banshee Zgłoś #1661 Napisano 6 Listopada 2014 Pokaż wykres i logi 001, 004 i 011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1662 Napisano 18 Listopada 2014 witam jezdze na pompie z reni 988 i nurniki 470 czy 047 nie pamietam . Czy warto zmienic na nurniki z mniejszym otworkiem 042/043 z 983? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1663 Napisano 18 Listopada 2014 Było już pisane na ten temat:nono:jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1664 Napisano 18 Listopada 2014 (edytowane) tak , ale przewaznie polecacie zmienic na nurniki od 107 J czyli 028 . Te 043 z 983 maja mniejsze otworki od asv/ 988 i to jest na plus , ale czy maja taka sama budowe i twardosc sprezyny jak ahh lub asv? W jednej pompie juz takie mam w 1z i wymiata super kreci sie jak turbo beznyna. W gofie 4 zas zmieniałem w 11 te nurniki ale nie skorygowałem dawki z tego co pamietam i efekt był kiepski. sagon napisz mi tylko zmieniac czy nie ? Mam jeszcze taki problemik ze na pompie 988 pali idealnie do temperatury ok 8st pnizej juz musi obrót zakrecic , nie tak jak to w ori agr . jest to raczej kwestia kata wtrysku mam tłoczek 032 i kąt na 45 w bs i wiecej nie chce ustawiac bo sie dyamiczny podnosi. mysle ze przez ten tłok odczyt na vagu jest zawyzony , i w rzeczywistosci kąt mechanicznie jest za pozny i przez to gorzej pali ponizej 5 stopni c mam podniesione cisnienie do 13 bar . Zastanawiam sie nad wiekszy zworkiem przelewowym . Działał juz ktos w tym temacie? Edytowane 18 Listopada 2014 przez danielxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1665 Napisano 19 Listopada 2014 kat zmienieniony na 55 i dalej musi około jednego obrotu zakrecic . czyli to nie to . Sprawdze jeszcze swiece choc były mieniane niezbyt dawno ok 3 lata temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1666 Napisano 19 Listopada 2014 Obniż ciśnienie na pompie i sprawdź czy będzie zmiana. Miałem taki przypadek u siebie na pompie 10 z zestawem 11mm reni. Jak podbilem ciśnienie to odpalal gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1667 Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) trzeba by mechanicznie ustawic kat wtrysku jeszcze Do ok 8st c pali od strzała , a ponizej juz robi obrót , zatelepie sie i posci chmurke . taka jakby za mało paliwa , ale jak zdjołem czujnik temp to było nieznacznie lepiej , a powinien poscic batorego odpalił tez nieznacznie lepiej . pzyspieszyłem tez kąt i nic to nie dało zupelnie . Na zapowitrzane nie wyglada . tylko albo zły kat albo za mało paliwa . Z tyłu kolor spalin jasno siwy gryzacy. Rok temu na ori pompie agr palił od strzała tylko telepał sekunde. Znowu powyzej temp 8 st pali az za mocno czuc takie szapniecie. Swiece sprawne , prad dochodzi Edytowane 19 Listopada 2014 przez danielxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1668 Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) Do ok 8st c pali od strzała , a ponizej juz robi obrót Matko Boska...,powiedz mi w czym ty widzisz problem?Raz obróci i gada,a ty robisz z czegoś niemal wzorcowego problem i popadasz w paranoję. Konstrukcja mapy dawki startowej ma taką a nie inną charakterystykę i silnik musi osiągnąć pewne minimum obrotów,żeby pompa zaczęła lać.Inna kwestia,to sama szczelność tłoka,tym samym jakość ciśnienia tłoczenia. Z tyłu kolor spalin jasno siwy gryzacy. Rok temu na ori pompie agr palił od strzała tylko telepał sekunde. Ciśnienie tłoczenia,ciśnienie wtrysku,słowa klucz.Poduszki sprawdź,bo może jakaś jest wysłużona. Mam jeszcze taki problemik ze na pompie 988 pali idealnie do temperatury ok 8st pnizej juz musi obrót zakrecic Im napęd chłodniejszy,tym ma większą gęstość co za tym idzie wolniej się,że tak to wyrażę przelewa przez mikroskopijne nieszczelności pomiędzy tłokoroźdź,a głowicą.Dlatego na zimnym każda martwa pompa tłoczy dużo lepiej,niż a silniku gorącym. Znam takich,którzy po 5 sekund kręcą,żeby grzechotnika obudzić i nie rozpaczają.Sam sobie tylko niepotrzebnie kłopotów przysparzasz. Kąt się ustawia na niebieskiej kresce,zawsze tylko i wyłącznie w taki sposób i żadne 45,czy 55 nie ma kompletnie nic do rzeczy.Położenie tego 45,czy też 55 zależy tylko i wyłącznie od odczytu temperatury paliwa.Raz będzie to poniżej niebieskiej,drugi raz powyżej. Edytowane 19 Listopada 2014 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1669 Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) wszystko sie zgadza , tylko ze po zmianie tłoczka czy sałej pompy z 10 na 11mm to powinno palic czy zimny czy ciepły z połobrotu. Nie wazne czy to zdrowe czy nie , zawzsze mozna to zmniejszyc wmapie. Szcczegolnie zimny musi bo dawka w mapie nie jest ograniczana obrotami. Troche denerwujacy jest fakt ze stary 1z w golfie 3 z pompa 11 poskładana z 983 i 988 oraz 1z pali zaj.....scie czy zimny czy cieply a ten sztrucel w golfe 4 juz nie. Zobacze co bedzie jak przyjda mrozy , ewentualnie skoryguje dawke rozruchowa , sprawdze kąt , załoze ori zaworek cisnienia. Edytowane 19 Listopada 2014 przez danielxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1670 Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) wszystko sie zgadza , tylko ze po zmianie tłoczka czy sałej pompy z 10 na 11mm to powinno palic czy zimny czy ciepły z połobrotu. Nie powinno,musi chociaż ze dwa razy obrócić,bo dwumas powinien się "ułożyć" zanim silnik złapie obroty. Kolego nie szukaj dziury w całym,bo nie znajdziesz. Troche denerwujacy jest fakt ze stary 1z w golfie 3 z pompa 11 poskładana z 983 i 988 oraz 1z pali zaj.....scie czy zimny czy cieply a ten sztrucel w golfe 4 juz nie. Porównaj mapy dawek startowych,to zrozumiesz dlaczego,stary 1z ma sztywne koło,agry miały dwumasy,choć pierwsze miały sztywne koła. Z własnego doświadczenie mogę powiedzieć,że ciśnienie tłoczenia,czyli szczelność tłokroźdź. ma tutaj decydujące znaczenie.Mogę napisać,że wsadzenie tłoka 11tki z reni nie musi oznaczać znacznej poprawy w samym procesie odpalania. A tak poza tematem,Krzyniu nie produkuj się,bo ja z miszczami wirtualnego tjuningu na wykresach z racji braku wiedzy nie dyskutuję.Jak chcesz,to możesz mi jeszcze kartkę świąteczną wysłać,oleję ją tak samo,jak całą resztę twoich wypocin. Edytowane 19 Listopada 2014 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielxxx Zgłoś #1671 Napisano 20 Listopada 2014 Słuchaj to ty sie produkujesz bo robisz mi wykłady nie na temat . Mi tylko chodzi o odpalanie ponizej 5 st C a tam zadna dawka nie jest ograniczona przez obroty czy to jest w 1z czy afn /agr. Guzik mnie obchodzi odpalanie na cieplym . mapy startowe znam dokladnie i nie bede o tym dyskutował bo to jest zbyt proste . A po drugie to pomylily ci sie osoby/nicki jaki Krzynio????? Nie znam , po co wypisywac takie bzdury na forum. Koniec tematu dzisiaj ponizej 0 odpalił juz lepiej .Sam sobie juz na poczatku odpowiedziałem , kolega banshee tez ma racje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1672 Napisano 20 Listopada 2014 (edytowane) Jeden wątek wykładu tyczył się ciśnienia tłoczenia,drugi mapy dawki startowej.Jak się dowiesz jaki wpływ na proces odpalania ma CIŚNIENIE TŁOCZENIA,to przestaniesz pierd..ć jak potłuczony i robić z igły widły. Tak jeden,jak i drugi odpowiada za odpalanie.Płaczesz,że masz niesamowity problem,bo ci pali po jednym obrocie.Jak ci ku..a piszę,że nie ma w tym nic dziwnego,to się produkujesz i rozpaczasz,że tamten silnik to ma inaczej.Dam ci radę,sprzedaj tego paździerza i kup sobie 1z,wtedy problem zniknie. Wszyscy myślą,że jak kupią pompę z reni za 200 zeta,przerobią swoją na 11tkę,to będą pociski z mocami rzędu 250 koni. tylko ze po zmianie tłoczka czy sałej pompy z 10 na 11mm to powinno palic czy zimny czy ciepły z połobrotu. Jak sprawdzisz wydatek i ciśnienie pompy łopatkowej,stan tłokoroździelacza pod obciążeniem kilkuset bar,to wtedy będziesz mógł liczyć na strzał z półobrotu przy każdej temperaturze,pod warunkiem,że wszystko wyjdzie ok. Wiesz dlaczego kupiłem nówkę tłokoroździelacz? Troche denerwujacy jest fakt ze stary 1z w golfie 3 z pompa 11 poskładana z 983 i 988 oraz 1z pali zaj.....scie czy zimny czy cieply a ten sztrucel w golfe 4 juz nie. Cześć epopei tycząca się dawek startowych nawiązywała do tej konkretnej wypowiedzi czy zimny,czy CIEPŁY. Płaczesz zarówno nad odpalaniem na ciepłym,jak i zimnym silniku,to ci k.a piszę,co za co odpowiada.Dasz dobrą pompkę paliwową,dobry tłok+mapa z 1z i na ciepłym pali od strzała.W takiej sytuacji na zimnym nie ma już innego wyjścia,bo układ zasilająco/tłoczący masz w dobrym stanie. Trafi się tłok paździerz mimo,że wizualnie igła i masz pozamiatane.Zapamiętaj sobie,że bardzo często ten porysowany będzie lał więcej,jak ten idealny bez jednej nawet ryski. Zobacze co bedzie jak przyjda mrozy , ewentualnie skoryguje dawke rozruchowa , sprawdze kąt , załoze ori zaworek cisnienia. Będzie zaje..ta poprawa już to widzę,ale poczekamy,zobaczymy. Nie wazne czy to zdrowe czy nie , zawzsze mozna to zmniejszyc wmapie. Nie sztuką jest uzyskać poprawę na ciepłym silniku rzeźbiąc w mapie dawki rozruchowej,to jest dobre latem,ale zimą w niczym nie pomoże.Jeżeli na ciepłym z seryjną mapą są już problemy,to zapomnij o tym,że zimową porą będzie odpalał od strzała,choćbyś lał na starcie z wiadra.Swoje pokręcić musi.Fora zaczynają się przepełniać wpisami tych,którzy mają już problemy z odpalaniem.Jak myślisz,dlaczego mają takie problemy?? Na razie mamy powyżej zera,poczekaj aż przyjdą mrozy. Jedno ci powiem,na tym nowym tłoku i seryjnej mapie dawki z 021gh na gorącym silniku pali mi lepiej,niż wcześniej na tym niby zdrowym(renia 988) przy dawce dla 200rpm,a na zimnym dosłownie pompa tylko się obróci.Druga sprawa,to jakoś malutko mam tego siwego dymu tuż po odpaleniu,jest go tyle,co nic.Ciśnienie tłoczenia jednak swoje robi. Ale jest nowa łopatkowa dodatkowo polerowana,jest nowy tłok,jest honowany korpus,to nie ma innej opcji.Wszystko na dawce +-8mg/suw. Koniec tematu dzisiaj ponizej 0 odpalił juz lepiej . Jutro pewnie przy -5 nawet kluczyka nie wsadzisz i już zagada.Sprawdź sobie co potrafi na ciepłym silniku i mapie dawki od 280rpm.Jak wtedy zagada za drugim obrotem to uwierz,że zimą przy -30tu zagada za trzecim obrotem. kolega banshee tez ma racje Jeżeli pompa musi wytworzyć wyższe ciśnienie,to chyba logiczne,że musi obrócić ze dwa razy więcej.Tylko mało kto z tego powodu rozpacza,tak jak ty.Najważniejsze,żeby na ciepłym palił dobrze i nie na modzonej mapie. A po drugie to pomylily ci sie osoby/nicki jaki Krzynio????? Nie znam , po co wypisywac takie bzdury na forum. Adresat tej informacji będzie wiedział o co biega.Nie do ciebie pisałem,więc się nie łam. Edytowane 20 Listopada 2014 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ostryt4 Zgłoś #1673 Napisano 24 Listopada 2014 Panowie, pompa 028 130 115 B więcej nie dałem rady z czytać, trzeba by po tych numerach powiedzieć co jest w środku. Siedzi to w AFNie który był w ori spięty ze skrzynią automatem, może jest szansa że to 11-ka ? Dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1674 Napisano 24 Listopada 2014 Zwykła . Pompa 11 ma numer 038 130 107J Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ostryt4 Zgłoś #1675 Napisano 24 Listopada 2014 Podziękował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gaszka Zgłoś #1676 Napisano 17 Grudnia 2014 Witam, Temat pewnie poruszany ale nie znalazlem odpowiedzi. Pany czy pompa a wlasciwie sama sekcja z Rovera 2,0 (0460414992) podejdzie do 1Z? Cos czytalem ze nie z racji obrotow ale nie wiem czy tyczylo sie to calych pomp czy sekcji. Ew moze lepiej zapakowac zestaw 11mm z Transita + DE110? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1677 Napisano 17 Grudnia 2014 Cos czytalem ze nie z racji obrotow Dobrze czytasz i ze zrozumieniem,z tych pomp kompletnie nic nie pasuje. Ew moze lepiej zapakowac zestaw 11mm z Transita + DE110? Pompy z transita mają już niejednokrotnie nalatane po ponad 300kkm,więc raczej za dobrymi dawcami nie będą.Ładuj sprawdzone zestawy z reni i nie ulepszaj tego,co już jest sprawdzone;). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gaszka Zgłoś #1678 Napisano 17 Grudnia 2014 Dobrze czytasz i ze zrozumieniem,z tych pomp kompletnie nic nie pasuje. Pompy z transita mają już niejednokrotnie nalatane po ponad 300kkm,więc raczej za dobrymi dawcami nie będą.Ładuj sprawdzone zestawy z reni i nie ulepszaj tego,co już jest sprawdzone;). Dzieki Pytam o Transita gdyz u kumpla takowa sekcja lezy i sie kurzy. A z Reni jak jest z tym p&p? Znajomy chcial przekladac ale bez kombinowania z mocowaniem by sie nie obeszlo wiec odpuscil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #1679 Napisano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Tak więc dziś gadałem z użytkownikiem chyba Banshee:P i będę zakładał dupę z 11. Nie wiem jaką mam falę w swojej pompie AHU automatowej, natomiast najlepiej zarzucić DE143 z AFNa? Bo pompiarz mi powiedział, żeby zostawić ori falę... A co ze sprężynami? Też ori AHU? Edytowane 27 Grudnia 2014 przez polonez15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1680 Napisano 27 Grudnia 2014 natomiast najlepiej zarzucić DE143 z AFNa? Nie tak, ale miło że napisałeś. Fala de143 (słynna poszukiwana fala) montowana jest w AHH, z racji, że masz AHU lepiej jest założyć falę de110 z AFN. W tym przypadku pompiarzem się nie martw, bo to nie ma znaczenia. Jedynie Tuner wrzuci ci mapę kąta wtrysku z AFNa i to wszystko. Pozdrawiam. Dzwoń jutro do gościa, może odbierze telefon :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach