Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Tak musi być.

Opór,który wyczuwasz,to normalne zjawisko.

Spowodowane jest taką,a nie inną charakterystyczną konstrukcją fali,która w połączeniu ze sprężynami ten opór stawia.

W jednych pompach z niskimi falami i niskimi spreżynami,te opory są mniejsze,w innych z wysokimi falami i sprężynami,większe.

To działa podobnie,jak wałek rozrządu na zawór,kręcąc wałkiem,też w pewnym momencie wyczujesz opór,po czym wałek przeskakuje.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za odp ;) jutro zakładam na auto ;) mam nadzieję że uda mi się teraz wszystko ustawić ;)

 

sagon a powiedz mi jeszcze pompę jeśli chodzi właśnie o ten wałek na który zakłada się koło jakoś się to ustawia ? powinny tam być jakieś znaki ? bo zblokować nie było jak i napewno nie założę jej od razu tak jak była

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To działa podobnie,jak wałek rozrządu na zawór,kręcąc wałkiem,też w pewnym momencie wyczujesz opór,po czym wałek przeskakuje.

 

Tyle że tutaj opór jest znacznie większy, zważmy też na to, że tłok idąc do góry robi nie małe sprężanie :)

 

chodzi właśnie o ten wałek na który zakłada się koło jakoś się to ustawia ? powinny tam być jakieś znaki ? bo zblokować nie było jak i napewno nie założę jej od razu tak jak była

 

A klin to kolega zgubił czy nie dopatrzył, że takie coś jest na kole pompy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klin jest ale jak już założe koło to jak je później ustawić ? bo nie wieżę że nie ma różnicy jak to złożę.

 

nie chodzi mi tutaj o samo koło bo ono pasuje tylko w jedno miejscę ale o ustawienie pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz w łapie pompy taki otwór FI 15mm, to samo jest na kole pompy (najmniejszy otwór, ma FI15mm). I ma się zgrać z tamtym otworem w łapie. Jakiś klucz, pręt FI15mm i blokujesz.

 

Ogólnie ustawiasz w pozycji GMP zamach, wałek, pompe, a później bawisz się tylko z kątem (przekręcając pompą od lub do silnika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do ustawienie GMP na zamachu wystarczy mi znak który będę widział przez otwór w skrzyni ? czy muszę wykręcać pierwszy wtrysk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. 0 na zamachu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dziękować ;) teraz wszystko już chyba wiadomo ;)

 

a co do samej przeróbki pompy jak dla mnie banalnie proste ;) chwila cierpliwości , spokoju i zrobione ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można założyć źle koło zamachowe ?? czy śruby są asymetryczne ? próbuje ustawić rozrząd i gdy ustawie wszystko na znaki poskrecam i chcę zakręcić ( kluczem oczywiście ) to się blokuje i tłok uderza w zawór :( , wcześniej zmieniałem sprzęgło dlatego pytam się o koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można założyć źle koło zamachowe ??

 

Nie ma takiej możliwości.

 

to się blokuje i tłok uderza w zawór

 

Skąd pewność,że tłok uderza w zawór.

Odkręć wałek rozrządu,ustaw wał w gmp,po czym powoli przykręcaj wałek,zaczynając od środkowej panewki,po czym przykręcaj kolejne skrajne momentem 25nm.

Jeżeli faktycznie zawór spotyka się z tłokiem,to może to koło ma złe oznaczenie gmp.

Wówczas musisz wyjąć 1wszy wtrysk i ustawić wał idealnie w gmp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wykręciłem sobie 4 wtrysk i świeczkę , tłok max do góry resztę ustawiłem na znakach , auto odpaliło ale strasznie klekotało

 

[ame]

[/ame]

 

więc pobawiłem się z kątem wtrysku , przestało tak klepać dopiero jak go na maxa opóźniłem

 

i teraz zastanawiam się co by nie przestawić pompy o ząbek tylko nie wiem w którą stronę

albo może wałek przestawić ? choć wsumie i pompę i wałek blokowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka,cofając koło o jeden ząbek,czyli w lewo opóźniasz kąt wtrysku,kręcą w prawo przyśpieszasz.

Zbliżając się podczas regulacji kąta pompą do głowicy,powodujesz,że wałek zmienia swoje położenie w stosunku do korpusu pompy,co za tym idzie w ten sposób przyśpieszasz kąt,odchylając od głowicy,jest z kolei odwrotnie.

Z tego,co widać,to masz jeszcze za wczesny kąt wtrysku,bo raz,że klepie,a dwa,kopci na biało.

Ja bym go cofnął,opóźnił,ale tylko o ząbek,a to już jest kilka stopni.

Można jeszcze w inny sposób wpłynąć na proces regulacji kąta wtrysku :dance5 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

A ja sie zastanawialem od paru dni dlaczego mi tak klekocze teraz juz wiem. Mechanik ustawil mi jeden zabek do przodu bo mowil ze jest zle ustawiony. Czyli musze cofnac spowrotem o zabek:) a tak na marginesie moge tak jezdzic bo juz 4 tygodnie tak posuwam i sie zastanawiam czy tam sie cos mi nierozwali???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tak na marginesie moge tak jezdzic bo juz 4 tygodnie tak posuwam i sie zastanawiam czy tam sie cos mi nierozwali???

 

Nie, tylko paliwo będzie nieefektywnie spalane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sagon dzięki za radę :) tym się zajmę niedługo jak będę zmieniał uszczelkę pod głowicą , pasek rozrządu i pompę wody ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie mam pytanie, czy pompa z silnika ALH ma taką samą falę jak ASV? Podejść powinna bo jest również z ibizy. Tylko chodzi mi o falę, bo chciałbym zamontować w niej tłokorozdzielacz 11mm i zamontować to w silniku ASV.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to alh jest w manualu,to ma taką samą pompę,jak asv- 0 460 404 977 z falą DE 110.

Jedynie alh w automacie ma pompę 11tkę z falą DE 143.

 

Co do samego pomysłu,to dobry i sprawdzony patent,więc śmiało na tę falę zakładaj sekcję 11'tkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, sagon pompa oczywiście w manualu. Serdeczne dzięki.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak to jest, ze ludzie jak zmieniaja na ori 11 to z tylu jest wielka czarna chmura, tyle dostaje paliwa i czuc wiecej powera, a tutaj po zmianie samego tloka dymienia duzo wiecej nie ma a i jakos bardzo wiecej tej mocy dodatkowej nie czuc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jak to jest, ze ludzie jak zmieniaja na ori 11 to z tylu jest wielka czarna chmura, tyle dostaje paliwa i czuc wiecej powera, a tutaj po zmianie samego tloka dymienia duzo wiecej nie ma a i jakos bardzo wiecej tej mocy dodatkowej nie czuc?

 

Jest czarno, bo inna fala jest w ori 11 i trzeba mapy kąta wtrysku zmienić (na korekcie softu u tunera).

 

U nas nie ma dymu, bo fala ta sama.

 

A co do mocy to nie wiem jak można nie odczuć 15hp i 40nm przyrostu ;)

 

Nie wspominając już o kompletnie innej, lepszej reakcji na gaz i nie słabnięcia auta w górnych partiach obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności