Skocz do zawartości
kamilp83

Dziwne przyhamowanie w czasie jazdy...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni zauważam niepokojące zjawisko w moim Pasku. Otóż w czasie jazdy (z reguły 3., 4. i 5. bieg, na jedynce i dwójce nie zauważyłem tego, dzieje się to przy różnych obrotach silnika) czuć delikatne szarpnięcie i auto dalej nie nabiera prędkości, chociaż gaz mam wciśnięty w podłogę. To takie uczucie, jakby ktoś mi hamulec ręczny zaciągnął w czasie jazdy albo jakbym jechał na tempomacie, prędkość i obroty ani drgną. Zredukowanie na niższy bieg niczego nie daje. Po kilku lub kilkunastu sekundach następuje tak jakby odblokowanie i Pasek dalej rozpędza się normalnie.

 

Przeglądałem forum w poszukiwaniu podobnych objawów, podobne objawy dawało uszkodzenie potencjometra pedału gazu, tylko, że tam obroty utrzymywały się około 1100 rpm i czasem wyświetlała się jakaś kontrolka.

 

Chwilowo nie mam możliwości podłączenia VAG-a, chciałbym wiedzieć, co na razie można wywnioskować po tych objawach, które opisałem :).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobne objawy dawało uszkodzenie potencjometra pedału gazu, tylko, że tam obroty utrzymywały się około 1100 rpm i czasem wyświetlała się jakaś kontrolka.

Bzdura.

Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym właśnie ten czujnik.

Objawy uszkodzenia tego potencjometru są różne i jeśli nie jest on całkiem uwalony, to usterkę wykryjesz tylko i wyłącznie poprzez podpięcie komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdura.

Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym właśnie ten czujnik.

Objawy uszkodzenia tego potencjometru są różne i jeśli nie jest on całkiem uwalony, to usterkę wykryjesz tylko i wyłącznie poprzez podpięcie komputera.

Ja nie twierdzę, że to są tylko i wyłącznie jedyne objawy "uwalenia" tego czujnika :).

Oparłem się na tym, co udało mi się wyczytać na forum.

 

Tak podejrzewałem, że bez kompa niewiele będzie można zdziałać :/. Ech ta elektronika... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To "szarpniecie" podczas jazdy to przejscie w tryb awaryjny. A to, ze auto nie przyspiesza dalej to oznacza, ze na nim jedziesz kolego ;)

 

O trybie awaryjnym poszukaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po kilku lub kilkunastu sekundach następuje tak jakby odblokowanie i Pasek dalej rozpędza się normalnie.

 

wiec tryb awaryjny odpada. a filtr paliwa zmieniony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To "szarpniecie" podczas jazdy to przejscie w tryb awaryjny. A to, ze auto nie przyspiesza dalej to oznacza, ze na nim jedziesz kolego

 

O trybie awaryjnym poszukaj.

Spójrz co napisał Kolega:

Po kilku lub kilkunastu sekundach następuje tak jakby odblokowanie i Pasek dalej rozpędza się normalnie.

Auto przechodząc w tryb awaryjny "samo" się nie odblokowuje. Trzeba zgasić silnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a filtr paliwa zmieniony?

Dwa razy :/. W listopadzie i grudniu zeszłego roku.

Auto przechodząc w tryb awaryjny "samo" się nie odblokowuje. Trzeba zgasić silnik...

Otóż to.

W tryb awaryjny mi jakiś czas temu wpadał jak miałem uwalony N75.

 

No i jeśli nie dojdzie do tego "zacięcia", to spokojnie ciągnie jak gdyby nigdy nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia manual czy automat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany regulator sterowania turbiną.

czyli tak jak pisał kamilp83 N75,

lub łopatki w turbo się przycinają...

 

Tak drastyczny (jeśli dobrze opisujesz) zawsze łączy się

z przejściem w tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do wymiany regulator sterowania turbiną.

czyli tak jak pisał kamilp83 N75,

lub łopatki w turbo się przycinają...

 

Tak drastyczny (jeśli dobrze opisujesz) zawsze łączy się

z przejściem w tryb awaryjny.

Przepraszam, ale czytałeś wszystkie posty w tym temacie...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skrzynia manual

Tak.

Przepraszam, ale czytałeś wszystkie posty w tym temacie...?

Słuszna uwaga :D.

 

yet.pocket, uwalony zawór N75 dawał mi całkiem inne objawy :). Poza tym u mnie nie ma zmiennej geometrii łopatek w turbinie.

 

Dziś Pasek pojechał do mechanika. Poza tym "przycinaniem się" mam jeszcze do wymiany uszczelniacz wału korbowego (i prawdopodobnie od razu wymiana sprzęgła) no i do rozwiązania zagadkę, gdzie przez noc spieprzył ponad litr płynu chłodzącego.

O wszelkich postępach postaram się meldować na bieżąco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i odebrałem w końcu auto z warsztatu.

 

Co do problemów z przyhamowaniem, na razie nie wiem nic, VAG nic nie wykazał, ale być może dlatego, że aku był wypięty i błędy mogły się wykasować. Zobaczę w czasie dłuższej jazdy, czy coś się dzieje.

 

Po drugie, mechanik nie stwierdził żadnego wycieku płynu, auto stało u niego dwa tygodnie i nie ubyło ani kropelki :|. Sprawdzone ciśnienie w układzie - wszystko w normie. Dziwna sprawa, będę obserwował dalej.

 

Wymieniony uszczelniacz wału korbowego, bendiks rozrusznika, kompletne sprzęgło z dwumasą LUK-a - robocizna 250 zł, części 1870 zł (czyli nie tak źle).

Prawdopodobnie do wymiany jest któryś z przegubów wewnętrznych, ale na razie będę jeździł i obmyślał plan, jak obrobić bank :>.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kamilp83 doszedłeś do przyczyny "przychamowywania" ??? Pytam,bo zaczynam pomału mieć to samo :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bym w takim przypadku sprawdzil przeplywomierz - moze oszukiwac , zle podawac powietrze do dawki paliwa . (bywaja przypadki ze na vagu nnie wykazuje bledy - trzeba zamienic na inny by to sprawdzic)

 

Jezeli jest to silnik nowszy to moga byc przycinajace sie lopatki w turbinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak bym w takim przypadku sprawdzil przeplywomierz - moze oszukiwac , zle podawac powietrze do dawki paliwa . (bywaja przypadki ze na vagu nnie wykazuje bledy - trzeba zamienic na inny by to sprawdzic)

 

Jezeli jest to silnik nowszy to moga byc przycinajace sie lopatki w turbinie

Silnik taki jak Twój.Pewno to będą łopatki :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kamilp83 doszedłeś do przyczyny "przychamowywania" ??? Pytam,bo zaczynam pomału mieć to samo

Na razie nie, od jakiegoś czasu mam z tym spokój, ale

jak bym w takim przypadku sprawdzil przeplywomierz

Właśnie, przepływkę mam na pewno do wymiany - przy wartości żądanej 850 mg/R moja przepływka wskazuje w przedziale od 650 do 750. VAG w zasadzie nie pokazuje błędu przepływki, ale logi dynamiczne tak :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy odpięcie wtyczki od przepływomierza i jazda "bez" niego może zdiagnozować,że jest niesprawny ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy odpięcie wtyczki od przepływomierza i jazda "bez" niego może zdiagnozować,że jest niesprawny ???

tak, ale tylko częściowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, ale tylko częściowo
Coś więcej mogę prosić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobnie jak kolega kamilp83 u mnie również pojawiło się jakieś takie dziwne przyhamowywanie autka podczas jazdy do tego jeszcze dochodzi gaśniecie auta przy dojeżdżaniu do świateł. Co może być przyczyną tego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności