Daron Zgłoś #161 Napisano 8 Czerwca 2011 póki co moje turbo dmucha 1.5 bar ale brakuje mi tej mocy w nizszych partiach obrotów i głównie teraz na tym mi zależy żeby ładnie ciągło też i z dołu . Nie licz na to, że K24 wstanie wcześniej jak przy 2.5tyś obr w 1.6TD. Za duża bezwładność wirnika części gorącej, fizyki nie oszukasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #162 Napisano 8 Czerwca 2011 nom dobra jeśli nie wstanie to jakie ciśnienie i jakie mocę max ( tak żeby szło jeździć a nie co chwilę coś wymieniać ) wytrzyma taki JR ?? i czy graty z JR podejdą do AAZ to są dla mnie teraz najważniejsze pytania. no i co z tą pompą ?? ktoś może zbudować jakiś FAQ ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #163 Napisano 8 Czerwca 2011 (edytowane) leadus, pompę musisz wyjąć,bo inaczej niczego nie zrobisz. Musi być na stole operacyjnym skierowana sekcją do góry,a kołem pasowym do dołu. Odkręcasz 4 śruby torxem t30,zdejmujesz głowicę ciągnąc ją do góry. Na bank sprężyny się wysypią,ale to nie problem.Wyjmujesz wszystko,czyli 4'ry sprezyny(dwie grube,duże i dwie małe),tłokoroździelacz z pierścieniem dawkującym,blachą i podkładkami,sprężyny,bolce z podkładkami,po dwie na bolec,falę(tutaj bardzo ważne,zwróć uwagę na położenie bolca w fali,nie wolno drugiej fali wsadzić inaczej,musi być włożona tak samo,czyli bolcem w tę sama stronę). Zaczynasz od włożenia fali na rolki,później na podstawę tłokoroździelacza wkładasz podkładkę(taka malutka o średnicy około 8mm i grubości około 2'óch mm),w podstawie,czyli tej dolnej szerokiej części jest gniazdo na tę właśnie podkładkę. Jak wsadzisz falę,to później wkładasz tłokoroździelacz z tą podkładką,ma on w podstawie wycięcie szerokie na 4mm,inaczej go na falę nie włożysz,wejdzie tylko w jednej pozycji. Wkładając tłokoroździelacz musisz też osadzić pierścień dawkujący(taka tuleja) na bolcu regulatora dawki. Bolec jest widoczny,to taka jakby kulka,musisz w tę kulkę wsadzić otwór w pierścieniu dawkującym,to jest najtrudniejsze.Jak już osadzisz tłokoroździelacz z podkładką,blachą na fali,osadzisz pierścień na regulatorze dawki,to wkładasz te duże sprężyny,na nie wkładasz bolce z podkładkami. Te dwie małe sprężynki musisz sobie przykleić smarem do głowicy. W głowicy są trzy otwory,w jej górnej części,dwa skrajne,to gniazda sprężynek. Jak je tam wsadzisz,to wtedy powoli nakładasz głowicę z tymi sprężynkami na tłokoroździelacz. Musisz trafić gniazdami na bolce(gniazda znajdują się po obydwóch stronach tulei cylindra,czyli tego dużego otworu na środku głowicy w który wchodzi tłokoroździelacz). To najtrudniejsze zadanie,musisz bowiem trafić gniazdami w bolce,przy okazji nie pogubić tych małych sprężynek. Jak uda ci się to wsadzić(myślę,że w tej kwestii masz doświadczenie),to przykręcasz głowicę i gotowe. Nie mam czasu,bo porobiłbym fotki,z opisem,byłoby ci łatwiej. Mam akurat taką pompę od 1.6d,to byś wiedział,co i jak. Z opisu wygląda to makabrycznie,ale w rzeczywistości ... nie taki diabeł straszny. Najważniejsze to osadzić tłokoroździelacz na fali,osadzić pierścień dawkujący na regulatorze dawki,czyli trafić tym otworkiem w tę kulkę i posadzić głowicę. Tu masz link do tematu w którym opisany jest proces składania pompy,punkt,po punkcie,przestudiuj,będzie ci o wiele łatwiej to zrozumieć. http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694 Edytowane 8 Czerwca 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #164 Napisano 8 Czerwca 2011 dzięki wielkie sagon to mi dużo ułatwi modyfikację teraz jeszcze chciałbym wiedzieć czy te graty z JR podejdą do AAZ i jak z uzyskaniem max mocy w JR ) i niedługo zbieram się do modów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #165 Napisano 9 Czerwca 2011 koledzy potrzebuję szybkiej rady mogę mieć tłokorozdzielacz z tłoczkiem 10mm i falą de015 lub de609 która lepsza ? i jakie podsadzenie (podkładkę) do niej zastosować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #166 Napisano 9 Czerwca 2011 DE015 wyższa z 1Z/AHU i ostrzejsza - 7.75mm , podsadzenie seryjnie jest 2.25mm. DE609 to transit łagodniejszy najazd, chyba 7.25mm, podsadzenie nie wiem jakie, ale też pewnie 2.25mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #167 Napisano 9 Czerwca 2011 a która lepsza będzie w moim przypadku ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #168 Napisano 10 Czerwca 2011 DE 015,z racji tego,że jest wyższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #169 Napisano 10 Czerwca 2011 i taka będzie założona zestawik już się zamawia także jak przyjdzie i zacznę robić podzielę się informacjami ) no i tym jaki efekt był po zmianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #170 Napisano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Ostatnio zaopatrzyłem się w takie urządzenie. Praca z nim znacząco ułatwi montaż pomp. Służy do dokładnego ustawienia początku tłoczenia. Bez tego,szukanie kąta,to jak błądzenie we mgle. Teraz znając wartość wyprzedzenia kąta wtrysku,odpalenie jakiejkolwiek pompy,to pikuś. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3121d583a596fc48.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e46b8fbd27d1ede.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61e459ecd70aebbf.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1979174b6425f648.html Edytowane 17 Czerwca 2011 przez sagon Błędny adres zdjęć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #171 Napisano 17 Czerwca 2011 czujnik zegarowy, tez mam taki, ale nie mam odpowiedniej dlugosci tego precika i nie mam gwintu do tego;/ wszystko trzeba rzeźbic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #172 Napisano 18 Czerwca 2011 (edytowane) wszystko trzeba rzeźbic : Można prościej ... ,zwyczajnie kupić. Zarówno adaptery,jak i przedłużki dostępne są na allegro. Wykonanie gwintu,na tej przedłużce czujnika,to robota dla zegarmistrza,ja wolałem dać kilkanaście zeta i kupić. Można też próbować dobrać z odpowiednim gwintem szprychę z koła rowerowego,zaklepać delikatnie na końcu i też by to działało. Dobór długości,to już nie problem,mogę zmierzyć i podać. Wartość początku tłoczenia dal pomp z falami de 015 i de 110,to 0.7mm +- 0.02mm. Początek tłoczenia najlepiej regulować czujnikiem mikrometrycznym,czyli zegarowym z odpowiednim adapterem,ja sobie taki dokupiłem,umożliwiającym wkręcenie go w głowiczkę pompy wtryskowej. W celu wkręcenia czujnika należy wykręcić śrubę znajdującą się w głowiczce pompy, pomiędzy zaworkami nurnikowymi,klucz 12mm.Na obudowie koła zamachowego znajduje się otwór (trzeba usunąć zaślepkę).Mając wkręcony w pompę czujnik przekręcamy wałem korbowym szukając najniższego wskazania czujnika. Gdy znajdziemy ten punkt przekręcamy tarczą czujnika,tak,aby ustawić 0. Następnie przekręcamy wałem do tego momentu, aż wszystkie znaki znajdą się na właściwym miejscu.Czyli wałek rozrządu,koło pompy wtryskowej i znak na kole zamachowym. Przy wale korbowym ustawionym w pozycji GZP na czujniku zegarowym powinno być wskazanie 0.70 mm,plus/minus 0.02 mm. Jeżeli jest inne wskazanie, to konieczna jest regulacja. Dopychając pompę do silnika zwiększamy wskazanie czujnika (przyspieszamy zapłon), odciągając opóźniamy. Trzeba zwrócić też uwagę na wskazania małej wskazówki,dlatego warto po odnalezieniu najniższego wskazania czujnika,ustawić go tak(wyciągnąć,bądź wepchnąć w adapter),aby na tej małej tarczy wskazówka też znajdowała się w pozycji 0. Ewentualnie zapamiętać sobie,że na dużej tarczy mamy już te zero,ale na małej jest np.2mm. Wtedy trzeba pilnować,żeby mała wskazówka,w chwili ustawienia fazy rozrządu na znakach,nie przekroczyła 3ki. Dlaczego o tym piszę,otóż łatwo się machnąć i ustawić np.1.07,albo 2.07,nie zwracając właśnie uwagi,na wskazania mniejszej wskazówki. Dlatego trzeba też zwrócić uwagę na tę mniejsza tarczę. Jej pełny obrót,to 1mm. Ustawiamy wartość w zakresie od 0.68 do 0.72mm. Dokręcamy pompę,zalewamy paliwem,w tym celu najlepiej użyć dużej strzykawki(100ml) i tłoczymy paliwo do pompy(zakładając ją na przewód który zasila pompę w paliwo),do tego czasu,aż nam się zacznie przelewać górą. Dwa obroty i musi zagadać. W innym przypadku,szukanie właściwego ustawienia początku tłoczenia,to loteria. Należy pamiętać,że paliwo zostaje wtryśnięte,ale nie spalone,ani też nie pójdzie w wydech. Niemalże wszystko zleci nam do misy olejowej,wzbogacając olej silnikowy w on. Dlatego warto zainwestować około 100 zeta i zaopatrzyć się w takie narzędzia,bardzo pomocne. Już nigdy więcej kilkudniowych prób poszukiwania odpowiedniej wartości początku tłoczenia. Edytowane 18 Czerwca 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #173 Napisano 18 Czerwca 2011 Na pewno jest to przydatne urządzenie, nie wątpie, ale nie wiem czy chciało by mi się nawet bawić w takie ustawianie. Już nigdy więcej kilkudniowych prób poszukiwania odpowiedniej wartości początku tłoczenia. Nie wiem, może mam szczęście, bo po pierwszej przekładce po 5-6kreceniach po 10sekund zaczął gadać (na dodatek w pierwszych 2ch próbach zapomniałem wtyczki wpiąć), a za drugim przełożeniem miałem za małą dawkę na nastawniku i po 3-4minutach dopiero zagadał (oczywiście po przestawieniu nastawnika, momentalnie zaskoczył pomimo kąta 255 (poza zakresem)). Więc jak dla mnie to tylko udogodnienie, ale dla kogoś kto robi pompy na co dzień, bo te 4-5przekładek w życiu to nie robi mi różnicy że pokręcę minute a zawsze stówka,dwie w kieszeni. Takie jest moje zdanie, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #174 Napisano 18 Czerwca 2011 W jednym przypadku,jak u ciebie,odpali nawet z kątem poza zakresem,ale są takie bestie,które muszą mieć początek tłoczenia ustawiony z dokładnością do jednego stopnia. Zależy to od wielu czynników. Dzwoniłem nawet do pompiarza,żeby zasięgnąć opinii.Stwierdził,że w takim przypadku wszystko zależy,jak to ujął,od szczęścia. Oni generalnie zawsze używają takich urządzeń. Dlatego każda pompa w danych technicznych,dostępnych tylko w odpowiednich katalogach,ma fabrycznie przypisaną sobie tylko odpowiednią wartość początku tłoczenia. Wystarczy,że wartość ta zmieni się o kilka zaledwie stopni i już może być problem z uruchomieniem silnika. Większość pomp nie stwarza takich problemów,palą po niewielkich korektach,ale nie wszystkie. Nigdy nie wiadomo,kiedy trafi się taka bestia. Oby nigdy. Ale na wszelki wypadek,jak to mówią ksiądz kut..a nosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #175 Napisano 18 Czerwca 2011 Ale na wszelki wypadek,jak to mówią ksiądz kut..a nosi. padam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #176 Napisano 18 Czerwca 2011 Witam, bardzo dobrze sagon, że o tym piszesz. Jeśli byś mógł napisać gdzie szukać takiej końcówki do mocowania jak na czwartej fotce i jak się to nazywa? Jak będę kupował to bym chciał cały komplet sobie nabyć, tak jak Ty masz. Z góry dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #177 Napisano 19 Czerwca 2011 Nosi to nazwę adapter czujnika zegarowego krótki z gwintem 10x1mm. Do naszych pomp podchodzi taki. Są też długie 10x1mm i takie same,czyli krótki i długi z gwintem 8x1mm. Do tego musisz sobie dokupić przedłużkę czujnika zegarowego,to ten krótki pręcik,jeżeli czujnik już posiadasz. Do nabycia na allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #178 Napisano 19 Czerwca 2011 Witam, dzięki za naprowadzenie na temata sagon. Nie mam jeszcze czujnika. Czy to nabędę od jednego klienta, czujnik i tę przedłużkę z pręcikiem? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #179 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) Wszystko możesz nabyć u jednego sprzedawcy,chociaż czujnik możesz kupić taniej,wystarczy poszukać,jest tego na allegro. Tu masz link do adaptera i przedłużki,ta sama firma. http://moto.allegro.pl/s293-adapter-czujnika-zegarowego-m10-x-1-krotki-i1667831819.html http://moto.allegro.pl/s289-przedluzka-czujnika-zegarowego-krotka-boschs-i1667831817.html Tylko kup czujnik z zakresem od 0-10mm,większy nie jest potrzebny. Edytowane 19 Czerwca 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #180 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) panowie mam problem tzn w sumie pytanie .... przerabiałem pompę na 10mm , zrobiłem wsio wg opisu kolegi , poskładane i dla sprawdzenia czy wsio chodzi zakręciłem pompą i tu moje małe zdziwienie wszystko się kręci ale tworzy się opór a później przeskakuje i słychać takie uderzenie delikatne i nie wiem czy to tak ma być ? poskładane jest na pewno dobrze sprawdzałem z 5 razy. aha w pompie nie ma ropy ... może to przez to ? Edytowane 19 Czerwca 2011 przez leadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach