sagon Zgłoś #1561 Napisano 2 Maja 2014 (edytowane) Boli jak się takie szczególiki na światło dzienne wystawia? BTW,jaką Ty masz skrzynię w tym potworze,że ma identyczne przełożenia 5tki i głównego:lol3? Która skrzynia ma piątkę 3.571?Sypnij no jej kodem. Przecież to musi być istny demon prędkości,niczym bolid F1. Nie masz/nie macie pojęcia nawet dobrze kombinować. Tu kolejny przykład waszego geniuszu.Przełożenie czwórki 5.042...muszę iść reformy zmienić,bo się zmoczyłem.Wstyd się przyznać,ale jak się ogląda taki kabaret,to zwieracze puszczają. Im niższy bieg,tym wyższa wartość:ocochodzi,jaja mnie już bolą ze śmiechu. Jak wszystkie dane,łącznie z obwodem koła są tak realne,to ja nie mam słów. Ale,czego ja się czepiam.Przecież w tak zacnym sprzęcie,jak dynocośtam,wklepanie byle czego kompletnie nie wpływa na wynik:marecek. Nawet nie masz pojęcia racjonalnie tego i owego wyjaśnić.Więc i czym z Tobą dyskutować? Zdrówka życzę! Edytowane 2 Maja 2014 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1562 Napisano 2 Maja 2014 Robert, a wiesz może czy na pomiarze na hamowni biorą pod uwagę większe koła? Jak to jest z przeliczeniem mocy, bo zmieniłem koła na 17", w ręce mega ciężkie w porównaniu z seryjnymi 15", no i przy rozpędzaniu czuć że auto zbiera się ciut ciężej. Jak powinno się wykonać pomiar przy takiej zmianie? Czy liczone są tylko straty układu napędowego i to wszystko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #1563 Napisano 2 Maja 2014 pomiar mas wirujących al co do ciężaru kół , to ma on wpływ na elastyke w ruchu.. po prostu działają jak koła zamachowe dodatkowe ale BTW. SKOŃCZCIE TE SWOJE OFF TOPY bo panowie od nie passatów zrobiliście tu taki syf, że nie da się dotrzeć już do interesujących rzeczy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeejay83 Zgłoś #1564 Napisano 8 Maja 2014 Kombinujecie z nastawnikami a ja zawsze myślałem że można to obrobić softem a głównie mapą napięcia... Zna ktoś optymalna dawkę dla 12mm i 0.260... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #1565 Napisano 11 Maja 2014 no to zle myslales. soft softem, nastawnik nastawnikiem. rozbierz nastawnik zrozumiesz o co chodzi wszystkim tu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeejay83 Zgłoś #1566 Napisano 11 Maja 2014 (edytowane) no to zle myslales. soft softem, nastawnik nastawnikiem. rozbierz nastawnik zrozumiesz o co chodzi wszystkim tu. Można przecież ustawić większą dawke nastawnikiem i wartości w mapie PV zmienić na mniejsze liniowo. Dawke zmniejszyć sobie w sofcie a wyczylenie nastawnika zostanie maksymalne. Edytowane 11 Maja 2014 przez zeejay83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1567 Napisano 11 Maja 2014 Wytłumaczysz to na przykładzie? Jakiej mapie PV? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeejay83 Zgłoś #1568 Napisano 11 Maja 2014 (edytowane) Skoro mam mnape napiecia pompy. ustawiam auto na powiedzmy dawke 4.5. wtedy jest kupa duymu itp ale jedzie , zmniejszam liniowo mape napiecia dla średnich i niskich dawek i dawka automatycznie w vagu zmienia sie na mniejsza. Ile wy tego paliwa lejecie ze zmnieniacie nastawniki... A egt to osiagacie chyba ponad 1000C.Może po prostu ja nie dłubełem aż tak wysoko... Edytowane 11 Maja 2014 przez zeejay83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1569 Napisano 14 Maja 2014 Da rade to zrobic bez problemu , robiłem kiedys u siebie na starej pompie 1z tylko w innym celu. Tylko teraz czasami dostaje czkawki i chodzi na 3 cylindry przy minimalnym obciazeniu na 1 biegu. Podmeiłem juz wtrysk sterujacy i pompe na 11 i troche lepiej , ale chyba cos w kompie zmapa n46 , zbytnio mi to nie przeszkadza i olewam temat. Dawke mam ok 5mg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #1570 Napisano 15 Maja 2014 spokojnie od początku. o co Ci chodzi? o czym piszesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1571 Napisano 17 Maja 2014 jesli to do mnie to pisze o grzebaniu w mapie n46 po całosci czyli to co kolega wczesniej pisał małe srednie i duze obciazenia. Pisze jak byk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1572 Napisano 17 Maja 2014 Chyba N146. Masz jakąś fotkę mapki? Może być kiepska niedopracowana, ale zobrazowanie tego o czym piszesz byłoby lepsze, bo sam do końca nie mogę zrozumieć waszych myśli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeejay83 Zgłoś #1573 Napisano 20 Maja 2014 na pompie 12mm i nastawniku z pompy 10 mam ustawiona dawkę 9,5 o ile dobrze pamiętam. może ciut więcej. \program seria ASV dorzucony sterowanie po mapie, wykorzystuje połowę nowej mapy n146 przy dawkach jak ori ASV. Po co przerabiać nastawnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1574 Napisano 20 Maja 2014 Witam, zeejay83, jak to jedzie i jaka moc na 12tce? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeejay83 Zgłoś #1575 Napisano 20 Maja 2014 Auto po remoncie blacharki, zmianie wydechu i dolotu. soft od nowa bo pompa wskoczyła przy okazji postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyzor.be Zgłoś #1576 Napisano 20 Maja 2014 Po co przerabiać nastawnik? Kiedy się nie ma 11mm czy 12mm. Kosztuje to dymem i wysokim EGT spowodowanym dluuuugim wtryskiem. Dlatego musimy wlać więcej i szybciej przy pomocy większej sekcji lub/i dużych wtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeejay83 Zgłoś #1577 Napisano 21 Maja 2014 (edytowane) na pompie 12mm i nastawniku z pompy 10 mam ustawiona dawkę 9,5 o ile dobrze pamiętam. może ciut więcej. \program seria ASV dorzucony sterowanie po mapie, wykorzystuje połowę nowej mapy n146 przy dawkach jak ori ASV. Po co przerabiać nastawnik? Jedyne co zauważyłem . to niższe egt niż miałem wcześniej( może kwestia programu), głośniejsza praca wtrysków, mało dymu, pali na pół obrotu, strach kręcić powyżej 4000. Edytowane 21 Maja 2014 przez zeejay83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1578 Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Robert, a wiesz może czy na pomiarze na hamowni biorą pod uwagę większe koła? Stacjonarne z automatu wyliczają prędkość vs rpm silnika poprzez wciśnięcie klawisza kalibracji.Na maha jest to 4ty bieg/3000rpm. Co do większych kół,to wpływają tylko na większe straty,masy wirujące są generalnie te same 60kg,mowa o maha. Kombinujecie z nastawnikami a ja zawsze myślałem że można to obrobić softem Kombinują,jak koń pod górę,ale kto nie kombinuje,ten w kozie nie siedzi. Co nam po takich kombinacjach,jak się okazuje,że zawodzą najważniejsze elementy pomp.Oddałem swoją na kompletnie zregenerowanym korpusie z 988 do sprawdzenia.Dodatkowo został poszerzony zakres wyprzedzenia kąta do 24rech stopni,łopatkowa jak igła,dodatkowo poprawionej/przepolerowanej i sprawdzonej na specjalnym urządzeniu.Ori z pompy od tdi była w agonalnym stanie,sam korpus też,przebieg,ale także inne czynniki swoje robią.I co z tego,jak tłok pomimo tego,że wizualnie igiełka pod obciążeniem 420tu bar na steperze wypadł kiepsko.Wszystkie z renatek z późniejszych lat produkcji,od około 1999 roku są kiepskie,jak się okazuje,a to z pewnego względu. Głowica więc leci do Niemiec na honowanie,zerowanie i dorabienie nowego tłoka pod wymiar tulei,co najwazniejsze z odkówki najwyższej jakości,identycznej,jakiej bosch używa do produkcji swoich tłokoroździelaczy. Można było kupić nowy,ale nawet nowe z renat są do du..y,a te od 107j są z kolei słabsze,z pewnych waględów. Będzie nówka tłok,co najważniejsze mega szczelny,więc pod obciążeniem ponad 400tu bar wleje na steperze swoje,nie do zdarcia,bo z bardzo dobrego materiału i o śerdnicy około 11.3mm:oszit. Edytowane 8 Czerwca 2014 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1579 Napisano 9 Czerwca 2014 No, no temat nie ma dna... Robert coś znowu wymyślił :-) Powiedz, dlaczego tłok z reno powyżej '99 jest słabszy? Zmieniła się geometria tłoka, czy luzy montażowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1580 Napisano 10 Czerwca 2014 (edytowane) czy luzy montażowe? To drugie.Późniejsze partie pomp,a jak wiemy dti szło od 1997,miały celowo ''odpuszczone'' pasowanie.Dlatego większość tych tłoków tak ładnie wygląda,mimo sporych przelotów.Mój też był igła,i co z tego.Mało który ma cienie świadczące o zużyciu.Z kolei ryski to nie cienie i nie wpływają na moc przerobową tłoka. Wcześniejszy test pompy nie był robiony z symulacją obciążenia wtryskiwaczy,więc pompa wlała dużo,dopiero odzwierciedle ciśnienia/oporów,jakie stawia wtryskiwacz+10% pozwala prawidłowo ocenic stan każdego tłoka. Edytowane 10 Czerwca 2014 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach