Skocz do zawartości
vw-passat

[B6] 2.0 FSI - opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W najbliższym czasie planuję zamienić mojego Paska na nowy model z silnikiem 2.0FSI

Czy może ktoś na podstawie własnych doświadczeń napisać ile tak naprawdę ten silnik pali?

Czy odczuję dużą różnicę w dynamice w porównaniu z moim 1,8 T?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sierek

Już wcześniej pisałem o tym.

W mieście pali mi ok. 9,0 do 10,0. Na trasie 7,5 do 9,0.

Miałem kiedyś 1.8T. W mojej ocenie nie ma zbyt dużej różnicy i w spalaniu, i w osiągach między tymi silnikami. 2.0FSI nie ma turbo dziury (nie ma w czym) i przyjemniej się "jedzie" w korku. Silnik powinien być trwalszy. 2.0FSI nie bierze mi oleju, w 1.8T był to spory problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dotychczasowe wpisy na tym podforum sugeruja, ze to wlasnie problemem 2.0 FSI jest konsumpcja oleju. 1.8T raczej nie pozera oleju - chyba, ze z powodu zuzycia silnika (niezalezne od rodzaju silnika, prawo natury) albo przez turbo. Fakt, ze 1.8T mozna rozpatrywac jako mniej ekonomiczny silnik pod katem eksploatacji - awaria trubo to droga rzecz. Zanim jednak wysuniemy takie wnioski poczekajmy na egzemplarze 2.0 FSI ktore nakreca po 200 tys km przebiegu.

Ja wyznaje zasade, ze 1.8T tylko z chipem a nie na seryjnym, wykastrowanym programie fabrycznym :) W tej sytuacji nie ma co porownywac dynamiki i przyspieszen.

Przy seryjnym programie dane techniczne sa prawie takie same, choc B6 jest sporo ciezsze.

BTW - powaznie nie wiem o jakiej turbodziurze piszesz. 1.8T to nie jest benzyna, zeby jezdzic nim ponizej 2000 RPM. Przejedz sie silnikiem z prawdziwym turbo a nie softturbo to zobaczysz znaczenie turbodziury :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sierek

Mam przejechane 15k km od ostatniego przeglądu i poziom oleju stoi jak zamurowany. Do przeglądu było podobnie.

Może mój poprzedni 1.8T był zajechany przez poprzedniego użytkownika? Jeżdziłem nim od 30k km.

BTW - powaznie nie wiem o jakiej turbodziurze piszesz. 1.8T to nie jest benzyna, zeby jezdzic nim ponizej 2000 RPM
Chyba masz na myśli olej napędowy?

Mój 1.8T w korkach strasznie szarpał i bez potrzeby wymagał zwiększania obrotów (kosztem sprzęgła).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, mam na mysli 1.8T.

Mowilem juz, ze zachowanie fabrycznego programu w 1.8T to pomylka. Chipujac zmieniasz charakterystyke silnika tak, ze pierwszego dnia zalujesz, ze nie zrobiles tego wczesniej. Mowie z wlasnego doswiadczenia. Kiedys samochod przyspieszal mi dopiero od 3500 RMP, teraz zachowuje sie jak diesel :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leotdi

ok,

jednak trzeba deptać z głową. Temperatura spalin w benzynie jest o wiele wyższa niż w dieslu, tym bardziej po tuningu. Jednak zdroworo-rozsądkowy kierowca poradzi sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metrotest
Witam!

Czy odczuję dużą różnicę w dynamice w porównaniu z moim 1,8 T?

 

"Na papierze" osiągi 1.8T są lepsze niż 2.0FSI

 

0-100 (s): 8.7 vs. 9.4

moment obrotowy (Nm/obr./min): 210/1750 vs 200/3500

zużycie miasto/trasa (l): 10.7/6.3 /Pb95/ vs 11.3/6.3 /Pb98/

v max. (km/h): 223 vs. 213

 

Z tego punktu widzenia wniosek jest jeden - nie zamieniać.

 

:dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pasio FSI-UA

Witam,

 

Ja jezdze od pol roku 2,0 FSI - ale przejechalem 28 tys km - wiec powiem tak: auto w miescie pali ok.11 l - na trasie ok 8-9l w zaleznosci od stylu jazdy. Ogromny plus to pojemnosc baku paliwa.

Jezeli chodzi o urode silnika: przygotuj sie raczej na sportowy charakter auta niz na komfortowy krazownik. Mam limuzyne highline, wiec jesli opisac jazde w kubelkowych fotelach z alcantara + dosyc zadziorny wydech (przy nawet delikatnym dodaniu gazu, warczy jak tuningowany tlumik remusa) to w rezultacie auto bardziej odbieram jako o sportowym zacieciu.

Nie ukrywam ze bylo to dla mnie spora niespodzianka, podczas plynnej jazdy silnik jest bardzo cichy, przy dowolnej zmianie przepustnicy slychac dosyc glosno warczacy wydech...

Z perspektywy czasu zaluje ze nie kupilem automatu, manualna skrzynia z 6 biegami charakteryzuje sie dosyc krotkimi biegami (prawie jak w TDI), na 5 biegu komfortowo mozna przyspieszac do ok. 120-140, potem juz wyje...

Zdecydowanie za to mozna powiedziec ze silnik jest bardzo elastyczny, auto poslusznie ciagnie od samego dolu, oleju praktycznie wogole nie bierze - natomiast dynamika nie jest powalajaca. Byc moze to moja subiektywna ocena po tym jak sie przesiadlem z czipowanego B5 TDI gdzie moment obtowowy zupelnie inaczej pracowal, tu zas cokolwiek czujesz od ok 3 tys obrotow...

Zawieszenie jest dosyc twarde, w Superbie jest o wiele mieksze (zapewne przez rozstaw osi) - polecalbym bardziej comfortline + dodatki, niz highline gdzie twarde skorzane fotele + zawieszenie zestrojone bardziej twardo daje odczucie auta bardziej w stylu GTI niz limuzyny klasy nizszej sredniej.

Aczkolwiek wszystko jest kwestia gustow ... z ktorymi sie nie dyskutuje

 

Pozdrawiam

 

<M>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pasio FSI-UA

Jesli porownywac 2,0 FSI z 1,8 T - moge sie tylko wypowiedziec na temat 1,8T w Superbie - i w mojej opini osiagi 1,8T wydaja sie byc troche lepsze w zakresie przyspieszen w zakresie 80-130 km (pod warunkiem utrzymania odpowiednich obrotow, aby dac szanse zadzialac turbinie).

Wiecej "fanu" mialem z przyspieszania 1,8 T...poza tym mozna go spokojnie zczipowac na 180 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi

Chyba jednak wezmę od kumpla 1.8 T z 2004/2005. Kupiony w salonie, bezwypadkowy wic chyba to sie bardziej opłaca, bo auto pewne. A po drugie nie stracę już na nim tyle co na 2.0 FSI z 2005. Narazie w moim zrobiłem rozrząd, przegląd, wymieniłem sworzeń, kupiłem oponki i śmiga jak złoto. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 FSI kto ma ten silnik zadowoleni jestescie z tego silnika bo sie zasranawiam nad tym a nad 1.9 Tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie spisuje się super, oleju nie bierze nic. Mam go trzy lata, ok 90 tyś km, prócz wymiany sprężarki klimy to nic nie robiłem. Jetem zadowolony bardzo nie żałuje wyboru. Spalanie miasto- 10 trasa- 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie miasto- 10 trasa- 7
Takie samo spalanie mam przy 2.0tfsi a zawsze 50KM wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam problemu z tym silnikiem.

Spalanie stosownie do nogi. Ostatnio jakoś mnie wzieło na eco jazdy i na trasie klima plus automat to 6,3l robiłem ,miasto to około 9l. Na komputerku średnia 8,5l . Myślę że jest to bezpieczne rozwiązanie przy eksploatacji, brak turbin, popowtryskiwaczy.

Zrobiłem 60 000 i zero dolewek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie spalanie ujdzie wobec problematyki TDI trasa miasto 7.5 miasto 10 jak kazdy silnik nie lubi gwałtu bez gry wstepnej pózniej jest oki

 

u nas jest do sprzedania dzis widziałem jak bede miał jutro czas to tam podjade odpisze nr tel jest srebrny sedan nie wiem czy to 1.6 fsi czy 2.0 fsi czy 2.0 TFSI jutro bede wiedział wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że się wtrące, mam 2.0 FSI i niedawno gdzieś rzuciła mi się wzmianka o tym właśnie silniku, że odkłada się w nim nagar. Ktoś osobiście spotkał się z tym problemem u siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie jedziłem Passatem z tym silnikiem przez 4 lata. Średnie spalanie nigdy nie zeszło poniżej 10 l. Realnie w mieście palił około 12-13 l na trasie 10l. Na gwarancji przeszedłem procedurę wymiany silnika na nowy. Stary się zatarł po 20000 przebiegu. Przy dynamicznej jedzie bierze olej. Wg mnie lepiej kupić B6 z silnikiem 1,8 TSI lub 2,0 TSI.

 

Pozdraiwam,

Wiesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lepiej kupić B6 z silnikiem 1,8 TSI lub 2,0 TSI.
no tak tylko że to już rocznik 2008 w górę, a nie każdy ma takie pieniądze przeznaczone na auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że odkłada się w nim nagar
tak odkłada się nagar bo miałem FSI tylko że w Octavii i 1.6 i znalazłem na forum audi bodajże o tym dużo i z tego co się orientuje to są zdjęcia silnika z czyszczenia nagaru na forum Octavii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jeżdżę Paskiem z 2005 roku z 2.0 FSI. Mam najechane 97 tys. km.

Powiem tak, silnik nie bierze oleju. Przynajmniej mój egzemplarz. Jeżeli chodzi o kulturę pracy, to moim zdaniem jest to bardzo dobrze dopasowana jednostka. Przy spokojnej jeździe jest cichutki, ale jak już wcześniej było powiedziane ma sportowy charakter przy przyspieszaniu - wydech fajnie słychać.

Co do spalania każdy tutaj podaje różne wartości, ale nie widziałem, żeby ktoś podawał na jakich oponach jeździ, a to chyba kluczowa sprawa.

Ja obecnie mam opony 215/55 R16 i średnie spalanie mam na poziomie 8,47 l.

Na trasie przy spokojnej jeździe to około 7,5l; w mieście do 10l. Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym rzadko ostatnio przekraczam 9l.

Na zimowych oponach w rozmiarze 205/55 R16 spalanie było o jakieś 0,3 litra niższe.

Zaznaczam, że po każdym tankowaniu sprawdzam spalanie (nie mam komputera).

 

Do czego można się przyczepić, to moment obrotowy... Na tak duże auto przyspieszenie nie powala. Przydałoby się trochę więcej. Ale w normalnym użytkowaniu i wyczuciu auta i możliwości silnika można spokojnie i bez problemów sobie radzić.

Jak na razie nie miałem problemów z silnikiem. Tankuję tylko paliwo 98 oktanów.

Jedyne, co się stało, to cewki padły. Ale była akcja serwisowa i za free wymieniali.

 

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:26 ----------

 

Dodam, że silnik jest elastyczny i daje radę z tymi sześcioma biegami. 60 km/h można na 5 biegu przy nieco powyżej 2 tys. obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności