Skocz do zawartości
Gość Grinch

Wałki rozrządu PD

Rekomendowane odpowiedzi

zależy co pod tym słowem liźnięta się kryje, lepiej o foto poprosić w makro i przedstaw to będziesz wiedział czy warto brać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się pod poniższym. Problemy z odpalaniem występujące szczególnie po przejechaniu krótkich odcinków <1-2km i postoju są objawem cofania się paliwa do zbiornika co może być spowodowane nieszczelnością na pompowtryskach. A jak już przybywa oleju to trzeba się zabrać za natychmiastową diagnozę. ON rozcieńcza olej a skutki wiadome.

 

Przy naprawie trzeba zwrócić uwagę na stan zaślepek aluminiowych w ośkach dźwigienek pompowtrysków - ich wysunięcie lub brak spowoduje utratę ciśnienia oleju na wałku rozrządu :/. Dwie głowice z którymi się spotkałem, a na których padł wałek miały tę przypadłość.

 

Krzywki w PD są bardzo duże co zwiększa znacznie prędkość liniową na szklance i właściwe smarowanie jest elementem krytycznym. W zasadzie oryginalne wałki w PD są bardzo dobrej jakości, przy niewielkim zużyciu wystarczy przeszlifować krzywki. Słaby punkt to szklanka, która jako pierwsza się zużywa i doprowadza wałek do agonii. Trzeba zwrócić uwagę iż do PD szklanki mają inne numery katalogowe niż do SD. Spotkałem się z opiniami, że szklanki/popychacze należy wymienić po określonym przebiegu...

 

Witam

 

Posiadam Passata AVF z 2001 roku z autostradowym przebiegiem 354 tyś km. Przy 352 tyś km wymieniłem wytarty wałek i szklanki na wałek nockentechnik (według mnie ta sama półka co kolbenschmidt ) szklanki ruvillie czyli firmy INA, oczywiście przy wymianie wałka wymieniłem pasek rozrządu (nie dawno miałem wymieniany cały rozrząd a pasek trzeba a raczej powinno sie zmieniać przy takich wymianach) i olej (castrol EDEG + filtr. Orginalny wałek miałem wytarty na wszystkich krzywkach ale z 3 cylindra od wydechu krzywka była najbardziej zużyta i szklanka również (na zaworach wydechowych jest duże obciążenie ) Po poskładaniu wszystkiego autko jest sprawne, jest ok, przejechałem już ok 2 tyś km i nie ma problemów, jednak po dłuższych rozmyśleniach i odpowiadaniu sobie na pytania dochodzę do stwierdzenia że powodem zużycia orginalnego wałka są uszczelnia lub gniazda pompowtryskiwaczy, przepuszczają paliwo które przed odparowaniem pogarsza własciwości oleju.

Ostatnio po ostrej przegazówie passatem i 8 godzinnym postoju miałem poważny problem z odpaleniem go, musiałem krecic rozrusznikiem 40 -60 s zanim coś zaskoczyło, o dziwo przy spokojniej jeździe jest wszystko ok. Cały czas kontroluje poziom oleju, również po przegazówie skontrolowałem - był wyższy o 3 -5 mm niż poprzednio.

 

Przymierzam teraz sie do wymiany uszczelnień pompowtrysków, póżniej zobaczymy co bedzie dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

... Jak każdy wie wałki rozrządu to mankament w silnikach PD.

... Teorii na ten temat jest tak wiele jak Polska długa i szeroka :taksobie

 

... Ja osobiście stwierdzam że jedyną wadą jest zły olej !

 

... Tak więc po użytkowaniu 3 miesięcznym passata z silnikiem 1.9 TDI AVF, spostrzegłem ranne pukanie przy odpalaniu auta.

Na samym początku pukanie trwało kilka sekund po czym przestawało.

Nie widzących innych niepokojących zjawisko odpuściłem.

Po jakimś czasie pukanie zaczęło bardziej ryć banie, po przegazówce przestawało a później już nie.

Na początku pukał jak był zimny a na końcu już cały czas.

... Wzrost metalicznego pukania zwiększał się ze wzrostem obrotów silnika. Auto cały czas kopciło na biało !

Brak mocy.

 

 

... Po mięsiącach czekania szukania oraz konsultacji doszedłem do wniosku że nie ma sensu słuchać głupot głupich mechaników !

Auto zostało odstawione we wtorek do znajomego mechanika :)

Dziś odbiór i wszystko ok.

 

... Najśmieszniejsze jest to że przez 30 lat swojej pracy nie widział takich rzeczy jak u mnie :)

 

... Najprawdopodobniej jeden zawór się zawiesił i chodził na trzy cylindry, stąd brak mocy, kopcenie na biało oraz dziwny zapach spalin!

 

... A więc wymienione zostało :

 

Wałek rozrządu - 1000 PLN + uszczelniacz

Popychacze hydrauliczne (komplet) - 400 PLN

Panewki wałka rozrządu (komplet) - 150 PLN

Robotka - 250 PLN

Suma - 1800 PLN

 

... A teraz powiem wam tak auto ma 225 tys przebiegu, oczywiście tyle jest na szafie i nie będziemy polemizować co do tego bo różnie bywa :manga

 

... Znajomy powiedział że 2h roboty to max ale że musiał czekać na części to się przedłużyło :)

 

... Wszystkie Części InterCars :manga

 

... Na koniec powiem wam tyle :)

Dziś oglądałem stare klamoty :

 

Wałek wytarty na wszystkich krzywkach !

Szklanki miękkie jak masło, jedna dziurawa !

Panewki masakra :D Jedna nawet fioletowa :manga

 

... Nie robiłem zdijęć tych teile bo to bez sensu każdy wie o co chodzi.

... Oleju mechanik nie kazał mi zmieniać bo mówi że nowy i na wiosnę przyjadę to zmienimy na Castrol-ka :D

 

... PS; Prośba do moderatorów o podwieszenie tematu z wiadomych względów, temat rzeka częsta przypadłość PD :manga

 

... Pozdrawiam i Trzymajcie się Ciepło w Te Świąteczne dni :)

 

mam to samo co Ty Passat B5 fl 2005 rok tyle że silnik BGW. Przebieg Ori 320tyś km.

Edytowane przez PatrykSuchy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludziki, pamiętajmy o regeneracji wałka, warstwa napawana jest nawet odporniejsza od materiału z jakiego wykonany jest wałek :) Przerabiałem temat, mój AFV ma 250 tys, 10 tys temu regenerowałem wałek który był już wytarty, nadmieniam że od początku jeżdżony był na oleju Motul 505.01 (praktycznie najlepszy olej na rynku). Każdy silnik zużywa się różnie ale w PD wycieranie się wałków to norma...

 

Po 3 sezonach na Motulu, wytartym wałku (na ile dzięki olejowi nie wiadomo) i ubywającym oleju zdecydowałem się na powrót do "starego" oleju. Efekt taki że praktycznie przestało ubywać oleju... także ja Motulowi już dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ubywania oleju to warto by się zastanowić czy jego brak jest zła czy dobrą oznaką bo jak wiadomo przy tej konstrukcji separatora mgły olejowej nie nieuniknione jest że wędruje on do dolotu czyli będzie go ubywać.

Jeżeli chodzi o Motula to bym go tak szybko nie wskazał go jako winowajcy - ATJ 116km 2000r przez ostatnie 160kkm jeżdzony tylko na Motul 505.01 wymieniany co 12-13kkm z ubytkiem ok. 0.2l , aktualny przebieg 265kkm stan zużycia wałka i krzywek minimalny.

Wcześniej przez pierwsze 100kkm u niemców jeżdzony był na oleju long-life - według mnie właśnie przebieg przebyty na tego typu oleju jest istotnym szczegółem wpływającym na późniejsze zużycie wałka i szklanek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ot to, po ostatniej robocie wałka, kilka wymian Motula już było. Robota była robiona przy 256 tyś na blacie teraz ma prawie 308 tyś. Przypomnę że zakładałem używany wałek z jakiegoś anglika, nowe szklanki, panewki i kpl. śrub. Puki co to przydało by się korekcje poprawić, i zrobić coś z dymieniem po odpaleniu zimnego. Czy wałek uległ jakiemuś odczuwalnemu zużyciu? Nie wiem.

Co do oleju, trzeba uważać na podróbki. U mnie z dolewkami to różnie bywa, np. przez ostatnie 10 tyś jeszcze nic nie dolałem ale stan blisko minimum jest, wcześniej jak darłem na autobahnie 160-180 to jednak musiałem trochę dolać żeby to następnej wymiany starczyło.

Edytowane przez Vesto43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy naprawie trzeba zwrócić uwagę na stan zaślepek aluminiowych w ośkach dźwigienek pompowtrysków - ich wysunięcie lub brak spowoduje utratę ciśnienia oleju na wałku rozrządu :/. Dwie głowice z którymi się spotkałem, a na których padł wałek miały tę przypadłość.

Czy te zaslepki mozna zlokalizowac bez rozbierania/wyciagania osiek i pompek?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po 3 sezonach na Motulu, wytartym wałku (na ile dzięki olejowi nie wiadomo) i ubywającym oleju zdecydowałem się na powrót do "starego" oleju. Efekt taki że praktycznie przestało ubywać oleju... także ja Motulowi już dziękuję.

 

 

ja już 3-ci raz właśnie zmieniłem olej Motul 5w40 505.01 ,zmieniam co 13 tys,oleju nie dolewam nic,więc nie wiem czemu opinia że to wina oleju,wcześniej lałem castrola edge 5w40 i też nic nie brał ale przebieg w tej chwili 191 tys ,wałek ori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

Ma ktoś może jakąś serwisówkę dla ARL-a,bo potrzebuję wymiarów krzywek wałka?

Mam zamiar rozejrzeć się za używanym wałkiem w dobrej kondycji,stąd moje pytanie. Nie chcę nowego zamiennika,nawet najlepszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc odpowiem sobie sam - zmierzony nowy zamiennik KOLBENSCHMIDT. Wysokości krzywek ,mierzone suwmiarką elektroniczną 61,60mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój wytarty też takie ma :) tj 61,6mm na wzniosie.

Problem jest inny, gdyż wałek wyciera się często przed wzniosem, tj. zwory się otwierają ale czas otwarcie jest zbyt krótki przez co pojawia się dźwięk buczenia w filtrze.

Ja u siebie zmieniłem wałek w tamtym tygodniu i objawy buczenia zniknęły. Silnik pracuje bardziej miękko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z silnikiem, w warsztacie powiedzieli do wymiany. To już drugi zepsuty silnik za ostatnie 2 miesiące. Narzekam na ostatni warsztat gdzie było wymienione ten silnik i gościa u którego kupiłem, więc zdecydowałem zmienić warsztat i odznależć profesjonalista z tego samochodu w Warszawie, albo blisko Warszawy(+10-20km). Czy może ktoś poradzić taki warsztat aby zamontowali porządnie do samochodu nowy silnik jak najlepiej, żeby w razie czego oni mogli zamówić taki silnik i odrazu go sprawdzić?!

 

 

mam passata b5 2000r., 1.9 tdi AFN (110km)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój wytarty też takie ma :) tj 61,6mm na wzniosie.

Problem jest inny, gdyż wałek wyciera się często przed wzniosem, tj. zwory się otwierają ale czas otwarcie jest zbyt krótki przez co pojawia się dźwięk buczenia w filtrze.

Ja u siebie zmieniłem wałek w tamtym tygodniu i objawy buczenia zniknęły. Silnik pracuje bardziej miękko.

 

Jaki wałek wstawiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używkę w idealnym stanie. Po numerze nie potrafiłem jej rozszyfrować z jakiej firmy była.

Mój wałek miał 275tys. km oryginalnego nalotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świątek nie chce się przyznać z czego jest ten wałek. Wolałbym już zamiennik Kolbenschmidta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Używkę w idealnym stanie. Po numerze nie potrafiłem jej rozszyfrować z jakiej firmy była.

Mój wałek miał 275tys. km oryginalnego nalotu.

 

wstawiałeś sam wałek czy przy okazji też szklanki itp :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały komplet tj. "nowy" wałek, szklanki, panewki i uszczelniacz wałka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem jest inny, gdyż wałek wyciera się często przed wzniosem, tj. zwory się otwierają ale czas otwarcie jest zbyt krótki przez co pojawia się dźwięk buczenia w filtrze.

Owszem,buczało. Większość krzywek wyglądała,jakby ktoś je potraktował grubym kamieniem szlifierskim dookoła. Takim do ostrzenia siekier. Buczenie było niemiłosierne,jak z tuby w bagażniku,cymbała pod remizą.

Po zamontowaniu nowego wałka Kolbenschmidt + popychaczy INA + panewek Kolbenschmidt + uszczelniacza Corteco,wszystko ładnie wróciło do normy. Korekcje pospadały w okolice zera. Silnik pracuje jak nówka. Właściciel dzwonił,że spalanie spadło i padł rekord.

Oczywiście poinformowałem go o możliwości pęknięcia wałka w zamienniku. Jak on to stwierdził - będę królikiem doświadczalnym. Czekamy na dalszy rozwój wydarzeń. Za miesiąc ma się u mnie pojawić,żeby podnieść pokrywę i sprawdzić co się tam porobiło :what

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broki sprawdziłeś po założeniu nowego wałka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności