dominussbas Zgłoś #21 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) Dzięki wszystkim, szczególnie oli2008 przyczynił sie do tego, że upewniłem sie co do Boscha. Jutro zamawiam, mam pytanie do oli2008, ile bede czekał na altek jak zamówie jutro, z dostawa do okolic opola? i jeszcze jedno, czy warto założyc altek z wiekszym amperażem?(jakbym np chciał sobie zamontować w passku lodówkę i ekspress do kawy;) i czy faktycznie Bosch ma większy Voltarz? Pozdrawiam:) Edytowane 19 Grudnia 2010 przez dominussbas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #22 Napisano 20 Grudnia 2010 ile bede czekał na altek jak zamówie jutro, z dostawa do okolic opola? i jeszcze jedno, czy warto założyc altek z wiekszym amperażem?(jakbym np chciał sobie zamontować w passku lodówkę i ekspress do kawy i czy faktycznie Bosch ma większy Voltarz? Pozdrawiam wysyłam UPS-em zazwyczaj są na drugi dzień ale mamy okres świąteczny więc może być 1 dzień poślizgu zaznaczam może.Jeśli chcesz zamontować te wszystkie gadżety to na pewno mocniejszy alternator będzie dobrym rozwiązaniem.Ewentualne dane do wysyłki na PW.Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #23 Napisano 30 Grudnia 2010 Witam, co myślicie o altku firmy Lucas link. Mój obecny altek to BOSH 120 A 028 903 031, który wczesniej wydawał metaliczne dźwięki a teraz juz buczy (rzezi) na wolnych obrotach. Nówka kosztuje 252 funciole, a ten Lucasa 168. Chciałbym kupić używkę ale nigdzie nie mogę znaleźć takiego samego z tymi numerami. Byłem na szrocie i też nic. Paskiem mam zamiar jeszcze pojeździć ze 2 lata potem zmienić na coś młodszego. Prosze o pomoc czy warto kupować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #24 Napisano 30 Grudnia 2010 Nigdy nie słyszałem o altku lucas do paska, nie wiem tylko czy zauważyłeś, ale kupując go musisz zapłacić jeszcze 70.50 surcharge, czyli depozyt, który dostaniesz po oddaniu Twojego altka. Opis co to jest surcharge mówi, że doliczana ona jest tylko do zregenerowanych części-skoro jest przy altku, to wychodzi, że on jest zregenerowany, a nie nowy. A skoro jest zregenerowany, to można taniej kupić i bez depozytów: http://desc.shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=028903031&_sacat=0&_sop=15&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_odkw=028903031&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313&LH_TitleDesc=1 Kupowałem kiedyś regenerowany z ebay do innego auta i był w porządku. A przy okazji-pewny jestes, że to nie kółko hałasuje? Tu masz jak sprawdzić kółko: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=94570 Jeśli to kółko, to wystarczy wymiana kółka i już. Mi ze 3 tygodnie temu kółko padło, zaraz po telefonie żony, że kontrolka i wyświetlacz pokazały usterkę alternatora kupiłem ten altek-bo nie moge sobie pozwolić na przestój auta: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280577870461&ssPageName=STRK:MEWNX:IT Po otwarciu maski okazało się, że to zablokowane kółko. Skoro altek był w drodze, to już nie zawracałem sobie głowy wymianą kółka, bo i tak musiał bym klucz spline kupić, tylko założyłem kupiony alternator Bosch. Także sprawny alternator Valeo z uszkodzonym kółkiem leży u mnie. Miałem go wystawić na ebay, ale jak chcesz to się dogadamy-jeśli Twoje kółko jest sprawne to przełożysz i po sprawie. Jednak najpierw polecam sprawdzić, czy to nie kółko u Ciebie robi ten hałas. ---------- Post added at 16:41 ---------- Previous post was at 16:17 ---------- Warto by spytać o numery tych: http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGEN-PASSAT-2000-2005-1-9-TDI-ALTERNATOR-/170580284785?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27b7609571 http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGEN-passat-TDi-02-alternator-mint-3000mls-/200519764872?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eafe8cb88 Ten wygląda na Bosch i ponoć ma mały przebieg: http://cgi.ebay.co.uk/VW-PASSAT-1-9-TDI-ALTERNATOR-2003-/270681837144?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f05e50e58 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #25 Napisano 30 Grudnia 2010 Szczere dzięki za odpowiedź. Te 3 aukcje widziałem, ale zapomnaiłem by zapytać o numery. Ja już sam nie wiem co gryzie mego paska, przed chwilą byłem na dworze odpaliłem i chodził cicho. Nie jestem pewien w 100 % czy to kółko ale może tak być. Będę ściągał pasek w poniedziałek bo dpiero mam wolne. Wysyłałem tez zapytanie na stronie 1stChoice i jeden klient ze szrotu odpisał mi, że ma identyczny na stanie za 75 z dostawą. Na stronie eurocarparts, gdzie znalazłem tego lucasa jest też bosha-a i tam surgarge jest ponad 170 funtów:) czyli ponad 400 za altka. Nie opłaca mi się kupować nowego bo będę zmieniał auto. Widziałeś może gdzie same sprzęglo )kółko) gdzie mogę kupić? klucze spline chyba mam, bo kiedyś kupywałem cały zestaw kiedy były mi potrzebne jak kiere ściągałem . Tylko że trzeba targać altka do mechanika by ściągnąc za pomocą pneumata. Poczekam jeszcze do poniedziałku, możliwe że więcej ofert dostanę. Powiedz mi a mocno Ci buczał jak już był przy końcówce życia? Dzieki i pozdrawiam ---------- Post added at 19:12 ---------- Previous post was at 19:00 ---------- Właśnie doczytałem w podanym przez Ciebie temacie że przy uszkodzonym sprzęgiełku napinacz paska lata i faktycznie u mnie tak jest, nie mocno ale rusza się góra dół dość dośc jak na wybojach. Do Poniedziałku myślę, że wytrzyma zrobie jakieś 70 mil. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #26 Napisano 30 Grudnia 2010 Nie ma za co. Powiedz mi a mocno Ci buczał jak już był przy końcówce życia? U mnie na krótko przed zablokowaniem całkowitym faktycznie pod obciążeniem zaczął wydawać dźwięk-taki jakby szum. Zwróciłem na to uwagę, ale że akurat wtedy zamontowałem podgrzewacz, to myślałem, że szumi od większego obciążenia. A jak już się zablokował, to jak pisałem, kontrolka na desce i alternator workshop na wyświetlaczu. Paskiem narywało mocno i wydawał dźwięki, jakby zaraz miało coś się rozlecieć. Żeby sprawdzić kółko, wystarczy płaską 19tką odgiąć napinacz w lewo i juz możesz ściągnąć pasek z altka. Tak samo zakładasz-sekunda roboty i będziesz wiedział na czym stoisz. klucze spline chyba mam, bo kiedyś kupywałem cały zestaw kiedy były mi potrzebne jak kiere ściągałem . Tylko że trzeba targać altka do mechanika by ściągnąc za pomocą pneumata. Do kierownicy to torx, nie spline, aczkolwiek torx też potrzebny jest: http://cgi.ebay.co.uk/Alternator-Tool-Star-T50-X-1-2-D-/220517483940?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3357ddc5a4 Widziałeś może gdzie same sprzęglo )kółko) gdzie mogę kupić? http://shop.ebay.co.uk/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A3133&rt=nc&_nkw=vw+alternator+pulley&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1 Według etki oryginał to ok 80funtów. http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&sg=0&string=ko%C5%82o+alternatora+passat&order=d ---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:35 ---------- Właśnie doczytałem w podanym przez Ciebie temacie że przy uszkodzonym sprzęgiełku napinacz paska lata i faktycznie u mnie tak jest, nie mocno ale rusza się góra dół dość dośc jak na wybojach. Do Poniedziałku myślę, że wytrzyma zrobie jakieś 70 mil. Pozdrawiam Szczerze nie radzę używać auta jeśli kółko jest zepsute! To może nieść za sobą szereg konsekwencji. Możesz uszkodzić napinacz paska, a to tanie nie jest, może zniszczyć całkowicie alternator, do tego każde inne urządzenie napędzane z tego paska ucierpi, czyli wiskoza, pompa wspomagania. Ale jeśli będziesz miał pecha to pasek może się zerwać, przebić osłonę rozrządu i wkręcić w rozrząd...a wtedy to zamiast kółka zostanie Ci szukać silnika.... ---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:40 ---------- Ku przestrodze: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5566 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #27 Napisano 31 Grudnia 2010 (edytowane) Cześć, posłuchałem się i zostawiłem na parkingu swoje biedne autko. Zamówię dzisiaj to kółko, nie ma wyjścia. Mogę prosić o numer ETKI sprzęgiełka do altka: nr altka to: 028 903 031. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 31 Grudnia 2010 przez Leo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #28 Napisano 31 Grudnia 2010 (edytowane) tu raczej niema wyboru tylko wymiana altka skoro siedział Valeo to taki musi się tam znaleźć i o tych samych Amperach Przemyśl zagadnienie,zanim napiszesz głupoty i wprowadzisz kogoś w błąd.Proponował bym usuwać takie posty ,aby nie wprowadzały zamętu.:dobrze Edytowane 31 Grudnia 2010 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #29 Napisano 31 Grudnia 2010 P.S mielke nie zgadzam się z tobą,że jak siedział Valeo to ma być Valeo,stwierdzam to na postawie własnego doświadczenia tej branży-wymieniłem już ok 100szt Valeo na Boscha i nie ma żadnej różnicy. wspomniałem o tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #30 Napisano 31 Grudnia 2010 Cześć,posłuchałem się i zostawiłem na parkingu swoje biedne autko. Zamówię dzisiaj to kółko, nie ma wyjścia. Mogę prosić o numer ETKI sprzęgiełka do altka: nr altka to: 028 903 031. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam I bardzo dobrze zrobiłeś. Numer koła: 022903119B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #31 Napisano 31 Grudnia 2010 Znalazłem jeszcze info, że ten numer 022903119B został zastąpiony tym 022903119D w 2007roku: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #32 Napisano 31 Grudnia 2010 (edytowane) Wielkie dzięki już szukam. pozdrawiam i zyczę Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku. Tak przy okazji znalazlem instrukcje wymiany kółka, naprawdę przydatne: LINK ---------- Post added at 16:37 ---------- Previous post was at 14:57 ---------- Lipa nie mogę znaleźć z tymi numerami. Będę musiał na allegro kupić i czekać 2 tygodnie bez auta bo dopiero 11 stycznia lece do PL. ---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 16:37 ---------- MAM! Przypadkiem znalazlem wprowadzajac numer z koncowka B. W dodatku sklep sie znajduje w moim mieście:)Wrzucam link dla zainteresowanych zakupem cześci w UKLINK Edytowane 31 Grudnia 2010 przez Leo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #33 Napisano 31 Grudnia 2010 A upewniłeś się, że kółko jest zablokowane? Wszystko na to wskazuje, ale lepiej sprawdzić, za nim kupisz-to minuta roboty jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #34 Napisano 31 Grudnia 2010 No nie, ale zależy mi na czasie. W razie czego to opchnę na ebay-u lub zwrócę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #35 Napisano 4 Stycznia 2011 Witam, dzisiaj się wziąłem za auto. Zrobiłem jak poradziliście mi czyli sprawdzałem kółko. Zdjąłem pasek i wsadziłem śrubokręt w altka by zablokować wirnik i próbowałem obkręcić kółkiem. I nie mogłem, ani w lewo ani w prawo było zablokowane. Czyli co? walnięte czy musze większej siły użyć by obkręcić kółkiem choć w jedną stronę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #36 Napisano 4 Stycznia 2011 Zablokowane-zgodnie z ruchem wskazówek zegara powinno blokować, a w przeciwną powinno się kręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #37 Napisano 4 Stycznia 2011 Witam, dzisiaj się wziąłem za auto. Zrobiłem jak poradziliście mi czyli sprawdzałem kółko. Zdjąłem pasek i wsadziłem śrubokręt w altka by zablokować wirnik i próbowałem obkręcić kółkiem. I nie mogłem, ani w lewo ani w prawo było zablokowane. Czyli co? walnięte czy musze większej siły użyć by obkręcić kółkiem choć w jedną stronę? Raczej tak. Powinno się kręcić bez większej (dużej) siły. A masz w końcu nowe? Jak masz - to sprawdź na nowym, będziesz miał porównanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #38 Napisano 4 Stycznia 2011 No nie jeszcze właśnie nie mam. Czekam na przesyłkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #39 Napisano 4 Stycznia 2011 Sprawne koło kręci się w lewo, trzyma w prawo. Zablokowane trzyma w obie-tu żadnej filozofii nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #40 Napisano 4 Stycznia 2011 Dzieki. Altka wyciaglem, klucz spline jednak mam wiec jak dostane czesc biehiem do mechaniora i wymiana. Dam znac jak poszlo, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach