Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Boli jak się takie szczególiki na światło dzienne wystawia?

 

BTW,jaką Ty masz skrzynię w tym potworze,że ma identyczne przełożenia 5tki i głównego:lol3?

Która skrzynia ma piątkę 3.571?Sypnij no jej kodem.

Przecież to musi być istny demon prędkości,niczym bolid F1.

 

Nie masz/nie macie pojęcia nawet dobrze kombinować.

Tu kolejny przykład waszego geniuszu.Przełożenie czwórki 5.042...muszę iść reformy zmienić,bo się zmoczyłem.Wstyd się przyznać,ale jak się ogląda taki kabaret,to zwieracze puszczają.

Im niższy bieg,tym wyższa wartość:ocochodzi,jaja mnie już bolą ze śmiechu.

 

 

4c9cc85523d0a240.jpg

 

Jak wszystkie dane,łącznie z obwodem koła są tak realne,to ja nie mam słów.

 

Ale,czego ja się czepiam.Przecież w tak zacnym sprzęcie,jak dynocośtam,wklepanie byle czego kompletnie nie wpływa na wynik:marecek.

 

Nawet nie masz pojęcia racjonalnie tego i owego wyjaśnić.Więc i czym z Tobą dyskutować?

 

Zdrówka życzę!

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert, a wiesz może czy na pomiarze na hamowni biorą pod uwagę większe koła?

Jak to jest z przeliczeniem mocy, bo zmieniłem koła na 17", w ręce mega ciężkie w porównaniu z seryjnymi 15", no i przy rozpędzaniu czuć że auto zbiera się ciut ciężej.

Jak powinno się wykonać pomiar przy takiej zmianie?

Czy liczone są tylko straty układu napędowego i to wszystko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomiar mas wirujących ;-) al co do ciężaru kół , to ma on wpływ na elastyke w ruchu.. po prostu działają jak koła zamachowe dodatkowe :)

ale BTW.

 

SKOŃCZCIE TE SWOJE OFF TOPY bo panowie od nie passatów zrobiliście tu taki syf, że nie da się dotrzeć już do interesujących rzeczy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombinujecie z nastawnikami a ja zawsze myślałem że można to obrobić softem a głównie mapą napięcia...

Zna ktoś optymalna dawkę dla 12mm i 0.260...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to zle myslales. soft softem, nastawnik nastawnikiem. rozbierz nastawnik zrozumiesz o co chodzi wszystkim tu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to zle myslales. soft softem, nastawnik nastawnikiem. rozbierz nastawnik zrozumiesz o co chodzi wszystkim tu.

 

Można przecież ustawić większą dawke nastawnikiem i wartości w mapie PV zmienić na mniejsze liniowo. Dawke zmniejszyć sobie w sofcie a wyczylenie nastawnika zostanie maksymalne.

Edytowane przez zeejay83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczysz to na przykładzie?

Jakiej mapie PV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro mam mnape napiecia pompy. ustawiam auto na powiedzmy dawke 4.5. wtedy jest kupa duymu itp ale jedzie , zmniejszam liniowo mape napiecia dla średnich i niskich dawek i dawka automatycznie w vagu zmienia sie na mniejsza. Ile wy tego paliwa lejecie ze zmnieniacie nastawniki... A egt to osiagacie chyba ponad 1000C.Może po prostu ja nie dłubełem aż tak wysoko...

Edytowane przez zeejay83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da rade to zrobic bez problemu , robiłem kiedys u siebie na starej pompie 1z tylko w innym celu. Tylko teraz czasami dostaje czkawki i chodzi na 3 cylindry przy minimalnym obciazeniu na 1 biegu. Podmeiłem juz wtrysk sterujacy i pompe na 11 i troche lepiej , ale chyba cos w kompie zmapa n46 , zbytnio mi to nie przeszkadza i olewam temat. Dawke mam ok 5mg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie od początku.

 

o co Ci chodzi? o czym piszesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli to do mnie to pisze o grzebaniu w mapie n46 po całosci czyli to co kolega wczesniej pisał małe srednie i duze obciazenia. Pisze jak byk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba N146.

Masz jakąś fotkę mapki? Może być kiepska niedopracowana, ale zobrazowanie tego o czym piszesz byłoby lepsze, bo sam do końca nie mogę zrozumieć waszych myśli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pompie 12mm i nastawniku z pompy 10 mam ustawiona dawkę 9,5 o ile dobrze pamiętam. może ciut więcej. \program seria ASV dorzucony sterowanie po mapie, wykorzystuje połowę nowej mapy n146 przy dawkach jak ori ASV. Po co przerabiać nastawnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zeejay83, jak to jedzie i jaka moc na 12tce?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto po remoncie blacharki, zmianie wydechu i dolotu. soft od nowa bo pompa wskoczyła przy okazji postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co przerabiać nastawnik?

 

Kiedy się nie ma 11mm czy 12mm.:kwasny Kosztuje to dymem i wysokim EGT spowodowanym dluuuugim wtryskiem.

 

Dlatego musimy wlać więcej i szybciej przy pomocy większej sekcji lub/i dużych wtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pompie 12mm i nastawniku z pompy 10 mam ustawiona dawkę 9,5 o ile dobrze pamiętam. może ciut więcej. \program seria ASV dorzucony sterowanie po mapie, wykorzystuje połowę nowej mapy n146 przy dawkach jak ori ASV. Po co przerabiać nastawnik?

 

Jedyne co zauważyłem . to niższe egt niż miałem wcześniej( może kwestia programu), głośniejsza praca wtrysków, mało dymu, pali na pół obrotu, strach kręcić powyżej 4000.

Edytowane przez zeejay83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robert, a wiesz może czy na pomiarze na hamowni biorą pod uwagę większe koła?

 

Stacjonarne z automatu wyliczają prędkość vs rpm silnika poprzez wciśnięcie klawisza kalibracji.Na maha jest to 4ty bieg/3000rpm.

Co do większych kół,to wpływają tylko na większe straty,masy wirujące są generalnie te same 60kg,mowa o maha.

 

 

Kombinujecie z nastawnikami a ja zawsze myślałem że można to obrobić softem

 

Kombinują,jak koń pod górę,ale kto nie kombinuje,ten w kozie nie siedzi.

Co nam po takich kombinacjach,jak się okazuje,że zawodzą najważniejsze elementy pomp.Oddałem swoją na kompletnie zregenerowanym korpusie z 988 do sprawdzenia.Dodatkowo został poszerzony zakres wyprzedzenia kąta do 24rech stopni,łopatkowa jak igła,dodatkowo poprawionej/przepolerowanej i sprawdzonej na specjalnym urządzeniu.Ori z pompy od tdi była w agonalnym stanie,sam korpus też,przebieg,ale także inne czynniki swoje robią.I co z tego,jak tłok pomimo tego,że wizualnie igiełka pod obciążeniem 420tu bar na steperze wypadł kiepsko.Wszystkie z renatek z późniejszych lat produkcji,od około 1999 roku są kiepskie,jak się okazuje,a to z pewnego względu.

Głowica więc leci do Niemiec na honowanie,zerowanie i dorabienie nowego tłoka pod wymiar tulei,co najwazniejsze z odkówki najwyższej jakości,identycznej,jakiej bosch używa do produkcji swoich tłokoroździelaczy.

Można było kupić nowy,ale nawet nowe z renat są do du..y,a te od 107j są z kolei słabsze,z pewnych waględów.

Będzie nówka tłok,co najważniejsze mega szczelny,więc pod obciążeniem ponad 400tu bar wleje na steperze swoje,nie do zdarcia,bo z bardzo dobrego materiału i o śerdnicy około 11.3mm:oszit.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, no temat nie ma dna... Robert coś znowu wymyślił :-)

Powiedz, dlaczego tłok z reno powyżej '99 jest słabszy?

Zmieniła się geometria tłoka, czy luzy montażowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy luzy montażowe?

 

To drugie.Późniejsze partie pomp,a jak wiemy dti szło od 1997,miały celowo ''odpuszczone'' pasowanie.Dlatego większość tych tłoków tak ładnie wygląda,mimo sporych przelotów.Mój też był igła,i co z tego.Mało który ma cienie świadczące o zużyciu.Z kolei ryski to nie cienie i nie wpływają na moc przerobową tłoka.

 

Wcześniejszy test pompy nie był robiony z symulacją obciążenia wtryskiwaczy,więc pompa wlała dużo,dopiero odzwierciedle ciśnienia/oporów,jakie stawia wtryskiwacz+10% pozwala prawidłowo ocenic stan każdego tłoka.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności