passat1.8t Zgłoś #1 Napisano 25 Grudnia 2010 Panowie w moim transicie t300 2.0d ( rozrząd na łancuch) zepsuł się rozrusznik , nie chce wzywac lawety bo autko stoji u mnie na podwórku a do serwisu niedaleko , i tu pytanie czy można go ,,rozciągnąc" , łańcuch nie przeskoczy?? ( tato kiedyś miał starego transita 2.5d 92r i przeskoczył pasek po takim odpalaniu..) holowanie nie wchodzi w grę bo nie mam odpowiedniego autka.Jeżeli go rozciagać to z 3? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2010 tak. delikatnie pusc sprzegło i nic nie przeszkoczy.... trójka bedzie odpiwednia a nawe z 4 moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #3 Napisano 26 Grudnia 2010 Ja tam jak mnie chlopaki pchali (taki truchcik lekki) to jedyneczka-dwojeczka powoli. Jak silnik zaczal łapac, to odpuszczalem. A jak zaskoczyl to z rozpietym napedem. Rozrzad z paskiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2010 Zaraz mądre głowy doradzą Ci jak usprawnić na tzw. "pych" samochód. Jeśli na to właśnie w taki sposób nadwyrężasz łańcuch, pasek rozrządu. Decyzja należy do ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #5 Napisano 26 Grudnia 2010 wytłumaczcie mi proszę jakie naprężenia występują niby w pasku czy łańcuchu zapalając na pych. Już zresztą kiedyś na ten temat dyskutowaliśmy, i doszliśmy do wniosku, że legenda głosi, iż może przeskoczyć pasek - ale co on tak naprawdę napędza? Zawory. A jakie opory tam i siły występują? Bo połączenie koła-skrzynia-sprzęgło-korbowód to jest połączenie stałe, z dużą bezwładnością i tu się zgadzam, ciężko to ruszyć i gdyby tutaj było jakiekolwiek połączenie gumowym paskiem to owszem - mogłoby coś przeskoczyć. Ale zawory tylko się otwierają i zamykają, nie działają na nie prawie żadne siły związane z pędem mechanicznym pędzącego samochodu. O ile pasek jest więc poprawnie naprężony - co tam niby ma przeskoczyć?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #6 Napisano 26 Grudnia 2010 odpalaj na pych śmiało. tyle że tak jak już wspomniano na wyższym biegu np.3 jak nie złapie to 2. sprzęgło powoli puszczaj i nic nie ma prawa się stać. owszem duzo sie słyszy o przeskoczonym pasku rozrządu ale Ty masz łańcuch i wydaje mi się że jest to bardziej sztywne połączenie rozrządu. druga opcja to zaciągnięcie samochodu na hol. sam napisałeś że masz niedaleko do serwisu więc zaciągnij go innym pojazdem. wiem... mówisz że nie masz odpowiedniego autka... a PASSAT ?? wydaje mi się że wystarczy jak Cię policja zobaczy (choć wątpię że wogóle o takie coś się doczepią) to bez problemu się wytłumaczysz. a najlepszym wyjściem to jest wykręcenie rozrusznika i zawiezienie go, a nie holowanie całego auta no ale nie każdy może mieć takie możliwości. Twój wybór pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2010 Niestety nie mam tak wysokiego garażu żeby mi transit do niego wjechał .. a na podworku mi się nie chce pod nim leżeć..( zaraz bym pewnie odchorował) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojte_B Zgłoś #8 Napisano 27 Grudnia 2010 odpalaj kolego na pych bez zastanowienia, przeciez to tylko jedno odpalenie w ten sposób więc spokojnie nic sie nie stanie! ja w swojej poprzedniej astrze zagazowanej co hwila mialem problem z tym ze gasła po wyrzuceniu na luz i przeciez nie odpalałem jej spowrotem za pomocą rozrusznika tylko po prostu puszczałem sprzęgło i odpalała a ile razy tak robiłem to cięzko zliczyc ale bywało ze i kilka razy dziennie dodam ze astra na pasku była Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #9 Napisano 28 Grudnia 2010 Ostatecznie transit pojechał na lawecie , problem jest ponoć w wiązce i jeszcze go naprawiają.. dobrze ze sie pod nim nie taczalem bo i tak g.. bym naprawił;p pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MlodyS53 Zgłoś #10 Napisano 28 Grudnia 2010 eee tam srutu tu tu majtki z drutu. Moje B2 ma problemy z bendiksem lub automatem i jak zimny to nie zaskakuje mi rozrusznik (tylko stuka, ale nie kreci) to wtedy cyk lekkki zapych jedynka, strzał ze sprzęgła i odrazu gada.... Jak się rozgrzeje to kręci normalnie. Więc nie ma co się bać o zerwanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2010 Tak Wojtek-palnie ale nie powinno się tak robić W każdym bądź razie odpalanie na pych tylko w ostateczności i na wysokim biegu.Na trójce czy czwórce też odpali a nie nadwyręża tak silnika jak 1 czy 2 bieg. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #12 Napisano 28 Grudnia 2010 ...astra na pasku była ...Moje B2 ma problemy z bendiksem lub automatem i jak zimny to nie zaskakuje mi rozrusznik (tylko stuka, ale nie kreci) to wtedy cyk lekkki zapych jedynka, strzał ze sprzęgła i odrazu gada.... Śmiałbym tylko zauważyć, że obaj piszecie o benzyniakach a diesel ma nieco większe sprężanie więc i trudniej kompresję przełamać i z jedynki też raczej wątpliwe odpalanie. PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2010 W końcu naprawili , wiązka silnika się uszkodziła gdzieś koło szyby ( ponoć częsta awaria) , dobrze ze nie pchałem bo i tak by nie zapalil , jak na złośc dzisiaj w białymstoku sa tragiczne warunki i od razu mi koleś w dupe w transita wjechał...( u mnie uszkodzeń brak bo predkość minimalna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mechanic Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2010 Znam przypadki że z popychu odpalił też na drugim biegu,ale generalnie lepiej jest zacząć z trójki lub czwórki,tak jak mówią forumowicze. Jak załapie to wrzuc wyższy bieg i powinieneś spokojnie dojechać do serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #15 Napisano 30 Grudnia 2010 Już dojechał: Ostatecznie transit pojechał na lawecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach