Skocz do zawartości
Grimson

Czy LPG jest jeszcze opłacalne?

Rekomendowane odpowiedzi

Kalkulując dojazdy do pracy w miesiącu lipcu 2010 roku wyszło,że miesięcznie oszczędzam 150 PLN w stosunku do jazdy na gnojowicy.

 

Obecne ceny LPG poszły ponad 50 gr/litr w górę i jazda na LPG w skali roku jest droższa o kilkaset PLN w stosunku do diesla. Uwzględniłem oczywiście koszt benzyny przy rozruchu i przeglądy instalacji.

 

Czy to szaleństwo kiedyś się skończy? Jeśli nie to zacznę się rozglądać za poczciwym 1.9 TDI AFN:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy kolego co z czym chcesz porównywać. Dla jednego jest bardziej opłacalny LPG, a dla innego ON zależy jakie samochody chciałbyś porównać i o jakiej pojemności silnika :) Ogólnie rzecz biorąc LPG i ON (nie OG) wychodzą porównywalnie. Choć zależy to też od wielu czynników takich jak np: styl jazdy kierowcy i odcinki na jakich się porusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to szaleństwo kiedyś się skończy?

Ropa i benzyna też drożeją, a na zimę zawsze gaz drożał,no ale w tym sezonie to już naprawdę ostro pogrywają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no LPG teraz to przeważnie powyżej 2.60 :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć brakuje gazu w Polsce i dlatego, niech jeszcze bardziej się z Rosjanami pokłócą to będziemy mieli ceny paliw x2:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niech jeszcze bardziej się z Rosjanami pokłócą to będziemy mieli ceny paliw x2

Tylko że od rosji to metan(cng)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LPG jest efektem ubocznym przetwarzania ropy naftowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o to to co KArol 27 napisał i chyba ciągną to z Rosji,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko - LPG zawsze będzie bardziej opłacalne od benzyny, skoro stanowi połowę jej ceny. A w porównaniu do diesla, to i tak koszt serwisowania ropniaka jest droższy i zimą przysparza więcej problemów. I tyle w tym temacie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LPG zawsze będzie bardziej opłacalne od benzyny, skoro stanowi połowę jej ceny

 

Połowę ceny tak ale auto chyba spala więcej LPG niż benzyny, więc to się chyba trochę wyrównuje. Nie znam się na LPG ale tak sobie deliberuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie deliberuj, tylko sobie policz - pali 8 litrów PB na setkę. LPG spali 10 litrów (średnio zużycie LPG w stosunku do benzyny - około 1.5-2 litry na 100 km). I teraz policz koszt 8 litrów benzyny i 10 litrów LPG :D No i ile ci wychodzi? :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra :D po co ten krzyk:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pali 8 litrów PB na setkę. LPG spali 10 litrów

ciekawe jaki silnik?i jak jeżdzisz.Chyba nie piszesz o tym co masz w podpisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Golf 1.6SR pali 8,0 do 8,5 na trasie, przy jeździe ekono.

 

Diesel o podobnej mocy czyli 100PS spali na tej samej trasie około 5,0.

 

Do kosztów instalacji LPG trzeba doliczyć wymianę filtrów i przegląd, 200PLN rocznie.Oraz benzynę na rozruch, za ok. 800 PLN rocznie.

 

W/w koszty odnoszą się do przebiegów, które robię jadąc do codziennie do pracy; w sumie 185km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój paszczak pali do 13 lpg w mieście -inowrocław a jest w tiptronicu i dałem załozyc instalacje która zwróciła sie kilkukrotnie na dystansie ok 50tyś w ciągu 2 lat ale jeśli ktoś chce auto na przejazd do 10tyś km rocznie to mamy problem bo taka instalacja zwróci sie po ok 3 latach a jesli chodzi o poczciwe ropniaczki to owszem palą mało w trasie ale w mieście niekiedy biją nawet benzyniaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój paszczak pali do 13 lpg w mieście -inowrocław a jest w tiptronicu i dałem załozyc instalacje która zwróciła sie kilkukrotnie na dystansie ok 50tyś w ciągu 2 lat ale jeśli ktoś chce auto na przejazd do 10tyś km rocznie to mamy problem bo taka instalacja zwróci sie po ok 3 latach a jesli chodzi o poczciwe ropniaczki to owszem palą mało w trasie ale w mieście niekiedy biją nawet benzyniaki

 

i tu się kolego z tobą z grubsza zgadzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe jaki silnik?i jak jeżdzisz.Chyba nie piszesz o tym co masz w podpisie.

Taki jak w podpisie :fajny I pali mi na trasie średnio 8-9 litrów (zależy od rodzaju jazdy) A zawsze średnio staram się jechać 110-120 km/h. Gazu nie mam, ale miałem w poprzednim pasztecie. A przelicznik jest taki, jaki podałem - i jeśli pali 10 litrów PB w trasie, to gazu spalić powinien około 12. Proporcjonalność w zużyciu - kumasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przelicznik jest taki, jaki podałem - i jeśli pali 10 litrów PB w trasie, to gazu spalić powinien około 12. Proporcjonalność w zużyciu - kumasz?
Gazownicy piszą/mówią że od 15 do 30% więcej gazu autko spala więcej nib PB :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gazownicy piszą/mówią że od 15 do 30% więcej gazu autko spala więcej nib PB :)

Czyli: od 1.2 litra do ponad 2.5 litra :fajny

 

Jeździłem autem z gazem i średnio było tak, jak pisałem - około 2 litry więcej LPG niż PB na 100 km. Poza tym tak mówił każdy gazownik z którym rozmawiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co do różnicy w zużyciu lpg w stosunku do pb to głownie zależy od instalacji, najlepiej przy tym wychodzi LandiRenzo bo różnica waha się 5-20% przy czym 20% jak się wystroi tylko na autokalibrację a 2-10% jak się wystroi silnik na korekty paliwowe, reszte firm stag,kme, około 15-25% brc 20-25%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności