SebekS Zgłoś #1 Napisano 15 Grudnia 2010 (edytowane) Dziś wyjmowałem pierwszy pompowtrysk (padł...) Ale jak się szybko okazało to wcale nie był duży problem... Niestety podczas odkręcania jednego z elementów ukruszył się klucz i kawałek wielkości 0,5 x 1 cm wpadł w jakiś kanalik (zaczyna się pod popychaczem w miejscu wskazanym strzałką). Potrzebuje jakiś schemat kanałów olejowych żeby wiedzieć czy kawałek metalu spadł do miski olejowej i mam od tego zacząć poszukiwania czy prowadzi on do komory z wałem i korbowodami... Proszę o pomoc... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/273deb9aed6bfea3.html Edytowane 15 Grudnia 2010 przez SebekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) ja pierwsze za co bym sie wziął to wlasnie odkrecenie miski olejowej moze przelecial i spadl na sam dół miej taką nadzieje a jesli nie to spróbuj z jakims magnesem mechanicy maja takie malutkie przypominajace radiowa antene teleskopowa a na jej końcu jest magnes Edytowane 19 Grudnia 2010 przez poldeczek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2010 Leży w głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #4 Napisano 20 Grudnia 2010 Niestety magnesikiem się nie podejdzie bo kanał do którego wpadło jest od góry "przykryty" mocowaniem na wałka, zbunkrowany na maxa... Co do głowicy to jest to żaden kalał olejowy nie ma prawa do niej docierać, komora spalania jest odrębnym i zamkniętym elementem. Jutro biore sie zdjęcie miski i poszukiwania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczko18 Zgłoś #5 Napisano 23 Grudnia 2010 I jak był w misce olejowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #6 Napisano 29 Grudnia 2010 Niestety nie odwazylem się na zdjęcie miski, jest ona w jakiś dziwny sposub połączona z obudową skrzyni biegów, z 3 stron jest normalnie mocowana ale z 4 "przechodzi" w skrzynie biegów, nie chce się pogrążyć, na razie szukam odpowiednio silnego magnesu i będe próbował wyciągnąć od góry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 29 Grudnia 2010 wcale nie mam zamiaru sie nabijac jak ty ukruszyles ten klucz ? zestaw z tesco czy co jak to sie stalo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #8 Napisano 30 Grudnia 2010 W tesco nie ma takich kluczy, nie wiem jak się to fachowo nazywa ale wygląda jak torx tylko jest 16 lub 18 kątny, śróba od wałka popychaczy była tak zapieczona że "puściła" obudowa/uchwyt końcówki klucza, po prostu sie rozerwała... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #9 Napisano 30 Grudnia 2010 Nie wiem, czy ta informacja się przyda ale podobno - powtarzam - podobno (informację mam z salonu VW - ale do końca nie ufam) w silnikach TDI są zainstalowane zaworki (nie wiem ile), które po wyłączeniu silnika zamykają się i zapobiegają spłynięciu całego oleju z głowicy do miski. Skraca to czas po uruchomieniu, kiedy nie ma smarowania. Jeśli masz to u siebie to w misce tego kawałka klucza na pewno nie znajdziesz. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #10 Napisano 30 Grudnia 2010 Mój stan wiedzy podpowiada mi klucz 12-kątny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #11 Napisano 30 Grudnia 2010 spline Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2010 Mój stan wiedzy podpowiada mi klucz 12-kątny... ... " Poproszę traki klucz, taki jak sześciokątny tylko x 2 " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2010 Dzięki za podpowiedź, na pewno przyda się ta informacja, po weekendzie dopiero bede miał czas zeby się tym zająć... Jak tylko się uda to zdam relację Co do klucza to strzeliłem tak na oko że szesnastokątny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2010 klucz nazywa sie spline taki sam jak do odkrecania polosi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #15 Napisano 6 Stycznia 2011 Zapomniałem się pochwalić, udało mi się wyjąć kawałek klucza (leżakował sobie w misce olejowej) no i autko już śmiga, wtrysk regenerowałem w Zielonej Górze, wszystko śmiga aż miło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #16 Napisano 6 Stycznia 2011 Gratulacje! Czyli wynika z tego, że nie masz tych zaworków. Może są w nowszych silnikach albo to wogóle lipa jakaś. Ktoś wie coś na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #17 Napisano 6 Stycznia 2011 Zapomniałem się pochwalić, udało mi się wyjąć kawałek klucza (leżakował sobie w misce olejowej) no i autko już śmiga, wtrysk regenerowałem w Zielonej Górze, wszystko śmiga aż miło Podaj namiary , gdzie regenerowałeś wtrysk w Zielonej Górze i ile Cie to kosztowało ? Siemens czy Bosch ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #18 Napisano 6 Stycznia 2011 Siemensa a koszt to 600pln numer kontaktowy 517 057 570 Na razie autko śmiga ---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:50 ---------- Gratulacje! Czyli wynika z tego, że nie masz tych zaworków. Może są w nowszych silnikach albo to wogóle lipa jakaś. Ktoś wie coś na ten temat? Nie ma żadnych zaworków, możliwe że w tych 170KM. Goglowałem ale nic na ten temat nie znalazłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach