sagon Zgłoś #181 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) Tak musi być. Opór,który wyczuwasz,to normalne zjawisko. Spowodowane jest taką,a nie inną charakterystyczną konstrukcją fali,która w połączeniu ze sprężynami ten opór stawia. W jednych pompach z niskimi falami i niskimi spreżynami,te opory są mniejsze,w innych z wysokimi falami i sprężynami,większe. To działa podobnie,jak wałek rozrządu na zawór,kręcąc wałkiem,też w pewnym momencie wyczujesz opór,po czym wałek przeskakuje. Edytowane 19 Czerwca 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #182 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) ok dzięki za odp jutro zakładam na auto mam nadzieję że uda mi się teraz wszystko ustawić sagon a powiedz mi jeszcze pompę jeśli chodzi właśnie o ten wałek na który zakłada się koło jakoś się to ustawia ? powinny tam być jakieś znaki ? bo zblokować nie było jak i napewno nie założę jej od razu tak jak była Edytowane 19 Czerwca 2011 przez leadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #183 Napisano 19 Czerwca 2011 To działa podobnie,jak wałek rozrządu na zawór,kręcąc wałkiem,też w pewnym momencie wyczujesz opór,po czym wałek przeskakuje. Tyle że tutaj opór jest znacznie większy, zważmy też na to, że tłok idąc do góry robi nie małe sprężanie chodzi właśnie o ten wałek na który zakłada się koło jakoś się to ustawia ? powinny tam być jakieś znaki ? bo zblokować nie było jak i napewno nie założę jej od razu tak jak była A klin to kolega zgubił czy nie dopatrzył, że takie coś jest na kole pompy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #184 Napisano 19 Czerwca 2011 klin jest ale jak już założe koło to jak je później ustawić ? bo nie wieżę że nie ma różnicy jak to złożę. nie chodzi mi tutaj o samo koło bo ono pasuje tylko w jedno miejscę ale o ustawienie pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #185 Napisano 19 Czerwca 2011 Masz w łapie pompy taki otwór FI 15mm, to samo jest na kole pompy (najmniejszy otwór, ma FI15mm). I ma się zgrać z tamtym otworem w łapie. Jakiś klucz, pręt FI15mm i blokujesz. Ogólnie ustawiasz w pozycji GMP zamach, wałek, pompe, a później bawisz się tylko z kątem (przekręcając pompą od lub do silnika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #186 Napisano 19 Czerwca 2011 do ustawienie GMP na zamachu wystarczy mi znak który będę widział przez otwór w skrzyni ? czy muszę wykręcać pierwszy wtrysk ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #187 Napisano 19 Czerwca 2011 Tak. 0 na zamachu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #188 Napisano 20 Czerwca 2011 ok dziękować teraz wszystko już chyba wiadomo a co do samej przeróbki pompy jak dla mnie banalnie proste chwila cierpliwości , spokoju i zrobione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #189 Napisano 20 Czerwca 2011 można założyć źle koło zamachowe ?? czy śruby są asymetryczne ? próbuje ustawić rozrząd i gdy ustawie wszystko na znaki poskrecam i chcę zakręcić ( kluczem oczywiście ) to się blokuje i tłok uderza w zawór , wcześniej zmieniałem sprzęgło dlatego pytam się o koło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #190 Napisano 22 Czerwca 2011 można założyć źle koło zamachowe ?? Nie ma takiej możliwości. to się blokuje i tłok uderza w zawór Skąd pewność,że tłok uderza w zawór. Odkręć wałek rozrządu,ustaw wał w gmp,po czym powoli przykręcaj wałek,zaczynając od środkowej panewki,po czym przykręcaj kolejne skrajne momentem 25nm. Jeżeli faktycznie zawór spotyka się z tłokiem,to może to koło ma złe oznaczenie gmp. Wówczas musisz wyjąć 1wszy wtrysk i ustawić wał idealnie w gmp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #191 Napisano 23 Czerwca 2011 wykręciłem sobie 4 wtrysk i świeczkę , tłok max do góry resztę ustawiłem na znakach , auto odpaliło ale strasznie klekotało [ame] [/ame] więc pobawiłem się z kątem wtrysku , przestało tak klepać dopiero jak go na maxa opóźniłem i teraz zastanawiam się co by nie przestawić pompy o ząbek tylko nie wiem w którą stronę albo może wałek przestawić ? choć wsumie i pompę i wałek blokowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #192 Napisano 23 Czerwca 2011 Zasada jest taka,cofając koło o jeden ząbek,czyli w lewo opóźniasz kąt wtrysku,kręcą w prawo przyśpieszasz. Zbliżając się podczas regulacji kąta pompą do głowicy,powodujesz,że wałek zmienia swoje położenie w stosunku do korpusu pompy,co za tym idzie w ten sposób przyśpieszasz kąt,odchylając od głowicy,jest z kolei odwrotnie. Z tego,co widać,to masz jeszcze za wczesny kąt wtrysku,bo raz,że klepie,a dwa,kopci na biało. Ja bym go cofnął,opóźnił,ale tylko o ząbek,a to już jest kilka stopni. Można jeszcze w inny sposób wpłynąć na proces regulacji kąta wtrysku :dance5 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI Zgłoś #193 Napisano 23 Czerwca 2011 A ja sie zastanawialem od paru dni dlaczego mi tak klekocze teraz juz wiem. Mechanik ustawil mi jeden zabek do przodu bo mowil ze jest zle ustawiony. Czyli musze cofnac spowrotem o zabek:) a tak na marginesie moge tak jezdzic bo juz 4 tygodnie tak posuwam i sie zastanawiam czy tam sie cos mi nierozwali??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #194 Napisano 23 Czerwca 2011 a tak na marginesie moge tak jezdzic bo juz 4 tygodnie tak posuwam i sie zastanawiam czy tam sie cos mi nierozwali??? Nie, tylko paliwo będzie nieefektywnie spalane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leadus Zgłoś #195 Napisano 23 Czerwca 2011 sagon dzięki za radę tym się zajmę niedługo jak będę zmieniał uszczelkę pod głowicą , pasek rozrządu i pompę wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #196 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam, panowie mam pytanie, czy pompa z silnika ALH ma taką samą falę jak ASV? Podejść powinna bo jest również z ibizy. Tylko chodzi mi o falę, bo chciałbym zamontować w niej tłokorozdzielacz 11mm i zamontować to w silniku ASV. Co o tym myślicie? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #197 Napisano 29 Czerwca 2011 Jeżeli to alh jest w manualu,to ma taką samą pompę,jak asv- 0 460 404 977 z falą DE 110. Jedynie alh w automacie ma pompę 11tkę z falą DE 143. Co do samego pomysłu,to dobry i sprawdzony patent,więc śmiało na tę falę zakładaj sekcję 11'tkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #198 Napisano 2 Lipca 2011 Witam, sagon pompa oczywiście w manualu. Serdeczne dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #199 Napisano 4 Lipca 2011 Panowie jak to jest, ze ludzie jak zmieniaja na ori 11 to z tylu jest wielka czarna chmura, tyle dostaje paliwa i czuc wiecej powera, a tutaj po zmianie samego tloka dymienia duzo wiecej nie ma a i jakos bardzo wiecej tej mocy dodatkowej nie czuc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #200 Napisano 4 Lipca 2011 Panowie jak to jest, ze ludzie jak zmieniaja na ori 11 to z tylu jest wielka czarna chmura, tyle dostaje paliwa i czuc wiecej powera, a tutaj po zmianie samego tloka dymienia duzo wiecej nie ma a i jakos bardzo wiecej tej mocy dodatkowej nie czuc? Jest czarno, bo inna fala jest w ori 11 i trzeba mapy kąta wtrysku zmienić (na korekcie softu u tunera). U nas nie ma dymu, bo fala ta sama. A co do mocy to nie wiem jak można nie odczuć 15hp i 40nm przyrostu Nie wspominając już o kompletnie innej, lepszej reakcji na gaz i nie słabnięcia auta w górnych partiach obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach