Skocz do zawartości
SebekS

Kanały olejowe - kawałek klucza w silniku...

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wyjmowałem pierwszy pompowtrysk (padł...)

Ale jak się szybko okazało to wcale nie był duży problem...

Niestety podczas odkręcania jednego z elementów ukruszył się klucz i kawałek wielkości 0,5 x 1 cm wpadł w jakiś kanalik (zaczyna się pod popychaczem w miejscu wskazanym strzałką).

Potrzebuje jakiś schemat kanałów olejowych żeby wiedzieć czy kawałek metalu spadł do miski olejowej i mam od tego zacząć poszukiwania czy prowadzi on do komory z wałem i korbowodami...

Proszę o pomoc...

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/273deb9aed6bfea3.html

Edytowane przez SebekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja pierwsze za co bym sie wziął to wlasnie odkrecenie miski olejowej moze przelecial i spadl na sam dół miej taką nadzieje a jesli nie to spróbuj z jakims magnesem mechanicy maja takie malutkie przypominajace radiowa antene teleskopowa a na jej końcu jest magnes

Edytowane przez poldeczek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Leży w głowicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety magnesikiem się nie podejdzie bo kanał do którego wpadło jest od góry "przykryty" mocowaniem na wałka, zbunkrowany na maxa...

Co do głowicy to jest to żaden kalał olejowy nie ma prawa do niej docierać, komora spalania jest odrębnym i zamkniętym elementem.

Jutro biore sie zdjęcie miski i poszukiwania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak był w misce olejowej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie odwazylem się na zdjęcie miski, jest ona w jakiś dziwny sposub połączona z obudową skrzyni biegów, z 3 stron jest normalnie mocowana ale z 4 "przechodzi" w skrzynie biegów, nie chce się pogrążyć, na razie szukam odpowiednio silnego magnesu i będe próbował wyciągnąć od góry...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcale nie mam zamiaru sie nabijac jak ty ukruszyles ten klucz ? zestaw z tesco czy co jak to sie stalo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tesco nie ma takich kluczy, nie wiem jak się to fachowo nazywa ale wygląda jak torx tylko jest 16 lub 18 kątny, śróba od wałka popychaczy była tak zapieczona że "puściła" obudowa/uchwyt końcówki klucza, po prostu sie rozerwała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy ta informacja się przyda ale podobno - powtarzam - podobno (informację mam z salonu VW - ale do końca nie ufam) w silnikach TDI są zainstalowane zaworki (nie wiem ile), które po wyłączeniu silnika zamykają się i zapobiegają spłynięciu całego oleju z głowicy do miski. Skraca to czas po uruchomieniu, kiedy nie ma smarowania. Jeśli masz to u siebie to w misce tego kawałka klucza na pewno nie znajdziesz.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój stan wiedzy podpowiada mi klucz 12-kątny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spline

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój stan wiedzy podpowiada mi klucz 12-kątny...

... " Poproszę traki klucz, taki jak sześciokątny tylko x 2 "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, na pewno przyda się ta informacja, po weekendzie dopiero bede miał czas zeby się tym zająć...

Jak tylko się uda to zdam relację :)

Co do klucza to strzeliłem tak na oko że szesnastokątny... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klucz nazywa sie spline taki sam jak do odkrecania polosi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem się pochwalić, udało mi się wyjąć kawałek klucza (leżakował sobie w misce olejowej) no i autko już śmiga, wtrysk regenerowałem w Zielonej Górze, wszystko śmiga aż miło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje!

 

Czyli wynika z tego, że nie masz tych zaworków.

Może są w nowszych silnikach albo to wogóle lipa jakaś.

Ktoś wie coś na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapomniałem się pochwalić, udało mi się wyjąć kawałek klucza (leżakował sobie w misce olejowej) no i autko już śmiga, wtrysk regenerowałem w Zielonej Górze, wszystko śmiga aż miło

 

Podaj namiary , gdzie regenerowałeś wtrysk w Zielonej Górze i ile Cie to kosztowało ?

 

Siemens czy Bosch ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemensa a koszt to 600pln

numer kontaktowy 517 057 570

Na razie autko śmiga :)

 

---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:50 ----------

 

Gratulacje!

 

Czyli wynika z tego, że nie masz tych zaworków.

Może są w nowszych silnikach albo to wogóle lipa jakaś.

Ktoś wie coś na ten temat?

 

Nie ma żadnych zaworków, możliwe że w tych 170KM.

Goglowałem ale nic na ten temat nie znalazłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności