Skocz do zawartości
vw-passat

[B6] 2.0 FSI - opinie

Rekomendowane odpowiedzi

na forum jest temat odnośnie gazowania FSI i TFSI, (z tego co pamiętam to STAG400) tam znajdziesz potrzebne informacje............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy silnik 2.0 FSI ma wrodzone wady konstrukcyjne (oprócz zbierania się nagarów w kolektorze dolotowym) ( pisząc o wadach mam na myśli wady jakie występują w 2.0 TDI i 1.8 TFSI)

 

Nie ma, brak postów tylko to potwierdza (jak wiadomo pisze się wtedy gdy się coś psuje ... )

 

analizując wpisy na innych portalach nic mądrego się nie dowiedziałem, dużo się pisze o TFSI 1.8 160 km a o 2.0 FSI prawie nic, wnioskuję że silnik w porównaniu z pozostałymi oferowanymi w tym modelu jest trwały

 

dokładnie

 

rozrząd - czy dobrze rozumie że jest i pasek i łańcuch (wydawało mi się że łańcuch jest w TFSI)

 

skoro masz wymienny to co się martwisz?

 

pasek, wymiana co 5lat lub 150 tyś km.

 

a łańcucha raczej nie wymienia się razem z rozrządem, tylko jak się rozciągnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisze się wtedy gdy się coś psuje

 

albo skala danego produktu (mało opisywanego) na tle który jest często opisywany jest 1:5 tzn na jeden FSI jest 5 TSI (teraz strzelam) wiec nie koniecznie musi tak byc jak opisujesz..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

szanownych kolegów

 

rozrząd - czy dobrze rozumie że jest i pasek i łańcuch (wydawało mi się że łańcuch jest w TFSI)

 

czy któryś z użytkowników tego silnika z lpg jest może ze śląska (Bytom i okolice) i może polecić zakład który ma doświadczenie w montażu instalacji lpg do fsi

 

 

dzięki

 

michał

 

kolego rozrząd w tym silniku jest na pasku a jesli chodzi o instalacje lpg to tylko w Tychach gostek ma wiedze i nie zarabia na tym kroci

np 3500 a u mnie ponad 5000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego rozrząd w tym silniku jest na pasku a jesli chodzi o instalacje lpg to tylko w Tychach gostek ma wiedze i nie zarabia na tym kroci

np 3500 a u mnie ponad 5000

 

witam

 

dzięki wszystkim za odpowiedzi

 

nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem, 3.500 za instalacje ?

 

michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3.500 za instalacje
i to minimum ja za swoją 3.700 płaciłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od 7,5 do 10(ale to jak jeżdżę szybko w trybie sport)i do tego od 2 do 3 litrów paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ??? a samego paliwa ile wam pali po mieście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie przekracza 9l tylko że u mnie w miasteczku nie ma prawie korków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja nie wiem mi poniżej 10 to nigdy nie schodzi jak delikatnie jeżdżę to 12-13 litrów pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Średnia 9,5 l/100 km. Jeżdżę dziadkowato.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Średnia 9,5 l/100 km. Jeżdżę dziadkowato.

 

:oszit Czytając takie wynik s palania stwierdzam , że nie wiem po co kupić 2.0 FSI skoro 2.0 TFSI pali 2-3 litry więcej :ocochodzi

 

Te 2.0 FSI na serjo tyle palą?? Jak tak to jakaś porażka :dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi średnio wychodzi 8 litrów PB95.

W trasie przy emeryckiej jeździe udało mi się zejść do 6.5l na 100km, przy normalnej ok 7/7.5 litra.

Po samym mieście ok 10/11 litrów, golf 5 1.9 tdi 90KM w takich samych warunkach palił ok 7/8 litrów w mieście, ale wszystko zależy od tego ile km się jeździ, jak ktoś jedzie 4km do pracy to nawet matiz spali 10litrów :lol

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

:oszit Czytając takie wynik s palania stwierdzam , że nie wiem po co kupić 2.0 FSI skoro 2.0 TFSI pali 2-3 litry więcej :ocochodzi

 

Skoro 15zł na 100km to dla cienie tyko 15zł, to nie zastanawiaj się i kup TFSI :)

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi przy 5 dorosłych osobach i załadowanym bagażniku auto po programie na 98PB na drodze krajowej przy jeździe emeryckiej.. tj ok 100-120km/h momentami przy wyprzedzaniu 160 auto pokazało spalanie 7l/100.. myślę że to bdb wynik. w mieście na dystansie 10km do pracy to 8l, fakt że jadę trochę bokami i nie przebijam się przez centrum.. w rozkopanym centrum ŁDZ i gigantycznych korkach to 10-11l. tak czy siak auto średnio pokazuje mi 8,8l/100 jazda z przewagą miasta. przy takiej mocy nie jest najgorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam B6 2.0 FSi od pół roku. Kupiłem z realnym przebiegiem 165kkm, zrobiłem 20tysięcy, w tym 16tys w gazie.

Przed zagazowaniem w wakacje jeździłem trochę po kraju i spalanie wyszło ok 8,5l benzyny.

Założyłem włoską instalację LOVATO (landi renzo) za 4,5tys zł., bo w okolicy praktycznie 100km tylko jeden gazownik podjął się tego silnika (podobno uturbione robi się lepiej i do niektórych modeli tfsi można nawet załżyć lpdi vialle).

Pali mi równo jak w zegarku 1,5 PB98 i ok 9l LPG, przy czym prze 80% dojeżdzam trzycyfrową "trasą" 30km do pracy, tak 120-140km/h (zazwyczaj się spieszę, chociaż staram się jeździć w obrotach 2000-3000, max 3500 i nie wciskać pedału gazu w dechę, ale wyprzedzam wszystko co zamula mi na drodze), a 20% jeżdżąc po mieście powiatowym, czyli także w korkach.

Póki co padły mi dwie cewki zapłonowe oraz przymierzam się do wymiany łańcucha i napinacza (mam nadzieję że wariator jest ok), bo czytając różne fora mam typowe objawy (przypomnę tylko dla tych, co nie ograniają, czy 2.0FSI ma pasek czy łańcuch rozrządu - ma pasek rozrządu, ale dodatkowo łańcuch z tyłu silnika łączący oba wałki rozrządu).

Pozdrawiam. Dodam tylko, że autko fajne, ładne (zwłaszcza sedan w dobrym kolorze), wygodne, funkcjonalne (zwłaszcza po użyciu vcds'a), sporo schowków, dobrze się zbiera i umiarkowanie pali jak na swoją wagę, ale miałem też typowe usterki tych passatów, do których można zaliczyć problemy z parktronikiem (padające czujniki lub buzzery) i kontrolką poduszek (zwłaszcza po przesunięciu fotela = lipne wiązki ele.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie są Wam znane największe przebiegi silników fsi/tfsi? Zastanawia mnie ich trwałość oczywiście chodzi mi o egzemplarze, o które dbamy. Jakie mogą się pojawić problemy przy większych przebiegach?

 

Moj passat powoli zbliża się do 200tys zaczynam mocno się zastanawiać nad wariatorem zmiennych faz rozrządu, wymieniłem napinacz, łańcuch ale jednak nagrzany silnik chodzi głośno na wolnych obrotach. Na jak długi czas wymiana wariatora pomoże, czy jeszcze można spodziewać się jakiś nieprzyjemnych niespodzianek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w fsi przy 110000 padł silownik podciśnieniowy... Nie wiem czy juz to przerabiałeś, koszt samej części 500 + robocizna drugie tyle + uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności