dlugi6661 Zgłoś #61 Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam, kupiłem 2.0 FSi sportline jakiś czas temu, auto sprowadzone z Danii. Ma dość dziwną przypadłość, jak silnik się rozgrzeje klepie jak TDI. Nie czuję spadku mocy, spalanie jest wysokie przez koła (245/35/19). Mechanik rozkręcił silnik, okazało się, że zmienił się kąt zapłonu. Do wymiany był napinacz, łańcuch (bo się rozciągnął) no i.. właśnie tutaj jest problem. Niektórzy uważają, że trzeba wymienić jeszcze urządzenie na wale odpowiedzialne za zmienne fazy rozrządu, które można zakupić tylko w ASO i kosztuje 1 700 zl. Jedni twierdzą, że tak. Inni, że nie. Książka serwisowa jest po Duńsku ciężko cokowliek zrozumieć. Auto ma 198 000, do 194 000 było serwisowane. Rozrząd by robiony na 135 000. Jestem nowy na forum, nie moglem żałożyć sam tematu w dziale z pytaniami technicznymi - proszę o pomoc jutro muszę zadecydować czy wymieniać to czy nie a autoryzowany serwis ma gdzieś takie pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #62 Napisano 14 Kwietnia 2013 Powinno wymienić się komplet przy wymianie łańcuszeka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #63 Napisano 14 Kwietnia 2013 kurcze to niedobre wiadomości, wypompowałem się do zera na to auto a tu taki wydatek na dzień dobry. Endrju jesteś w stanie określić czy nie wymienienie tej części wiąże się z czymś poważnym (np całkowite uszkodzenie silnika, pęknięcie wału, ponowne rozregulowanie kątu wtrysku)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #64 Napisano 14 Kwietnia 2013 Jeśli zablokuje się wariator od zmiennych faz rozrządu i pęknie łańcuszek to zniszczenia są nawet większe niż przy zerwaniu paska rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #65 Napisano 14 Kwietnia 2013 widzisz i o takie info mi chodziło bo nikt nie potrafił mi tego wytłumaczyć podejrzewam, że sam nie wiedział. Czy użytkownicy forum mają jakieś zaprzyjaźnione sklepy, w których część można kupić taniej czy faktycznie tylko aso? bo rozumiem że chodzi o to tyle że dla 2.0 http://allegro.pl/wariator-nastawnik-fazator-vw-audi-1-4-1-6-tsi-fsi-i3131549908.html ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #66 Napisano 14 Kwietnia 2013 Napisz pw do kolegi Weso, powinien pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #67 Napisano 14 Kwietnia 2013 super dzięki bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #68 Napisano 14 Kwietnia 2013 A to nie występuje tylko w TFSI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #69 Napisano 15 Kwietnia 2013 no właśnie nie, zmienne fazy są w obu silnikach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #70 Napisano 15 Kwietnia 2013 Zgadza się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #71 Napisano 17 Kwietnia 2013 Wymieniałem to ustrojstwo miesiąc temu. Silnik w zasadzie pracuje tak samo, ale mam już spokój. Po 2008 roku podobno poprawili konstrukcję tego wariatora i już nie powinien się wyrabiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #72 Napisano 18 Kwietnia 2013 Wymieniałem to ustrojstwo miesiąc temu. Silnik w zasadzie pracuje tak samo, ale mam już spokój. Po 2008 roku podobno poprawili konstrukcję tego wariatora i już nie powinien się wyrabiać. Niepotrzebnie to wymieniałeś, jak nie klepał jak TDi to jak już chciałeś wymieniać coś wystarczyło napinacz i łańcuch... wątpie by potem Ci padł sam wariator... jaki masz przebieg? obstawiam mniej jak 150tyś? jak sam wspomniałeś różnicy nie odczułeś w pracy silnika ale ogólnie fajnie potem od Ciebie kupić auto ---------- Dodano o 08:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 07:59 ---------- widzisz i o takie info mi chodziło bo nikt nie potrafił mi tego wytłumaczyć podejrzewam, że sam nie wiedział. Czy użytkownicy forum mają jakieś zaprzyjaźnione sklepy, w których część można kupić taniej czy faktycznie tylko aso? bo rozumiem że chodzi o to tyle że dla 2.0 http://allegro.pl/wariator-nastawnik...131549908.html ? Wariator kupisz tylko w ASO, reszta występuję w dobrych zamiennikach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #73 Napisano 19 Kwietnia 2013 Jolek to jest racja, myślałem nad tą wymianą sto lat świetlnych. Jechałem z tą częścią do technologa ze stoczni, który ocenia zużycie części od statków. Stwierdził brak zużycia zewnętrznego, pozostało ryzyko tego co jest w środku. Z magazynu części VW z Poznania było mega mało zamówień tej części. Rozważając za i przeciw kupiłem łańcuszek, napinacz, wymieniłem i na razie odpukać cisza jak w melexie. Najdziwniejsze dla mnie było to, że Passatów na ulicy jeździ trochę, a praktycznie na ten temat oczy zrobili nawet w ASO - mało ludzi ogarnia ten problem. Naprawa wraz z częściami wyszła 800zł...sam wariator po rabatach 1 500 zł więc zaoszczędziłem. Na jak długo? Zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #74 Napisano 19 Kwietnia 2013 Jolek to jest racja, myślałem nad tą wymianą sto lat świetlnych. Jechałem z tą częścią do technologa ze stoczni, który ocenia zużycie części od statków. Stwierdził brak zużycia zewnętrznego, pozostało ryzyko tego co jest w środku. Z magazynu części VW z Poznania było mega mało zamówień tej części. Rozważając za i przeciw kupiłem łańcuszek, napinacz, wymieniłem i na razie odpukać cisza jak w melexie. Najdziwniejsze dla mnie było to, że Passatów na ulicy jeździ trochę, a praktycznie na ten temat oczy zrobili nawet w ASO - mało ludzi ogarnia ten problem. Naprawa wraz z częściami wyszła 800zł...sam wariator po rabatach 1 500 zł więc zaoszczędziłem. Na jak długo? Zobaczymy W Aso nie ogarniają tematu bo uważają lub lepiej powiedzieć "ten typ tak ma chodzić" niż zagłębić się w temat, a jak komuś strzeli to będą robić a, że przeważnie jak komuś już to strzeli to przy większych przebiegach po gwarancji więc im to rybka... chociaż pewnie nie wszystkie ASO tak postępują... więc nie chcę generalizować Temat dogłębnie przerobiony na forum Golfa 5 GTi gdzie ten silnik TFSi jest w "standardzie" i chłopaki tam ogarniają temat bdb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #75 Napisano 20 Kwietnia 2013 Niepotrzebnie to wymieniałeś, jak nie klepał jak TDi to jak już chciałeś wymieniać coś wystarczyło napinacz i łańcuch... wątpie by potem Ci padł sam wariator... jaki masz przebieg? obstawiam mniej jak 150tyś? jak sam wspomniałeś różnicy nie odczułeś w pracy silnika ale ogólnie fajnie potem od Ciebie kupić auto Mam 142.000 km, ale ponieważ i tak musiałem zdejmować rozrząd (z powodu innej usterki), to stwierdziłem, że nie będę za jakiś czas drugi raz płacił za robociznę i ewentualnie nowy pasek rozrządu i pompę wody i zrobię wszystko hurtem. Robota ta sama. O awaryjności wariatora też krążą różne opinie i dlatego wymieniłem i tą część przy okazji. A jak będę sprzedawał brykę to się do Ciebie zgłoszę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #76 Napisano 24 Kwietnia 2013 Panowie a jak jest z przyspieszeniem waszego 2.0 FSI ? U mnie do tych 110 to się zbiera sympatycznie, do 130 idzie już dość wolno a do 150 to jak matiz do 100. Myślicie, że koła mogą odgrywać tutaj dużą rolę? Mam 19" i zastanawiam się czy ich nie sprzedać jeżeli faktycznie odczuwałbym lepszą dynamikę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #77 Napisano 24 Kwietnia 2013 To zależy czy te 19" mają dobrze dobraną oponę i czy są bardzo ciężkie czy nie Może to być ich wina. Do 150 przyspiesza bez żadnych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #78 Napisano 25 Kwietnia 2013 wiesz co to są continentale sport coś tam 235/35/19. Czy są ciężkie..wiesz co no nie mam porównania wcześniej w audi miałem 17" to ważą podobnie. Mówisz do 150 bez problemu no u mnie to muszę go grubo poprzeciągać do końca obrotow żeby się rozbujał jako tako a jakie masz koła w swoim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #79 Napisano 4 Maja 2013 No myślę że te 19" z 235 szerokości opony, to troszkę przesada. To są dedykowane, wersja 150KM i dla mojej 200KM (19" nawet nie ma w opcjonalnym zestawie) 205/55R16 215/55R16 235/40R18 235/45R17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi6661 Zgłoś #80 Napisano 7 Maja 2013 ajj fakt to nie najlepszy pomysł był, wracałem z majówki w 5 osób, jak wpadłem w dziurę to mi felgę od wewnątrz wykręciło na drugą stronę..a opona cała. To przez ten niski profil..powrót z majówki lawetą 70km dobrze, że miałem assistance ale jadę dziś z felgą na prostowanie..oby się udało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach