mazio Zgłoś #61 Napisano 16 Stycznia 2012 przecież napisałem wyraźnie że róznią się tylko kołem pasowym. jak masz z tym problem to spójrz pod maskę i będziesz wiedział jakie koło masz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #62 Napisano 22 Grudnia 2012 Panowie pytanie zasadnicze: Co można świeższego założyć do Passata B5 1.9TDI VP z alternatorków 120 lub 140A Boscha? Miałem dwa poprzednie Boscha naprawiane (wymiana łożysk i sprzęgiełek) oba skończyły żywot w piwnicy, ten co jest teraz mam od kolegi z forum i niestety ten piszczy niemiłosiernie od miesiąca (a miał być w dobrym stanie). Nie wiem czy to łożyska czy koło pasowe ale nie obchodzi mnie to, nie mam siły po raz kolejny tego naprawiać lub brać stary altek z tego samego rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yarecki Zgłoś #63 Napisano 5 Lipca 2013 (edytowane) Witam. W moim pasku 2004 rok 1.9 101 koni AVB padł alternator. Jest to Valeo 120A o numerach 028 903 031A. Był on już naprawiany, nie wiem dokładnie co ten elektryk wymienił ale wziął 150 zł i wytrzymało 3 miesiące. Teraz chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo albo Boscha bo nie będę się bawić w żadne naprawy a autem chcę pojeździć jeszcze 3-5 lat. 1. Czy Bosch 120A będzie na 100% pasować? Dodam że bosch w sklepie kosztuje 800 zł a valeo w tym samym sklepie 1600 zł więc jest duża różnica poza tym Bosche niby lepsze. Bo ktoś tam pisał że się różniły kołem pasowym więc może nie pasować, wtedy do ceny alternatora musiałbym doliczyć cenę tego koła i już wtedy robi się drożej. 2. Czy nowy alternator posiada sprzęgiełko? Czy trzeba ze starego przełożyć, bo nie wiem czy to jest w komplecie czy osobna część. Jeżeli do Boscha trzeba będzie dokupywać koło pasowe inne żeby pasowało to chyba jednak zostanę przy Valeo, trudno drożej wyjdzie ale mniej roboty a i tak mi znowu 300 tys km ponad wytrzyma. Proszę o porady co zrobić. Edytowane 5 Lipca 2013 przez yarecki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #64 Napisano 5 Lipca 2013 witam Panowie długo szukałem odpowiedniego tematu (szukajka itp, ale widać coś nie za dokładnie to działa), aż trafiłem na ten przypadkiem- bo ktoś napisał wymieniłem 3 napinacze, kolejny nowy od razu po montażu skacze. mechanicy ostawili alternator- co więcej- mówią, że ten co mam nie powinien byc w moim samochodzie numery alternatora Bosch 0 123 515 009 (znak vw,audi) 028 903 018e mechaniory mówią że powinien być ze sprzęgiełkiem. teraz pytanie krótkie- jaki alternator, o jakim numerze będzie pasował do mojego AFN 1,9 tdi z 97 roku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #65 Napisano 6 Lipca 2013 napisz czy masz klimę bo to ważne przy wyborze alternatora witam Panowiedługo szukałem odpowiedniego tematu (szukajka itp, ale widać coś nie za dokładnie to działa), aż trafiłem na ten przypadkiem- bo ktoś napisał wymieniłem 3 napinacze, kolejny nowy od razu po montażu skacze. mechanicy ostawili alternator- co więcej- mówią, że ten co mam nie powinien byc w moim samochodzie numery alternatora Bosch 0 123 515 009 (znak vw,audi) 028 903 018e mechaniory mówią że powinien być ze sprzęgiełkiem. teraz pytanie krótkie- jaki alternator, o jakim numerze będzie pasował do mojego AFN 1,9 tdi z 97 roku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
takilukasz Zgłoś #66 Napisano 6 Lipca 2013 taki powinien być dobry: 0123515020 http://www.aes.nl/WebRoot/Store/Shops/AES/MediaGallery/DetailImages/12.201.1314.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #67 Napisano 6 Lipca 2013 mmissiek oczywiście mam klimę klimatronic, mam też automatyczną skrzynię jeśli to jest ważne bardzo prosze o numer (na forum błagam już o to ze dwa tygodnie) i najlepiej przykładowy alternator z allegro mechanior powiedział, że ten alternator co mam jest od benzyny (!), czy to możliwe że z takim fabrycznie wyszedł mój passat, czy ktoś przeprowadzał operacje zmiany altka bez sprzęgiełka, na ze sprzęgiełkiem? dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #68 Napisano 6 Lipca 2013 zakupiłem ten cena ok i sprzedający gwarantuje działanie http://allegro.pl/show_item.php?item=3368687085 czy będzie pasować? jak nie to od razu krzyczeć to może da się odkręcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #69 Napisano 9 Lipca 2013 oczywiście... wczoraj napisał sprzedający że w kupionym przeze mnie alternatorze piszczy łożysko i on mi go nie wyśle. więc jeśli ktoś z was byłby w stanie sprawdzić jeszcze numery swojego alternatora w AFN 97 rok byłbym wdzięczny (jeden kolega już mi podał ale chce porównać) czy bardzo ważne jest ile rowków na rolka? czy jak jest ten jeden więcej to zostaje on pusty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #70 Napisano 9 Lipca 2013 Ilość rowków na rolce musi się zgadzać (rowki są przesunięte), jeżeli nie to rolkę trzeba zamienić/wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #71 Napisano 9 Lipca 2013 no zakupiłem kolejny, forumowy kolega podał mi numer http://allegro.pl/alternetor-120a-0123515003-1-9-tdi-b5-a4-a6-i3324700176.html sprzedający przy rozmowie telefonicznej miał go w ręku, mówi że jest sprzęgiełko i nic nie trzeszczy nic nie skrzypi. liczba rowków sie zgadza. dziękuje wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #72 Napisano 13 Lipca 2013 ok, altek wymieniony. nowy działa wyśmienicie, odzyskałem wiarę w moje passeratti, tak gładko silnik od zakupu jeszcze nie pracował (walił napinacz przez źle dobrano altek, wymieniłem 3 napinacze bez sensu) Pozwoliłem sobie na zrobienie fotorelacji wymiany alternatora dla potomnych Nie biorę żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przy korzystaniu z tej instrukcji. Naprawiasz samochód sam na własną odpowiedzialność. Polecam zmierzyć ładowanie na starym alternatorze, a po wymianie na nowy dla porównania. Instrukcja wymiany alternatora w silniku AFN passat b5 (w podobnych najprawdopodobniej identyko lub niewielkie szczegóły będą się różnić) Odłączamy akumulator i zabezpieczamy klemy przed przypadkowym kontaktem Na śrubę rolki napinacza nakładamy klucz oczkowy lub płaski 15 i przekręcamy w lewo Pasek podciągamy sobie tak, by wytworzony na nim lub zebrać nad rolką alternatora, pasek podnosimy lekko, a następnie ściągamy w stronę wiskozy, raczej z reszty rolek nie spadnie Wykręcamy kluczem nasadowym 13 dwie śruby mocujące napinacz, prawą po wykręceniu da się wyjąć, lewą zaś blokuje wiskoza, ale nie szkodzi- wysuwamy tyle ile można. Następnie za pomocą dwóch płaskich śrubokrętów (ja użyłem dość dużych) podważamy alternator w zaznaczonych strzałkami miejscach, najlepiej raz z jednej raz z drugiej strony. Alternator wychodzi. Zauważycie, że lewe mocowanie ma wycięcie, aby lewa śruba wyszła bez wyjmowania jej z mocowania. Jeśli mieliście problemy z odkręceniem kabli- mi osobiście gruby kabel odkręcił się bez problemu (klucz 10), to cienki kabel (klucz 8), dopóki alternator był zamontowany nie chciał odpuścić. Po wyjęciu alternatora miałem dużo lepszy dostęp, bez problemu odkręciłem drugą nakrętkę. Porównanie alternatorów- po lewej nowy ze sprzęgiełkiem, po prawej stary bez sprzęgiełka. Oczka kabli alternatora warto przetrzeć kilka razy drobnym papierem ściernym Do nowego alternatora warto kabelki poprzykręcać zanim go zamocujemy, po co potem grzebać. Polecam delikatne przetarcie papierem ściernym miejsc zaznaczonych na foto kółkiem na alternatorze, oraz miejsc analogicznych uchwytu. Alternator łatwiej wejdzie w mocowanie i będziemy mogli nim poruszać aby trafić śrubą. Alternator wkładamy już w włożoną częściowo lewą śrubą (tak by łeb był blisko wiskozy). Gdy uważamy, że jest na miejscu wkładamy prawą śrubę. Śruby dociskamy palcami ruszając alternatorem, gdy poczujemy, że śruba wskoczyła dalej dokręcamy- polecam dokręcić pierwszy obrót, czy nawet kilka palcami. Dokręcamy nasadową 13 Jak na obrazku 2 i 3 przekręcamy napinacz w lewo kluczem 15 i poluzowany pasek nakładamy na rolkę alternatora. Sprawdzamy czy pasek dobrze leży na wszystkich rolkach. Podłączamy akumulator i odpalamy. Sprawdzamy ładowanie. Jako, że nie spożyliśmy żadnego browara podczas wymiany teraz pijemy 6 w porywach do 8. Mi wymiana (pierwszy raz to robiłem) zajęła koło 30-40 minut wraz z szukaniem kluczy i wołaniem "fotografa". Pozdrawiam Michał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
natalia18 Zgłoś #73 Napisano 13 Lipca 2013 Dzięki Mielke, ale skoro wymieniać to może by tak cos polepszyc, czytałem że bosch mają lepsze ładowanie, ok 14,5V a valeo podobno ok 13,7V. Na ile to prawda nie wiem, ale i tak wychodzi na to, że musze kupić alternator wiec dobrze byłoby wybrac jaknajcelniej. Czy wiadomo cos komus o tych parametrach? Moj stary "trupoaltek" to 90A Kolego ,wczoraj wymieniłem regulator ze szczotkami .Kosztowało to mnie w serwisie 290 zł :alternator VALEO 90 A ,pierścienie są już wytarte i muszę pomyśleć o alternatorze rezerwowym . Zastosuje ten sam typ alternatora nie ma co kąbinować . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ecc88 Zgłoś #74 Napisano 3 Sierpnia 2013 Dzięki Mielke, ale skoro wymieniać to może by tak cos polepszyc, czytałem że bosch mają lepsze ładowanie, ok 14,5V a valeo podobno ok 13,7V. Na ile to prawda nie wiem, ale i tak wychodzi na to, że musze kupić alternator wiec dobrze byłoby wybrac jaknajcelniej. Czy wiadomo cos komus o tych parametrach? Moj stary "trupoaltek" to 90A To jak jest w końcu z tymi napięciami, nikt nie wie? Też szukam alternatora, który dawałby możliwie najwyższe napięcie, w okolicach 14,4V. Teraz mam Valeo 120A i po przejechaniu ok 10 km (autko po nocy czyli zimne) z włączonymi światłami napięcie ładowania spada z ok 14,2V na 13,7V. Po włączeniu klimy spada do 13,2-13,4. Mechanior (specjalista od altków i rozruszników)wymienił mi regulator i jest tak samo, twierdzi, że tak ma być u tego altka. Co wy na to, bo ja ze względu na krótkie trasy potrzebuję te 0,5V wyżej niż mam. Dodam, że akumulator jest niedoładowany i co jakiś czas muszę go doładować. Ponadto instrukcja akumulatora mówi, że napięcie ładowania musi być w zakresie 14,1-14,5V, więc musiałbym jeździć bez świateł aby spełnić ten warunek. A może mam założony nie ten alternator co trzeba? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #75 Napisano 3 Sierpnia 2013 ja w obu przypadkach miałem 13.9 V, w starym 13.89 w nowym 13.84. mówie oczywiście przy właczonym wszystkim, światłach, klimie itd. wyłączenie tych urządzeń nie zmienia u mnie jakoś szczególnie napięcia ładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus504 Zgłoś #76 Napisano 21 Listopada 2013 Witam, odgrzewam trochę temat ponieważ nawalił valeo chcę wymienić na boscha silnik ajm ten co miałem miał 90A. Jakiego szukać (numery) żeby pasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras123 Zgłoś #77 Napisano 21 Listopada 2013 (edytowane) oli2008 jesteś w stanie podać numery łożysk altka Boscha 120A w silniku AFN? u mnie jak zrobiłem przymiarkę do wymiany sprzęgiełka to okazało się że wcześniej jakiś partacz dosłownie wyryzał w wałku dziurę na klucz torx, tak więc pozostaje potraktować sprzęgło z pneumata Edytowane 21 Grudnia 2013 przez aras123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus504 Zgłoś #78 Napisano 23 Listopada 2013 Witam, odgrzewam trochę temat ponieważ nawalił valeo chcę wymienić na boscha silnik ajm ten co miałem miał 90A. Jakiego szukać (numery) żeby pasował. No i muszę sobie sam odpowiedzieć w miejsce starego valeo SG9B042 (90A) pasuje idealnie bosch 028903028E. Musiałem jedynie przełożyć sprzęgiełko bo altek był od alhambry i był szerszy pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #79 Napisano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Luzujesz napinacz ściągasz pasek,minus odłączyć od akumulatora,odkręcasz śrubę prądową alternatora,potem odpinasz kostkę,i odkręcasz 2 śruby mocujące alternator - tyle. jak wyjąć tę dolną srubę? łamać łopatki? ciąć? rozbierać przód? kto piał ze tm jest wycięcie i śruba sama wychodzi? Gdzie te wycięcie? machałem tą sóba i przekręcałem alterantorem z pol godziny i nic Edytowane 3 Grudnia 2015 przez tomsson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #80 Napisano 3 Grudnia 2015 Wystarczy odkręcić woskoze (nie całkiem) tyle aby można śrube wyciągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach