Skocz do zawartości
dominussbas

Wymiana alternatora, Valeo czy Bosch, b5

Rekomendowane odpowiedzi

przecież napisałem wyraźnie że róznią się tylko kołem pasowym. jak masz z tym problem to spójrz pod maskę i będziesz wiedział jakie koło masz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie zasadnicze:

 

Co można świeższego założyć do Passata B5 1.9TDI VP z alternatorków 120 lub 140A Boscha?

 

Miałem dwa poprzednie Boscha naprawiane (wymiana łożysk i sprzęgiełek) oba skończyły żywot w piwnicy, ten co jest teraz mam od kolegi z forum i niestety ten piszczy niemiłosiernie od miesiąca (a miał być w dobrym stanie). Nie wiem czy to łożyska czy koło pasowe ale nie obchodzi mnie to, nie mam siły po raz kolejny tego naprawiać lub brać stary altek z tego samego rocznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W moim pasku 2004 rok 1.9 101 koni AVB padł alternator. Jest to Valeo 120A o numerach 028 903 031A. Był on już naprawiany, nie wiem dokładnie co ten elektryk wymienił ale wziął 150 zł i wytrzymało 3 miesiące. Teraz chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo albo Boscha bo nie będę się bawić w żadne naprawy a autem chcę pojeździć jeszcze 3-5 lat.

 

1. Czy Bosch 120A będzie na 100% pasować? Dodam że bosch w sklepie kosztuje 800 zł a valeo w tym samym sklepie 1600 zł więc jest duża różnica poza tym Bosche niby lepsze. Bo ktoś tam pisał że się różniły kołem pasowym więc może nie pasować, wtedy do ceny alternatora musiałbym doliczyć cenę tego koła i już wtedy robi się drożej.

2. Czy nowy alternator posiada sprzęgiełko? Czy trzeba ze starego przełożyć, bo nie wiem czy to jest w komplecie czy osobna część.

Jeżeli do Boscha trzeba będzie dokupywać koło pasowe inne żeby pasowało to chyba jednak zostanę przy Valeo, trudno drożej wyjdzie ale mniej roboty a i tak mi znowu 300 tys km ponad wytrzyma.

Proszę o porady co zrobić.

Edytowane przez yarecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

długo szukałem odpowiedniego tematu (szukajka itp, ale widać coś nie za dokładnie to działa), aż trafiłem na ten przypadkiem- bo ktoś napisał

 

wymieniłem 3 napinacze, kolejny nowy od razu po montażu skacze. mechanicy ostawili alternator- co więcej- mówią, że ten co mam nie powinien byc w moim samochodzie

 

numery alternatora

Bosch 0 123 515 009

(znak vw,audi) 028 903 018e

 

mechaniory mówią że powinien być ze sprzęgiełkiem. teraz pytanie krótkie- jaki alternator, o jakim numerze będzie pasował do mojego AFN 1,9 tdi z 97 roku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz czy masz klimę bo to ważne przy wyborze alternatora

 

witam Panowie

długo szukałem odpowiedniego tematu (szukajka itp, ale widać coś nie za dokładnie to działa), aż trafiłem na ten przypadkiem- bo ktoś napisał

 

wymieniłem 3 napinacze, kolejny nowy od razu po montażu skacze. mechanicy ostawili alternator- co więcej- mówią, że ten co mam nie powinien byc w moim samochodzie

 

numery alternatora

Bosch 0 123 515 009

(znak vw,audi) 028 903 018e

 

mechaniory mówią że powinien być ze sprzęgiełkiem. teraz pytanie krótkie- jaki alternator, o jakim numerze będzie pasował do mojego AFN 1,9 tdi z 97 roku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mmissiek

oczywiście mam klimę klimatronic, mam też automatyczną skrzynię jeśli to jest ważne

 

bardzo prosze o numer (na forum błagam już o to ze dwa tygodnie) i najlepiej przykładowy alternator z allegro

 

mechanior powiedział, że ten alternator co mam jest od benzyny (!), czy to możliwe że z takim fabrycznie wyszedł mój passat, czy ktoś przeprowadzał operacje zmiany altka bez sprzęgiełka, na ze sprzęgiełkiem?

 

dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście...

wczoraj napisał sprzedający że w kupionym przeze mnie alternatorze piszczy łożysko i on mi go nie wyśle.

więc jeśli ktoś z was byłby w stanie sprawdzić jeszcze numery swojego alternatora w AFN 97 rok byłbym wdzięczny (jeden kolega już mi podał ale chce porównać)

 

czy bardzo ważne jest ile rowków na rolka? czy jak jest ten jeden więcej to zostaje on pusty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilość rowków na rolce musi się zgadzać (rowki są przesunięte), jeżeli nie to rolkę trzeba zamienić/wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zakupiłem kolejny, forumowy kolega podał mi numer

http://allegro.pl/alternetor-120a-0123515003-1-9-tdi-b5-a4-a6-i3324700176.html

 

sprzedający przy rozmowie telefonicznej miał go w ręku, mówi że jest sprzęgiełko i nic nie trzeszczy nic nie skrzypi.

 

liczba rowków sie zgadza. dziękuje wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, altek wymieniony. nowy działa wyśmienicie, odzyskałem wiarę w moje passeratti, tak gładko silnik od zakupu jeszcze nie pracował (walił napinacz przez źle dobrano altek, wymieniłem 3 napinacze bez sensu)

 

Pozwoliłem sobie na zrobienie fotorelacji wymiany alternatora dla potomnych

 

Nie biorę żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przy korzystaniu z tej instrukcji. Naprawiasz samochód sam na własną odpowiedzialność. Polecam zmierzyć ładowanie na starym alternatorze, a po wymianie na nowy dla porównania.

 

 

Instrukcja wymiany alternatora w silniku AFN passat b5 (w podobnych najprawdopodobniej identyko lub niewielkie szczegóły będą się różnić)

Odłączamy akumulator i zabezpieczamy klemy przed przypadkowym kontaktem

1.jpg

Na śrubę rolki napinacza nakładamy klucz oczkowy lub płaski 15 i przekręcamy w lewo

2.jpg

Pasek podciągamy sobie tak, by wytworzony na nim lub zebrać nad rolką alternatora, pasek podnosimy lekko, a następnie ściągamy w stronę wiskozy, raczej z reszty rolek nie spadnie

3.jpg

Wykręcamy kluczem nasadowym 13 dwie śruby mocujące napinacz, prawą po wykręceniu da się wyjąć, lewą zaś blokuje wiskoza, ale nie szkodzi- wysuwamy tyle ile można. Następnie za pomocą dwóch płaskich śrubokrętów (ja użyłem dość dużych) podważamy alternator w zaznaczonych strzałkami miejscach, najlepiej raz z jednej raz z drugiej strony.

4.jpg

Alternator wychodzi. Zauważycie, że lewe mocowanie ma wycięcie, aby lewa śruba wyszła bez wyjmowania jej z mocowania.

5.jpg

Jeśli mieliście problemy z odkręceniem kabli- mi osobiście gruby kabel odkręcił się bez problemu (klucz 10), to cienki kabel (klucz 8), dopóki alternator był zamontowany nie chciał odpuścić. Po wyjęciu alternatora miałem dużo lepszy dostęp, bez problemu odkręciłem drugą nakrętkę.

6.jpg

Porównanie alternatorów- po lewej nowy ze sprzęgiełkiem, po prawej stary bez sprzęgiełka.

7.jpg

Oczka kabli alternatora warto przetrzeć kilka razy drobnym papierem ściernym

8.jpg

Do nowego alternatora warto kabelki poprzykręcać zanim go zamocujemy, po co potem grzebać. Polecam delikatne przetarcie papierem ściernym miejsc zaznaczonych na foto kółkiem na alternatorze, oraz miejsc analogicznych uchwytu. Alternator łatwiej wejdzie w mocowanie i będziemy mogli nim poruszać aby trafić śrubą.

9.jpg

Alternator wkładamy już w włożoną częściowo lewą śrubą (tak by łeb był blisko wiskozy). Gdy uważamy, że jest na miejscu wkładamy prawą śrubę. Śruby dociskamy palcami ruszając alternatorem, gdy poczujemy, że śruba wskoczyła dalej dokręcamy- polecam dokręcić pierwszy obrót, czy nawet kilka palcami.

10.jpg

Dokręcamy nasadową 13

Jak na obrazku 2 i 3 przekręcamy napinacz w lewo kluczem 15 i poluzowany pasek nakładamy na rolkę alternatora. Sprawdzamy czy pasek dobrze leży na wszystkich rolkach. Podłączamy akumulator i odpalamy. Sprawdzamy ładowanie. Jako, że nie spożyliśmy żadnego browara podczas wymiany teraz pijemy 6 w porywach do 8.

 

Mi wymiana (pierwszy raz to robiłem) zajęła koło 30-40 minut wraz z szukaniem kluczy i wołaniem "fotografa".

Pozdrawiam

Michał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Mielke, ale skoro wymieniać to może by tak cos polepszyc, czytałem że bosch mają lepsze ładowanie, ok 14,5V a valeo podobno ok 13,7V. Na ile to prawda nie wiem, ale i tak wychodzi na to, że musze kupić alternator wiec dobrze byłoby wybrac jaknajcelniej. Czy wiadomo cos komus o tych parametrach? Moj stary "trupoaltek" to 90A

 

Kolego ,wczoraj wymieniłem regulator ze szczotkami .Kosztowało to mnie w serwisie 290 zł :alternator VALEO 90 A ,pierścienie są już wytarte i muszę pomyśleć o alternatorze rezerwowym . Zastosuje ten sam typ alternatora nie ma co kąbinować .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Mielke, ale skoro wymieniać to może by tak cos polepszyc, czytałem że bosch mają lepsze ładowanie, ok 14,5V a valeo podobno ok 13,7V. Na ile to prawda nie wiem, ale i tak wychodzi na to, że musze kupić alternator wiec dobrze byłoby wybrac jaknajcelniej. Czy wiadomo cos komus o tych parametrach? Moj stary "trupoaltek" to 90A

 

To jak jest w końcu z tymi napięciami, nikt nie wie? Też szukam alternatora, który dawałby możliwie najwyższe napięcie, w okolicach 14,4V. Teraz mam Valeo 120A i po przejechaniu ok 10 km (autko po nocy czyli zimne) z włączonymi światłami napięcie ładowania spada z ok 14,2V na 13,7V. Po włączeniu klimy spada do 13,2-13,4. Mechanior (specjalista od altków i rozruszników)wymienił mi regulator i jest tak samo, twierdzi, że tak ma być u tego altka. Co wy na to, bo ja ze względu na krótkie trasy potrzebuję te 0,5V wyżej niż mam. Dodam, że akumulator jest niedoładowany i co jakiś czas muszę go doładować. Ponadto instrukcja akumulatora mówi, że napięcie ładowania musi być w zakresie 14,1-14,5V, więc musiałbym jeździć bez świateł aby spełnić ten warunek. A może mam założony nie ten alternator co trzeba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w obu przypadkach miałem 13.9 V, w starym 13.89 w nowym 13.84. mówie oczywiście przy właczonym wszystkim, światłach, klimie itd. wyłączenie tych urządzeń nie zmienia u mnie jakoś szczególnie napięcia ładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzewam trochę temat ponieważ nawalił valeo chcę wymienić na boscha silnik ajm ten co miałem miał 90A. Jakiego szukać (numery) żeby pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oli2008 jesteś w stanie podać numery łożysk altka Boscha 120A w silniku AFN? u mnie jak zrobiłem przymiarkę do wymiany sprzęgiełka to okazało się że wcześniej jakiś partacz dosłownie wyryzał w wałku dziurę na klucz torx, tak więc pozostaje potraktować sprzęgło z pneumata

Edytowane przez aras123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, odgrzewam trochę temat ponieważ nawalił valeo chcę wymienić na boscha silnik ajm ten co miałem miał 90A. Jakiego szukać (numery) żeby pasował.

No i muszę sobie sam odpowiedzieć w miejsce starego valeo SG9B042 (90A) pasuje idealnie bosch 028903028E. Musiałem jedynie przełożyć sprzęgiełko bo altek był od alhambry i był szerszy pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Luzujesz napinacz ściągasz pasek,minus odłączyć od akumulatora,odkręcasz śrubę prądową alternatora,potem odpinasz kostkę,i odkręcasz 2 śruby mocujące alternator - tyle.

 

IMG_20151203_162017.jpg

 

jak wyjąć tę dolną srubę?

 

łamać łopatki?

ciąć?

rozbierać przód?

:)

 

kto piał ze tm jest wycięcie i śruba sama wychodzi?

 

Gdzie te wycięcie? machałem tą sóba i przekręcałem alterantorem z pol godziny i nic

Edytowane przez tomsson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odkręcić woskoze (nie całkiem) tyle aby można śrube wyciągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności