnikiem auto bardzo szybko traci temperaturę co też świadczy o braku spalania paliwa Również potwierdzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach