Skocz do zawartości
czarownik3

1.8 ABS problem z gazem BRC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z gazem w pasku instalacja brc z sterownikiem just junior .

Problem jest taki ze po przełaczeniu na gaz na jałowych pracuje dobrze ale dodanie gazu pod obciązeniem kończy sie zmuleniem jednostki (efek taki jak by mi sie butla kończyła dodanie gazu powoduje zmulenie silnika tylko jałowe albo benzyna) podobny efekt wystepuje przy ostym skrecie w lewo nie mam pojecia dlaczego objawy sa chwilowe i po kilkukrotnym przegazowaniu mijają. Dodatkowym objawem jest jak jade autostradą z stała predkościa 100 km/h nagle pasek zwalnia przy tak samo wcisnietym pedale gazu aby jechać z miarę taka samą prędkością trzeba jednostajnie pompować gazem inaczej sam zwalnia, czasami miał zmulenie takie własnie po zjechaniu z autostrady, czy to lambda czy krokowiec ??? przewody wysokiego wymienione ,świece tez dobre w trasie benzyny spala 7 l troszkę duzo ale po 60 tys w gazie wybaczam mu. Rano na benzynie troszkę go zalewa. plis pomocy :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy wydech do ktorego jest przykrecona sonda ma dobra mase.A moze ona sie konczy.silniczek wymyj sprayem do czyszczenia gaznikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglada to na bardzo zabrudzony filtr. jak mu naleci to bedzie jechał a pod obcazeniem nie daje rady. kiedy był zmieniamy filtr ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym na ciepłym silniku odkręcił śrubę od spuszczania "syfu" z gazu w parowniku.

Pewnie jest go tyle że membrana podciśnienia nie pracuje odpowiednio,stąd to zmulenie przy skręcaniu w lewo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi wygląda to na normalny objaw, przy zwykłej instalacji, spróbuj zasłonić dolot powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też muliło od razu po założeniu instalacji BRC ( sterownik just junior, parownik at90e ). Partacze nie umieli wyregulować, więc poradziłem sobie sam - wywaliłem mixer i zapodałem BLOS-a. Od tamtej pory spoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak spoko do czasu jak BLOS nie zacznie się zacinać co jest częstym zjawiskiem.Trzeba bardzo dbać o filtr i cały dolot powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie nie jestem laikiem w serwisowaniu auta wszystkie czynności serwisowe przy gazie zrobione 4tyś km spuszczony olej z parownika wymieniony filtr gazu . W tym tygodniu wymieniłem przewody zapłonowe . objaw tra juz od ok 20 000 km jak byłem od gaziarza na te objawy odkręcił mi dawke gazu prawie na maksa na parowniku co pomogło ale palił jak smok. Obstawiam albo cewkę albo lambdę no i moze krokowca od gazu. Objawy się nasilają, dziś po przejeździe autostradą strasznie się zmulił . A do kolegi wyżej to prawda ze takie stare auto a gaziarze nie umieją poprawnie założyć gazu lub go serwisować przynajmniej w moim mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj na chwilę założyć zamiast krokówki śrubę,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie nie jestem laikiem w serwisowaniu auta

Spokojnie...

..sprawdź działanie sondy,(czy w ogóle działa)

sprawdź jaką masz ustawioną emulację i pod co jeszcze jest podłączony emulator

potem reset sterownika ....

Regulowanie dawka gazu nie na wiele sie zda jak krokowy od gazu rządzi się własnym prawem-np. uszkodzona sonda..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że go zalewa na benzynie, ja bym się przyjrzał czy parownik działa dobrze, może membrany padają. Zalewa ci przy każdym odpalaniu czy tylko na zimnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Michal_p tylko przy rozruchu poranym czyli na zimno ma tak praktycznie od nowości znaczy założenia gazu, walczyłem z problemem bardzo długi czas aż w końcu dałem za wygrana jedyne rozwiązanie to resety kompa, klemy lub guzik, nie robię tego za często po prostu tej zimy auto rozgrzewam na benzynie tak delikatnie podczas np. odśnieżania a jak dalej zalewa to robię krótka trasę na benzynie. Zmieniałem emulacje na sterowaniu na masę na modulację otartą nic nie pomagało więc dałem za wygrana ten typ tak ma :( szkoda bo to siara odpalać tak silnik, na pewno jest to wina sterownika lub montażu gazu ale się z tym pogodziłem bu u nas w mieście są debile od gazu i tylko do brania kasy.

Miałem założoną śrubę na próbę za miast korkowca ale z ekonomika jazdy na gazie się to mijało bo spalanie oscylowało w granicach 12 -14 l i sam przykręcałem na korkowcu teraz zima ok 11 maks. Chyba mnie przekonujecie powoli ze to lambda pada lub coś się dzieje z jej odczytem trzeba to sprawdzić tylko ze teraz zimno i nie mam gdzie :( a kilometry trza robić, nic będę się asekurował benzyną autku nie zaszkodzi tylko dziwne ze autko właśnie spala 7l benzyny w trasie, sprawdzone niedawno, gdyby padała lambda to palił by więcej ?? a więc może sam korkowiec lub komputer gazowy hmmm tak to jest jak zielonemu człowiekowi mechanik wciska instalacje teraz wiem ze brc do shit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta brc to shit..... tos teraz napisał......

 

masz wycięta pamiec kompa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam wyciętej pamięci z kompa , wiem ze to pomaga na błędy, może brc to nie aż taki shit parowniki dobre i osprzęt ale brak normalnego interfejsu z dostępem do komputera , poza tym widze ze coraz częściej ludzie właśnie montują instalacje tego producenta ba nawet niemcy do nas przyjeżdżają na montaż :)

Zrobiłem przegląd instalacji w warsztacie gdzie była montowana , sam widziałem ze sonda chodzi , wyczyszczona masa sondy troszkę lepiej na benzynie chodzi po tych czynnościach narazie nie zauważyłem wywalania błędu sondy na komputerze gazowym w postaci migania trzech diód, jednak zalewanie zmuła przy przełączaniu z beny na lpg pozostała tak samo , dawka gazu ustawiana przy przeglądzie. Tak samo potrafię go zmulić przy ostrym ruszania czyli chyba go zalewa ?? Podajcie namiary na jakiś warsztat do brc w Wrocławiu rzetelny bo mam tego dość bo tu Legnicy tylko kasę biorą za podpięcie kompem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze reduktor nadaje sie do regeneracji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tego ni jak nie jestem w stanie sprawdzić ale chyba 60 000 km to za mało na reduktor czy już ? Raz miał spuszczany olej i chyba po tym zaczęły się jaja . Warto wymieniać zestaw naprawczy w tym reduktorze AT90E BRC czy tylko nowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tego ni jak nie jestem w stanie sprawdzić ale chyba 60 000 km to za mało na reduktor czy już ? Raz miał spuszczany olej i chyba po tym zaczęły się jaja . Warto wymieniać zestaw naprawczy w tym reduktorze AT90E BRC czy tylko nowy ?

 

srebrna strzała z nie pomalowanym ryjem i soczewami

 

Jezeli chcesz miec spokoj znowu na kilkadziesiat kilometrow to zmien na nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mam problemy brc tylko mi w czasie jazdy jak zmuli to przełącznik od gazu miga czerwony/zielony tak jakby sie przełanczał z gazu na benzyne i odwrotnie na serwisie (oczywiście nie w brc bo do nich straciłem cierpliwość ) powiedzieli ze to problem ze sterownikiem na razie nie zmieniałem bo kosztuje trochę a u mnie pomaga zgaszenie auta iponowne odpalenie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam AT90E BRC, nigdy nie przełączyłem na gaz jeśli wskazówka temp się nie oderwała od dna na zegarach (czyli ponad 40*C), mój reduktor ma już nakulane 130 tyś na gazie i nie mam najmniejszych problemów. Olej spuściłem tylko raz, w październiku po ponad 125 tysiącach, skapało mi kilka kropelek, może łyżeczka ale ja tankuję zawsze na dobrych stacjach.

 

Z rok temu miałem jaja bo przestał mi jeździć na benzynie - pochodził chwilę i zaczynał zdychać, jakby na 3 cylindry chodził. Zrobiłem ten motyw z odcięciem pamięci komputera bo tak wynika z instrukcji a gazownicy tego nie robią aby jak się dowiedziałem od znajomego gaziarza - wracać do nich na serwis jak komp nałapie błędów i samochód się oduczy używać benzyny.

 

W instrukcji masz pokazane odcięcie pinu 21 z komputera, kabel czerwony który ma być zasilany "po stacyjce". Instrukcja w załączeniu.

Golf3_18i-Vento_18i.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem nietypowy problem,również szalał Pb/lpg i tak w koło.Zwłaszcza pod wpływem zmiany obrotów silnika.Przyczyną było promieniowanie cewki,której pole elektromagnetyczne tak działało na sterownik lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności