Skocz do zawartości
aron20000

[1.9TDi 1z 96r.] Ciężko odpala i nie podgrzewa świec żarowych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze swoim Passatem jak z tematu. Przy ujemnych temperaturach ciężko odpala trzeba długo kręcić i gdy załapie trochę rzuca silnikiem. Wyjąłem listwe z kapturkami i podłączyłem probówke do jednego kapturka, po przekręceniu stacyjki probówka się nie zaświeciła. Więc postanowiłem odłączyć czunik temperatury, żeby zwiększyć rezystancję (przy wyjętym wiadomo, że jest ~ więc komputer odbiera to chyba jako -40st.C). Po przekręceniu stacyjki próbówka ładnie się zapaliła i dość długo świeciła, nawet ok. minuty, następnie zgasła więc chyba ok. następnie znów podłączyłem czujnik i znów stacyjka na zapłon, probówka się nie zaświeciła. Więc po tych próbach wywnioskowałem, że skoro na odpiętym czujniku dochodzi prąd na listwę świec, a na podłączonym nie, a temperatura wynosi -8st.C, to przekaźnik musi być dobry, a czujnik szlak trafił, więc kupiłem czujnik "EPS" najdroższy zamiennik i sprawdziłem ponownie i dalej to samo. Próbę wykonuje na zewnątrz nie w garażu, więc na pewno temperatura jest na poziomie -8st.C więc musi działać, a tu na podłączonym nowym czujniku próbówka nie świeci, ani sekundy, po odłączeniu całkowicie świeci i to dość długo. Co to może być, proszę o pomoc koledzy bo juz brakuje mi pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniekm to coś z czujnikiem jak chcesz to podjedz domnie to podlaczymy inny czujnik bo mam chyba ze 2 :D bo nic innego nie mozę być jakby nie grzało na odpietym czujniku to bezpiecznik ale jak grzeje to czujnik :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź albo wymień czujnik na inny. Jeden drugiemu nierówny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie było już na forum, ale dokładnie jaka rezystancja powinna być przy różnych temperaturach?

Dzisiaj zostawie czujnik (oryginalny, ten który wymieniłem na czujnik "EPS'a") na zewnątrz. Dzisiaj jest ok. -10st.C, więc jak poleży sobie przez noc to jaka przy tej temperaturze powinna być rezystancja?

Edytowane przez aron20000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawdziłem rezystancje tego czujnika (starego), przy temperaturze w garażu -4st.C dzisiaj czujnik miał 3500 ohm.

Samochód z zamontowanym nowym czujnikiem stał pod chmurką przez wczorajszą noc (-12st.C) i całą niedzielą (dzisiaj w dzień było ok. -8st.C). Wyjąłem przekaźnik 103 zdjąłem obudowę i podłączyłem do skrzynki. Po przekręceniu stacyjki przekaźnik się nie załączał (przy tej temperaturze raczej to nie do końca normalny objaw) i znów problem z odpalaniem.

Edytowane przez aron20000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod kompem zobacz ile ci naprawde pokazuje temp. ten twoj drogi zamiennik :P a jak niechcesz za duzo wydawac kasy to mam i czujnik i przekaznik 103 wystarczy tyllko zagadac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie było już na forum, ale dokładnie jaka rezystancja powinna być przy różnych temperaturach?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46699&highlight=tabela+oporno%B6ci

 

Więc po tych próbach wywnioskowałem, że skoro na odpiętym czujniku dochodzi prąd na listwę świec, a na podłączonym nie, a temperatura wynosi -8st.C, to przekaźnik musi być dobry, a czujnik szlak trafił, więc kupiłem czujnik "EPS" najdroższy zamiennik i sprawdziłem ponownie i dalej to samo. Próbę wykonuje na zewnątrz nie w garażu, więc na pewno temperatura jest na poziomie -8st.C
kolego nie liczy się temperatura na zewnątrz tylko temperatura cieczy chłodzącej w silniku. Żeby świece się załączyły temperatura cieczy powinna być poniżej 5*C. Podłącz vag-a i sprawdź jaką temperaturę cieczy ci pokazuje komputer. Jednocześnie sprawdź kąt wtrysku - przy temp silnika 90 *C w Basic Setings grupa 00 w drugim bloku powinna być liczba zbliżona do 50 jeżeli jest dużo mniej to masz przyczynę kiepskiego odpalania Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co może być jak nie załącza się przekaźnik (100% dobry),mimo że odłączę kostkę od czujnika temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze bezpiecznik blaszkowy (bodajże 50A), znajduje się w komorze silnika przy ścianie grodziowej nad zbiornikiem na płyn hamulcowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale świece grzeją, jak nacisnę przekaźnik ręcznie, nie wychodzi na przekaźnik sygnał z komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności