fusse Zgłoś #1541 Napisano 24 Kwietnia 2014 dobra to jeszcze moze jedno pytanie, bo moze niepotrzebnie sie w ogole angażuje. czy nastawnik z ahh rozni sie od afn tylko napieciem startowym wiekszym? po kalibracji tego z afn bede mial to samo? chce z nastawnika wyciągnąć ile sie da. czy ktos moglby napisać dokladnie w jaki sposób skalibrować by dawal wiecej paliwa? widzialem wpisy Sagona na roznych forach, lecz nie byly one kompletne. dzieki z gory pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #1542 Napisano 25 Kwietnia 2014 czy nastawnik z ahh rozni sie od afndokładnie też się nad tym zastanawiam... czy jest jakaś różnica między nastawnikiem od AFN'a HDK 196 a tym z renówki HDK 248. Czy ktoś może robił logi na jednym i drugim?? Wczoraj założyłem do swojej pompy nastawnik od reni i porównam sobie z tymi na ori AFN'ie i już będę coś wiedział. AHH jakie oznaczenie nastawnika ma?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #1543 Napisano 25 Kwietnia 2014 ahh jakie oznaczenie nastawnika ma?? hdk 240 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #1544 Napisano 25 Kwietnia 2014 Ok... przejechałem się dzisiaj, zrobiłem logi i... na nastawniku z reni auto jedzie gorzej niż na nastawniku z afn'a. P.S. Pompa z SDI AEY ma oznaczenie nastawnika HDK 238 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1545 Napisano 25 Kwietnia 2014 Kolega założył nastawnik 248 z reno i podobno zaczął mocniej kopcić, ale też zrobił się diabeł. Co do modów nastawnika, nie liczcie że Robert zdradzi wam co trzeba zrobić. Jego testy sporo go kosztowały i to jest jego patent, więc mu się nie dziwie. Ja podpiłowuje ramię na cewce i zwiększam zakres pracy do ok.4,75V. Tyle mi wystarczy do tego co mam w zestawie :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #1546 Napisano 25 Kwietnia 2014 czyli od pilowania są jeszcze inne tematy które mozna zrobic w nastawniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #1547 Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) Ja podpiłowuje ramię na cewce i zwiększam zakres pracy do ok.4,75V.4.8V bez piłowania ramienia . http://vaglog.rtnet.pl/marcinas1983_169780.html Kolega założył nastawnik 248 z reno i podobno zaczął mocniej kopcić, ale też zrobił się diabeł.a do jakiego sterownika... 1z/ahu czy afn?? Bo u mnie na kompie od AFN'a jest bieda, zaś u znajomego ten sam nastawnik w ahu powodował też sporo dymienia i niby lepiej auto się zbierało. Przy czym ahu/1z i afn mają inne mapy nastawnika. Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez marcinas1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #1548 Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) co z tego ,ze 4,8V jak to nic nie dalo, palec dalej sie nie wychylil. czyż nie? zmieniles tylko odczyt. kombinuj dalej . - - - - - aktualizacja - - - - - Ja podpiłowuje ramię na cewce i zwiększam zakres pracy do ok.4,75V. tyle udalo Ci sie zrobic na maksa u siebie,czy nie próbowales wiecej? przy jakim rsw lapiesz te 4,75? pozdrawiam! Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez fusse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1549 Napisano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie próbowałem więcej, tyle mi wyszło za pierwszym podejściem. Napięcie RSW nie ruszałem - 0,7V. Wygląda to tak. P.S. Nastawnik był montowany w afn. czyli od pilowania są jeszcze inne tematy które mozna zrobic w nastawniku? Tak, słyszałem od Roberta, że można przerobić bez takiego rzeźbienia. Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #1550 Napisano 26 Kwietnia 2014 Nie próbowałem więcej, tyle mi wyszło za pierwszym podejściem. Napięcie RSW nie ruszałem - 0,7V.Wygląda to tak. [ATTACH=CONFIG]118082[/ATTACH] . to jest kolejna bzdura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1551 Napisano 26 Kwietnia 2014 to jest kolejna bzdura Skoro bzdura to wyjaśnij technicznie co jest nie tak? Ja napięcie osiągam dokładnie 4,74V i w porównaniu do 4,5V jest odczuwalna różnica w mocy. Sprawdzone chociażby KPowerem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #1552 Napisano 26 Kwietnia 2014 to jest kolejna bzdura gdyż...?? Może jakieś uzasadnienie swojej wypowiedzi podasz. Przywróciłem dzisiaj nastawnik do ori odczytów. Podpiłowałem ramie jak i ogranicznik i... trochę przesadziłem... 4,9V niby fajnie, ale komp powyżej 4.8V się buntuje i muszę teraz go oszukać. Co do jazdy... według logów ciśnienie w pompie w pewnym miejscu kuleje ( a nie było z tym problemów ), bardziej z dołu zadymiał, turbo szybciej chyba wstaje ale to muszę jeszcze porównać ze starszymi logami. Więc podpiłowanie ramienia na pewno coś tam daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1553 Napisano 26 Kwietnia 2014 A co ci wyrzuca ecu? Jakiś błąd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #1554 Napisano 26 Kwietnia 2014 to jest kolejna bzdura banshee pokazal na gotowo jak przerobic ramię, skoro uważasz inaczej pokaż swoj patent. czekamy, jesli nic nie pokażesz na poparcie, prosze zamilcz. - - - - - aktualizacja - - - - - gdyż...?? Może jakieś uzasadnienie swojej wypowiedzi podasz. Przywróciłem dzisiaj nastawnik do ori odczytów. Podpiłowałem ramie jak i ogranicznik i... trochę przesadziłem... 4,9V niby fajnie, ale komp powyżej 4.8V się buntuje i muszę teraz go oszukać. Co do jazdy... według logów ciśnienie w pompie w pewnym miejscu kuleje ( a nie było z tym problemów ), bardziej z dołu zadymiał, turbo szybciej chyba wstaje ale to muszę jeszcze porównać ze starszymi logami. Więc podpiłowanie ramienia na pewno coś tam daje. tu nie chodzi o sam fakt podpilowania ramienia, zrozum co to daje, pewnie to wiesz, wiec nie mozna mówić,ze cos tam daje, bo musi dać. co do Twoich problemów z cisnieniem, sprawdz jakie obecnie masz jakims manometrem podłączonym do pompy i ewentualnie skoryguj . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #1555 Napisano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) A co ci wyrzuca ecu? Jakiś błąd? 01268 - Quantity Adjuster (N146) 35-00 - - tu nie chodzi o sam fakt podpilowania ramienia, zrozum co to daje, pewnie to wiesz, wiec nie mozna mówić,ze cos tam daje, bo musi dać z Twojej wypowiedzi wynika, że ktoś kto coś robi nie koniecznie się zna na tym co robi... wiem co daje podpiłowanie ramienia o to się nie musisz martwić. Wcześniej sagon pisał, że da się uzyskać więcej z nastawnika bez piłowania ramienia, dlatego myślałem że ten sposób co miałem wcześniej to ten dobry, teraz okazało się, nie. co do Twoich problemów z cisnieniem, sprawdz jakie obecnie masz jakims manometrem podłączonym do pompy i ewentualnie skoryguj . Chyba logiczne jest, że jeśli przysłonimy bardziej otwór przelewowy w tłoczku to mniej paliwa wróci do korpusu pompy a to może spowodować spadek ciśnienia w pompie. Dlatego napisałem, że ciśnienie spadło w pompie a co za tym idzie musiało więcej paliwa pójść na wtryski. Wiem jak się sprawdza ciśnienie w pompie wtryskowej... ale takie sprawdzenie na biegu jałowym to se można w buty wsadzić... czasem ma się to nijak do ciśnienia w pompie podczas jazdy. Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez marcinas1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #1556 Napisano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Wiem jak się sprawdza ciśnienie w pompie wtryskowej... ale takie sprawdzenie na biegu jałowym to se można w buty wsadzić... czasem ma się to nijak do ciśnienia w pompie podczas jazdy. moze mam braki w wiedzy, ale bzdura co do mierzenia cisnienia podczas jazdy. mierzysz na wolnych oraz przy 4 tys. pomysl, czy stojący samochod na luzie przy 4 tys bedzie wolniej krecil pompą jak samochod jadacy pod obciążeniem rowniez majacy 4tys obrotów? cisnienie wewnetrzne wynika z predkosci obrotowej pompy, nie z obciążenia. Chyba logiczne jest, że jeśli przysłonimy bardziej otwór przelewowy w tłoczku to mniej paliwa wróci do korpusu pompy a to może spowodować spadek ciśnienia w pompie. Dlatego napisałem, że ciśnienie spadło w pompie a co za tym idzie musiało więcej paliwa pójść na wtryski. niech ktos bardziej doświadczony mnie wyprostuje, ale to rowniez uwazam za bzdurę. jak zmieniales wtryski to tez musiales podbijac cisnienie na pompie ? nie. wg Twojego rozumowania jakbym zalozyl wtryski 0.180 to powinno rozsadzić pompe czy ludzie z silnikiem ahh ktorzy maja slynna 107j podczas wymiany wtryskow na 216,czy 230 podbijaja cisnienie? nie podbijają, nie ma takiej potrzeby. - - - - - aktualizacja - - - - - z Twojej wypowiedzi wynika, że ktoś kto coś robi nie koniecznie się zna na tym co robi... wiem co daje podpiłowanie ramienia o to się nie musisz martwić. Wcześniej sagon pisał, że da się uzyskać więcej z nastawnika bez piłowania ramienia, dlatego myślałem że ten sposób co miałem wcześniej to ten dobry, teraz okazało się, nie. dokladnie tak myslalem, wczoraj jeszcze chwaliles sie logiem z 4,8V po kalibracji rsw, wiec mialem prawo sądzić ,ze nie wiesz co to daje, wybacz co do pomyslu sagon, gdyby to bylo takie proste to nie byloby takie tajemnicze:) Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez fusse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #1557 Napisano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) banshee pokazal na gotowo jak przerobic ramię, skoro uważasz inaczej pokaż swoj patent. czekamy, jesli nic nie pokażesz na poparcie, prosze zamilcz.. wrzuc na luz bo jeszcze z pompy elektrownie atomowa zbudujesz:D a wogule to poco grzebac w nastawniku hdk 240 0.68- 4.46v Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez krzysiek1606 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1558 Napisano 27 Kwietnia 2014 Ja koledzy wstrzymuje się od dyskusji, która nic nie wnosi do tematu. Macie jakieś ciekawe pomysły w kwestii przeróbek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1559 Napisano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) a wogule to poco grzebac w nastawniku hdk 240 0.68- 4.46v Przełożenie główne 3.571,przełożenie biegu na którym robiony pomiar 3.571:brawo,waga 1810kg:hurra,nic dodać,nic ująć.W takim sposób można krzesać konie,nawet bez grzebania w d..ie,o nastawniku nie wspomnę. Panowie szukacie nie tam,gdzie szukać trzeba.Może warto zajrzeć w inne miejsce i tam coś poprawić. Ja koledzy wstrzymuje się od dyskusji, która nic nie wnosi do tematu. Najlepiej by było,gdyby podać wszystko na srebrnej tacy,nie mnożyły by się wówczas tak ciekawe teorie...Taki jeden na lewo i prawo krzyczał,że de 185 jest naj,bo wydłuża czas wtrysku,mało mnie nie pogryzł,po czym wsadził sobie do pompy nową de 143 made in daleki wschód. Po co się było wymądrzać,skoro i tak ostało na tym,co starałem mu się w oparciu o autopsję przetłumaczyć. Niektórzy lubią się nabiegać. Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek1606 Zgłoś #1560 Napisano 28 Kwietnia 2014 Przełożenie główne 3.571,przełożenie biegu na którym robiony pomiar 3.571:brawo,waga 1810kg:hurra,nic dodać,nic ująć.W takim sposób można krzesać konie,nawet bez grzebania w d..ie,o nastawniku nie wspomnę. QUOTE] bredzisz jak slepy we mgle :dobrze i jak tak dalej bedziesz sie spinal to dostaniesz zatoru proponuje ci zarzycwac profilaktycznie pawulon do skutku:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach